Jump to content
Goran
neshaoct

Oprez pri kupovini novog vozila - dobro proučite uslove garancije

Recommended Posts

s17.jpg

Kupcima novih vozila prodavci savetuju da dobro prouče uslove garancije i da poštuju savete ovlašćenih servisera o održavanju automobila. Tokom važenja garancije ovlašćeni servisi su u obavezi da besplatno otklone sve kvarove koji su u skladu sa uslovima koji variraju u zavisnosti od marke i modela vozila.

Poštovanje garancije je veoma bitno, jer novi automobili do prodaje praktično nisu imali priliku da budu testirani u dužem periodu svakodnevne vožnje, a uvek postoji mogućnost da se u procesu proizvodnje potkrade neka greška.

- Brojni su razlozi da se u prvih nekoliko hiljada kilometara dogode kvarovi. To može da bude nešto bezazleno, ali i da cena popravke košta nekoliko hiljada eura. Šta bi tada radili vlasnici kada vozilo ne bi bilo pod garancijom – kažu iz ovlašćenog servisera za Citroen.

Za ovaj auto garancija važi dve godine bez ograničenja kilometraže, međutim ona ne važi za kočione diskove i kvačilo, pošto njihov kvar može da se besplatno otkloni za najviše 15.000 pređenih kilometara.

U garantnu obavezu većine proizvođača automobila ne spada uobičajeno trošenje komponenata vozila kao što su pneumatici, metlice brisača, svećice, amortizeri, lamele, filteri, podešavanje vrata, haube i slično. Takođe nije pokrivena ni šteta nastala uticajem spoljašnjih faktora, odnosno usled sudara, loših puteva, poplava, udara groma, zemljotresa ili nekih hemijskih faktora.

Većina proizvođača automobila garantuje ispravnost vozila na tri godine ili 100.000 pređenih kilometara ili na dve godine bez ograničenja na pređene kilometre. U njih spada i Toyota Prius, za koju dodatno važi osmogodišnja garancija na sve hibridne sklopove.

Ipak da bi garancija važila neophodno je da se vozač pridržava uputstava za upotrebu vozila. To znači da sve popravke, kao i redovno održavanje, treba da se rade isključivo u ovlašćenom servisu i da se tom prilikom ugrađuju originalni delovi.

kompletna vest - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha .... zakon u Srbiji. Pogledaj kakve probleme imaju ljudi sa Opelom, nema pomoci od zakona. Covek naruci jedno dobije drugo, Opel njemu papir gde pise odgovoran diler, diler u blokadi, on tuzbu .... i nikom nista. /

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garancija je rešena zakonom, a ne ugovorom.

Koliko ja znam, tu bransu sam napustio pre 5 godina, ali prodavac ne daje garanciju nego prenosi na kupca garanciju proizvodjaca. Radio sam u firmi koja prodaje gradjevinske masine, izmedju ostalog i warranty claims ka proizvodjacima, i stvar je daleko od jednostavnog. Da ne pricam da jedan proizvodjac nije ni hteo da cuje za kvarove sistema za gorivo zbog kvaliteta istog.

Mozda je sad drugacije, ali garancija je vrlo, vrlo rastegljiv pojam, kao i npr kasko osiguranje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitaj u mojoj temi ovde na forumu koje probleme imam sa FAS garancijom, ako te zanima, kako stvari kod nas funkcionisu, uredno to updejtujem. U dve reci imam necuvene, probleme za nov Fiat auto, jednu godinu je star.

Evo je tema, ja resenje jos nemam, auto je mesecima u reklamaciji.

 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=57799&page=6

 

PS.naravno ovo je sve mala maca za stres koji ti trpis sa dilerom....

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamolio bih te Neshaoct, ako si u prilici, posto pretpostavljam da imas kontakte u FAS-u, da se izjasne kakava je sitacija sto se tice

kvacila i kocnica, to su neke nedefinsane stvari u garanciji, i ja sam prakticno imao problema sa bas time. U tekstu gore Citroen pise da pokriva 15.000 km.

 

Da li Fiat npr. prihvata reklamaciju na kvacilo, ukoliko je kilometraza ispod 15.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sreća moja pa vozim polovnjaka i sam sam svoj gazda. Kvačilo Sachs i vozi Miško. Sa Valeom imam jaaako loše iskustvo. Čim sam čipovao auto proklizalo je, a Sachs drži bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamolio bih te Neshaoct, ako si u prilici, posto pretpostavljam da imas kontakte u FAS-u, da se izjasne kakava je sitacija sto se tice

kvacila i kocnica, to su neke nedefinsane stvari u garanciji, i ja sam prakticno imao problema sa bas time.

 

Ae prvo da vidimo šta piše u papirima koje ste dobili prilikom kupovine novog auta, pa da tražimo dopunu toga ili tumačenje ili šta već treba. :thumbup:

Slobodno skeniraj to i pošalji na:

info@fiat-lancia.org.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxca78300.jpg

 

Ajde sto je FIAT ovde izuzeo kocnice, kvacila, amortizere, brizgaljke, izduvni sistem, koji moraju da imaju regularnu garanciju od 2 godine, ali ono "ITD" na kraju  je stvarno za znak pitanja?

 

Eto ako imas neki kontakt zamolio bih te, za javno objasnjenje, kako to da kad kupim Imasaf auspuf, dobijem garanciju od 2 godine, a sa FIAT fabrickim auspuhom iste nema, i kako to nije protivno zakonu o zastiti potrosaca...

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne sekirajte se za sitne gremline. Eno na fejsu lik se zali, vrisnuo mu motor posle 60 km. Koliko sam shvatio FAS mu rekao ok, repariracemo i srediti motor. Lik se buni, naravno hoce novi a ne repariran ali za to ce morati preko suda....

 

ThinkyWinky, milkobgd, Zhorz :yes

 

TheCityAndTheStars, stavi link da pročitamo o tom nesrećniku.

 

Post citiran sa zvanicne facebook stranice FAS-a. Ne poznajem osobu koja je ovo napisala ali mislim da ce biti korisno za diskusiju.

 

Citirani post je postavljen 17.10.2013 na timeline FAS-a

 

https://www.facebook.com/fiat.srbija/app_280475222068380?filter=1

 

 

Vladimir Stankovic Kupili smo nov fiat 500L u ovlascenom servisu da bi se auto pokvario i stao u sred voznje posle predjenih samo 60 km. .

Morali smo da organizujemo i platimo slep sluzbu bez pomoci FIata ili servisa ! Javljeno nam je da je kvar jako ozbiljan .

Tacnije, klip motara je pukao i drugi delovi motara su pronadjeni svuda bod haubom. Trazili smo zvanican izvestaj mehanicara ali nikad nam nije odgovoreno ! Korisnicki servis FIAT Srbija je izricit u planu da menjaju motor i vrate nam ovaj isti , sada vec remontovani , auto ali sada sa promenjenim motor. Ako to ne zelimo recenom nam je da se obratimo sud-u. To je neprihvatljivo i potpuno bezobrano. . Nacin na koji tretirate svoje kupce je strasan . Necemo se obratiti sudovima nego novinarima i potencijalnim kupcima FIAT-a .

 

Sada kada ponovo procitam, ipak deluje kao da su mu ponudili novi motor za auto, sto je najbolje resenje zaista, iako je veoma strasno kada na novom autu dodje do takvog kvara posle 60km. Licno da sam to doziveo bio bih zadovoljan sa zamenom celog motora, pod uslovom da se dobije novi motor a ne repariran. Malo je nejasno napisano.... U svakom slucaju sumnjam da ce vlasnik ovog Fiata 500L imati osecaj da je kupio novi auto i da ce uzivati u njemu.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mi nije jasno zasto pisu da fiat nema pomoc na putu. Da li trbeamo da nosimo servisnu knjizicu u autu, za svaki slucaj, jer je oni nisu imali, tj. nisu je ni dobili od dilera. U pitanju je AK Autogarant iz Cacka, a ne izdaju garanciju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ste vi sigurni da to pisanije na fejsu nije lazno? Mnogo je tu faktora izostavljeno-koji motor,koja auto kuca,podrska Fiata na putu????Mogu i ja sad da odem na stranicu npr.Skode i da napisem da mi je motor pukao posle  25 km pa da unesem nemir u potencijalne kupce....Verovacu mu tek kad kompletan text-prituzbu procitam u Politici :book:

Edited by acikota

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro treba da preuzmem moj novi Fiat 500l 1.4 95ks,kompletna papirologija i administracija su regulisane u AK,ali garancija mi predstavlja veoma važno pitanje prilikom kupovine vozila,pa u skladu s tim,molim sve koji su upućeni u ovu tematiku da mi odgovore na sledeća pitanja :

  1. Da li je fabrička garancija za model Fiat 500l Nacionale punovažna u slučaju korišćenja Zeder sistema i Lavlje Kandže na novom vozilu ?

 

  1. Da li je fabrička garancija za  model  Fiat 500l (Nacionale) punovažna u slučaju ugradnje alarmno-bezbednosnog sistema u vozilo,kao i Multi-lock sistema bezbednosti,kada se ugradnja istog vrši u neovlašćenom servisu?Koliko je meni poznato - ovlašćeni dileri tj.auto kuće ne ugrađuju fabrički alarm u vozilo već to može učiniti isključivo proizvođač vozila,već auto kuće tj.dileri ugrađuju alarmne sisteme različitih proizvođača,koji ne predstavljaju fabričku ugradnju sistema dodatne bezbednosti na vozilu.

 

  1. Da li je tačna informacija,koju sam uzgred dobio od ovlašćenog dilera za FIAT vozila,da Zeder Sistem i Lavlja Kandža mogu svojim postavljanjem ili montažom, prouzrokovati različite vrste neispravnosti na sistemu protiv blokiranja kočnica (ABS),kao i na samom  city-servo-elektro upravljaču vozila kod modela Fiat 500l Nacionale 1.4 benzin 95ks?  

 

       4.)  U slučaju kvara na Fiat-u 500 L Nacionale u vremenski predviđenom garantnom roku, ko je nadležan za tumačenje sadržaja garancije, da li je za to zadužen ili nadležan ovlašćeni servis,ili sama fabrika Fiat Srbija. Obzirom da je tekst garancije uopšten,kao i radi otklanjanja eventualnih nesporazuma prilikom tumačenja garancije,ko tumači pojedine odredbe navedene u garanciji?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

U uputstvu koje dobijas uz auto,na jedno 4 mesta (bez preterivanja) je naglaseno da je zabranjeno vrsiti bilo kakvu ugradnju sigurnosnih sistema na upravljackom mehanizmu-citaj-zaboravi ZEDER.Ne vidim zasto bi LK uticala na ispravmost vozila,osim fizickog ostecenja u vidu grebanja samog volana.Fabricki alarm-Meta sistem ti ugradjuje diler,jedino je cena malo visa-oko 200 evra..Mislim da sam negde procitala da je jedino Multi lock dozvoljen za ugradnju(ali ja bih taj sistem zaobisla,posto se vrlo lako deaktivira-pritiskom na kvacilo).Ako si vec spreman da dajes pare za bilo kakav vid sigurnosti,razmisli i o kasko osiguranju.

Edited by acikota

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta interpretacja garancije je u praksi na sledeci nacin. Vozis u ovlasceni servis, oni posle pregleda potvrde kvar, i salju upit Fas, jer nece da rade dok im Fas ne potvrdi refundaciju troskova, onda za sve to ako prodje cekas i mesec dana, pa i vise. Ako imas srece da se sloze, ako postoje na toj poziciji, dobices remontovane delove. Ako se pak Fas ne slozi da refundira popravku, jer su procenili da si sam ostetio delove, ili podvijes rep, ili sud, ili probas sa medijima. Drustva za zastitu potrosaca nemaju nikakve poluge prisile, i potrosacima ne sluze ni za koji djavo...


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako automobil ima manji domet od reklamiranog trgovac mora da vrati deo novca kupcu

 

mitsubishi-outlander 1.jpg

 

Odbor za žalbe potrošača Norveške odlučilo je da će kupac automobila dobiti sniženje cene jer je plug-in hibridov domet nekoliko kilometara kraći nego što se ističe pri prodaji. Ovakva odluka može da imi velike posledice.

 

Pre dve i po godine čovek iz Osla je kupio novi hibridni automobil Mitsubishi Outlander za 529.000 norveških kruna (52.155 evra) od trgovca Motor-Forum. Objasnio je potrošačkim telima da je automobil kupio jer se prodavao s električnim dometom od 54 kilometara, kao i da je želeo da ga vozi na električnu energiju do posla koji je 41 kilometar daleko od kuće. Ubrzo nakon preuzimanja otkrio je da nije dobio domet od 54 kilometara. Ističe da navedeni domet sa potpuno napunjenom baterijom varira od 32 do 45 kilometara. Trgovac, Motor-Forum iz Osla, odbio je da smanji cenu kada se kupac požalio.

 

Odbor za žalbe potrošača ipak je odlučilo da će kupac automobila dobiti sniženje cene. Kupac je prvobitno tražio da mu se dozvoli da otkaže kupovinu na bazi kraćeg dometa i nekoliko drugih navodnih grešaka i propusta. U ostalim zahtevima nije podržan. Odbor za žalbe potrošača, koje odlučuje o potrošačkim sporovima, zaključilo je da će kupac automobila primiti smanjenje cene od 20.000 norveških kruna (1.970 evra) zbog odstupanja u dometu. Odbor za žalbe potrošača veruje da postoji nedostatak kada je proizvođač u marketingu naveo električni domet od 54 kilometra, dok u svom kasnijem odgovoru tvrde da 54 kilometra još uvek nije realno. ''Pretpostavlja se da su netačne informacije o proizvodu uticale na kupovinu'', piše u svojoj odluci Odbor za žalbe potrošača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...