Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
uketic

nova Panda 1.1 - problem pri prvom paljenju

Recommended Posts

Evo ovako kupio sam auto u avgustu ove godine znači panda 1.1 active oprema 2004 auto je super super ide

malo troši sve i svemu ja sam prezadovoljan

Elem da ne bi baš sve bilo idealno dešava se samo ponekad pri prvom paljenju da trzne ne znam kako da objasnim

kao da radi na 3 cilindra ali to traje samo sekund ili dva. Predhodnih dana sam jako puno načitao na netu

o potencijalnom problemu sa Ecu ili ti centralom koja možda riknjava.

Buni me što auto perfektno radi znači normalno ide nikakvih problema nema u vožnji samo to prvo paljenje ali i to se dešava samo ponekad(jednom u 10dana a možda ni toliko) kad je vlažno i kišovito vreme upali chek engine lampicu(tada se to zatrzavanje i dešava) koja gori jedan dan pa se ugasi (to se dešava od skoro).Stavljena je nova centrala Boch pre pet meseci.

Ja sam inače čim sam kupio auto uradio veliki servis,zameno i paraflu, po preporuci zbog zamenjene centrale(zamenio bivši vlasnik) zamenio kablove i svećice.

Auto je bio kod majstor Gorana na dijagnostici konstatovano je sa 90% šansi da ECU riknjava sve pohvale inače za servis

kao u apoteci delta u malom ništa mi nije naplaćeno.

U celoj priči me buni kako to da auto sasvim normalno radi ide,vuče,pali ako je problem u centrali Ecu

sve se nešto nadam da je problem u nekim kontaktima na samoj ecu ili bobinama-trafoima ako neko ima neki predlog

trudio sam se da detaljno objasnim problem koji je možda neka glupost(kontakti) ili potencujalni skup kvar

Znam za momke na tošinom bunaru koji popravljaju ECU ali problem je što ovaj ecu nije isti kao kod punta tako da nisam siguran da li je popravka u tom slučaju moguća...eto toliko od mene nadam se da nisam smorio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stara centrala je crkla posle pranja motora konstatovano od strane više marstora elekroničara,s tim što auto tada nije uopšte mogao da radi,pali itd ,radio na dva cilindra

Dakle stavljena nova(bivši vlasnik stavio ja bio prisutan kad je zamenjena) i sve je bilo ok

osim tog trokiranja kod prvog paljenja ponekad(vozim auto već skoro 5 meseci),s tim da se chek engine lampica upalila tek skoro pre 2-3 nedelje kad je krenulo ovo kišno i hladno vreme,napominjem da auto potpuno normalno radi ,osim ponekd to prvo paljenje kad kao da zatrese malo i nastavi da radi tada se i pali chek engine

Poenta cele priče je da neki davači na ECU koji daju signal bobinama da pale cilindre /tristori ili šta već) jednostavno vrisnu i onda imamo efekat misfire for two cilinders.Medjutim čudno mi je kako oni malo nerade pa onda više rade(pali se lampica chekeng. jednom u 10 dana).

Jedino što mi pada napamet je da je probila neka od bobina pa je ona potencijalno pokvarila i ovaj ECU.

Nadam se da sam sada dobro objasnio: :happy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vozim pandu 100hp i skoro sam imao slican problem bas tako kad se upali kao da radi na tri cilindra meni nije palio svaki put lampicu-povremeno, kad se to desi ja ga ugasim i upalim ponovo i naj normalnije radi ponekd se desi i da se ugasi...bio sam u delti na redovnom servisu oni mi objasnili da je dobro sto je palio lampicu i da je zapamcena greska u pitanju su bile svecice koje su zamenjene na 30 000 km...za sada sve radi ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh moguće je i to ali zamenjene su svećice stavljene NGK jedino ako nisu neke Šatrović Dejan

Proveriću i to a evo top 10 razloga za taj efekat misfire

The most common misfire causes on the cars I've worked on have been:

1. Spark plugs

2. Spark plug wires

3. Ignition coil

4. Fuel injector

5. Wiring to fuel injector

6. Timing Belt

7. Vacuum leak or stuck open EGR

8. Contaminated fuel or bad fuel pump

9. Weak compression

10. Blown head gasket

Ići ću po ovom spisku pa ću valjda provaliti šta je ali evo već 10 dana pali i radi najnormalnije ne svetli chekeng.

Mogvaji napadaju povremeno

E kakva je 100hp mora da kida :thumbup:

Edited by uketic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panda sredjena caa 100e(drugarska cena) ipak je bio neki problem u centrali novoj,a to je počelo da se dešava kad sam prromenio antifriz u novembru.Sa puskom sam ispirao sistem za hladjenje izgleda da sam tada slučajno malo skvasio i ECU pa je

pobrljaveo ne mogu da verujem da je toliko osetljiv.

Eto naravoučenije za druge nikakvo pranje motora definitivno nije preporučljivo,još sam dobro i prošao sa mojom zajebancijom.stavljeni novi kablovi oreginal ricambi i proverene svećice i masa na celom autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pranje motora nikad nije preporučljivo, čak ni kod sveta koji to baš zna da radi. Ja sam čupao kose kad sam gledao da kupim kola onomad kad sam uzimao Stila. Svaki je imao opran motor.

Srećom nikad nijedan problem niti greška na kompjuteru. Fino je prljav i mastan, ljubi ga gazda. U mom vlasništvu biti opran neće nikad. Kao da nema dovoljno onih plastičnih poklopaca - opereš njih, i tako se motor ispod svih tih poklopaca jedva i vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno na prošlom autu(seat) nikad nisam prao motor niti mi je padalo napamet baš iz ovih razloga

al reko ajd da malo ispaerem sistem za hladjenje ebo me sistem i eto.

Drugar kupi peugeot 407 karavan 2006 god ma ko čaša,bio prljav preuzet u carinskom slkladištu i on ode u dobru perionicu(da je nereklamiram) da mu ga opreu spolja i iznutra i to pranje ga koštalo 2300e.

Momci u perionici ga uglancali spolja i iznutra i bilo im žao da motor ostane štrokav kao nema smisla opraće čoveku i motor

da ne ostane samo on prljav-rezultat šlep služba-veranomotors i 2300e manje u džepu.

Edited by uketic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima neka specija za pranje motora"suvo pranje motora" naprska se,kada se osusi tj. izjede svu masnocu i prljavstinu posle se samo iduva.motor kao nov.to sam video u jednom bmw servisu u NS.nece da kazu gde nabavljaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni mora da je nesto trece posto nikad nism prao motor a svecice su menjane, skoro dva puta kad sam palio ujutru upali lampicu jedva radi i ugasi se posle toga sve ok....poslednjih ned/dve radi normalno, videcu uskoro posto idem do delte na stelovanje zadnjih vrata pa cu im se opet pozaliti na to....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Pa pazi meni se skoro isto tako manifestovalo,ali ne mora da bude da je to ima bar deset i više stvari mogućih pri tom je tvoj motor kompleksniji nego ovaj moj 1.1.

Ja sam sve vreme mislio da nije ECU ali je ipak to bio problem(hvala Goranu na preciznoj dijagnozi besplatno),drugar elektroničar je skinuo ECU sa auta i poslao ga na popravku(on ne radi to) kada ga je popravljenog vratio na vozilo

kao da ništa nije bilo. ECU povremeno nije imao izlaz za jednu bobinu pri paljenju, u vožnji se to nije osećalo nije ni meni jasno kako se to popravlja ali sada radi kao sat i ide ko nenormalan, možda mi ga je usput i čipovao a da to ne znam :thumbsup:

Pazi ako si u mogućnosti(mislim zbog garancije) toplo ti reporučujem da odeš do majstor Gorana na dijagnostiku,jer ovi iz delte su uglavom vaćaroši i imam jako loša iskustva sa njima kada sam tamo održavao službenog Dobla u garanciji.

Poenta cele priče da čuješ dva mišljenja pa možeš da uporediš a ovako oni mogu da ti pričaju bajke...pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam samo na konto ove teme,ovaj kvar na ECU koji sam imao mogli su i da prouzrokuju kablovi

marke FACET koji su na oko izgledali potpuno,ok ali sam čuo i od drugih ljudi da su imali problema sa njima jedino što je

vrlo mali procenat u pitanju.

Izmedju ostalog i zbog toga sam stavio originalne kablove(ricambi) kupljeni u delti 4200din,a ovi Facet bili čini mi se oko 2300din poenta:

nemojte štedeti na kablovima,ja bi i onda kupio original u delti ali nije bilo moralo je da se poruči čekalo se 5 dana

pa uzeh ove alternativne koji su možda zaslužni što sam imao zezanje oko kompjutera

tako da za neke stvari pogotovo oko struje,treba uzimati originalno :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost otkazao mi je ECU ponovo,danas stavljen novi sa garancijom kod Gorana i zamenjene obe bobine koje su naizgled bile ispravne pošto je na ECU opet vrisnuo neki davač za bobinu na prvom cilindru.Dijagnostika uradjena kod drugara pokazivala kvar na prvoj bobini ja i drugar skinuli zamenili mesta bobinama i ništa se nije dešavalo jedno mesec dana.Kad pre jedno dve nedelje opet počne da se pali ček lampica i da trza kod paljenja na tri cilindra.

Mi na dijagnstici opet očitamo bobina na prvom cilindru znao sam odma koliko je sati :realmad:.Plus što je ovaj put još pokazivao na dijagnostici kvar na potencimetru gasa

gasio mi se kada ubacim u rikverc i kada šaltam u nižu brzinu pod malim gasom.

Naravno sada se to nedešava sve radi kao sat zamena je trajala relativno kratko i podešavanje softvera sve oko 30 min al iz džepa izletelo skoro 300evropskih (:wallbash: u delti preko 70.000din,kod Gorana najpovoljnije :thumbup:

ali šta je tu je zadovoljstvo u vožnji nemože da se plati :thumbsup:

Edited by uketic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...