Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
gasha

Lancia Thema 2.0T 16v - opcije na klima uređaju

Recommended Posts

e nisam je koristio jos ali mi nije jasan onaj 'ekon' i 'autom' mod rada!Kontam da ima veze sa ekonomic i automatski ali nem pojma...Ko zna nesto vise neka me uputi ...:)

:welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene na skodi na Econ trosi znatno manje goriva po boardu i malo slabije duva, u Auto mu je samopodesavenje u odnosu na spoljnu temperaturu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je na Ekon ne ukljucuje kompresor iliti radi klasicna ventilacija bez klime.

Kad svetle obe lampice kod Auto klima je u automatskom rezimu tj. ti samo zadas temperaturu

a automatika bira smer duvanja,brzinu rada ventilatora i sl.

Kad svetli jedno svetlo pored Auto ti podesavas nacin rada klima uredjaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje u vezi sa klimatizacijom u Lybri... takodje imam ECON i AUTO dugme, i fukcionisanje mi je jasno sto se tice hladjenja.. ali sam primetio da ovih nekoliko hladnijih jutara da kad zelim da za koji stepen ogrejem kabinu, ukljucim grejanje na "AUTO" a kompresor takodje radi!?... i onda ga uvek prebacim na ECON kako bih ugasio kompresor, a auto, normalno, i dalje greje bez problema. Da li to znaci da ce on uvek po defaultu paliti kompresor pri grejanju? I da li je uopste to potrebno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je tema o strelici za strujanje vazduha u kabini i ostalo

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....showtopic=36400

Ako ti na početku rada motora stoji "auto dugme" uključeno, svaki kompresor će krenuti da radi (postigne radni pritisak gasa potrebnog za hlađenje). Ako imaš kući klimu prvo krene kompresor kada je upališ pa onda "nešto kasnije" hlađenje. Kod auta elektronika će proceniti da li treba da pusti hladnjak na klimi ili toplu vodu za grejanje, ali kompresor je uvek na čekanju ili ti stand by po engleskom. Nekih 10 sekundi radi kompresor i posle bi trebalo da prestane. E sada ako cvakneš EKO pre paljenja to se neće događati. Ako imaš 2,4 jtd motor tu ima ugrađeno na nekim verzijama i električno grejanje koje radi do +3 stepena i kreće odmah prilikom kotakta ali samo ako proceni da ima akumulator dovoljno snage za tako nešto, neće ga paliti ako je loša baterija da ne bi oštetio druge električne sisteme.

Edited by Zoran SM

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu su zabari dali "lepo" objasnjenje samo nisam uspeo da razumem uopste sta su tu sbudzili i kako su zamislili tu automatiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene pamti poslednju komadnu. Ako sam ga ostavio na "auto"-sutradan će se upaliti "auto", znači:radiće kompresor, a automat procenjuje (kad se dogovore spoljni desni senzor na retrovizoru sa unutrašnjim senzorom na sred komandne table kod vetrobrana) šta im valja činiti. Recimo, ako si prethodne noći bio na automatu, a temperatura ti je podešena bila na 22 (recimo da si se hladio, bilo napolju 28) ukoliko je sutra ujutru spoljna temperature 18 - automat će se preorijentisati na režim grejanja. I sad ti recimo voziš, putuješ negde, prolazi vreme... temperastura spoljna raste. Onog momenta kada spoljna retemperatura predje 22 stepena primetićeš da ti oba indikatora zadate unutrašnje temoperature koja su bila setovana na 22 na momenat trepću - sinhronizovano (tri sekunde) na displeju. To je znak da se grejanje obustavlja i da kreće sa hladjenjem i to tako što će prvo da brzina ventilatora padne na minimum, a posle po potrebi da stalno juri zadatu temperaturu.

ECON režim islljučuje potpuno kompresor. Rade samo ventilatori. Ovde je hladjenje nemoguće - samo grejanje!

Ra rezimiramo: Grejanje je moguće i sa kompresorom i bez njega, stim što kompresorsko grejanje funkcioniše kao i svako grejanje "na klimu". Forsirano ubacuje topao vazduh. Obično ili ECON grejanje počinje da radi efikasno tek kada se motor ugreje. AUTO je efikasnije, ali skuplje - angažuje kompresor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i na Engleskom naravno veoma "razumno" objašnjeno.

SUPPLEMENTARY HEATER

(jtd versions only - where fitted)

The supplementary heater complements

engine coolant heating immediately

after start up and when travelling

to reach the optional engine operation

temperature and to heat the

passenger compartment faster.

The electrical device is fully automatic

and will only work when the

engine is running.

IMPORTANT The supplementary

heater will be switched on when the

outside temperature is lower than

15°C and the engine coolant temperature

is lower than 65°C.

To prevent excessive intake of battery

current, the heater operation at

the various power percentages is subjected

to the power voltage measured

by the control unit.

IMPORTANT The operation of the

heater according to engine coolant

temperature consequently can be cut

out or reduced according to the battery

voltage.

At the end of the operation cycle developed

according to the temperature

of the engine coolant and the battery

voltage, the supplementary heater is

automatically switched off. It will not

come on again until the following engine

start-up, even if the coolant temperature

drops to under 65°C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...