jboban 0 Posted September 26, 2008 Uporedjujući sa drugim Stilom, video sam da moj primetno slabije vuče na nižim brojevima obrtaja. EGR očišćen, filteri redovno menjani, protokomer nedavno zamenjen novim, nema falširanja vazduha, turbina ne provlači ulje... Kada broj obrtaja dodje do 3000 i preko onda naglo počinje da vuče, dok na ovom drugom Stilu, ubrzanje je primetno već od 1500 obrtaja. Inače, moj Stilo ima uradjen chip tuning (RedDot Racing), ali se isto ponaša i kada vratim originalni flash. Sve je do nedavno radilo normalno. Merenjem na dijagnostici u vožnji, sledeći parametri su isti kao na drugom Stilu: - Overboost pressure measured - Target overboost - Target air mass - Pressure adj. openning - Diesel pressure measured Šta može biti razlog? Nije valjda opet protokomer (MAF)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted September 26, 2008 Sve kako si opisao upućuje na protokomer. Uz sve to, treba još da čađavi mnogo više pogotovo na jakom gasu i malim obrtajima. Na dijagnostici skoro nikad ništa ne pokaže. Najjednostavnije je da probaš protokomer od nekog ispravnog Stila kod majstora kako sam ja uradio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted September 26, 2008 Chipovanjem bilo kog dizela mozes ocekivati da malo slabije vuce u predelu od 1500-1800, pa cak i do 2000rpm. Ali zato preko 2000 bi trebalo da ide ko ne zdrav. To sto tebi vuce tek na 3000rpm to mi je mnogo sumnjivo jer se tako ponasaju kola koja su pred....umiranjem. Da objasnim: Max. moment kod stila je od 1800-2500Nm i tu treba da se nadas da ce auto da povuce, od 2800-3500rpm auto i dalje vuce ali jedno 30% slabije nego u prethodnim obrtajima a preko 4000 samo blago povecava obrtaje jer tu dolazi konjaza do izrazaja. E sta je sad u pitanju... Ja mislim, siguran sam, ubedjen... da ti ili neki vakum nije zakacen na turbinu pa ne radi promenjiva geometrija(koja obezbedjuje veliko nad punjenje na malim obrtajima) ili turbina riknjava. Prva varijanta je mnoooooogo bolja!!!Posto ti je target mass air verovatno preko 300Mg a na punom gasu preko 1000 onda nije protokomer 10000% Po ovome sto si nabrojao ubedjen sam da na malim obrtajima ne moze da okrece turbinu a da na visim obr. krece da se vrti i imas pozitivne vrednosti za overboost. 1 bit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted September 26, 2008 I meni liči da je to, ali kako je moguće da je trajao samo 2 meseca? Nije čak ni zaprljan, a jedan koji sam prošli put menjao za probu je bio bukvalno potopljen u ulje zbog loše turbine i radio je.Čudno je da na dijagnostici ne samo da ne pokazuje kvar, nego i meri vazduh koji prolazi. Lično sam to merio i video da se vrednost menja i ista je kao na drugom Stilu. Jedino što sam primetio je da pokazuje temperaturu vazduha 21 C, a bilo je 11 C. Ne znam da li je do merenja ili protokomeru ne radi merenje temperature ulaznog vazduha. Probaću na drugom Stilu da isto izmerim i uporedim.Da li je moguće da treba uraditi neko čišćenje? Inače, probao sam i sa otkačenim protokomerom i čini mi se da tad bolje ide, što nije normalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted September 26, 2008 Ulje zaista minimalno troši i ne dolivam do zamene. Čak su se u servisu čudili koliko sporo ulje uopšte pocrni za jednog dizela. Nikakav simptom drugi nema koji bi ukazao na to. Meni ipak liči na protokomer ili falš vazduh.Danas su mi premestili Overboost senzor sa položaja ispod fara, zbog koga sam dobijao "Engine Fault", na kućište akumulatora i pri tom očistili malo sito kroz koje ulazi vazduh. Sa njega idu dva tanka creva i jedno ide na varijator faze.Kako mogu da probam da li varijator radi? Kako da utvrdim stanje turbine? Ulje uopšte ne izbacuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted September 26, 2008 I dalje mislim da je ptrotokomer.Zamoli majstora da ti stavi neki polovni sa valjanog stila. To bar mije teško, 10 min. posla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted September 26, 2008 Sinak citas li ti da je target mass air u redu. A da je protokomer onda bi radio u safe modu sa fabricki zadatim parametrima za protokomer i auto bi isao bedno od 800-4500rpm. A i majstor bi mu reko da mu protokomer ne valja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted September 26, 2008 ...Kako mogu da probam da li varijator radi? Kako da utvrdim stanje turbine? Ulje uopšte ne izbacuje.Nema ulje veze sa stanjem turbine(osim ako nije pokojna ili pri crkavanju), a ako ti ode sistem za preklapanje(promenu geometrije) to sa uljem nema veze.Sto se tice crkavanja motora nisam bas na to mislio, nego na mehanicki kvar ili na neki deo koji ima veze sa motorom, ne na protokomer i sl. spravice koje na diagnostici mozes da izvalis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted September 26, 2008 Čudno mi je i da mi je potrošnja normalna, tj. 4.9l/100 na predjenih 4k km, mešovito. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted September 28, 2008 ...Danas sam napravio tabelu izmerenih vrednost "Air mass meassured" za razne brojeve obrtaja (1000, 1500, 2000...4000) i isto to uradio na drugom Stilu. Vrednosti gotovo iste. Onda sam sa drugog Stila prebacio protokomer i probao. Rezultat isti. Dakle, nije protokomer. Ispravan je!Skinuo sam konektor sa Overboost senzora i naravno odmah dobio "Engine Fault", a pročitao grešku "P0236 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Range/Performance". Do 2500-2800 obrtaja je manje više isto, ali posle toga je primetan pad performansi, tj. jako teško dostizanje većeg broja obrtaja.Na kraju, vratim sve kako je bilo, obrišem greške i svratim do jednog majstora, koga sam se kasno setio Čovek je bacio pogled pod haubu i rekao: "Ovo ti je turbina sa promenljivom geometrijom. Ne radi ti varijator faze. Dodji da skinemo turbinu, očistimo je ili ispeskarimo ako treba i rešen problem". U sredu idem kod njega i javiću rezultate. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted September 29, 2008 Super ako rešiš čišćenjem turbine. Ja sam se žalio na istu stvar.Aiir mass mi je bio u prihvatljivim granicama po majstoru ali kvar nisam rešio dok protokomer nisam zamenio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted September 29, 2008 Lepo sam ti rekao, a da nisam ni pogledao auto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted October 4, 2008 Problem je rešen! Od sve nauke i tehnike, turbina, senzora, ventila, aktuatora, cincilatora, kvar se sveo na obično crevo, doduše malo probušeno Vakuum na ventilu turbine (VGT actuator) nije postojao. Ispred overboost senzora (koji izgleda da je ispravan), takodje nije postojao, a sledeća komponenta ispred je vakuum rezervoar (anti-pollution system). Na njemu se nalazi ventil koji takodje funkcioniše. Ali vakuuma nema... Konačno, pomeranjem azbestne zaštite sa creva koje se nalazi u blizini filtra za gorivo, a ide kao vakuum crevo na anti-pollution, videlo se da je od mehaničkog trenja probušeno. Zamenjeno je impregniranim gumenim crevom i Stilu je vraćen život... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bolenbgd 1 Posted December 11, 2010 ovako sinoć mi je auto radio perfektno stilo jtd 115ksdanas se sprema za put krećem i posle kilometar auto prolupa pre polaska auto je odradio 10 minuta u leru grejući sedešava se sledeće u leru slabo prima gas ali moze da ga natera na 3000 obrtaja ali veoma sporo u voznji auto slabo prima gas slabo vuče znači jedva da prebacim u vislju brzinu a u trećoj ili četvrtoj brzini na 1500 obrtaja počinje da štuca motor uzbrdo verujem da ne bi ni mogao da idekao da mu hvali vazduha nafte, vazduha ,tj kao damu je neko stego jaja i nemože da ide da auto je takodje veoma brzo dostigao temperaturu radnu , ulja ima rashladne tečnosti ima dizela ima sinoć sam ga vozio išao je kao metak auto takodje ne daje nikakvu signalizaciju da mu išta hvalizna li ko sta bi moglo da bude Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted December 11, 2010 Zameni prvo filter nafte, lici da je to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 85 Posted December 13, 2010 Ja sam auto uzeo skoro (JTD 110ks),auto je pregazio dosta vani i pored male kilometraze na satu ali vuce fino.Kod mene pocne da ubrzava znacajnije negde oko 1800-2000 obrtaja a kad dostigne temperaturu onda brise kao lud i na nizim obrtajima.E sad jedno laicko pitanje zadnjih par dana,ne znam da li ima veze sa vremenom odnosno zahladjenjem ali pri manjim brzinama i nizem broju obrtaja pa cak i na leru kada mi auto stoji u mestu s'vremena na vreme cuje se ono "fijukanje" turbine. Obicno mi taj zvuk dodatno digne adrenalin kada ga "zgazim" negde na putu ali u ovom slucaju me malo zabrinjava. Jel' to tako treba ili,..?Kazem opet, laicko pitanje. Mozda ranije nisam obracao paznju,...drug koji ima Stila kaze da se i njemu tako cuje s'vremena na vreme ali da je to ona "priprema" airbegova, nekad mu potraje 20 sec. dok se upali a nekad i po 2-3 minuta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted December 13, 2010 kakva bre priprema airbegova!?!? nemoj da te neko cuje. moze biti da je u pitanju preteča lošijeg stanja turbine. verovatno je u pitanju početni stadijum, ništa strašno, ali ipak dovoljan alarm da kreneš polako u pregled sklopa turbine i saniraš eventualne kvarove. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 85 Posted December 13, 2010 Ja napisak da sam laik,nije sramota ne znati,sramota je ne pitati Ali hvala na informaciji svakako,eto vidis ja sam mislio da je neka glupost,nista bitno jer nisam primetio nista lose,ne signalizira nista,ne trosi ulje,ne dimi,vuce fino,motor i sve oko njega suvo kao barut ali kao sto rekoh pogledacu to kad budem isao kod majstora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 13, 2010 ...moze biti da je u pitanju preteča lošijeg stanja turbine. verovatno je u pitanju početni stadijum...Znači, ništa što čovek kaže da auto odlično vuče, što Stilo ne prijavljuje bilo kakvu grešku, a znamo da je naročito osetljiv na te stvari i nije moguće da je ne prijavi... Ništa merenje pritiska, gledanje parametara u leru, na gasu...već odmah onako...odokativno da je turbina počela da riknjava... Polako ljudi, ne riknjava to tako lako... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kAcA 0 Posted December 13, 2010 Mozda crijevo ima sitno ostecenje pa zrak fijuka Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted December 13, 2010 Jel moze neko da mi kaze da li su isti protokomeri s maree jtd 110 ks i sa stila jtd 115 ks,ima drugar tu mareu pa sam hteo da proverim da li mi je vreme da kupim novi maf Quote Share this post Link to post Share on other sites
misarw 7 Posted December 14, 2010 Na protokomeru bi trebao da postoji makar jedan broj. Uporedite brojeve.Drugo, ako imaš brojeve šasije možeš na ePER-u da proveriš da li su isti. Mislim protokomeri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nelle 0 Posted August 12, 2012 molio bih za pomoc imam stila jtd 85 kw,citajuci postove,resio da opravim auto jer mi slabo vuce,mora da se stisne pedala gasa kako bi vukao,nije vise ostar kao ranije. zamenjen je i set kvacila i nov protokomer bosch,radjen veliki servis,izbacen katalizator i predkatalizator,blokiran egr ventil instalacija dzekova oko protokomera isto ispitana i ok je,radjene dijagnostike i nijednu gresku nema. za probu sam stavio od drugog stila koji ide ko blasav protokomer i moj auto je prosto oziveo,imajuci to u vidu kupim nov i stavim,auto isto ko pre kilav,vratim taj sto sam uzeo za probu,nece ni sa njim,taj novi stavim na drugog stila,auto extra vuce,tako da sada vise ne znam sta da radim.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted August 12, 2012 Proveri da ti nije neko crevo negde naprslo ili mozda spalo sa interkulera. Malo ih stisnes da bi video posto kad naprsne uzduzno ne vidi se tako lako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted August 12, 2012 Sto kaze kuvalja prvo proveri sva creva i sve vakume, ocisti interkuler, pa ako nema promene da se pregleda vakum na turbini i mozda sama turbina da se ocisti i pregleda stanje (ako dijagnostika ne prijavljuje nista i ako je odgovarajuca). Quote Share this post Link to post Share on other sites