neshaoct 9721 Posted April 9, 2009 Porsche PanameraUtisak sportske vožnje, prostran enterijer, komfort koji nude Gran Turismo automobili...ili, drugačije rečeno, prvi Porsche sa 4 vrata . Panamera ustoličava novu klasu automobila u ponudi Porsche-a, pored već postojećih serija 911, Boxter, Cayman, i SUV modela Cayenne.Najveći izazov koji je postavljen pred dizajnere novog modela je bio kako zadržati tradicionalni izgled, prepoznatljivu siluetu Porsche modela. Ali, dizajneri su uspeli, odnosno zadržali su prepoznatljiv oblik karoserije...oblik koji predstavlja Porsche automobile već preko 45 godina. Izgleda kao Coupe, ali ima 4 vrata, niska linija krova naročito na zadnjem delu, ali opet ne previše nisak kako putnici na zadnjem sedištu ne bi imali problema. Ipak, Panamera je šira i niža od ostalih automobila u svojoj klasi. Pozadi postoje dva klasična sedišta kao i napred. Centralna konzola se ne završava kod prednjih sedišta, već se nastavlja između dva zadnja sedišta, tako da putnici imaju isti osećaj bez obzira da li sede napred ili ne. Unutrašnjost može biti urađena u 13 kombinacija boja i materijala, plus 4 varijante kožnog interijera u dve boje kože, plus još 7 opcija koje uključuju detalje od karbona i drveta u unutrašnjosti. Klima uređaj je sa 4 zone tako da svaki putnik može podešavati željenu temperaturu...a u slučaju udesa tu su prednji, zadnji, i bočni vazdušni jastuci.Porsche Panamera S i Panamera 4S imaju sedišta koja se mogu pmerati u osam pozicija sa mogućnošću memorisanja pozicije vozača. U dodatnim opcijama takva sedišta mogu biti stavljena i pozadi, a postoji još dodatnih mogućnosti koje ne ostavljaju mogućnost neudobne vožnje u Panameri.Po prvi put Porsche oprema svoj automobila sa Burmester® audio uređajem Berlinskog proizvođača. Ukupno 16 zvučnika plus subwoofer, kao i izlazna snaga od preko 1000 W stvaraju neponovljiv ugođaj omiljene pesme u kabini. U početku, sve Panamere će imati V8 motor koji će biti ponuđen u dve varijante, zatim sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, kao i pogon na zadnjim točkovima, ili na sva 4 točka. Obe verzije motora će imati Porsche Direct FuelInjection ( DFI ) radi bolje efikasnosti agregata. Radi dalje uštede u pogledu potrošnje goriva, Panamera je opremljena Stop/Start sistemom.Porsche Panamera S sa pogonom na zadnjim točkovima ima 400 KS iz 4.8L V8 motora uz pomoć kojeg sprint do 100 Km/h traje 5.2s. Porsche Panamera 4S sa pogonom na svim točkovima ima motor iste kubikaže, ali njeno ubrzanje do 100 Km/h traje 4.8s i ne znatno je skuplja. U vrhu ponude je Porsche Panamera Turbo sa 500 KS koji su dobijeni iz istog motora, ali uz dodate dve turbine. Ona ima novu PDK transmisiju, i zahvaljujući svemu tome ubrzanje do 100 Km/h traje samo 4s. Ona je znatno skupljaod prethodne dve varijante. Sve tri varijante će biti ponuđene na Američkom tržištu od oktobra 2009. godine.Porsche Panamera će se sklapati u novom pogonu ( koji se trenutno gradi ) u Lajpcigu, dok će motori za nju biti rađeni u Zuffenhausenu. VW fabrika u Hanoveru će praviti i farbati karoserije dok je planirana godišnja prodaja od 20.000 komada.Preko 70% Panamere će se praviti i sklapati u Nemačkoj, tako da je posle duže vremena ovo prvi Porsche koji se pretežno pravi od dobavljača i fabrika u matičnoj zemlji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
NED 10 Posted April 10, 2009 Napokon jedan Porsche koji mi se zaista svidja, do sada su svi modeli bili gotovo identicni, dok je ovaj pravi iskorak unapred. Malo cak podseca i na karavan sa blago izbacenim zadnjim krajem, a opet se na prvi pogled odmah vidi ona snaga Porsche-a. Definitivno moj favorit od svih Porsche modela... Quote Share this post Link to post Share on other sites
stefanves 2 Posted April 10, 2009 biiip... Sutra ce da prave Ferrai karavan u serijskoj proizvodnji Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vukasin 0 Posted April 11, 2009 Meni je ovo najsakatiji Porsh koji je ikad napravljen. Sacuvaj Boze. Jos im fali auto u A klasi i moze kompletno da se izgubi ugled... ODVRATNOOOOO Quote Share this post Link to post Share on other sites
uros86 0 Posted April 15, 2009 @ stefanves ferarri 456 sw Quote Share this post Link to post Share on other sites
stefanves 2 Posted April 15, 2009 Da znam za taj Ferrari, ali to je pravljen po narudzbini za Sultana od Burneja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
uros86 0 Posted April 16, 2009 (edited) @ stefanves izgleda da nije samo za njega pošto u kompu imam više različitih boja, e sad jedino ako čika sultanu nije dosadno da vozi ferari karavan u samo jednoj boji pa je naručio u više boja, čisto da mu ne dosadi nema šta ferdža izgleda svetski samo mi ne ide to da je ferari porodičan auto, još će i suv da naprave,,, Edited April 16, 2009 by uros Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vukasin 0 Posted April 16, 2009 Sultan ima "belu garazu, zutu garazu, crvenu, zelenu, plavu, crnu..." Aj pogodi zasto se tako zovu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
uros86 0 Posted April 16, 2009 pa verovatno po bojama automobila koji su unutra, ne znam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoJTD 1 Posted June 18, 2009 off, ali svi oni karavani su izgleda sultanovievo nekih atipcnih modela ferarija napravljenih za njega:http://www.supercars.net/gallery/129612/976/6.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9721 Posted July 24, 2009 Nakon svetske premijere na Salonu automobila u Šangaju, Porscheova prva sportska limuzina sa četvora vrata stigla je i u Srbiju.Najjeftinija verzija, Panamera S, kod nas košta 106.500 evra, a za vrhunsku varijantu – Panameru Turbo, treba izdvojiti 150.500 evra, sa PDV-om. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9721 Posted September 17, 2009 Kao što je bilo i najavljeno, Porscheov luksuzni gran turizmo, model Panamera, zvanično je stigao i na naše tržište. Tim povodom, u prostorijama Porsche centra je zvanično predstavljen prvi primerak ovog modela kod nas, a najavljen je i početak prodaje na našem tržištu.Najjeftinija Panamera S, sa 400 konjskih snaga, košta 106.500 eura, a vrhunska varijanta, Panamera Turbo od 500 konja, 150.500 eura sa PDV-om. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni147 51 Posted September 17, 2009 Imao sam prilike danas da uzivo "opipam" Panameru Turbo...Koliko mi je auto bio ruznjikav na slikama toliko me je uzivo impresionirao... Izgleda kao neka ogromna zivotinja...Mislim da me unutrasnjost nijednog automobila nije ovoliko impresionirala... Sutra cu ga provozati i napraviti koju fotku... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted September 18, 2009 Jedan od najvecih razloga sto je ovaj Porsche izasao,je teska situacija u kojoj se ova cuvena sportska marka nasla,napravili su gresku koja ih je skupo kostala sa Kajenom ,daj boze da ovo upali ,ali sumljam da ce pravi ljubitelji Porschea poludeti za limuzinom ,mozda sheici i sultani pomognu u nevolji . Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted September 25, 2009 ...,napravili su gresku koja ih je skupo kostala sa Kajenom Zasto mislis da ih je skupo kostala. Koliko sam ja upoznat, Kajen je finansijski odlicno prosao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted September 25, 2009 (edited) Uz sve želje da ne budem kao ona dva starca iz mapet šou-a, imam zamerke.1. Sve ukupno, po svim slikama - mercedes iste klase mi deluje ubedljivije2. Još ubedljiviji utisak mi odaje Maserati Quatroporte.3. Zadnji deo mi je lepši kod Pežoa nego kod ovog...4. Instrument tabla zastrašujuće uprošćena, pa pritom i nepregledna (mislim na satove, ne na centralnu konzolu)5. Felne lepše ima STILO! (o abarthu i da ne pričam)6. Stvar je poslovne politike proizvodjača, ali mislim da žestoku konkurenciju ima od bar tri proizvodjača u matičnoj zemlji. (koji izgledaju ubedljivije)Žao mi je, medjutim "spartanski" 911 je zakon! Bojim se da ovaj ne prodje kao 928 Edited September 25, 2009 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted September 26, 2009 ...,napravili su gresku koja ih je skupo kostala sa Kajenom Zasto mislis da ih je skupo kostala. Koliko sam ja upoznat, Kajen je finansijski odlicno prosao.Kostala ih skupo ,jer je upravo Kajen,unistio imidz Porsche-a kao marke koja se do tad vezivala iskljucivo za sportske i supersportske automobile,te je krenula prodaja Kajena,ali ostalo,a to su sportski automobili,od cega je zapravo fabrika zivela,prestalo je tako dobro da se prodaje,pa su i zapali u ogromne dugove,cemu je sigurno doprinela i svetska kriza,a novi vlasnik WV je bas objavio,ovih dana da prvo ukida proizvodnju Kajena iz gore navedenih razloga.Vili ,zamisli Ferrari,Lamborghini ili Aston Martin dzip -mislim bilo bi malo out,a i izgledalo bi kao potez ocajnika.Licno mislim da je i ova Porscheova limuzina-promasaj,ali vreme ce pokazati,mozda bi im bilo bolje da su probali da naprave nekog serijskog sportskog kupea sa ekoloskim motorom ili nesto u tom fazonu sto bi se prodavalo u ovim teskim vremenima za autoindustriju Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted September 26, 2009 Nisi me razumeo mik. I ja takodje mislim da je kajen, panamera i slicne ekskurzije, promasaj za Porsche i ne volim ih. Ali ne moze se reci da je Kajen skupo kostao Porsche, s' obzirom da sam cuo da je postigao veliki finansijski uspeh. Inace nisu oni upali u dugove zato sto je Kajen ostetio imidz fabrike, vec iz jednostavnog razloga globalnog pada prodaje vozila na trzistu poslednjih godina. Osim toga, fabrika koja pravi samo jedan tip automobila, bez potpore drugih, ne moze da opstane na trzistu (Fiat - Ferrari, Volkswagen - Porsche... itd) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted September 28, 2009 Da sumiramo onda ,Kajen-labudova pesma i slamka spasa Porsche-a,pred odlazak u zagrljaj Wv-a.A za Panameru-trziste ce reci zadnju rec . Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted September 29, 2009 Nadam se da ce panamera vrlo brzo biti zaboravljena epizoda Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9721 Posted October 1, 2009 Mnogi su se pitali kako će kupci prihvatiti novi Porscheov Gran Turismo model sa četvora vrata Panamera, čija je zvanična svetska premijera inače održana na ovogodišnjem Salonu automobila u Šangaju (mada su prve zvanične slike objavljene još u novembru prošle godine).Imajući u vidu sve veću važnost kineskog tržišta za ovog nemačkog proizvođača sportskih automobila, promocija Panamere u Šangaju i nije bila neko iznenađenje.Međutim, mnoge je više od mesta prezentacije ipak zanimala reakcija tržišta na Panameru, a prema prvim podacima koji stižu iz nemačke fabrike, razloga za zabrinutost nema. Naime, Porsche je širom sveta već dobio 4.500 narudžbina za Panameru, što je naravno izazvalo zadovoljstvo u Porscheu.Ipak, ovo je tek početak, pa treba sačekati sa možda preuranjenim ocenama. Kako bilo, Panemera se od nedavno može kupiti i u Srbiji, i to po sledećeim cenama: najjeftinija Panamera S košta 106.500 evra, Panamera 4S ima cenu od 114.500 evra, a za najsnažniju Panameru Turbo mora da se izdvoji 150.500 evra (sve navedene cene su sa PDV-om).preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted October 15, 2009 (edited) Danas iz trole vidim Panameru! U Kneza Milosa, registracija BG 11..nesto...Na slikama mi nije izgledao nista posebno, ali uzivo kad ga vidis... Edited October 15, 2009 by Dragon Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni147 51 Posted October 15, 2009 Na slikama i uzivo k'o dupe i oko... Quote Share this post Link to post Share on other sites