Guest 10871 Posted November 21, 2008 Dragi forumasi odavno citam vase postove i zaista ima pametnih stvari. Vlasnik sam Stila JTD/2004 i evo sta mi se desilo proslo vece. U guzvi koja se inace u gradu desava izmedju 17h i19h, krenuo sam u centar. Pri samom paljenju autoa cuo se kao neki zvizduk koji je trajao oko sekundu. Pomislio sam da je neki spoljni zvuk i krenuo. Auto se ponasao normalno. U jednom trenutku na Brankovom mostu primetio sam neki mali dim u desnom kutu soferke sa spoljne strane. Bacim pogled na temperaturu i ona pocne da se penje. Brzo sam ugasio auto i pogledao pod haubu. Nije prokuvao,vode ima dovoljno ali posle skidanja buksne koja daje struju ventilatoru na hladnjaku venitilator ni kratko spojen nije hteo da radi. Zakljucio sam da je u pitanju ili pumpa ili ventilator. Sacekao sam da se auto ohladi pa sam resio na ler tj. ZALET lagano da ga odvezem do servisa. Medjutim pomenuta pumpa koja se izuzetno zagrejala je istopila inace plasticne lezaje, kajs je spao i motor je prezupcio, sto se pokazalo pri pokusaju paljenja. Pozvao sam slep i naravno pravac servis!REZULTAT - SERVIS GLAVE MOTORA, VENTILA, KARIKE, LEZAJEVI, KAJSEVI, SPANERI, ULJE ITD.... T.J. RUKE ********** PROVERITE PUMPU ZA VODU************************* Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 21, 2008 ...ok skapirao poentu,samo ubuduce ne prespajaj nista oko ventilatora, jer tebi racunar pali ventilator. Mozes prespojiti na releju ventilatora (tabla kod akumulatora). Pitanje : pre koliko si menjao zupcasti, spaner i roler zupcastog ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 10871 Posted November 22, 2008 Pre 20k, kompletan veliki servis, ali plasticni lezajevi. Sada dolaze obavezno metalni! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 9036 Posted November 22, 2008 ^^^ KOMPLETAN veliki servis ukljucuje i zamenu vodene pumpe.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 10871 Posted November 22, 2008 Ne i u Bogunovicu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 10871 Posted November 22, 2008 Veliki servis je jedino sto sam odradio tamo kao i nosac motora (sto su oni preporucili) koji sam ubrzo reklamirao a oni objasnjavali da je to stilo i da tako treba da radi *VIBRACIJE*. Od tada ne odrzavam kod njih. Znam za ove majstore koji se preporucuju ali ja i dalje lutam, jer nijedan nije pokazao neko interesovanje, nego sve "ovo je ono je" itd. Cini mi se da jos uvek niko nije uspeo da provali STILA i da konkretizuje probleme koji se javljaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 22, 2008 kod mene u servisu ugradjivao i plasticne i nisam imao tih problema.vodena pumpa na stilu bas retko crkava,za sest godina zamenio samo par zbog curenja.mozda si jednostavno imao "srece".nadam se da neces imati takva iznenadjenja ubuduce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 10871 Posted November 22, 2008 To mi je rekao i majstor kod koga sam oterao auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 10871 Posted December 4, 2008 Sredio sam auto. Na kraju i nije ispalo mnogo strasno. Uradjena samo glava sve ostalo OK, kazu imao sam ipak " MNOGO SRECE ", makina ide dosta bolje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted December 4, 2008 imao sam ipak " MNOGO SRECE "Koliko je to zadovoljstvo "mnogo sreće" u konvertibilnoj stranoj valuti, eventualno po stavkama? :roll: Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 4, 2008 Čekaj, prijatelju, ako nije kuvao, a prezupčio je, šta je moglo sa glavom da bude pa da su ti je radili ? Ajde da je razlupao klip ventile, a nije, zašto je rađena glava?Oprostite ako sam pitao glupost, kola su mi samo velika ljubav, pojma nemam o njima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted December 4, 2008 Možda glavi ništa nije bilo, ali praktikuje se ravnanje kod otvaranja motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 10871 Posted December 4, 2008 Bas tako, posto je morao da se otvori onda se sredjuje glava. Kostalo je sve zajedno sa ostalim delovima i rukama 55k. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted December 4, 2008 A sto je morao da se otvori motor, ako nista sem dihtunga nije otislo, a dihtung bez kuvanja tesko moze sam od sebe da pregori?Jedino da su se sudarili klipovi i ventili, pa ventili ostali citavi, a polomili glavu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 4, 2008 Pretpostavljam da je ponovljen i veliki servis, nakon što je prezupčio, jer je cifra stvarno poprilično visoka? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted December 4, 2008 Jedino da su se sudarili klipovi i ventili, pa ventili ostali citavi, a polomili glavu?To se ne zna dok se ne otvori. Ne mora da bude tako katastrofalno, ali ventili mogu da udaraju po klipovima, budu iskrivljeni ili klip oštećen, ali ništa od toga se ne vidi bez otvaranja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted December 4, 2008 Da, ali ja znam za dosta slucajeva da pucanje kaisa nije dovelo do havarije.Vrate kais i teraj dalje, zar nije osnova problema pucanja kaisa, upravo sudaranje klipa i ventila. Ako ovde nije doslo do toga, sto se vidi iz opisa, sto su ga otvarali, zar nisu mogli jednostavno da vrate kais, i zavrte par krugova npr?Nisam ni ja ekspert, samo ne kapiram pricu.Sta je moglo glavi da se desi, ako motor nije pregrejao, i ako su ventili ostali citavi? Zar nije recimo mogao da se vrati kais, i da izmere kompresijuju, da vide sta je sa ventilima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 4, 2008 postoji neka sansa da nepokrivi ventile ali mala,u toj varijanti kida kajlu(zub)na remenici bregaste.trebalo bi da prezupcivanje trpe do dva zuba na kajsu preko toga stize klip ventil sem kod 1.1 i 1.2 8v motora,njih mozes i da verglas bez kajsa,uzupcis ga ponovo i teraj inace svako skidanje glave podrazumeva bar proveru na masinskoj obradi ali praktikuju da je bar "liznu"kako oni kazu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 10871 Posted December 6, 2008 Naravno da je usledio i veiki servis, pumpa, korsantin itd... Ali posto je auto poprilicno zveketao, jer je kais spao moralo je sve da se proveri.Na svu srecu steta nije bila kompletna. Sve u svemu sada radi! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dire 0 Posted December 6, 2008 ,... KARIKE, LEZAJEVI, ....zasto karike i lezajeve menjase, to mi nije jasno, ili ti je motor bio toliko los ili je to bilo sisanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 6, 2008 Prijatelju, ne mrzelo te, raspitaj se još kod nekih majstora, dok ti je sveže u sećanju šta je sve rađeno da vidiš zašto je rađeno i što je toliko koštalo.Takođe mi liči na šišanje. 650 EUR čoveče - i nije strašno? Ajde de, veliki servis 300, zar je obrada glave i ruke 350?‚¬? Aj' da je neki fensi auto u pitanju, nego prvi korak posle Juga (karikiram) u cenama održavanja.Karike ne verujem da su ti dirali - i ja laik ne vidim zašto su radili osvežavanje motora, pa nije valjda prešao 300 hiljada da je bilo potrebno?Onda se ljudi meni smeju što biram auto koji ću da kupim prema onome šta moji drugari majstori znaju da održavaju - hvala lepo, mož' polovnjak da bude kupovina kakva hoćeš, da jurcam nekog novog majstora nema šanse.Prosto proveri da znaš za ubuduće, ali po meni je ta cifra preterana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vujasin 11 Posted February 10, 2011 (edited) Bliži mi se veliki servis na kojem bi trebao izmjeniti i pumpu vode. Čuo sam da su original fiatove sa plastičnim propelerom. Je li najbolje nju staviti ili da potražim neku zamensku sa metalnim propelerom. Edited February 10, 2011 by neshaoct moved post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted February 10, 2011 Ne vidim poseban razlog da uzimas fiatovu koja je koliko se secam kostala 70 eur.I neke zamenske su sa plasticnim propelerom, a kostaju duplo manje.Najbolje da ti majstor preporuci i ugradi, oni znaju koje zamenske su se pokazale dobrim a koje nisu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted February 10, 2011 Uzmi pumpu sa metalnom turbinom, sva ta plastika je samo produkt zelje proizvodjaca da smanji troskove i nije donelo nista dobro.http://www.water-pumps.org/why-use-VW-and-Audi-waterpumps-with-metal-impellers.htmlJa sam uzeo bas sa metalnim propelerom HEPU. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vujasin 11 Posted February 10, 2011 Ja sam uvijek mislio da je originalna najkvalitetnija. Tu na forumu je bilo priče da je zamjenska znala blokirati. Mislim da zamjenske imaju lošiju kontrolu kvalitete pa se može naletiti i na lošiji primjerak. Original ipak ima veću kontrolu. Sad imam blizu 180tkm i još je originalna pumpa. Quote Share this post Link to post Share on other sites