Jump to content
Damjanović

Mercedes F800 Style Concept / Mercedes CLS

Recommended Posts

Mercedes F800 Style Concept

 

Kao uvertiru za predstavljanje CLS-a, Mercedes je otkrio elegantni F800 Style concept sa dve vrste pogona: hibridnim i sa gorivim ćelijama. Izgledom veoma sličan nedavno predstavljenoj skulpturi Rising Car, koja otkriva konture novog CLS-a, koncept F800 poslužiće, između ostalog, za dodatno razotkrivanje izgleda velikog kupea sa trokrakom zvezdom. Futuristička unutrašnjost opremljena je ultralakim sedištima, izrađenim od kombinacije magnezijuma i karbonskih vlakana, ali je i začinjena ekskluzivnim detaljima od plemenitog drveta. Zanimljiv je pogonski sistem, odnosno multi-drive platforma koja podržava plug-in hibrid i ćelije goriva.

 

Plug-in hibrid sastavljen je od V6 benzinca sa 300 KS i hibridnog modula sa dodatnih 109 KS, što daje kombinovanu snagu od 409 KS - dovoljno za ubrzanje do stotke za 4,7 sekunde i najveću brzinu od 249 km/h, odnosno 121 km/h samo na elektropogon. Litijum-jonska baterija osigurava autonomiju od 29 km, a puni se putem obične kućne utičnice. Mercedes u novom modelu predstavlja mnoge tehnološke novosti kao što su sistem COMAND sa ekranom osetljivim na dodir, navigacijom od 360 stepeni, DISTRONIC PLUS sistemom za izbegavanje sudara i PRE-SAFE uređajem, koji registruje potencijalni sudar i počinje da koči sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes CLS za 2018. godinu

 

168969-mercedes%20cls%201.jpg

 

Nemački mediji pišu da će Mercedes novu, treću generaciju modela CLS predstaviti u martu 2018. na sajmu automobila u Ženevi, dok će se u prodaji naći na leto te godine. U ponudi će međutim biti samo coupe sa četvora vrata, budući da ''Shooting Brake'' verzija neće dobiti naslednika. U svakom slučaju, automobil će se bazirati na novoj E klasi, biće dostupan sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka, a između ostalog treba naglasiti da će imati i nova Multibeam prednja svetla (osvetljavaće do 650 metara).

 

168970-mercedes%20cls%2011.jpg

 

Od verzija treba pomenuti CLS 43 sa benzincem od 367KS, pa hibridni CLS 53 (367KS + elektromotor sa 122KS) i CLS 63 4Matic sa 612KS. Tu će biti i novi šestocilindrični 3.0 litarski dizelaš sa 286KS u verziji CLS 350d i sa 340KS u varijanti 400d, kao i benzinac sa 435 konja. Što se cene tiče, novi CLS bi u Nemačkoj trebalo da startuje od oko 60.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unutrašnjost novog Mercedesa CLS

 

mercedes%20cla%20t.jpg

 

Nakon teaser slike prednjeg dela novog CLS-a, Mercedes je objavio i fotografiju na kojoj se vidi deo unutrašnjosti ovog automobila. Kvalitet i dizajn su na još višem nivou, pri čemu slika pokazuje digitalnu instrument tablu, kao i ventilacione otvore u obliku turbine (koji će svetleti u crvenoj ili plavoj boji, u zavisnosti od temperature na koju je podešena klima).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes CLS: prve zvanične slike

 

Mercedes CLS

 

Mercedes će novu, treću generaciju modela CLS predstaviti na predstojećem sajmu automobila u Los Anđelesu, dok će se u prodaji naći početkom sledeće godine. Ipak, set prvih zvaničnih slika je već sada pred nama, zahvaljujući australijskom sajtu Motoring.

 

Mercedes CLS

 

U ponudi će inače biti samo coupe sa četvora vrata, budući da Shooting Brake verzija neće dobiti naslednika.

 

Mercedes CLS

 

U svakom slučaju, automobil se bazira na novoj E klasi, biće dostupan sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka, a između ostalog treba naglasiti da će imati i nova Multibeam prednja svetla (osvetljavaće do 650 metara).

 

Mercedes CLS

 

Kvalitet i dizajn unutrašnjosti su na još višem nivou, pri čemu automobil ima i digitalnu instrument tablu, kao i ventilacione otvore u obliku turbine (koji će svetleti u crvenoj ili plavoj boji, u zavisnosti od temperature na koju je podešena klima).

 

Mercedes CLS

 

Od verzija će se na početku nuditi CLS sa 3,0 litarskim turbo šestocilindričnim benzincem od 270 kW/367KS (sa 48-voltnim električnim sistemom i integrisanim starter-generatorom koji dodaje 16 kW i 250 Nm), kao i dva dizelaša. Jedan od dizelaša je inače verzija CLS 400d sa 250 kW/340KS i 700 Nm obrtnog momenta.

 

Mercedes CLS

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes CLS

 

Mercedes CLS

 

Novi Mercedes CLS će se na početku nuditi sa tri motora (dva dizelaša i jedan benzinac), pri čemu će svi imati standardni 4MATIC pogon na sva četiri točka. Najzanimljiviji je CLS 450 sa 3.0 litarskim šetocilindričnim benzincem, 48-voltnim električnim sistemom i integrisanim starter/generatorom koji privremeno dodaje 22KS i 250 Nm.

 

Mercedes CLS

 

- Mercedes CLS 350 d 4MATIC, zapremina: 2925 ccm, snaga: 210 kW/286KS, obrtni moment: 600 Nm, ubrzanje 0-100 km/h: 5.7 s, potrošnja: 5.6 l/100 km.

- Mercedes CLS 400 d 4MATIC, zapremina: 2925 ccm, snaga: 250 kW/340KS, obrtni moment: 700 Nm, ubrzanje 0-100 km/h: 5.0 s, potrošnja: 5.6 l/100 km.

- Mercedes CLS 450 4MATIC, zapremina: 2999 ccm, snaga: 270 kW/367KS plus Ecoboost 16 kW (22KS), obrtni moment: 500 Nm (plus Ecoboost 250 Nm), ubrzanje 0-100 km/h: 4.8 s, potrošnja: 7.5 l/100 km.

Kasnije stižu i druge verzije, između ostalog benzinski CLS 43 i hibridni CLS 53 sa benzincem od 367KS i elektoromotorom od 122KS.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg CarAdvice video: LA Auto Show 2017. - Mercedes CLS

 

 

 

photo.jpg Roadshow video: Mercedes CLS450

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+

 

Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+

 

Mada najviše pažnje privlači njihova nova G klasa, Mercedes je na sajmu u Detroitu predstavio i nove verzije modela CLS, E klase Coupe i E klase Cabrio.

 

Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+

 

Pre svega, tu je Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+, sa kombinacijom 3.0 litarskog šestocilindričnog twin-turbo motora sa 435KS i 520 Nm (ima jedan regularni turbo punjač i jedan električni kompresor), kao i EQ Boost starter-alternator sa dodatnih 21KS i 250 Nm.

 

Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+

 

Tu su i 48-voltni električni sistem, devetostepeni AMG Speedshift TCT 9G automatski menjač i 4Matic pogon na sva četiri točka.

 

Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+

 

Takođe, vozaču na raspolaganju stoji pet modova vožnje (Eco, Comfort, Sport, Sport+ i Individual), a tu je i vazdušno oslanjanje.

 

Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+

 

Sve u svemu, Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekunde, može do maksmimalnih 270 km/h, a po fabričkim podacima ima prosečnu potrošnju goriva od 8,5 l/100 km.

 

Mercedes-AMG E 53

 

Mercedes je za početak prodaje ovog modela pripremio i specijalnu verziju Edition 1, što podrazumeva ekskluzivne detalje, od eksterijera do enterijera (crna Nappa koža, kontrastni šavovi u boji bakra, ambijentalno osvetljenje...).

 

Mercedes-AMG E 53

 

Na kraju, istu ovu pogonsku kombinaciju su dobili i modeli E klase Coupe i Cabrio (Mercedes-AMG E 53 Coupe i Mercedes-AMG E 53 Cabrio), a koji su takođe na početku dostupni u specijalnoj Edition 1 verziji.

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja novog Mercedesa CLS

 

Mercedes-Benz Sindelfingen CLS.jpg

 

Mercedes je u fabrici u Sindelfingenu i zvanično počeo sa serijskom proizvodnjom nove generacije modela CLS, čija promocija je inače održana u novembru prošle godine na sajmu automobila u Los Anđelesu. Prodaja novog CLS-a u Nemačkoj startuje od marta, pri čemu je najjeftinija verzija CLS 350 d 4MATIC sa 286KS koja košta 68.127 evra. U ponudi su i CLS 400 d 4MATIC sa 340KS, CLS 450 4MATIC sa 367KS i najnoviji Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+. Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ dolazi sa kombinacijom 3,0 litarskog šestocilindričnog twin-turbo motora sa 435KS i 520 Nm, kao i EQ Boost starter-alternatora sa dodatnih 21KS i 250 Nm. Tu su i 48-voltni električni sistem, devetostepeni AMG Speedshift TCT 9G automatski menjač i 4MATIC pogon na sva četiri točka. U istoj fabrici se takođe proizvode i E klasa, S klasa, Mercedes-Maybach i Mercedes-AMG GT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg CarsGuide video: Test 2018. Mercedes CLS

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

photo.jpg MotoringAustralia video: Proba 2018. Mercedes CLS

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AJLlDp3TrMmjb0zKga_ntTHZo0ejhXD-WhiFirEI Autocar video: Test 2018. Mercedes AMG CLS 53

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg AutoTrader video: Test 2018. Mercedes CLS

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AJLlDp2XJRE3xA2-UlN1Zn_WICiZJhoyaJ0SyyiF DPCcars video: Test Mercedes AMG CLS 53

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mercedes AMG CLS 53 4MATIC+

 

179532-mercedes cls ts.jpg

 

Sa trećom generacijom prestižnog Mercedesovog kupea sa četvora vrata na osnovi E-klase, stiže i CLS 53 kao prvi sportski AMG predstavnik opremljen rednim šestocilindarskim twin-turbo benzinskim agregatom koji, potpomognut električnim kompresorom, oslobađa 435 KS, a važnu ulogu u pogonskom sistemu ima i EQ Boost starter koji nakratko obezbeđuje dodatne 22 KS. Došli smo do tačke kada u automobilskoj industriji stvari počinju da se ubrzano i radikalno menjaju, a za sve je čini se kriva politika koja u velikoj meri režira aktuelne trendove i usmerava tokove kojima se može dalje. Naime, proizvođači su, hteli to da priznaju ili ne, primorani da se prilagođavaju pod pritiskom sve strožije zakonske regulative u pogledu emisije štetnih gasova. Upravo treća generacija velikog i luksuznog Mercedesovog kupea sa četvora vrata u sportskom izdanju CLS 53 AMG odražava novonastalu situaciju.

 

18C0157_060.jpg

 

Što bi se reklo, čudni su putevi gospodnji… Prvi izdanak originalne kreacije pojavio se na tržištu još na jesen 2004. godine, da bi nakon AMG tretmana dobio najpre 5.4-litarski V8 sa kompresorom snage 476 KS, a zatim 6.2-litarski atmosferski agregat od 514 KS. Kod druge generacije je vraćen na 5.5 litara, ali je uprkos smanjenju zapremine, V8 motor dobio više snage (525/557 KS) i to zahvaljujući turbo punjenju.

 

18C0157_062.jpg

 

Danas je pred nama treći izdanak koji pokreće redni benzinski agregat sa samo šest cilindara i 435 KS. Ali, ako je jedan specijalista za sportske modele Porsche uveo četvorocilindarske turbo motore kod modela 718 (Cayman, Cayman S, Boxster i Boxster S), zašto bi se Mercedes-AMG postideo svog rednog šestaka sa električnim kompresorom i EQ boost starterom, koji predstavlja vrhunac tehnologije i eklatantan je primer da se pod istu kapu mogu smestiti snaga i ekonomičnost.

 

18C0157_059.jpg

 

Sa druge strane, krivac za to što CLS nije dobio V8 4.0-litarski motor sa preko 600 konja jednim delom je i vrhunski ''gran turizmo'' model sa četvora vrata Mercedes AMG GT 4-door Coupe kojim gigant iz Štutgarta svom snagom napada Porsche Panameru, a istim putem će sledeće godine krenuti i Bavarci sa budućim M8 Gran Coupeom. Ovom temom ćemo se podrobnije baviti kada nam pomenuti modeli dopadnu šaka, a sada je red da usmerimo pažnju ka novom CLS-u…

 

18C0157_057.jpg

 

Najnoviji izdanak produžava veoma zapaženu lozu kupea sa četvora vrata sa namerom da iznova podigne lestvicu u segmentu čiji je osnivač, pogađate, upravo Mercedes. Preovlađuje mišljenje da je izvorni model toliko daleko dobacio na polju dizajna, izazvavši takvu revoluciju da ni naslednik, a ni konkurenti koji su se u međuvremenu pojavili, nisu uspeli da ga nadmaše. Sada su u Štutgartu otvorili treći čin koji na polju dizajna predstavlja dalju evoluciju.

 

AL1_2484.jpg

 

Zadržana je forma prethodnika, ali su oštre linije proizvele efekat jače muskulature i u većoj meri naglašavaju dinamičnost. Naravno, ni ovoga puta nisu izopšteni tipični elementi kao što su dugačka hauba, spušten rep i padajuća linija krova između njih. Male staklene površine i vrata bez okvira, kao i niska silueta, ostaju zaštitni znaci ovog atraktivnog i luksuznog modela. Naravno, u AMG izvedbi sve to deluje još agresivnije i ''sočnije''.

 

AL1_2226.jpg

 

Prednji odbojnik je preoblikovan, niži je i nosi dominantnije rešetke hladnjaka, a drugačija je i gornja maska duž koje se poput krila protežu lajsne visokog sjaja. Bočnu siluetu pojačavaju niži pragovi, kao i veliki aluminijumski točkovi, dok se pozadi tradicionalno ističu četvorostruke izduvne cevi između kojih je usađen difuzor. Treba naglasiti da su završeci izduvnog sistema ponovo ovalni, za razliku od ostalih modernih AMG-ova koji odlikuje kockasta forma auspuha.

 

18C0157_047.jpg

 

Zalazak u unutrašnjost otkriva poznatu arhitekturu koju je Mercedes promovisao sa novom E-klasom. To se odnosi na prednji panel, centralnu konzolu i instrumente, s tim da su ovde implementirani novi ventilacioni otvori koji posebnu pažnju privlače, jer su osvetljeni. Kada već govorimo o iluminaciji, treba naglasiti da ambijentalno osvetljenje nudi čak 64 boja. Naravno, nova su i sedišta, u ovom slučaju sportska i oplemenjena AMG značkom.

 

18C0157_054.jpg

 

Prestižni logotip nalazimo i na novom sportskom upravljaču, kao i na digitalnoj instrument tabli koja daje tri različita prikaza - Classic, Sport i Progressive. ''Na prvu loptu'' luksuzni kokpit se ne razmeće prostorom i obiluje hi-tech gedžetima. Male staklene površine i padajuća linija krova smanjuju subjektivan osećaj prostranosti. Ali, kada se smestite u niska i udobna sedišta, primetićete da kabina nije tako skučena. Čak i na zadnjim sedištima, koja sada po prvi put nude gostoprimstvo za tri putnika, osobe visoke do 180 centimetara bez problema mogu krenuti na duža putovanja. Inače, dodavanje trećeg sedišta u sredini omogućilo je uvođenje sistema preklapanja naslona u odnosu 40:20:40, čime je CLS dobio na funkcionalnosti.

 

17C830_020.jpg

 

Provere mogućnosti prevoza troje putnika pozadi ostavljamo za neku drugu priliku i premeštamo se za upravljač. Podešavamo poziciju odličnih sportskih sedišta, vezujemo crvene pojaseve i dok pritiskamo taster za startovanje agregata sa blagom setom konstatujemo kako bi klasičan ključ više priličio jednom sportskom automobilu kakav je Mercedes AMG. Bilo kako bilo, redni šestak je spreman da pokaže koliko može, nas itinerer sa aerodroma vodi u brda u zaleđu Mediteranskog mora. Miran i ujednačen tempo u prvi plan gura klasične kvalitete trokrake zvezde kao što su stabilnost, udobnost i odlična zvučna izolacija.

 

18C0157_051.jpg

 

Sve je to OK, ali šta je sa sportskim atributima? Kada želite da izvučete više na dinamičnom planu, sa menija AMG Dynamic Select sistema treba izabrati Sport ili još oštriji režim Sport Plus ukoliko tražite maksimum. Time se oslobađa veći potencijal motora, upravljanje postaje direktnije i sa više ''fidbeka'', menjač žustrije prebacuje stepene prenosa, dok adaptivno oslanjanje dodatno zateže vazdušne opruge.

 

18C0157_052.jpg

 

Sa 435 konjskih snaga koliko oslobađa 3.0-litarski agregat sa twin-scroll turbo punjačem, CLS 53 ubrzava do 100 km/h za odlične 4.5 sekunde. Međutim, još više oduševljava prilikom međuubrzanja, gde do izražaja dolazi uloga električnog kompresora koji svoje prisustvo manifestuje momentalnim odzivom na gas u svim opsezima, a od velike pomoći je i maksimalni obrtni momenat od 520 Nm dostupan u širokom opsegu od 1.800 do čak 5.800 o/min.

 

AL1_2161.jpg

 

U praksi, automobil poteže kao iz praćke sa punim gasom i ostavlja utisak kao da raspolaže sa 100-tinak konja više od deklarisane snage. Inače, ovaj dodatni kompresor pokreće tzv. EQ Boost starter alternator od 48 V, koji nakratko oslobađa dodatni impuls za električni motor od 22 KS i 250 Nm. Osim toga, omogućava podršku Coasting funkciji kada se prilikom krstarenja isključuje pogonski agregat dok svi ostali sistemi ostaju aktivirani, tako da vozač ni ne oseća da je motor sa unutrašnjim sagorevanjem nakratko utonuo u san. Time se u značajnoj meri smanjuje potrošnja, što je bio jedan od imperativa za inženjere i konstruktore prilikom razvoja ovog sistema koji je inače debitovao u novoj S-klasi i tada je reprezentativna limuzina zapravo ozvaničila povratak Mercedesa rednim šestocilindarskim motorima.

 

AL1_2449.jpg

 

Veoma dobra vozna dinamika dolazi kao posledica sjajne saradnje motora, brzog devetostepenog menjača sa tasterima za manuleno menjanje stepena prenosa, vrhunskog oslanjanja i najsavremenijeg 4MATIC+ pogona koji varijabilno distribuira snagu između prednjih i zadnjih točkova. Naročito se dobro pokazao menjač koji odsečno menja brzine i, što je jako važno, u manuelnom modu ostaje pri visokim obrtajima dokle god to želite. Dakle, ne prebacuje u viši stepen sve dok ne dobije ''input'' od vozača.

 

AL1_2497.jpg

 

Sve je to odlično ukopljeno, automobil je brz, upravljiv i stabilan, ali ko je osetio moćan zvuk snažnijih V8 AMG modela, ovaj u CLS-u 53 će mu delovati kao dečja pesmica. Stoga čudi da u kokpitu ne postoji dugme koje bi otvorilo klapnu na izduvnom sistemu koja bi pojačala onu oštru rezonancu koja daje posebnu draž u vožnji i u dobroj meri utiče na opštu sliku kod rasnih sportskih automobila.

 

18C0157_048.jpg

 

Osim toga, mesto gde novi CLS 53 AMG pokazuje izvesne znake slabosti jeste uzak i krivudav put kada do izražaja dolazi nešto veća masa vozila koja pomalo narušava neutralan balans. Sasvim je druga priča na auto-putu, jer CLS 53 može bez posustajanja da pojuri do 250 km/h, a ukoliko je opremljen opcionim AMG vozačkim paketom elektronska blokada se aktivira tek na 270 kilometara na čas. Sa druge strane, pri mirnoj vožnji na 140 km/h motor se u devetom stepenu prenosa vrti na manje od 2.000 obrtaja, čime se ostvaruje značajna ušteda u potrošnji goriva.

 

AL1_2302.jpg

 

Za kraj treba istaći da u Mercedesu nisu propustili da novi CLS opskrbe svim savremenim sistemima i asistencijama iz E-klase i S-klase. U beskrajnom nizu elektronskih anđela čuvara kao novost se izdvaja Active Distance Control Distronic sa asistencijom upravljanja, koji ne samo da vodi računa o bezbednom rastojanju do vozila ispred već i prilagođava brzinu kod približavanja zavojima, raskrsnicama i kružnim tokovima, a sve u skladu sa topografskim podacima koje dobija od navigacionog uređaja. Međutim, moramo da istaknemo da automobil koji smo vozili nije uvek aktivirao asistenciju upravljanja, iako smo ovaj sistem konstantno držali uključen.

 

AL1_2467.jpg

 

Recimo, propuštao je da reaguje u pojedinim situacijama kada smo se na auto-putu namerno približavali prema bankini, ne ulazeći u to da li je možda testirani automobil eventualno imao neku grešku u softveru, ovo nas je podsetilo na to da vozač uvek mora biti maksimalno na oprezu i ne sme slepo verovati zaštitnim sistemima.

 

AL2_8823.jpg

 

U svakom slučaju, možemo da zaključimo kako Mercedes-AMG CLS 53 predstavlja pravo otkrovenje koje ruši predrasude. Trolitarski agregat sa šest cilindara u kombinaciji sa turbo punjačem i električnim kompresorom umnogome premašuje očekivanja i daje više od onog što biste očekivali na osnovu specifikacije sa papira.

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×