Samo da javim da je puklo kuciste bregaste i vakum pumpa zvekete, inace majstor kaze da je vec neko vario to kuciste i da je na istom mestu puklo, verv prethodni vlasnik je vario, zbog vakum pumpe sam ostao bez kocnice, kao sto Goran kaze....vakum pumpa koristi pritisak ulja za svoj rad, svako dobro svimaaa
Kočnica nema veze sa motornim uljem.
Tvoj auto (kao i svaki) ima pojačivač sile kočenja ili servo kočnica (kako se obično kaže). Obično na kraju tzv. vakuum creva (ide od boce), tj. na ulasku u doboš serva ima mali jednosmerni ventilčić. Ili ti je to crevo puklo negde, ili taj ventil više ne radi kako treba. Dakle, ili je probušeno crevo, ili je umro servo kočnica.
Pozdrav svima! Evo jedan savet za vozace dizela kako mogu proveriti grejace bez neke velike muke. U pitanju je Lybra 2.4 JTD ali verovatno je isto i na 1.9 JTD. Posto je prići grejačima direktno jako tesko i nepristupacčno, možemo ih proveriti i direktno na releju za njihovo napajanje. Prvo treba locirati relej, kod mene je to bila mala crna kutija zasrafljena pored filtera za dizel kao na slici.
Istu kutiju odšrafiti (matica m6) i relej okrenuti pošto su priključci sa donje strane.
Sa donje strane ima 3 konektora. Ovaj šraf je direktno napajanje sa baterije, manji konektor mislim da je veza sa ECU, a nama treba srednji konektor koji je naznačen na slici. Skinite ga sa releja. Zatim uzmite probnu lampu i krokodil štipaljku vezite na "+" pol baterije kao na slici.
Pošto ste vezali probnu lampu na bateriju, drugim krajem dodirujete priključke na samom konektoru, jedan za drugim kao na slici
Sistem je prost. Ako lampa svetli grejač radi, ako lampa ne svetli grejač je pregoreo. Najbolje je promeniti sve grejaše odjednom jer ako je jedan pregoreo neće ni drugi mnogo duže da rade. Ali taj posao preporučujem da prepustite majstoru jer ne retko grejači rade i po 100.000km, pa prilikom demontaže, pošto je glava od aluminijuma, hoće da povuku navoj kada se skidaju i oštete isti. Onda vam skidanje glave ne gine. I za kraj evo kataloški broj BOSCH grejača za JTD motore:
Nadam se da sam ovim bar nekome pomogao ne svima jer mnogi to vec znaju, ali je red to znanje podeliti sa prijateljima na forumu.
Boja opruga ne odredjuje ama bas nista unapred. Ne moze niko po boji opruga da ti kaze sta i kako ce biti...
Boja je tu cisto da se se lakse prepoznaju "cije" su opruge...eibach - crvene, KW - zute, AP - slave i tako dalje...