Jump to content
FAS Euroauto Goran
Xepoj

Bravo 1.6 / 1.2 / Marea JTD - kazaljka za temperaturu

Recommended Posts

vozim mareu jtd 2001 godiste.Desava mi se da skazaljka za temperaturu predje polovinu i ode skoro do crvene tackice.

Pitao sam majstora o cemu se radi a on mi je rekao da im je to boljka i da je sve u redu da malo udarim po tabli i da ce ona da se spusti.J a to uradim i ona se stvarno spusti ali opet posle nekog vremena predje polovinu.

Da li je neko imao slican slucaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je bilo prica vezano za satove temperature.Proveri ti stvarnu temperaturu vode,cisto da budes siguran,pogledaj kada se pali ventilator,kada otvara termostat,kada to uradis i vidis da je sve ok.,lako ces resiti drugi deo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas kao sto je Bane23 rekao, pa onda ako je sve u redu postupis po uputstvu koje je Ritmo zakacio, a ja bi samo dodao da nisu sve table onakve, nemaju one pinove, moja nije imala, ali sam je skroz rasturio i sve jedan lem ponovo prelemio, pogotovo tu oko sata za temperaturu, malo je teze nego ovo na uputstvu, ali sam nadam se trajno resio problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja rešio problem na Marei 2.0. Kazaljka za temperaturu počela da luduje gore dole, a onda se zakove u maksimum, pa čak i pređe deo kazaljke na kilometar sat. Problem je bio do davača temperature, prethodnih dana mi se desio peh, taj deo motora sam okupao rashlanom tečnošću. Najverovatnije je vlaga pravila neku vrstu kratkog spoja sa masom. Očistio kontakte i sad je sve ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam mali problem sa skalom za temperaturu...

Radi se o automobilu Fiat Brava 1.2 16v 2001. godište.

U međugradskoj vožnji (u gradu nisam primetio) javlja mi se problem da skala odjednom naglo skoči skoro pa do kraja (tamo gde počinje crveno).

Prethodni vlasnik mi je rekao da se njemu to povremeno desi i da samo rukom uradi malo instrument tablu odozgo i da se skala vrati.

Meni se to par puta dešavalo. Primenim tu "metodu" i skala se vrati. S tim što mi se dva puta desilo da se posle par sekundi opet naglo vrati na blizu maksimuma.

Inače, kad se nakon udarca skala vrati — vraća se u položaj na sredini. Tako da kontam da je njemu tu radna temperatura a da iz nekog drugog razloga skače do maksimuma. Anomalije u takvoj vožnji nisam primećivao.

Auto lepo vuče, zimi lepo greje...

Ima neko ideju? Šta može biti problem? S obzirom na to da se "metodom" udarca skala vraća...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

dok sam ja popravljao kazaljku tj skinuo tablu moja pametna supruga je okrenula kljuc da pusti muziku a sad kad sam vratio ostao je da mi gori abs.Moze li se to nekako otkloniti ili moram negde na komp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reset greske na dijagnostici resava stvar.

A da nisi mozda pomerao sediste napred-nazad jer zna i od toga da upali lampicu airbaga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo nije nista strasno nego me km/sat zeza malo kad ujutru palim auto temp. se pomeri na 1/3 polozaja pa onda dok dostigne radnu temperaturu stoji na pola pa recimo predjem preko rupe a ona ode malo preko pola onda kucnem rukom ona se vrati na polovinu pa tu stoji i tako uglavnom me zeza ne cesto ali oce i uvek moram da kuckam po satu,zato verujem da je sam sat od temp. sjeban moze li se on menjati ili mora ceo sat ili neko trece resenje???

Pomagajte drugari  :unworthy:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slican problem sam imao,samo sa kilometar satom.

Resenje je vadjenje table i blago "krivljenje" pinova na koje nailaze konektori radi boljeg kontakta.

Ja sam ih sve redom preventivno mada se moze naci koji je tacno pin za kazaljku pa samo njega odraditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da zahvalim svima na brzim odgovorima i za ukazivanje problema sad temperatura radi normalno i kao da je zakucana na pola 

pozdrav i hvala drugari  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam slican problem,samo sto kod mene kazaljka stoji u plavom i kad stisnem kvacilo ona se digne do stvarne temperature,obicno do pola kako i treba da bude,ali cim pustim kvacilo vraca se u plavo,sta bi moglo biti u mom slucaju. bravo 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Losa masa na motoru ili menjacu (pre ce biti na motoru).

Probaj za probu da spojis sa komadom zice masu sa akumulatora negde na cist metal na motoru pa prati kazaljku onda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pocelo je na bravu 1.9 jtd da naglo podize temperaturu skoro do crvenog i isto tako brzo padne na radnu ili ispod. Kada krenem hladnim autom u roku od 2 minuta doleti do radne temperature, do pola i vise sto se nikada nije dogadjalo ranije, pre sam morao da vozim pola sata za tako nesto. Onda drzi na pola, podigne skalu skoro do crvenog da je spusti sve u toku 3 km. Kada bas dodje do opasnog ugasim auto, upalim posle 30 sec i kazaljka bude opet na pola. Sta to moze da bude?

Edited by neshaoct
spojeno by fiat128s :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti problem do pokazivanja temperature o cemu se govori u temi za koju ti je ostavljen link iznad (a da je stvarna temperatura ok) a moze biti i da stvarno temperatura tako skace i opada sto bi najpre ukazivalo na termostat koji "steka".

Kako god bilo najbolje da odes do majstora da ne bi napravio neki problem,za svaki slucaj iako licno mislim da je problem samo do pokazivaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kod mene podize temperaturu laganije, kao sto sam napisao u roku od 2 minuta. Mnogo to sporije ide i kada dize i kada spusta temperaturu. Na snimku se vidi da je neki kontakt u problemu posto ovaj udara tablu. Ja nista ne radim. Skazaljka se pomera bilo da vozim ili sam na leru ali polako to radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda ja ipak najbolje da odes do majstora da to pogleda.

Kad se to desava jesi li gledao desava li se nesto cudno u boci rashladne tecnosti,pada ili raste nivo?

Za koliko ti je pre stizao do radne temperature?

Ako je ovo sad brze onda verovatno kazaljka nesto zeza jer da je termostat zaglavljen istom brzinom bi dizao do radne jer je termostat dok postize radnu temperaturu  inace zatvoren u normalnim okolnostima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi probao malo da je lupis da vidis sta se desava onda da li skakuce jer i meni je dizao temp neverovatno brzo za 1-2 min,i isao preko pola jer me zezao kontakt na samom satu,a ispod snimka 3-4 posta imas uputstvo ako je to problem kako da ga resis sam i na engleskom je samo prati slike i nema greske  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lupao sam i nista, varira cas podize cas spusti skazaljku i onda se jedno vreme ustali na sredini (iako mu vreme nije) Pa opet ali lagano varira, ne naglo.

Bio sam jutros kod Ninica na dijagnostici i nema nista, majstor je svasta proveravao, termostat otvara, vodena pumpa radi, ventilator ukljucuje na nekih 97 stepeni i na kraju kaze da moze da bude kvar u samom  satu u sta ja sumljam. Cackao je i termo davac i kaze da je u redu iako je posle tog cackanja kada sam dao kontakt skazaljka temperature bila na samom vrhu skale i tek posle 2 paljenja se vratila standardnom zajebavanju. Rekao sam mu da se to desava a on kaze da to nema veze vec da probam da popravim tablu ili da kupim drugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...