Jump to content
FAS Goran

Karapampula

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

About Karapampula

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 12/11/1987

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vrsac

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Uno 1.5 S.i.e.
  1. Evo i mene. Za reatestiranje je potreban izvestaj o ispravnosti sa prvog atesta (ko je ovo izgubio mora od SUP-a da trazi kopiju, to je oko 500 dinara kako kazu u AMSS-u), ona mala knjizica sto se nosi uz saobracajnu, kopija LK i saobracajne dozvole i naravno da je sve ugradjeno po propisima. Ukoliko su u medjuvremenu zamenjeni isparivac ili boca onda su potrebni i fabricki papiri tih novih delova. Izjava servisera o ugradnji ili prepravki nije potrebna, bar ne ovde u Vrscu u AMSS-u. I naravno 6000 dinara, mislim da je ova poslednja stavka najbitnija, bez nje nista.
  2. O produzenju atesta nisam dobio nikakve informacije, ali vec sutra idem u AMSS sa drugarom koji treba da produzi atest na svom autu (ako se Daewoo moze nazvati autom ). Tako da cete do sutra uvece imati kompletne informacije i o tome.
  3. Nisam pratio temu neko vreme, a da budem iskren ni ne cita mi se sve unazad zbog onog trolovanja. Mozda je neko vec napisao, a mozda i nije, al' za svaki slucaj evo uputstva za servisere. Ovo sam dobio od AMSS-a jer imam u planu da otvorim autogas servis. Upustvo za servisere koji vrše ugradnju oprema za pogon vozila na TNG ILI CNG Servis mora biti registrovan u APR-U, ugradnjom uređaja i opreme mogu se baviti samo pravna lica. Poslati zahtev u ministarstvo trgovine radi predavanja zahteva za dobijanje dozvole za rad u skladu sa članom 4. važećeg ZOBS-a. U prilogu vam dostavljamo oblik zahteva. Pre početka ugradnje izvršiti proveru na sajtu Amss - cmv, pod opcijom INFORMACIJE za ugrađivače gasa , Podopcija ODOBRENA OPREMA, na osnovu dostavljene dokumetacije. Prilikom ove provere obratiti pažnju na usklađenost opreme sa homologovanim tipom, što propisuje novi pravilnik o ispitivanju vozila. Primer: Nije dozvoljena ugradnja multiventila iako on poseduje homologaciju, na rezervoare koji nisu predvideli taj multiventil, tj. nisu ga stavili na spisak odobrenih multiventila. Nakon odabira i kupovine opreme, izvšiti popunjavanje izjave o ugradnji uređaja i opreme za pogon vozila na TNG. Upisati sve proizvođače, serijske brojeve i homologacione oznake tačno. Po novom pravilniku vozilo se mora vratiti sa ispitivanja ako se podaci u izjavi instalatera, ne slažu sa činjeničnim stanjem zatečenim na vozilu (2 primerka). Obrazac 2. Napisati kratak opis ugradnje instalacije uređaja. (2 primerka) Nakon toga izvršiti ugradnju instalacije po važećem pravilniku i po smernicama proizvođača opreme. Prilikom ugradnje vežbati fotografisanje postupka ugradnje (kad tad će trebati) Nakon ugradnje dati stranci garantni list za ugrađenu opremu. Zatim dati stranci upustvo za upotrebu i održavanje TNG instalacije. Popuniti stranci zahtev za ispitivanje vozila, koji mora potpisati vlasnik vozila, i koji mora glasiti na vlasnika vozila. (obrazac 1). Očitati saobraćajnu dozvolu u 2 primerka. Isfotokopirati setifikate od : isparivača, multiventila i rezervoara u 2 primerka. Skenirati i sačuvati u elektronskom obliku svu dokumetaciju. Jedan primerak od spremljene dokumentacije sačuvati u servisu kao arhivu ugrađenih vozila. Jedan primerak od spremljene dokumentacije dati stranci da donese na ispitivanje (atest). Sve orginale dati stranci , i skrenuti joj pažnju da ih čuva jer bez njih nije moguće proći atest. Popuniti stranci 2 uplatnice po 250,00 din republičke administrativne takse . Popuniti stranci 1 uplatnicu na 3000,00 din za potrebe izdavanje uverenja agenciji za bezbednost saobraćaja. UPOZORENJE: Kao uplatilac se mora navesti ISKLJUČIVO VLASNIK VOZILA, u slučaju LIZINGA, uplatilac može biti KORISNIK LIZINGA, ali se mora naglasiti za vlasnika vozila (IME LIZING ILI RENT KOPANIJE), UPLATU VRŠI KORISNIK LIZINGA (navesti ime fizičkog ili pravnog lica koje je korisnik lizinga). Upustvo za popunjavanje uplatnica: Број рачуна на који се уплаћује републичка административна такса за захтев за испитивање возила у износу од 250,00 динара је: 840-29779845-18 модел: ......................... 97 позив на број: .............. 59-013 сврха уплате: ............. Републичка административна такса – (уписати zadnjih 6 znakova VIN oznake) Број рачуна на који се уплаћује републичка административна такса за захтев за испитивање возила у износу од 250,00 динара је: 840-29779845-18 модел: ......................... 97 позив на број: .............. 59-013 сврха уплате: ............. Републичка административна такса – (уписаti 6 zadnjih znakova VIN oznake) прималац: ................... Република Србија Број рачуна на који се уплаћује цена услуге издавања уверења о испитивању возила у износу од 3.000,00 динара је: 840-1000627-09 модел: ......................... (не уписује се) позив на број: .............. 190– (уписати 4 zadnja znaka Vin oznake) сврха уплате: ............. цена услуге издавања уверења о испитивању возила прималац уплате: ...... Агенција за безбедност саобраћаја Kolege, molio bih vas da vi uslužno izvršite uplate ovih uplatnica za stranke na šalterima PTT –a ili banaka , kako bi „šetnju“ stranaka između UGRADNJE do ISPITIVANJA, sveli na najmanju moguću meru. Mi nastojimo da obezbedimo šalter PTT-a , na većini naših ispitinih mesta, ali vas molimo da uslužno , bar za početak to uraditi vi, dok se ne donese neko bolje rešenje. Trošak koji se plaća kao i dosada prilikom ispitivanja vozila iznosi 5500, 00 + 360 =5860,00 Novina je cena obrasca potrvde o ispravnosti uređaja na TNG , koju Agencija za bezbednost saobraćaja naplaćuje 360 dinara. TAKO DA UKUPAN TROŠAK ISPITIVANJA VOZILA ZA TNG/ CNG IZNOSI : 9360,00 DINARA+ TEHNIČKI PREGLED , KOJI JE OBAVEZAN NAKON NAŠEG PREGLEDA. Ovim upustvom je obuhvaćen veći deo sadržine novog pravilnika. Upustvo će biti dopunjavano i dostavljano vam prilikom svake izmene. Obratite pažnju na izbor opreme. Obratite pažnju na karateristične vidove ugradnje rezervoara i to: Ugradnja toroidnog rezervoara ispod vozila Ugradnja toroidnog rezervoara na mesto rezrvnog točka, kad je dno prtljažnika plastično. U razmatranju je ugradnja cilindričnih rezervoara ispod vozila (pre svega kod vozila LADA NIVA- zbog izmeštanja auspuha, tu će upustva biti naknadno postavljena na sajtu AMSS-CMV- za sada ne ugrađivati ova vozila, sa bocama ispod vozila. Pod pojmom usklađenost pripreme smeše podrazumeva se : Priprema smeše benzina Priprema smeše TNG/CNG Karburator Vakuumski sistem pripreme Monopoint (1-el. Dizna) Lambda kontrol priprema K-glava Lambda kontrol priprema Multipoint (4 el. Dizne) do 2001 god. Sekvent /Lambda kontrol Multipoint (4 el. Dizne) od 2001 sekvent priprema Motori sa plastičnim usisnim granama bez obzira na godište moraju imati ugrađen sekvencioni sistem ubrizgavanja TNG-a. Molimo da se obrati pažnja da se prilikom usklađenosti kontrole smeše , vrši obavezno provera ispravnost lampice za kontrolu rada motora. (ček engine). Tako da vozila koja nisu ispravno podešena, biće vraćena sa ispitivanja na doradu. Upustvo za servisere koji vrše ugradnju oprema za pogon vozila na TNG ILI CNG Servis mora biti registrovan u APR-U, ugradnjom uređaja i opreme mogu se baviti samo pravna lica. Poslati zahtev u ministarstvo trgovine radi predavanja zahteva za dobijanje dozvole za rad u skladu sa članom 4. važećeg ZOBS-a. U prilogu vam dostavljamo oblik zahteva. Pre početka ugradnje izvršiti proveru na sajtu Amss - cmv, pod opcijom INFORMACIJE za ugrađivače gasa , Podopcija ODOBRENA OPREMA, na osnovu dostavljene dokumetacije. Prilikom ove provere obratiti pažnju na usklađenost opreme sa homologovanim tipom, što propisuje novi pravilnik o ispitivanju vozila. Primer: Nije dozvoljena ugradnja multiventila iako on poseduje homologaciju, na rezervoare koji nisu predvideli taj multiventil, tj. nisu ga stavili na spisak odobrenih multiventila. Nakon odabira i kupovine opreme, izvšiti popunjavanje izjave o ugradnji uređaja i opreme za pogon vozila na TNG. Upisati sve proizvođače, serijske brojeve i homologacione oznake tačno. Po novom pravilniku vozilo se mora vratiti sa ispitivanja ako se podaci u izjavi instalatera, ne slažu sa činjeničnim stanjem zatečenim na vozilu (2 primerka). Obrazac 2. Napisati kratak opis ugradnje instalacije uređaja. (2 primerka) Nakon toga izvršiti ugradnju instalacije po važećem pravilniku i po smernicama proizvođača opreme. Prilikom ugradnje vežbati fotografisanje postupka ugradnje (kad tad će trebati) Nakon ugradnje dati stranci garantni list za ugrađenu opremu. Zatim dati stranci upustvo za upotrebu i održavanje TNG instalacije. Popuniti stranci zahtev za ispitivanje vozila, koji mora potpisati vlasnik vozila, i koji mora glasiti na vlasnika vozila. (obrazac 1). Očitati saobraćajnu dozvolu u 2 primerka. Isfotokopirati setifikate od : isparivača, multiventila i rezervoara u 2 primerka. Skenirati i sačuvati u elektronskom obliku svu dokumetaciju. Jedan primerak od spremljene dokumentacije sačuvati u servisu kao arhivu ugrađenih vozila. Jedan primerak od spremljene dokumentacije dati stranci da donese na ispitivanje (atest). Sve orginale dati stranci , i skrenuti joj pažnju da ih čuva jer bez njih nije moguće proći atest. Popuniti stranci 2 uplatnice po 250,00 din republičke administrativne takse . Popuniti stranci 1 uplatnicu na 3000,00 din za potrebe izdavanje uverenja agenciji za bezbednost saobraćaja. UPOZORENJE: Kao uplatilac se mora navesti ISKLJUČIVO VLASNIK VOZILA, u slučaju LIZINGA, uplatilac može biti KORISNIK LIZINGA, ali se mora naglasiti za vlasnika vozila (IME LIZING ILI RENT KOPANIJE), UPLATU VRŠI KORISNIK LIZINGA (navesti ime fizičkog ili pravnog lica koje je korisnik lizinga). Upustvo za popunjavanje uplatnica: Број рачуна на који се уплаћује републичка административна такса за захтев за испитивање возила у износу од 250,00 динара је: 840-29779845-18 модел: ......................... 97 позив на број: .............. 59-013 сврха уплате: ............. Републичка административна такса – (уписати zadnjih 6 znakova VIN oznake) Број рачуна на који се уплаћује републичка административна такса за захтев за испитивање возила у износу од 250,00 динара је: 840-29779845-18 модел: ......................... 97 позив на број: .............. 59-013 сврха уплате: ............. Републичка административна такса – (уписаti 6 zadnjih znakova VIN oznake) прималац: ................... Република Србија Број рачуна на који се уплаћује цена услуге издавања уверења о испитивању возила у износу од 3.000,00 динара је: 840-1000627-09 модел: ......................... (не уписује се) позив на број: .............. 190– (уписати 4 zadnja znaka Vin oznake) сврха уплате: ............. цена услуге издавања уверења о испитивању возила прималац уплате: ...... Агенција за безбедност саобраћаја Kolege, molio bih vas da vi uslužno izvršite uplate ovih uplatnica za stranke na šalterima PTT –a ili banaka , kako bi „šetnju“ stranaka između UGRADNJE do ISPITIVANJA, sveli na najmanju moguću meru. Mi nastojimo da obezbedimo šalter PTT-a , na većini naših ispitinih mesta, ali vas molimo da uslužno , bar za početak to uraditi vi, dok se ne donese neko bolje rešenje. Trošak koji se plaća kao i dosada prilikom ispitivanja vozila iznosi 5500, 00 + 360 =5860,00 Novina je cena obrasca potrvde o ispravnosti uređaja na TNG , koju Agencija za bezbednost saobraćaja naplaćuje 360 dinara. TAKO DA UKUPAN TROŠAK ISPITIVANJA VOZILA ZA TNG/ CNG IZNOSI : 9360,00 DINARA+ TEHNIČKI PREGLED , KOJI JE OBAVEZAN NAKON NAŠEG PREGLEDA. Ovim upustvom je obuhvaćen veći deo sadržine novog pravilnika. Upustvo će biti dopunjavano i dostavljano vam prilikom svake izmene. Obratite pažnju na izbor opreme. Obratite pažnju na karateristične vidove ugradnje rezervoara i to: Ugradnja toroidnog rezervoara ispod vozila Ugradnja toroidnog rezervoara na mesto rezrvnog točka, kad je dno prtljažnika plastično. U razmatranju je ugradnja cilindričnih rezervoara ispod vozila (pre svega kod vozila LADA NIVA- zbog izmeštanja auspuha, tu će upustva biti naknadno postavljena na sajtu AMSS-CMV- za sada ne ugrađivati ova vozila, sa bocama ispod vozila. Pod pojmom usklađenost pripreme smeše podrazumeva se : Priprema smeše benzina Priprema smeše TNG/CNG Karburator Vakuumski sistem pripreme Monopoint (1-el. Dizna) Lambda kontrol priprema K-glava Lambda kontrol priprema Multipoint (4 el. Dizne) do 2001 god. Sekvent /Lambda kontrol Multipoint (4 el. Dizne) od 2001 sekvent priprema Motori sa plastičnim usisnim granama bez obzira na godište moraju imati ugrađen sekvencioni sistem ubrizgavanja TNG-a. Molimo da se obrati pažnja da se prilikom usklađenosti kontrole smeše , vrši obavezno provera ispravnost lampice za kontrolu rada motora. (ček engine). Tako da vozila koja nisu ispravno podešena, biće vraćena sa ispitivanja na doradu. A evo i slikovitog prikaza procedure za one koji bi da atestiraju.
  4. Karapampula

    Energetska pića!

    Ja sam Guaranu redovno na poslu pio, 2-3 u toku radnog vremena. Jedan dan uzme i gazda da proba da vidi sta je tu tako dobro, covek poceo redovno da je pije, za nekoliko meseci laksi infarkt, a zdrav bio, bicikl vozio redovno, cesto dzogirao, leti plivanje, zimi skijanje, a povremeno i skakao padobranom i pilotirao (zbog toga redovno isao na sistematske preglede). Posle nekog vremena ja prestao da je pijem redovno, i od tad kad popijem vise od jedne osetim da srce lupa jace, a spavanja sto se tice uvek sam mog'o da spavam bez obzira koliko ih popijem. Nema tu nista energetsko ni zdravo, jedino ukus sto mi se svidja pa je zato popijem ponekad.
  5. Ma znam da je samo na nekima, cak i pored LCSa i emulatora. E sad mene zanima kako ce ta vozila da prolaze atest ako je iskljucivanje lampice zabranjeno.
  6. Martini, radio sam u autogas servisu 6 godina i sve mi je to jasno, i za emulator i za LCS i za tu lampicu, rele samo na monopoint, multi obavezno emulator, vozila sa plasticnom granom, vozila posle 2000 god, a i neka starija obavezno sekvent. Sa LCS je uvek bio problem jer niko nije hteo da daje vise para ako auto moze da radi i bez toga (a kako radi nije bitno, bitno da radi i da malo trosi). A ako je sa novim pravilima to reseno onda ok. Moracu da nabavim te nove propise posto planiram da otvorim svoj autogas servis. Dovla, pogledaj semu, Italijani su to resili tako sto iskljuce lampicu.
  7. Lovatova sema koja kaze da se dizne kao i check engine iskljucuju, tako da u tu pricu za proveru lampice na atestu ne verujem, a ako stvarno zbog toga ljudi nece moci da dobijaju atest morace kuka i motika da se dize. U nekim zemljama se za ugradnju gasa cak i daju subvencije zbog ekologije, samo kod nas gledaju kako da nam uzmu sto vise para.
  8. Originalne Italijanske seme kazu drugacije, cak i za iskljucivanje check engine lampice. A mislim da su oni malo kompetentniji da kazu sta se kako radi od ovih nasih takozvanih inzenjera koji stalno nesto smisljaju i menjaju kako bi uzeli pare. Ipak su oni te sisteme izmislili i na plin voze bar 50 godina vise nego mi. Postavicu i sliku seme samo da je pronadjem.
  9. Jasno je meni da lampica ne sme da svetli ako je sve u redu. Ali sta kod venturi sistema gde se benzinske dizne iskljucuju kada motor radi na plin i on to prijavljuje kao gresku? Cak i kod stelovanja venturi sistema na analizatoru izduvnih gasova, nasteluje ga idealno i na velikom i na malom gasu dok auto stoji, onda ga provozas i das mu malo po gasu pod opterecenjem da vidis dal' je majstor dobro uradio pos'o, ili krenes u neko obilazenje pa ga malo pritisnes, on prijavi gresku siromasne smese (sto inace radi i kad sipas neki los gas). Tu vec nije problem ni u motoru ni u plinskom uredjaju ni u majstoru. Sta u tim situacijama?
  10. Ne volem ove sto ne znaju za pravilo desne strane, taksiste koji samo izlete ispred tebe i mahnu ti (hvala sto si me propustio), a pogotovo one sto stanu na sred puta jedan pored drugog, otvore prozore i raspricaju se kao da su u kafani i jos se bune kad im trubis da se pomere jer ne mozes da prodjes.
  11. Pozdrav ljudi, ja sam Dusan, od pre par dana vlasnik Una 1.5 S.i.e. ("dobio" ga za neki dug). Ima malo da se radi oko limarije ali autic mi se sve vise svidja tako da ce tu najverovatnije biti raznih prepravki i to takvih da ce curice da "balave" kad me vide s njim na ulici.
  12. Malo mi je nelogicno to za "check engine". Sta ako lampica svetli iz nekog razloga koji nema veze sa plinom? I kod starijih spi i mpi motora gde ne ide sekvent pa se iskljucuju dizne i gde nikako ne moze da se nasteluje da u svim uslovima ima idealnu smesu kao kod sekventa pa lampica svetli zbog toga, sta onda, nista od atesta? A i kod sekventa 'oce da se pali kad je malo losiji plin.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...