Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
stipa

Bravo 1.6 16v - pomoć oko obrade motora

Recommended Posts

evo ovako...

budući da imam brava i želio bih mu podići snagu a da i dalje ostane n/a motor zanima me sljedeće...

bušenje klipova (to mislim radi povećenja kompresije...)= koliko rupica,kojeg promjera da lise isplati?

poliranje usisa i ispuha= ima li tko kakvu ideju kako je to najjednostavnije i najučikovitije...

olakšavanje rotacionih dijelova na motoru=zamajac,remenice,radilice itd...

chip imam....

imam još namjeru stavit diff/mjenjač od maree...

spuštanje glave=koliko...

kakvu brtvu da stavim...

itd...

ja sve to otprilike znam i tata mi je slagao aute za trke i on mi je preporučio da takve stvari tražim u BG jer je i on to u BG radio... kad budem to sve radio dijelove ćemo u trstu kupiti kaže da zna za neki shop sa takvim dijelovima.....

i zna dosta ljudi u BG koji se time bave ali to je bilo onda kad nije bilo kompa i takvih stvari, pa nisam sigurn da lisad ima šta da je bolje a jednostavnije...

zanima me da lipostoji kakva web stranica koja sadrži te podatke ili ima netko stručan u tome htio bi napravit motor da radi i da traje a ne da nakon 1000km rikne...

svi savjeti dobrodošli...

Share this post


Link to post
Share on other sites
bušenje klipova (to mislim radi povećenja kompresije...)= koliko rupica,kojeg promjera da lise isplati?

da libi mogao dodatno da objasnis ovu recenicu deluje veoma zbunjujuce,jos nisam cuo da je neko busio rupice na klipovima,ako sam dobro skapirao sta si napisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ ...imam knjigu o obradi motora za trke i ima dobro objašnjeno sve u tome ali nije točno za moj motor pa me zanima da linetko zna mjere oko toga... stavim ti sliku pa će ti biti jasno o čemu pričam...

bušenje klipova (to mislim radi povećenja kompresije...)= koliko rupica,kojeg promjera da lise isplati?

da libi mogao dodatno da objasnis ovu recenicu deluje veoma zbunjujuce,jos nisam cuo da je neko busio rupice na klipovima,ako sam dobro skapirao sta si napisao.

evo vidi ovo sam slikao iz te knjige i to je sve na eng pa još ako krivo prevedem :crybaby: ....

ovo je slika pritiska karika na cilindar i prikaz stvaranja kompresije, jel tako?

DSC00203.jpg

na ovoj slici je prikazano gdje bi se trebao bušiti klip radi povećanja pritiska na karike...

DSC00204.jpg

evo i kako se buše...

DSC00205.jpg

a ovako ti izgleda izbušeni klip....

DSC00202.jpg

.....nadam se da sam ti pojasnio to što sam mislio reći...

nebi da netko krivo shvati volio bi te sve upute naći na nekom od naših jezika jer ovo je sve eng/ita...

ne znam da litaj promjer rupe je za sve motore jel nisu svi klipovi iste veličine....

Edited by stipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

razumem ideju, mada prvi put cujem za tako nesto... Fora kao da pritisak same kompresije razmice karike, i tako stvara vecu kompresiju... Malo mi to cudno deluje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideja je jasna, ali koristi se samo za trkacke motore kod seriskih motora koji veliki deo svoje ekspolatacije rade u

podrucju do 4000 0/min dolazi da stvaranja koksa na celu klipa tako da bi se ove rupice vrla brzo zatvorile a prolazak koksa mogao bi da uslovi glavljenje karika u kanalima,tako da ja to na tvome mestu ne bih radio.

Jos jedna bitna stvar ne treba mesati pojmove ''kompresije'' i pritiska u cilindrima sa ovim rupicama dobio bi vece pritiske.Naime pritisak u clindru je fizicka velicina i meri se manometrom a kompresija ili stepen kompresija je geometriska velicina i dobija se racunanjem.

Uprosceno to izgleda ovako : zapremina komore u glavi+zapr.otvora na dihtungu+zapr.komore u klipu za ventile+ili-zapr.u bloku u zavisnosti da liklip u GMT izlazi iznad ravni bloka ili je ispod pa sve to podeljeno sa zapreminom koju pravi klip od GMT do DMT+1 i to je stepen kompresije koji na tvom Bravu fabricki iznosi 10.5:1.

Ja licno sam doradjivao samo kanale u glavi,prosirivao i polirao,nesto drugacije frezovao siceve ventila i pravio stepen kompresije 11:1 i to daje odlicne rezultate.Nadam se da si razumeo sta sam hteo da ti kazem.

Puno uspeha u Tjuniranju Brava.

Pozzzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem sistem.Ipak sam skeptik po pitanju trajnosti takvog motora.Jer ipak,faktor trajnosti kod motora za trke ne postoji.Bitno samo da iznese trku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja licno sam doradjivao samo kanale u glavi,prosirivao i polirao,nesto drugacije frezovao siceve ventila i pravio stepen kompresije 11:1 i to daje odlicne rezultate.Nadam se da si razumeo sta sam hteo da ti kazem.

Puno uspeha u Tjuniranju Brava.

Pozzzz.

možeš li mi reći kako si ispolirao i proširivao... da listoji ona teorija kao što rade da po brtvi (po ocrtu brtve) glodalicom proširiš usis na glavi i prvo grubom šmirglom pa prema finijim poliraš ili... a kanale?

moj stari je to radio ovako što se tiče poliranja usisne grane (u ono vrijeme) : uzeo je onu sajlu od ručne kočnice i na nju "navario" šaraf koji je urezao na jednoj strani te oko njega namotao fini šmirgl a na drugoj strani isto navario šaraf koji je okrenut naopako i njega stavio u bušilicu i laganom vrtnjom ispolirao cijelu usisnu granu i sad kad gledam slike jbt ko ogledalo je...

pa ako budeš imao vremena da mi pojasniš ako ima kakv drugi način...

shvatio sam teoriju o kompesiji i znam većinu toga...svejedno tnx na tekstu... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stipe da je taj motor zahvalan za friziranje odavno bi se vozio po trkama.u principu mozes od svega sto sei naveo da odradis po malo i dobices nesto ali i znatno kraci vek motora.skoro niko se nije upustao u vece prepravke jer iz maticne zemlje poznate po tome nisu stizale ikakve informacije o friziranju tih motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ne znam šta da ti kažem ne bi ni ja sad pretjerivao... ali ne bi ga ostavio stock... a opet ne mislim ga pravit ne vozljivim...

zato sam i stavio ovdje da mi ljudi kažu što smijem a što ne...

:happy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam si rekao da imas u tegli jednu pametniju bubu od one koja je sad u kompu...Ako je to ona sto ga dize na 126 KS,ja preko toga ne bi iso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako uradis samo glavu motora,sirenje kanala i poliranje a donji deo ostavis fabricki imaces isti vek motora PROVERENO.E da,motor se vozio i jos uvek se vozi u domacem sampionatu u autu YUGO HOBI 1.6 i pogodan je za friziranje.Proverite!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam na koliko ga diže ali dečko koji mi je to prodao je imao na marei s istim motorom i kaže da auto osjetno bolje ide i to puno bolje al da troši dosta više... a da se mo že stavit i skidat kad hoćeš...njemu su to radili sve na valjcima i po mjeri i sad se to isto radi na coupeu 16vT... a meni prodao tu od maree...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor je u Srbiji, za trke prepravio Ranko Niketić iz Župe Aleksandrovačke i vozio gas je nekoliko godina, naravno dorađivao ga je stalno (taj auto je sada u Crnoj Gori kod poznatog trkača Puje Ražnatovića). Najveće prepravke su na glavi motora, usisu i izduvu, naravni usis je potpuno trkački t.j. otvorene trube sa Kugel-Fišer ubrizgavanjem i taj auto je išao "ĐAVOLSKI", ali je tolika snaga motora zahtevala i drugačije vešanje, kočnice i pogotovu menjač koji je napravljen sa ravnim zubima, pravi trkački. Da ne pominjem Racing Bregaste rađene u Modeni u jednoj firmi koja proizvodi samo za trkačke aute. Gdin. Niketić još uvek poseduje nekoliko bregastih vratila od kojih jedan par odgovara i tebi jer su "grupe N" t.j. malo bolje od fabričkih, a pritom ne remete normalnu vožnju. Sve što te interesuje možeš me pitati na +38162239009, i rado ću ti pomoći.

Sve ovo znači da je moguće tjunirati taj motor i dobiti odlične karakteristike uz minimalno ulaganje jer je taj motor u osnovi (blok, klipovi, karike, radilica, ...) isti kao zastavini 1.3 motori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bregaste u Italiji kod tjunera koji radi samo bregaste koštaju od 500-800 eura (par), u zavisnosti od karakteristika. Tebi za gradsku varijantu treba neka malo slabija jer u protivnom nećeš moći da se voziš, a i to iziskuje velike dorade ostatka motora.

Gdin Niketić bi prodao par bregastih grupe N, faze otvaranja su iste, ali je duže vreme otvorenih ventila tj. duže je usisavanje. Ove bregaste ne iziskuju nikakve dodatne prerade , a dobio bi dosta dodatne snage, a i potrošnja goriva bi ostala ista pri normalnoj vožnji. Cena bregastih sa popustom, jer si član foruma, bi bila 300 eura što je jako povoljno. Znači njih staviš na auto i nemaš nikakvih dodatnih radova.

:thumbsup: A postoji i varijanta Full Racing, ali to je već auto sa puno puno prepravki ( i novca) i ne možeš ga voziti po gradu jer radi samo preko 3000 obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove bregaste ne iziskuju nikakve dodatne prerade , a dobio bi dosta dodatne snage, a i potrošnja goriva bi ostala ista pri normalnoj vožnji. Cena bregastih sa popustom, jer si član foruma, bi bila 300 eura što je jako povoljno. Znači njih staviš na auto i nemaš nikakvih dodatnih radova.

:thumbsup: A postoji i varijanta Full Racing, ali to je već auto sa puno puno prepravki ( i novca) i ne možeš ga voziti po gradu jer radi samo preko 3000 obrtaja.

hvala na ponudi imam je u obziru ali sam malo u govnima s parama (student itd) pa ako mi uskoro uleti kinta javim ti se... :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko koliko obrtaja podrzavaju hidropodizaci na 1.6 16v motoru? Imam taj motor iz Delte,i uskoro ga ubacujem u Yuga,pa sam cuo da bez problema ide do 8000,dok neko kaze da vec na 7200 moze biti havarija?

Inace Stipa,imas da nadjes za ~500e CatCams bregaste,mozes i jace racing,ali to dalje povecava trosak,prelazak na mehanicke podizace,jace opruge ventila itd...ja sam uzeo kao sto je Alexxx rekao,malo jace od serijskih,koje su 233*,moje su sad 257* i jedine koje podrzavaju hidropodizace...videcemo kako ce se pokazati u gradskoj opciji... :thumbup:

Edited by pedja_89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove bregaste koje sam predlozio su za hidro podizace i sa njima nece imati problema, a i jeftinije su od Cat camsa.

Da odgovorim i Pedji, niko ti ne moze reci sa sigurnoscu do kojeg broja obrtaja nece biti problema. Mi smo okretali i na 9000 sa hidro podizacima bez kvara, ali samo je pitanje trenutka kad ce se to desiti. Prvo moras znati sta zelis, auto za svaki dan, auto za "neke" trke ili jaku ulicnu trkalicu.

U zavisnosti od toga radis i motor. Ako zelis auto za svaki dan onda ostavis hidropod. i pojacavas ostale komponente, ali umereno. Za svaku drugu varijantu skidas hidropod.( da te ne boli glava) i sve ostalo budzis do kraja.

Recimo na ovom trkackom 1.6 16v bregaste su bile 320/316 stepeni za krug, a 316/306 za brdo. To je znaci bez hidropod. sa jako tvrdim oprugama ventila, titanijumskim sesiricima itd........

Share this post


Link to post
Share on other sites

da znam sve to ALI... uvjek postoji taj glupi ali... treba mi auto za svaki dan jer prelazim 60ak km dnevno i potrošnja mi igra ulogu :crybaby:

a benzin je skup :realmad: tako da bi išao na najblažu varijantu...

imam chip i sad evo još malo diff od maree ići će obrada glave (poliranje i proširivanje usisa i ispuha,ventili,čišćenje i ako bude trebalo spuštanje...

a za ostali korake koje sam imao u planu zribala me država i ova recesija... :crybaby::realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alexxx

Mozes li mi navesti specifikacije tih bregastih za hidropodizace sto se prodaju? Inace ja pravim jaku ulicnu trkalicu,sa namerom da se povremeno odvoza neki SR 402m sa njom,nista preterano,veci usisni ventili,malo jace bregaste,olaksana radilica,drugi injectori i to sve zavrseno dobrim remapom na fabrickom ECU...mislim da ce skroz ok vrsiti posao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javicu ti, moram da nadjem papire od nje, ali imam i varijantu 285 stepeni koja bi mogla na hidropod. ,ali bi morao da vodis racuna da ga ne drzis predugo na visokim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja malo okasnih sa slikama, ali ko čeka, taj i dočeka:

glava 16v, prošireni i polirani kanali

10032010271.jpg

ovako izgledaju usisni kanali

10032010270.jpg

Kanali sa ventilima, 7mm stablo ventila

10032010269.jpg

Komplet sa ventilima, mogu se staviti i još veći ventili, ali se remeti odnos usisavanja i izduvavanja

10032010268.jpg

Sve to ne može bez Bregaste 320 Stepeni

10032010272.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima još

Klipovi sa "nosem", rađeni po narudzbini, po nasim specifikacijama,

10032010278i.jpg

Štelujuća remenica, pravljena u sopstvenoj režiji

10032010275.jpg

Bregasta

10032010273.jpg

Set kvačila

10032010279.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...