Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Volkswagen Scirocco GTS

88832-vw%20scirocco%20111.jpg

Volkswagen je još u junu ove godine na Salonu automobila u Lajpcigu između ostalog predstavio i Scirocco GTS koji je sada i zvanično postao dostupan evropskim kupcima.

Podsećanja radi, Scirocco GTS pažnju privlači crno-crvenim trkačkim trakama na haubi, krovu i prtljažniku, crvenim kočionim kleštima, crvenim retrovizorima, ''Thunder'' alu točkovima od 18 inča (opciono i od 19 inča), zadnjim spojlerom sa Scirocca R, crnim kožnim sedištima prošivenim crvenim koncem, "GTS" oznakom na sedištima, sportskim volanom sa zaravnjenim donjim delom, piano black detaljima...

88831-vw%20scirocco%2011.jpg

U ponudi je nekoliko motora, i to benzinci 1.4 TSI sa 160KS i 2.0 TSI sa 210 konja, kao i dizelaši 2.0 TDI sa 140KS (uključujući i 2.0 TDI BlueMotion) i 2.0 TDI sa 170KS.

88830-vw%20scirocco%201.jpg

Cene za Scirocco GTS se u zavisnosti od motora u Nemačkoj kreću od 28.100 do 33.525 eura.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeći Volkswagen Scirocco će biti radikalno drugačiji

13212-vw%20scirocco%201.jpg

Kada je Volkswagen 2008. na tržište vratio ime Scirocco većina je bila zadovoljna činjenicom da je nemački proizvođač pokazao da može da proizvede drugačiji i interesantan automobil koji se po mnogo čemu pozitivno isticao unutar Volkswagenove ponude. Naravno, Scirocco nije bio po volji svima, ali prodajni rezultati su ipak zadovoljavajući pa su u Wolfsburgu odobrili razvoj i proizvodnju nove generacije. Novi Scirocco će tako na tržište stići 2015. i, prema navodima CarAdvicea čiji su novinari razgovarali sa Walterom de Silvom, šefom Volkswagenovog dizajna, trebalo bi da bude ''revolucionaran''.

Drugim rečima, de Silva je izjavio da novi Scirocco ''mora biti u potpunosti drugačiji'', kao i da u Volkswagenu ne žele ponoviti izgled sadašnje generacije. Takođe, de Silva je dodao da sam dizajn još nije definisan, već je ceo projekat još uvek u fazi razvoja. Kakav god dizajn bio, novi Scirocco će se sigurno bazirati na modularnoj MQB platformi, a standardno će biti ponuđen sa pogonom na prednje točkove i opciono sa pogonom na sva četiri točka. Dakle, kao i novi Golf od koga će u osnovi preuzeti i motorizaciju.

preuzeto sa - Auto Blog

-----------------------------

Dakle, ako uspe dizajn nove generacije, onda celokupna gama VW-a može opet doživeti primenjen isti taj smer dizajna, kao što sadašnja ima za inspiraciju Scirocco iz 2008. godine. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen proizveo milioniti Scirocco, pripremljen Scirocco Million edition
 
vw%20scirocco%20m%201.jpg
 
Nakon što je krajem aprila proslavio proizvodnju 1.5 milionitog primerka MPV modela Touran, Volkswagen je sada obeležio i proizvodnju jubilarnog, i to milionitog coupea Scirocco. U ovaj broj su uračunate sve generacije ovog modela, od prve predstavljene 1974. godine do najnovije koja je počela da se prodaje 2008. godine. Tačnije, u periodu od 1974. do 1992. godine je proizvedeno ukupno 795.650 komada, a od 2008. do danas još 204.350 primeraka najnovijeg Sciroccoa.
 
vw%20scricco%2011.jpg
 
Kako bi obeležio ovaj jubilej, Volkswagen je pripremio i Scirocco Million edition koji se između ostalog odlikuje ''Deep Black Metallic'' bojom, srebrnim trakama, alu točkovima od 18 inča (opciono i od 19 inča), srebrnim retrovizorima, crnim kožnim enterijerom i izborom između pet motora (benzinci sa 122KS, 160KS i 210KS, kao i dizelaši sa 140KS i 177KS).  
 
vw%20scricco%20111.jpg
 
Scirocco Million edition je namenjen samo nemačkom i kineskom tržištu, a u Nemačkoj cene počinju od 27.325 evra. Zvanična promocija ove specijalne edicije će inače biti održana na ovogodišnjem Wörthersee okupljanju tjunera u Austriji (od 8. do 11. maja).
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen Scirocco facelift
 
volkswagen%20scirocco.jpg
 
Volkswagen je već predstavio Golf sedme generacije, u pripremi su i restilizovani Polo, novi Golf Plus i mali Taigun pa novi Passat, govori se i o nasledniku Phaetona, a šta je sa modelom Scirocco?
Po poslednjim vestima, Volkswagen je odlučio da pre nove generacije obavi manji redizajn postojećeg modela, što potvrđuju i nove špijunske slike jednog maskiranog test primeraka koji je snimljen negde u SAD-u. Kako stvari sada stoje 2014 Scirocco bi trebalo da se pojavi krajem ove godine, dok se početak prodaje može očekivati početkom 2014.
Dakle, Scirocco će pre svega dobiti izmenjeni prednji deo (redizajnirana svetla, novi gril i nešto drugačiji branik), zadnji deo će izgleda ostati isti kao i do sada, a u unutrašnjosti se očekuju samo manje promene. Za sada nije poznato da li će možda biti i nekih noviteta u ponudi motora.
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen Scirocco facelift

 

vw%20scirocco%202014.jpg

 

Nakon premijere VW Golfa VII, u pripremi su i restilizovani Polo, Golf Sportvan i mali Taigun pa novi Passat, govori se i o nasledniku Phaetona, a šta je sa modelom Scirocco?

Volkswagen je odlučio da pre nove generacije obavi manji redizajn postojećeg modela, što su potvrdile i špijunske slike jednog maskiranog test primeraka koji je u avgustu snimljen negde u SAD-u. U međuvremenu se pojavio i novi render koji pokazuje kako bi ovaj model trebalo da izgleda posle redizajna. Kako stvari sada stoje 2014 Scirocco bi trebalo da se pojavi krajem ove godine, dok se početak prodaje može očekivati početkom 2014.

Dakle, Scirocco će pre svega dobiti izmenjeni prednji deo (redizajnirana svetla, novi gril i nešto drugačiji branik), zadnji deo će najverovatnije ostati isti kao i do sada, a u unutrašnjosti se očekuju samo manje promene. Za sada nije poznato da li će možda biti i nekih noviteta u ponudi motora.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Novi Volkswagen Scirocco za 2017.

 

vw%20scirocco%2054.jpg

 

Već je bilo reči o restilizovanoj verziji aktuelnog VW Scriocco modela za 2014. koji će pre svega dobiti izmenjeni prednji deo po ugledu na novije modele nemačke marke. Volkswagen međutim planira i dalje pa nas tako 2017. godine očekuje i potpuno nova generacija ovog modela. I novi VW Scirocco će biti baziran na Golfu i imaće mesta za četiri putnika.

Volkswagen najavljuje bolje vozne osobine, kao i paletu motora koja će po sadašnjim podacima obuhvatati benzinske motore (2.0 TSI sa 230KS, 1.4 TSI sa 125KS, 1.8 TSI sa 180KS, Scirocco R sa oko 300KS) i dizelaše sa 150KS i 184KS.

Podsećanja radi, prvi Scirocco se pojavio 1974. godine, druga generacija je svetlost dana ugledala 1981. godine, a najnovija, treća generacija 2008. godine.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen Scirocco R sa 388KS

 

volkswagen-scirocco-r-sa-388-ks.jpg

 

Volkswagen u ovom trenutku više ne pravi Scirocco R, a proizvodnja je zaustavljena jer je agregat ovog modela, narodski rečeno, pregazilo vreme. Osveženi model će vrlo verovatno uskoro biti predstavljen, dok će prema dostupnim informacijama, imati 15 KS više od starog modela, odnosno 280 KS.

 

vw-scirocco-r-mcchip-dkr-3.jpg

 

Dok ne stigne novi model, nemačka tjuning kuća, Mcchip-DKR, predstavila je projekat koji je privukao našu pažnju, a u kojem je glavna uloga pripala Scirocco R modelu. Poboljšanja, gotovo radikalnog karaktera, donose značajno poboljšanje snage. Automobil je dobio veliki turbo kompresor, sportski izduvni sistem i veliki ubrizgivače. Konačan rezultat je 388 besnij konja, smeštenih u 2.0-litarskom TFSI agregatu. Žestoki hečbek sa 388 KS je zamišljen za stazu, a ne za drum, jer je samo jedna rupa na putu dovoljna da se izgubi kontrola nad njim. Upravo zbog takvih situacija, Scirocco R ima veliko zadnje krilo, zaštitni kavez i ogibljenje trkačkih specifikacija.

 


 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uskoro Volkswagen Scirocco facelift

 

vw%20scirocco.jpg

 

Nakon premijere Golfa Sportsvan i restilizovanog Pola, Volkswagen planira nove generacije Passata i Phaetona, pa serijsku verziju malog Taiguna, ali i restilizovani Scirocco.

Volkswagen je odlučio da pre nove generacije obavi manji redizajn postojećeg modela, što su potvrdile i špijunske slike maskiranog test primeraka koji je još prošle godine snimljen negde u SAD-u. U međuvremenu se pojavio i novi render koji pokazuje kako bi ovaj model trebalo da izgleda posle redizajna. Kako stvari sada stoje obnovljeni Scirocco bi možda mogao da se pojavi sledećeg meseca na sajmu automobil u Ženevi.

Dakle, Scirocco će pre svega dobiti izmenjeni prednji deo (redizajnirana svetla, novi gril i nešto drugačiji branik), zadnji deo će najverovatnije ostati isti kao i do sada, u unutrašnjosti se očekuju manje promene (novi volan, adaptivni cruise control i novi infotainment sistem), a pominje se i modifikovano ogibljenje. Što se ponude motora tiče, Scirocco će dobiti i 1.4 TSI ACT benzinac i 2.0 TDI dizelaš iz Golfa VII, dok će redizajnirani Scirocco R pokretati 2.0 TSI sa 300KS iz Golfa R.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen Scirocco facelift: prve zvanične slike

 

109539-vw%20scirocco%201.jpg

 

Nakon premijere Golfa Sportsvan i restilizovanog Pola, Volkswagen planira nove generacije Passata i Phaetona, pa serijsku verziju malog Taiguna, ali pre svih njih stiže i restilizovani Scirocco.

 

109541-vw%20scirocco%20111.jpg

 

U Volkswagenu su naime odlučili da pre nove generacije (očekuje se tokom 2017. godine) obave manju restilizaciju postojećeg modela (predstavljenog inače u Ženevi 2008.), što potvrđuju i ove prve zvanične slike.

 

109540-vw%20scirocco%2011.jpg

 

vw%20scirocco%2011111.jpg

 

Kako stvari sada stoje obnovljeni Scirocco će se zvanično će se zvanično pojaviti sledećeg meseca na sajmu automobila u Ženevi.

 

vw%20scirocco%201111.jpg

 

Dakle, Scirocco je pre svega dobio izmenjeni prednji deo (redizajnirana svetla, LED dnevna svetla, novi gril i nešto drugačiji branik), manje promene pozadi, modernizovanu unutrašnjost (novi volan, doterana instrument tabla...), Park Assist i pojačane i ekonomičnije motore (potrošnja goriva smanjena i do 19 odsto). Što se ponude motora tiče, kupci će moći da biraju između četiri benzinca i dva dizelaša (svi turbo i svi Euro 6), sa rasponom snage ods 125KS do 280KS u modelu Scirocco R.

 


 

-----------------------------------------------

 

A, da je Golf, ovo bi sada bila nova generacija jer i tamo isto malo promene branike i svetla i eto nove generacije Golfa... :D ...ovde je samo facelift. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova generacija Volkswagena Scirocco ne pre 2017. godine

 

vw%20scirocco%2054.jpg

 

Nezvanično, nova generacija Volkswagena Scirocco će odbaciti aktuelni izgled i karoserijski oblik kako bi se okrenula idejama i filozofiji koju je zastupao originalni Scirocco.

To u prevodu znači da će, tvrde izvori, karoserija oblikom i konstrukcijom biti bliža coupeima, iako to originalni Scirocco nikada nije bio, bar ne u smislu klasičnih coupea. U automobilu će i dalje biti mesta za četiri osobe, ali će biti povećan prtljažni prostor. Ono što u Volkswagenu navodno još nisu odlučili je da li će novi Scirocco biti baziran na Golfu kao jedna od njegovih podvarijanti ili će biti reč o potpuno samostalnom modelu. O ponudi motora suvišno je nagađati, jer u Volkswagenovoj ponudi ne nedostaje pogonskih agregata. Po ustaljenoj praksi vrh game pripadaće R modelima, a novi Scirocco, ponovo po nezvaničnim informacijama, ne treba očekivati pre 2017. godine.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
ABT Volkswagen Scirocco

 

abt%20scirocco.jpg

 

ABT Sportsline je povodom 40-godišnjice Volkswagena Scirocco doradio aktuelni Scirocco sa 2.0 TSI motorom. Serijski Scirocco sa ovim agregatom raspolaže sa 154 kW/210KS, dok je ABT verzija pojačana za tačno 100KS, na 228 kW/310KS. Takođe, pojačane su i verzije sa 1.4 TSI benzincem (sa 160 na 210KS) i 2.0 TDI dizelašem (sa 170 na 195KS). U ponudi su i novi sportski izduvni sistem, modifikovano ogibljenje, aero body kit (izmenjeni prednji branik sa spojlerom, pragovi, zadnji spojler), kao i set novih 20-inčnih alu točkova. Cena za ABT kit za Scirocco se ne navodi.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen objavio detalje o obnovljenom Scirocco

 

116048-vw%20scirocco%201.jpg

 

Kompanija Volkswagen je objavila dodatne detalje o obnovljenom modelu Scirocco, koji je zvanično predstavljen tokom Sajma automobila u Ženevi.

 

116050-vw%20scirocco%20111.jpg

 

Kada je reč o dizajnu, promene su ograničene na prednji i zadnji deo, a uključuju nove farove, LED zadnja svetla i novi mehanizam otvaranja vrata prtljažnika sa VW amblemom. Unutrašnjost je dobila nove instrumente kojima je odato poštovanje prvom Sciroccu, tu je Dynaudio Excite audio sistem, kao i Blind Spot Monitor i Park Assist sistemi.

 

116052-vw%20scirocco%2011111.jpg

 

Sportski automobil dolazi sa šest poboljšanih TDI i TSI motora. Osnovni 1.4 litarski TSI benzinac isporučuje 123KS, a prosečna potrošnja iznosi 5.4 l/100 km.

 

116049-vw%20scirocco%2011.jpg

 

Svi 2.0 litarski TSI motori su takođe poboljšani pa sada isporučuju 177KS i 276KS. Snažnija varijanta pokreće Scirocco R. Ovaj automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 5.5 sekundi sa opcionim DSG menjačem.

 

116051-vw%20scirocco%201111.jpg

 

Volkswagen je poradio i na 2.0 litarskom TDI motoru u svim verzijama. Ovaj motor sada razvija 147 i 181KS. Prva verzija do ''stotke'' ubrzava za 8.6, a druga za 7.5 sekundi.

VW Scirocco će se na tržištu u Evropi pojaviti u avgustu ove godine.

 


 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Scirocco GTS na sajmu u Šangaju

 

vw%20gts%201.jpg

 
Volkswagen će na ovogodišnjem sajmu automobila u Šangaju (od 22. do 29. aprila, za novinare počinje 20. aprila) izložiti i sportski Scirocco GTS.
 

vw%20gts%20111.jpg

 
Automobil ima R-Design branike, set pragova i zadnji krovni spojler, gloss black masku i retrovizore, trkačke trake, komplet 18-inčnih ''Norwich'' točkova (opcija su ''Lugano'' točkovi od 19 inča), crvena kočiona klešta, dve hromirane izduvne cevi, sportska sedišta, kožni volan sa zaravnjenim donjim delom, vrh ručice menjača po uzoru na lopticu za golf i Infotainment system ''Composition Colour'', dok se za pogon brine 2.0 TSI benzinac sa 220KS (u kombinaciji sa manuelnim ili DSG menjačem).
 

vw%20gts%2011.jpg

 
Od 0 do 100 km/h mu treba 6.5 sekundi, najveća brzina iznosi 246 km/h (sa DSG-om 244 km/h), a prosečna potrošnja goriva po fabričkim podacima je 6l/100 km (sa DSG-om iznosi 6.4 l/100 km).
 

vw%20gts%201111.jpg

 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Scirocco Black Edition

 

vw%20scirocco%20be.jpg

 
Volkswagen je ponudu kupea Scirocco GT i Scirocco R-Line obogatio i Black Edition verzijom. Scirocco GT Black Edition dolazi sa crnim 18-inčnim Lisbon alu točkovima, kontrastnim crnim krovom, retrovizorima i zadnjim spojlerom, kao i sa zatamnjenim zadnjim staklima. I Scirocco R-Line Black Edition ima sve navedeno s tom razlikom što su ovde alu točkovi od 19 inča. Treba napomenuti da je Black Edition verzija Scirocca na britanskom tržištu u odnosu na standardni model skuplja za 550 funti.  VW Scirocco Black Edition je dostupan sa dva benzinska i dva dizel motora, a to su 1.4 TSI sa 125KS, 2.0 TSI sa 200KS, 2.0 TDI sa 150KS i 2.0 TDI sa 184KS. Od menajača su na raspolaganju šestostepeni manuelni i šestostepeni DSG sa dvostrukim kvačiolom.
Black Edition verzije se već mogu naručiti, a isporuke startuju u januaru 2016.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istorija: Volkswagen Scirocco

 

vwscirocco1.jpg

 

On ne samo što je bio prvi automobil sa pogonom na prednjim točkovima koji je Volkswagen razvio već se pojavio u prodaji šest meseci pre Golfa i na taj način privukao veliku pažnju publike. Tokom kasnih 1960tih godina, Volkswagen je u Severnoj Americi bio na vrhuncu slave sa Beetle, ali je na Evropskom tržištu počeo da gubi korak za konkurencijom. Pod vođstvom Heinz Nordhoffa, osobe koje je digla kompaniju iz pepela posle Drugog Svetskog Rata, Volkswagen nije uspevao da pronađe dobitnu kombinaciju sa modernijim proizvodima. Nordhoff je izuzetno voleo strategiju Beetlea sa motorom postavljenim pozadi na vazdušno hlađenje, pa je nastavio da insistira na takvim proizvodima. Kada je Nordhoff iznenada preminuo u Aprilu 1968 godine, Kurt Lotz je postao novi predsednik kompanije. U istom periodu, Volkswagen je mučio muku da pronađe uspešan proizvod pored Beetlea. Type 3 i Type 4, koji su delili strategiju sa motorom pozadi na vazdušno hlađenje, su se prodavali izuzetno loše u Evropi i konkurencija je polako počela da preuzima tržište.

 

vwscirocco2.jpg

 

Iz navedenog razloga, Lotz je krenuo sa velikim promenama. Prvo, Lotz je zahtevao od Porschea da razvije novitet sa centralno postavljenim motorom koji će da zameni Beetle i Type 4, a uskoro je kupljen i NSU, koji je već imao gotov proizvod sa pogonom na prednjim točkovima, sa motorom napred na vodeno hlađenje poznat kao EA266. Ovaj automobil, K70, je planiran kao NSU, ali se na kraju u pojavio u prodaji kao Volkswagen. Međutim, Lotz nikada nije bio popularna figura među političarima (koji su imali komandu nad kompanijom) i do 1971 godine on je zamenut sa Rudolf Leidingom, nekadašnjim predsednikom Volkswagena za tržište Brazila. Leiding je odmah ugasio EA266 projekat kada je shvatio da se publika sve više okreće automobilima sa pogonom na prednjim točkovima i sa motorom postavljenim napred, kao što su BMC Mini i Fiat 127. Iako je centralno postavljen motor imao svoje prednosti u auto sportu, za uličnu upotrebu on je ipak bio bučan i donosio je veliku toplotu u kabinu.

 

vwscirocco3.jpg

 

Uz to, prodaja Porschea 914 (koji je urađen u istom stilu) je bila toliko loša da je Leiding bio ubeđen da takav automobil pod Volkswagen oznakom nema smisla. On je brzo naredio razvoj automobila pod kodnom oznakom EA337. Ovaj automobil je trebao da zameni Beetle i da donese inovacije kao što su pogon na prednjim točkovima i motor na vodeno hlađenje dok je dizajn preuzela čuvena Italijanska kuća ItalDesign i legendarni Giorgetto Giugiaro. Iako je zameni za Beetle svakako davan prioritet, Volkswagen je očajnički želeo da zameni još jedan automobil i to Karmann-Ghia. Predstavljen 1955 godine, Karmann-Ghia je bio prvi sportski model kompanije, ali je do kasnih 1960tih godina svakako počeo da pokazuje godine. Ovaj automobil je dizajnirala Ghia dok je Karmann obavljao većinu proizvodnje, a kako je Volkswagen bio veoma zadovoljan obavljenim poslovom, on je pod svaku cenu želeo da nastavi saradnju.

 

vwscirocco4.jpg

 

Nemačkom gigantu je Karmann išao u korist iz još jednog razloga, a on je ležao u podatku da je ova kompanija i dalje trebala da nastavi da proizvodi kabrio verziju Beetlea. U svakom slučaju, razvoj EA337 prototipa, koji će kasnije da postane popularni Golf, je tekao bez većih problema. Iako će Golf kasnije da postane veliki uspeh, njegov razvoj je koštao kompaniju mnogo novca i 1974 godine Volkswagen se našao u gubitku. Ovaj potez je koštao Leidinga svog posla, a novi predsednik Volkswagena Toni Schmucker nije želeo sportski automobil. On pronalazi spasioca u Porscheu. Naime, dve kompanije su godinama radile na novom jeftinom Porscheu, koji će kasnije da postane 924, ali se ovaj model trebao prodavati samo kao Volkswagen i Audi. Međutim, kako je Volkswagen ostao bez finansija nakon velikih investicija u Golfa, Porsche je ponudio 160 miliona maraka da otkupi pravo na 924, a Schmucker je očajnički prihvatio.

 

vwscirocco5.jpg

 

Ovaj potez je dao Volkswagenu krila da pored Golfa razvije još jedan automobil na istoj platformi koji bi vremenom zamenio Karmann-Ghiju. Kako je Golf trebao da pruža pogon na prednjim točkovima, njegova tehnologija se činila modernom posebno u periodu ranih 1970tih godina. Originalno planiran pod imenom Golf Coupe, novi Scirocco je dobio ime po Jadranskim Sirocco vetrovima i na taj način je pratio Golfovu strategiju (koji je dobio ime po Gulf vetrovima). Za dizajn se postarao Giorgetto Giugiaro, legendarni Italijanski dizajner, koji je takođe dizajnirao i Golfa, ali dizajnerska sličnost između dva automobila gotovo i nije postojala. Naime, dok je Golf pružao nešto civilizovaniji hetč dizajn u verzijama sa troje i petoro vrata, Scirocco je od samog početka namenjen kao sportski kupe sa ciljem da privuče mlađe kupce. Publika se složila da on izgleda značajno bolje, a iz navedenog razloga Volkswagen je odlučio da njegova promocija bude prva.

 

vwscirocco6.jpg

 

Scirocco se zvanično pojavio u prodaji 1974 godine sa dva benzinska motora u opciji i to 1.1L sa 49 ks i 1.5L sa 69 ks, a oba motora su prenosili snagu na prednje točkove preko četiri brzine manualnog menjača. Kao i Karmann-Ghia, koga je Scirocco na kraju zamenio, proizvodnju je odvijala čuvena Nemačka firma Karmann, pa je samim tim kvalitet bio veoma visok. Scirocco i Golf su odlično primljeni na domaćem tržištu od strane kupaca i Volkswagen se uskoro nije mogao braniti od narudzbi. Za 1975 godinu, prodaja je proširena i u Severnu Ameriku, gde je jedini motor kao opcija bio 1.7L sa 74 ks. Ovi modeli su pružali i novi pet brzina manualni menjač, a iako se u ponudi našao i automatik sa tri brzine, on je bio retkost među kupcima. Iste godine kada je Volkswagen napisao istoriju predstavljajući Golf GTI na Evropskom tržištu 1976 godine, Scirocco je takođe dobio ovu opciju. Nemački inženjeri su na njemu radili još od početka 1970tih godina, ali ideja nije otišla dalje od prototip faze zbog teške finansijske situacije kompanije.

 

vwscirocco7.jpg

 

Međutim, kada su Golf i Scirocco postali veliki uspeh, Volkswagen je tražio način kako da zadrži medijsku pažnju i našao ih upravo u sportskom modelu. Na prvi pogled, Scirocco i GTI se nisu značajno razlikovali, ali su mehaničke promene bile više nego velike. Za početak, one su startovale sa modernijim 1.6L motorom od 110 ks, koji je originalno zamišljen za Audi 80, što je bilo više nego dovoljno za ovaj 845 kg težak hetč. Da bi ostatak automobila parirao motoru, suspenzija je detaljno podešena, čime je visina vozila spuštena za oko 20 mm. Iako je GTI bio bučan i neudoban, njegove performance su bile pozavideće. Ubrzanje do 100 km/h je iznosilo devet sekundi uz maksimalnu brzinu od 182 km/h. Neki mediji su uspeli da smanje ubrzanje na samo 8.2 sekunde, što je bilo brže nego značajno skuplji Datsun 280ZX i Porsche 924. Ono šta je bilo možda još bitnije je da GTI nije izgubio praktičnost standardnog Scirocca, što nije uvek bio slučaj sa sportskim automobilima.

 

vwscirocco8.jpg

 

Ukoliko vozaču nije smetala buka i neudobnost, GTI je mogao da služi i kao porodični automobil. Tu je bila još jedna pozitivna karakteristika, to je cena. Naime, sa početnom cenom od 13.850 maraka, GTI je koštao 5,000 maraka manje nego najbliži rival po performancama. Zanimljivo je da Golf GTI nije debitovao u Severnoj Americi sve do 1983 godine, ali se Scirocco GTI pojavio u prodaji iste godine kada i u Evropi. Da bi udovoljio probirljivim Amerikancima, GTI je dobio udobnija sedišta i nešto izmenjenu suspenziju. Američka verzija je takođe dobila i novi 1.8L sa 90 ks, a kada se pri tom doda da je ovaj automobil bio i za 64 kg teži nego Evropski, niko sigurno nije bio iznenađen oštećenim performancama. Sa ubrzanjem do 100 km/h za 9.7 sekundi i maksimalnom brzinom od 180 km/h, Američki GTI je i dalje bio brži nego Pontiac Trans Am sa 5.0L V8 motorom, a sa cenom od ispod 8.000 dolara je takođe bio i jeftiniji.

 

vwscirocco9.jpg

 

U samom početku, GTI je zatekao konkurenciju na spavanju, ali u roku od nekoliko godina su debitovali i Ford Escort XR3, MG Metro, Lancia Delta, Peugeot 205 GTi i Renault 5 Alpine. Scirocco prve generacije je opstao u prodaji sve do 1981 godine, a u tom periodu širom sveta je prodato 504,153 primerka. Nešto izmenjena druga generacija je debitovala iste godine na salonu automobila u Ženevi. Ovaj put za dizajn se postarao Volkswagenov lični tim koji više nije želeo da traži pomoć od Italijana dok se Karmann i dalje postarao za proizvodnju. Linije su sada bile značajno aerodinamičnije, plastika je zamenila hrom, a enterijer je bio prostraniji. Mehaničkih promena nije bilo pa je tako Scirocco nastavio da pruža identične benzinske motore kao i prethodnik, ali je najviše pažnje privukla sportska 16V verzija. Predstavljen 1986 godine za Američko tržište, 16V je bio zamena za GTI i pokretao ga je 1.8L motor sa 123 ks. To je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za ispod 8 sekundi i maksimalnu brzinu od preko 200 km/h, što su za svoj period bili fantastični rezultati.

 

vwscirocco10.jpg

 

16V je opstao u proizvodnji samo godinu dana pre nego što se Scirocco povukao iz Severne Amerike, mada je proizvodnja nastavljena u Evropi sve do 1992 godine. Iako napredna, druga generacija nije uspela da ponovi uspeh prethodnika i u 11 godina je prodato 291,497 primeraka. Njegov duševni naslednik, Volkswagen Corrado, je opstao u prodaji do 1995 godine, ali o njemu ćemo posvetiti posebnu priču tako da ovaj put nećemo ulaziti u detalje. Taman kada je publika polako počela da zaboravlja Scirocco, Volkswagen je predstavio treću generaciji 2008 godine. Identično kao pre, i moderni Scirocco deli identičnu PQ35 platformu kao i Golf, a njegova pozicija na tržištu je identična kao i 35 godina ranije. Scirocco je i dalje značajno više sportski nego Golf, a može se dobiti bogatom ponudom motora. Spomenućemo da vrh prodaje čini Scirocco R sa 2.0L turbo motorom od 265 ks, a to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za ispod šest sekundi.

 

vwscirocco11.jpg

 

U ponudi su takođe i dva dizela za sve one koji žele ekonomičnost, a moćniji od njih razvija 168 ks. Ova generacija je takođe imala i svoje sportske uspehe, posebno na Nurburgring 24 sata trci, a zanimljivo je da Volkswagen nema planove prodaje u Severnoj Americi gde ne želi konkurenciju veoma popularnom Golfu GTI. Za sada nije poznato koliko dugo će Scirocco da opstane u prodaji, ali jedno je sigurno. On možda nije napravio revoluciju kao Golf, ali je postigao mnogo više za Volkswagen. On je naterao publiku da primete moderne proizvode kompanije u vreme kada su mnogi smatrali da je Volkswagen nesposoban da se pomeri od Beetlea. Ako zbog ničega drugog, samo zbog toga on zaslužuje svoje mesto u istoriji.

 

Autor: Talladega

 

preuzeto sa - brzabrzina.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Scirocco R Black Style

 

volkswagen%20scirocco%20r%20black%20styl

 

Volkswagen je proširio ponudu opcija kod modela Scirocco, i to Black Style paketom (opcija od 660 evra) zaslužnim za, kako se navodi, ''individualniji izgled''. Black Style paket je dostupan isključivo za top verziju Scirocco R, pri čemu su u crnoj boji krov, retrovizori i 19-inčni alu točkovi (sa gumama 235/35 R 19). Automobil se inače može dobiti u sledećim bojama: Ultra Violet Metallic, Rising Blue Metallic, Pyramid Gold Metallic, Pure White, Urano Grey, Indium Grey Metallic i Oryx White mother of pearl effect. Za pogon Scirocca R se inače brine 2.0 litarski turbo benzinac sa 206 kW/280KS i 350 Nm, u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim ili opcionim šestostepenim DSG menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Scirocco R Wolfsburg

 

156175-vw%20scirocco%201.jpg

 

Pre nego što će iz svoje ponude izbaciti model Scirocco, Volkswagen Australia je za tamošnje kupce pripremio njegovo novo specijalno izdanje. To je Scirocco R Wolfsburg koji će australijskim kupcima biti ponuđen od 14. novembra i čija serija je ograničena na samo 150 komada. Samo 30 primeraka će biti sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok će ostalih 120 imati šestostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

156176-vw%20scirocco%2011.jpg

 

Kako se najavljuje, kupci će moći da biraju između Rising Blue Metallic i Oryx White Pearl Effect boja, pri čemu deo paketa između ostalog čine i 19-inčni crni alu točkovi, crni retrvizori, sportska sedišta, specijalna pločica u unutrašnjosti kao podestnik da sedite u specijalnoj verziji, kao i opcioni stakleni panoramski krov. Pod haubom je 2.0 litarski turbo motor sa 252KS i 330 Nm, dovoljno da ubrzanje do 100 km/h u verziji sa manuelnim menjačem traje 6.2 sekunde (sa DSG-om za 6 sekundi). Cena za verziju sa manuelnim menjačem iznosi 49.490 australijskih dolara, a sa DSG-om 51.990 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aspec Volkswagen Scirocco R Widebody Monster

 

156328-aspec%201111.jpg

 

Kineski tjuner Aspec svojom kreacijom nazvanom Scirocco R Widebody Monster (kit PPJ430) ponovo pokazuje kako može da se modifikuje Volkswagenov Scirocco R.

 

aspec%2022222.jpg

 

Aspec se nije bavio samo agresivnijim izgledom, već i poboljšanjem performansi automobila koji sada raspolaže sa 430KS (motor je 2.0 litarski turbo).

 

156327-aspec%20111.jpg

 

Između ostalog se primećuju aero body paket od ugljeničnih vlakana (prednji otvori za vazduh, maska, otvori za vazduh na haubi, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor...), proširenja blatobrana, set upadljivijih pragova i Aspec MF75 alu točkovi od 19 inča.

 

156326-aspec%201.jpg

 

Tjuner je predvideo i izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, jače kočnice, zelena kočiona klešta, modifikovano oslanjanje, kao i doteranu unutrašnjost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...