Jump to content
FAS Goran

chela

Members
  • Content Count

    1750
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Hvala
    chela got a reaction from bit in Fiat Stilo JTD 115 / Doblo JTD - slabo vuče na nižim obrtajima   
    Chipovanjem bilo kog dizela mozes ocekivati da malo slabije vuce u predelu od 1500-1800, pa cak i do 2000rpm. Ali zato preko 2000 bi trebalo da ide ko ne zdrav. To sto tebi vuce tek na 3000rpm to mi je mnogo sumnjivo jer se tako ponasaju kola koja su pred....umiranjem.
    Da objasnim: Max. moment kod stila je od 1800-2500Nm i tu treba da se nadas da ce auto da povuce, od 2800-3500rpm auto i dalje vuce ali jedno 30% slabije nego u prethodnim obrtajima a preko 4000 samo blago povecava obrtaje jer tu dolazi konjaza do izrazaja. E sta je sad u pitanju... Ja mislim, siguran sam, ubedjen... da ti ili neki vakum nije zakacen na turbinu pa ne radi promenjiva geometrija(koja obezbedjuje veliko nad punjenje na malim obrtajima) ili turbina riknjava. Prva varijanta je mnoooooogo bolja!!!
    Posto ti je target mass air verovatno preko 300Mg a na punom gasu preko 1000 onda nije protokomer 10000% Po ovome sto si nabrojao ubedjen sam da na malim obrtajima ne moze da okrece turbinu a da na visim obr. krece da se vrti i imas pozitivne vrednosti za overboost.
  2. Like
    chela got a reaction from bravo_rej in Punto 1.2 16v / 1.2 8v - konverzija u turbo?   
    Sad cu da odgovorim pitanjem...
    A koji je vek trajanja navedenog fabrickog motora?
    Sve moze da se uradi, samo je bitna vasa zelja i solidna kolicina novca koji bi ste potrosili. S obzirom koji je auto u pitanju, konverzija u turbo je cca 1/2 ukupne vrednosti navedenih automobila. Bilo kakve prerade osim Filtera, izduva ili mozda chiptuninga je preterana. U svakom slucaju, ako neko trazi odgovor, odgovor treba da dobije...
    Turbina za 1.2 moze da se uzme od Smarta ili 1.3 multijeta s obzitom da je ista koncepcija malih turbina sa wastegateom i turbina od benzinskuh motora. Da bi nakacili turbinu morate da napravite celu izduvnu granu i izduv, posto gus,liv,tuc ne mogu da se vare i ne postoji mogucnost da se prikaci na turbinu a i veci je protok izduvnih gasova. Sa druge strane, treba dovuci ulje do turbine i to nije tesko uraditi posto uz turbinu dolaze i cevi sa holenderima koji se kace na turbinu-blok ili mozete na drugom mestu povuci ulje kroz neki postojeci dovod.
    Sledeca stvar je motor. Posto na dosta motora moze da se uradi konverzija na turbo samo fizickim smanjenjem kompresije, stavljanjem debljeg dihtunga, bio bi potreban i metalni dihtung glave. U zavisnosti od velicine, dizne ne verujem da bi bilo potrebe da se menjaju, ali se mora proveriti njihov kapacitet. Mapa za gorivo bi trebalo da se prepravi, kako bi se usaglasio odnos goriva i vazduha. i na kraju, svecice... u zavisnosti od konjaze, cca 2 stepena hladnije, paljenje bi moralo da se usteluje i da se pocne sa testiranjem.
    E posle svega toga, vrlo lako se moze zadesiti da pumpa za gorivo ne moze da isporuci dovoljno goriva, pa bi i to trebalo da se pojavi. Posto ne znam nikog ko je radio ovako nesto na 1.2 motoru, postoji mogucnost da i trap, menjac ne mogu da istrpe povecanje pa moze doci do raznih havarija.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...