Matteo11 104 Posted November 10, 2023 Pozdrav svima , interesuje me način funkcioniranja ovog sistema usisa zraka zvanim PDA ili port deaktivation a u drugim slučajevima nazvan VLIM ,VIM , VIS , i još svakojako ovisno o proizvođaču. Na Fiat motorima 1.4 16v Star Jet imamo taj sistem koji se aplicira samo na toj seriji motora , nema ga ni na predhodnim 1.4 16v ni na onima posle njega . To bi izgledalo ovako : klizač koji parcijalno drži zatvoren usisni kanal nebi li obezbedio bolji obrtni momenat pri nižim obrtajima a kada je totalno otvoren veću snagu u višim obrtajima ( tako kažu Pošto na samom usisu imamo samo vakum ventil koja pomera ovaj slider i el. davač koji otvara / zatvara protok vazduha , moje je pitanje i nedoumica : -kako i putem čega motorni kompjuter zna dali je slider zaista otvoren ili ne ? Ovo pitam jer na samom usisu ne postoji ni jedan drugi senzor osim MAF senzora na gornjem delu kućišta usisne grane . Prema tome ako bi smo slider blokirali u otvorenom položaju , dal' bi pametni kompjuter to očitao i prijavio grešku ili ne ? Ili još jednostavnije , šta bi se desilo ako bi na taj Star Jet montirali običnu usisnu granu sa npr Panda 1.4 16v koja nema slider , kako bi išao , na čega bi se odrazilo ? Ovo pitam jer se u više slučajeva desilo da se vlasnici koji imaju taj motor pod haubom tuže na loše karakteristike pri višim obrtajima ( i ja takođe ) , ima snage do određene granice obrtaja i onda traži ozbiljno gasiranje da bi dao snagu , ide on u obrtaje ali postane nekako balav pa imam utisak da vozim 70 KS a ne 95 . Sa druge strane rujući po internetu , nikad nigdje nisam našao podatak da je nekom crkla ta membrana koja otvara slider ili bilo šta u vezi slidera ( jel moguće , Fiat da ima deo koji se ne kvari ) kako je uopšte ispitati dal' radi ili ne ? Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites