Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Ivan

F1: Abu Dhabi 2023

Recommended Posts

Zvanično ime:  FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2023

Lokacija: Yas Marina Circuit, Abu Dabi, Ujedinjeni Arapski Emirati

Datum: 24.-26. novembar 2023.

 

PETAK 24. novembar 2023.

Prvi trening: 10:30 - 11:30

Drugi trening: 14:00 - 15:00

SUBOTA 25. novembar 2023.

Treći trening: 11:30 - 12:30

Kvalifikacije: 15:00 - 16:00

NEDELJA 26. novembar 2023.

Trka: 14:00

 

VN-Abu-Dabija-2021.png.webp

 

Broj krugova:      56

Dužina staze:      5.451 km

Dužina trke:        305.066 km

Broj trka:             13

Prva trka:            2009.

Najviše pobeda: Lewis Hamilton - 5

                           Mercedes, Red Bull - 6

 

Posle Bahreina, Abu Dabi je druga staza na Bliskom Istoku koja je ugostila karavan F1. Kao i sve novije staze, celokupan projetak je poveren nemačkom arhitekti Hermanu Tilkeu i njegovoj moći da stvori stazu koja će zapanjiti i vozače F1, Bernia Ecclestona i, ali i najzahtevnije kritičare.

 

Panorama Abu Dabija

 

Šeici koji su omogućili da se staza napravi dali su odrešene ruke Nemcu, koji je pored staze bio zadužen i za sve prateće objekte na stazi. Staza u Abu Dabiju je odgovor Bliskog Istoka na najglamurozniju stazu u Evropi – Monte Karlo.  Da bi ste prošli 21 krivinu koliko staza ima, vozićete po namensi izgradjenom ostrvu, ali i kroz Jas Marina hotel, koji je jedno od najupečatljivijih mesta na stazi.

 

800px-Abu_dabi_by_night-300x217.jpg.webp Ferrari_World_Abu_Dhabi-300x217.jpg.webp

 

Iako je staza napravljena na veštačkom ostrvu to nije sprečilo dizajnere da naprave uspone i padove,  kao i da naprave najduži pravac u kalendaru F1. Prema rečima šeika, cena od preko 1 milijarde dolara je mala u odosu na ono što je Dubai i ceo Bliski Istok dobio.  Arhitektonsko čudo, kako su ga nazvali čelnici FIA-e bilo je sve što jedna staza treba da ima. Dugačak pravac i kombinaciju sporih i brzih krivina trebalo bi obezbediti vozačima zanimljivu trku sa dosta preticanja.

 

abu_dhabi_night_celebratioon-300x191.jpg yas_marina_hotel_abu_dhabi-300x191.jpeg

 

Prvi osvajač pol pozicije u Abu Dabiju je britanac Lewis Hamilton sa vremenom 1.40.948, dok je prvi pobednik VN Abu Dabija mladi Nemac Sebastian Vettel. Lewis Hamilton je najuspešniji vozač sa pet pobeda, dok je među konstruktorima najbolji Mercedes sa šest.

Organizatori su sredinom 2021. doneli odluki da se na stazi naprave određene promene kako bi postala još brža i kako bi se stvorilo još prilika za preticanje. Tako je odlučeno da se ukine šikana u krivinama 5 i 6, kao i ona u krivinama 11, 12 i 13. To znači da će vozači nakon krivine 1 moći da voze punim gasom sve do ukosnice koja je ranije bila krivina 7, dok će na zadnjem delu staze vozače umesto šikane čekati duga lučna krivina koja ih vodi dalje prema bivšim krivinama 15, 16 i 17.

 

Abu_Dhabi_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Russell najbrži na prvom treningu za VN Abu Dabija

 

George_Russell_Mercedes_W14_VN_Abu_Dabija_Petak_Staza.jpg

 

Na ovoj sesiji čak deset debitanata dobilo je priliku da se nađe za volanom.


Pre početka vikenda za VN Abu Dabija imali smo najavljene velike promene, gde smo mogli da u akciji vidimo čak 10 test vozača koji su dobili priliku da voze umesto standardnih. Tako se u McLarenu umesto Landa Norrisa našao Pato O’Ward, Felipe Drugovich zamenio je Fernanda Alonsa u Aston Martinu, Robert Shwartzman je zauzeo mesto Chralesu Leclercu, Feraderik Vesti dobio je priliku u Mercedesu umesto Lewisa Hamiltona, Oliver Berman je vozio za Haas umesto Nica Hulkenberga Theo Pourchaire se našao u Alfa Romeo umesto Guanyu Zhoua, Zak O’Sullllivan je vozio umesto Alexandra Albona u Williamsu dok je Red Bull umesto svoje stnadarde postave priliku dao Jakeu Dennisu i Isaku Hadjaru a Alpine je uposlio svog Jacka Doohana umesto Estebana Ocona. Inače na Jas Marini bilo je veoma toplo, temperatura staze iznosila je 39 a vazduha 28 stepeni.

Posle uvodne runde krugova George Russell je imao najbrže vreme od 1m27.673s na medijum gumama dok je većina vozača još uvek radila na upoznavanju sa bolidima a to se najviše odnosilo na mlađe vozače. U uvodnoj fazi svi vozači koristili su medijum gume osim vozača Ferrarija koji su imali meke pneumatike, dok je Theo Pourchaire radio sa tvrdom komponentom.

George Russell je u međuvremenu dodao gas i poboljšao svoj učinak na 1m26.313s i sada je bio ispred Yukija Tsunode i Carlosa Sainza. U drugom delu sesije vozači su krenuli sa korišćenjem najmekših guma, što je uticalo na poboljšanja vremena krugova. Inače, George Russell vodio je i dalje glavnu reč, pa je pobošljao svoj učinak na 1m26.081s. Do kraja treninga Britanac u Mercedesu uspeo je da popravi učinak na 1m26.072s dok se na drugom mestu našao Felipe Drugovich a treći je bio Daniel Ricciardo. Četvrtu poziciju zauzeo je Valtteri Bottas, petu Lance Stroll a šestu Oscar Piastri. Sedmi je bio Carlos Sainz, osmi Robert Shwartzman, deveti Pierre Gasly a deseti Yuki Tsunoda.

 

Rezultat prvog treninga za VN Abu Dabija:

 

VN_Abu_Dabija_Prvi_Trening_Rezultati-1.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je pocela, sezona 2023. se i zavrsila. RedBull se ispi*ao po konkurenciji i u Abu Dhabiju. Max standardno, a umesto dvostruke pobede, Checo je sa P2 zbog kazne od 5 sec pomeren na P4.

Sezona koju ce (sa ovolikim brojem trka) bilo ko tesko ponoviti, konstantne voznje, odlicna pouzdanost bolida... Ukratko, zastrasujuca dominacija.

Rezultat svega je da je u 2023. jedino Ferrari uspeo da iscupa tu jednu jedinu pobedu na ulicnoj trci u Singapuru.

Maxovih 19 pobeda (a vrlo moguce da bi bilo i 20, ne treba zaboraviti da je Emilia Romagna na Imoli odlozena zbog poplava, staza koja je itekako lezala RB i gde je Max lagano pobedjivao i 2021. i 2022.). Jedini preostali pobednici u sezoni su bili Checo (2 puta) i Sainz. Uz 12 osvojenih pol pozicija, jedini blizu je bio Leclerc sa 5 pol pozicija.

U takvoj sezoni, logicna je i gomila drugih rekorda - najubedljivije osvojena titula u istoriji F1 (sa najvecom bodovnom razlikom i procentualno sa 86%), jedini vozac sa preko 1000 krugova u vodjstvu u sezoni, najduzi niz uzastopnih pobeda (10), a posle Singapura opet 3. najduzi niz u istoriji od 7 pobeda koji jos uvek traje... Trece mesto na listi vecitih po broju pobeda (54), cetvrto po broju titula (3)...

Itd., itd... Bilo je lepo prisustvovati ispisivanju istorije, ali se isto tako nadam da ce iduca sezona biti daleko zanimljivija. I da ce Ferrari, Merc i McLaren biti mnogo zesca konkurencija, jer polako postaje dosadno za gledanje. U ovoj je jedino bilo neke neizvesnosti u borbi za nize pozicije.

 

Svaka cast Leclercu za (na kraju neuspesno) pozrtvovanje da Ferrari zavrsi ispred Mercedesa. Da ceo tim Scuderie razmislja kao on, gde bi im kraj bio. Na kraju Merc vicesampion sa 3 boda vise, a cica Alonso isto tako za zilet osvaja 4. mesto u poretku vozaca u slabijem Aston Martinu, ispred Leclerca, Norrisa i Sainza.

Tsunoda se sjajno borio, malo mu je falilo da pogura AlphaTauri na 7. mesto ispred Williamsa, zasluzeno vozac dana.

 

I na kraju, licna karta sezone 2023. mi je ova tabela koju sam izvukao:

 

Untitled.png.255bffee3256881e6014305930025d19.png

 

 

Verstappen pobedio i na trci za VN Abu Dabija

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB19_VN_Abu_Dabija_Trka_Staza.jpg

 

Pored ovoga Mercedes je uspeo da odbrani drugo mesto u šampionatu konstruktora od strane Ferrarija.


Vremenski uslovi pred početak trke bili su kao i uvek topli na Jas Marini, gde je tempartura vazduha iznosila 28 a staze 37 stepeni. Nije bilo novih kazni pa je startni raspored izgledao ovako: Max Verstappen, Charles Leclerc, Oscar Piastri, George Russell, Lando Norris, Yuki Tsunoda, Fernando Alonso, Nico Hulkneberg, Sergio Perez, Pierre Gasly, Lewis Hamilton, Esteban Ocon, Lance Stroll, Alexander Albon, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou i Logan Sargeant. Veliki broj vozača odlučio se da krene sa medijum gumama dok su Lance Stroll, Kevin Magnussen, Carlos Sainz koristili tvrdu komponentu.

Odmah po gašenju crvenih svetala Max Verstappen je poveo kolonu ispred Charlesa Leclerca, Oscara Piastrija i Landa Norrisa. Vozač Ferrarija je odmah krenuo da napada Holanđanina u Red Bullu koji se uspešno odbranio. Na petoj poziciji nalazio se George Russell, ispred Yukija Tsunode, Fernanda Alonsa, Pierrea Gaslya, Lewisa Hamiltona i Sergia Pereza. Već od drugog kruga Charles Leclerc nalazio se pod pritiskom oba McLarena ali još uvek nije bio u DRS dometu Maxa Verstappena. U međuvremenu vozači McLarena uspeli su da zamene svoje pozicije dok je u petom krugu Kevin Magnussen bio prvi koji je otišao na servis i uzeo tvrdi pneumatik. Tada su se u borbu upustili Oscar Piastri i George Russell, ali je mladi Australijanac uspevao da odbrani svoje mesto. Daniel Riccirado je bio primoran da u 8. krugu ode na servis, jer mu se folija od vizira zaglavila u usisniku za kočnice, pa je tako vozač AlphaTaurija uzeo tvru gumu.

Posle velikih pritsika George Russell uspeo je da u 11. krugu na devetoj krivini obiđe Oscara Piastrija i dođe do petog mesta, dok je Sergio Perez na istom mestu samo krug kasnije obišao Pierrea Gaslya za osmo mesto. U 13. krugu Fernando Alonso je otišao po tvrdu gumu a sledili su ga Oscar Piastri, Nico Hulkenberg i Guanyu Zhou (svi su prešli na tvrdu gumu). U 15. krugu do mehaničara su svratili Lando Norris i George Russell koji su takođe prešli na tvrđi pneumatik, ali je ekipa McLarena loše obavila ovo zaustavljanje pa je tako Britanac u Mercedesu zaradio poziciju. Lewis Hamilton i Esteban Ocon su bili sledećei ko mehaničara i dobili svoje setove gume sa belim oznakama a pratio ih je i Logan Sargeant. U 17. krugu Max Verstappen i Alexander Albon su dobili tvrde gume a Charles Leclerc, Sergio Perez i Pierre Gasly su to učinili samo krug kasnije.

Max Verstappen je ubrzo uspeo da obiđe Carlosa Sainza na stazi koji nije išao na servis a trenutno je zauzimao treću poziciju iza Yukija Tsunode koji je vodio trku i Lanca Strolla a oba ova dva vozača nisu išli na zamenu pneumatika. Ubrzo zatim Ferrarijev dvojac je zamenio svoje pozicije jer je bio na različitim strategijama. U 23. krugu Japanac u AlphaTauriiju i Kanađanin u Aston Martinu su otišli na svoje zamene pa je tako Max Verstappen ponovo preuzeo vođstvo a to je iskristio Carlos Sainz da stavi još jedan set tvrdih guma.

Sergio Perez nastavio je da se probija kroz grid, pa se veoma brzo našao na šestoj poziciji ispred Fernanda Alonsa, kao da je ubrzo iza sebe ostavio Oscara Piastrija. Daniel Riccirado se u 32. krugu odlučio da ponovo ode na servis i opet uzme tvrdi pneumatik a odmah ga je ispratio i Perre Gasly. U 34. krugu zamenu pneumatika vrši Lando Norris koji je ostao sa tvrdom komponentom  a istu stvar učinio je Nico Hulkenberg. George Russell je morao da reaguje pa je krug kasnije i on bio do svojih mehaničara. To je uticalo i na Charlesa Leclerca do i on ode na svoj novi servis a po povratku na stazu uspeo je da bude ispred vozača Mercedesa i McLarena. Do 37. kruga do mehaničara su ponovo išli Oscar Piastri i Fernando Alonso.

Do ovih trenutaka Carlos Sainz uspeo je da se probije do devete pozicije. U 43. krugu Sergio Perez je otišao na svoju zamenu pneumatika i opet stavio tvrdi pneumatik dok se Lance Stroll odlučio za meidjum gumu. Krug kasnije i Max Verstappen je stvario do svojih mehaničara a na stazu se takođe vratio sa najtvrđom komponentom. Carlos Sainz je već počeo da se muči sa svojim gumama, što je iskoristio Fernando Alonso da na petoj krivini dođe do osme pozicije a situ stvar je učinio i Lewis Hamilton.

Sergio Perez i Lando Norris imali su mali kontakt na šestoj krivini, ali je Meksikanac nekoliko trenutaka kasnije na istim mestu bio mnogo pažljiviji i tako preuzeo četvrto mesto. Velika borba vodila se u konkurenciji konstruktora za drugo mesto između Meredesa i Ferrarija, gde je na 6. krugova do kraja nemački tim ima prednost od dva poena.

U samom finišu Sergio Perez uspeo je da obiđe Georgea Russella i dođe do trećeg mesta, ali je morao da napravi razliku od pet sekundi zbog kazne kako bi zadržao ovu poziciju. Ferrari je na dva kruga pre kraja pozvao Carlosa Sainza po nove medijum pneumatike. Charles Leclerc je zbog bore u šampionatu konstrutora propustio Sergia Pereza kako kako bi dobio na vremenu, ali na kraju Max Verstappen je odneo ubedljivu pobedu ispred Sergia Pereza koji je zbog kazne pao na četvrto mesto a ispred njega našli su se Charles Leclerc i George Russell. Peti je bio Lando Norris ispred Oscara Piastrija i Fernanda Alonsa a do bodova su još stigli Yuki Tsunoda, Lewis Hamilton i Lance Stroll. Tako je na ovaj način Mercedes odbraio drugo mesto u šampionatu konstruktora.

 

Rezultati trke za VN Abu Dabija:

 

Rezultati_VN_Abu_Dabija_Trka.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...