gasha 0 Posted September 8, 2009 e nisam je koristio jos ali mi nije jasan onaj 'ekon' i 'autom' mod rada!Kontam da ima veze sa ekonomic i automatski ali nem pojma...Ko zna nesto vise neka me uputi ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
the_reaper 2 Posted September 8, 2009 kod mene na skodi na Econ trosi znatno manje goriva po boardu i malo slabije duva, u Auto mu je samopodesavenje u odnosu na spoljnu temperaturu Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostres 1 Posted September 8, 2009 Kad je na Ekon ne ukljucuje kompresor iliti radi klasicna ventilacija bez klime.Kad svetle obe lampice kod Auto klima je u automatskom rezimu tj. ti samo zadas temperaturu a automatika bira smer duvanja,brzinu rada ventilatora i sl.Kad svetli jedno svetlo pored Auto ti podesavas nacin rada klima uredjaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gasha 0 Posted September 8, 2009 puno hvala!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
scul 0 Posted September 8, 2009 Imam jedno pitanje u vezi sa klimatizacijom u Lybri... takodje imam ECON i AUTO dugme, i fukcionisanje mi je jasno sto se tice hladjenja.. ali sam primetio da ovih nekoliko hladnijih jutara da kad zelim da za koji stepen ogrejem kabinu, ukljucim grejanje na "AUTO" a kompresor takodje radi!?... i onda ga uvek prebacim na ECON kako bih ugasio kompresor, a auto, normalno, i dalje greje bez problema. Da li to znaci da ce on uvek po defaultu paliti kompresor pri grejanju? I da li je uopste to potrebno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoran SM 1 Posted September 8, 2009 (edited) Ovo je tema o strelici za strujanje vazduha u kabini i ostalohttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....showtopic=36400Ako ti na početku rada motora stoji "auto dugme" uključeno, svaki kompresor će krenuti da radi (postigne radni pritisak gasa potrebnog za hlađenje). Ako imaš kući klimu prvo krene kompresor kada je upališ pa onda "nešto kasnije" hlađenje. Kod auta elektronika će proceniti da li treba da pusti hladnjak na klimi ili toplu vodu za grejanje, ali kompresor je uvek na čekanju ili ti stand by po engleskom. Nekih 10 sekundi radi kompresor i posle bi trebalo da prestane. E sada ako cvakneš EKO pre paljenja to se neće događati. Ako imaš 2,4 jtd motor tu ima ugrađeno na nekim verzijama i električno grejanje koje radi do +3 stepena i kreće odmah prilikom kotakta ali samo ako proceni da ima akumulator dovoljno snage za tako nešto, neće ga paliti ako je loša baterija da ne bi oštetio druge električne sisteme. Edited September 8, 2009 by Zoran SM Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 8, 2009 tu su zabari dali "lepo" objasnjenje samo nisam uspeo da razumem uopste sta su tu sbudzili i kako su zamislili tu automatiku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted September 9, 2009 Kod mene pamti poslednju komadnu. Ako sam ga ostavio na "auto"-sutradan će se upaliti "auto", znači:radiće kompresor, a automat procenjuje (kad se dogovore spoljni desni senzor na retrovizoru sa unutrašnjim senzorom na sred komandne table kod vetrobrana) šta im valja činiti. Recimo, ako si prethodne noći bio na automatu, a temperatura ti je podešena bila na 22 (recimo da si se hladio, bilo napolju 28) ukoliko je sutra ujutru spoljna temperature 18 - automat će se preorijentisati na režim grejanja. I sad ti recimo voziš, putuješ negde, prolazi vreme... temperastura spoljna raste. Onog momenta kada spoljna retemperatura predje 22 stepena primetićeš da ti oba indikatora zadate unutrašnje temoperature koja su bila setovana na 22 na momenat trepću - sinhronizovano (tri sekunde) na displeju. To je znak da se grejanje obustavlja i da kreće sa hladjenjem i to tako što će prvo da brzina ventilatora padne na minimum, a posle po potrebi da stalno juri zadatu temperaturu. ECON režim islljučuje potpuno kompresor. Rade samo ventilatori. Ovde je hladjenje nemoguće - samo grejanje!Ra rezimiramo: Grejanje je moguće i sa kompresorom i bez njega, stim što kompresorsko grejanje funkcioniše kao i svako grejanje "na klimu". Forsirano ubacuje topao vazduh. Obično ili ECON grejanje počinje da radi efikasno tek kada se motor ugreje. AUTO je efikasnije, ali skuplje - angažuje kompresor! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoran SM 1 Posted September 12, 2009 Evo i na Engleskom naravno veoma "razumno" objašnjeno.SUPPLEMENTARY HEATER(jtd versions only - where fitted)The supplementary heater complementsengine coolant heating immediatelyafter start up and when travellingto reach the optional engine operationtemperature and to heat thepassenger compartment faster.The electrical device is fully automaticand will only work when theengine is running.IMPORTANT The supplementaryheater will be switched on when theoutside temperature is lower than15°C and the engine coolant temperatureis lower than 65°C.To prevent excessive intake of batterycurrent, the heater operation atthe various power percentages is subjectedto the power voltage measuredby the control unit.IMPORTANT The operation of theheater according to engine coolanttemperature consequently can be cutout or reduced according to the batteryvoltage.At the end of the operation cycle developedaccording to the temperatureof the engine coolant and the batteryvoltage, the supplementary heater isautomatically switched off. It will notcome on again until the following enginestart-up, even if the coolant temperaturedrops to under 65°C. Quote Share this post Link to post Share on other sites