Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW & 24 sata Le Man-a

Recommended Posts

BMW se vraća u Le Man 2023. sa LMDh trkačkim modelom

 

bmw lemans.jpg

 

BMW će se vratiti u Le Man 24 sata i vrhunske trke sportskih automobila u novoj LMDh klasi prototipova 2023. godine. Minhen je inače odneo pobedu u Le Manu prototipom V12 LMR 1999. godine i već neko vreme je razmišljao o povratku. Potez je potvrdio šef BMW-a Markus Flasch objavom na Instagramu na kojoj se nalazi slika automobila sa natpisom ''Vratili smo se, Dejtona 2023.''

 

Međutim, za sada nisu saopšteni detalji projekta. Potvrda da će prva BMW trka biti Dejtona 2023. godine sugeriše da će napraviti automobil za novu klasu LMDh. Porsche, Audi i Acura su već potvrdili da će ući u LMDh klasu, koja će biti podobna za američki IMSA šampouonat koje uključuje Dejtona 24 sata i Svetski šampionat u izdržljivosti. Taj potonji šampionat uključuje Le Man i takođe uključuje automobile u klasi Le Mans Hypercar, uključujući Toyota, Peugeot i Ferrari. BMW nije precizirao da li će pokretati dvostruke programe u IMSA i WEC ili će svoje automobile nuditi privatnicima. BMW razmatra buduće moto-moto projekte nakon što je potvrdio da će se povući iz šampionata Formule E na kraju ove sezone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW LMDh prototype

 

bmw lmdh.jpg

 

BMW će se vratiti u Le Man 24 sata i vrhunske trke sportskih automobila u novoj LMDh klasi prototipova 2023. godine. BMW je inače odneo pobedu u Le Manu prototipom V12 LMR 1999. godine i već neko vreme je razmišljao o povratku. Potez je u junu ove godine već potvrdio šef BMW-a Markus Flasch objavom na Instagramu na kojoj se nalazila i slika automobila sa natpisom ''Vratili smo se, Dejtona 2023.''

 

U međuvremenu je objavljen i novi crtež trkačkog automobila. Kao što sugeriše ime takmičenja, Le Mans Daytona hybrid prototipovi će imati elektrifikovani pogon, uz kombinaciju benzinca i elektromotora sa ukupno 500 kW/670KS. Baterije obezbeđuje Williams Advanced Engineering a transmisiju će napraviti Xtrac, za prototipove koji će imati težinu od najmanje 1.030 kg. LMDh trkački modeli će biti dugački do 5.100 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 3.150 mm.

 

BMW će prvi test automobil napraviti u Italiji, u saradnji sa inženjerima Dallare. Porsche, Audi i Acura su već potvrdili da će ući u LMDh klasu, koja će biti podobna za američki IMSA šampionat koje uključuje Dejtona 24 sata i Svetski šampionat u izdržljivosti. Taj potonji šampionat uključuje Le Man i takođe uključuje automobile u klasi Le Mans Hypercar, uključujući Toyota, Peugeot i Ferrari.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen BMW LMDh Twin-Turbo V8 Hybrid

 

bmw v8 01.jpg

 

Motor je srce automobila. Doduše, prefiks ''elektro'' je sve više prisutan, a sada smo dobili uvid u BMW M Hybrid V8, koji će se nadmetati u LMDh klasi u trkama izdržljivosti. Interna oznaka mu je P66/3. Radi se o 4.0 twin-turbo V8 jedinici sa 90 stepeni između cilindarskih redova. Ovaj motor isporučuje 648KS/650 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U crveno ulazi pri 8.200 obrtaja.

 

bmw-m-hybrid-v8 02.jpg

 

Kada je reč o cilindrima, njihov provrt iznosi 93 milimetra, dok je hod klipa 73,6 milimetara. Rastojanje između cilindara iznosi 102 milimetra. Ovaj motor je baziran na P66/1 V8 atmosfercu iz M4 DTM trkača iz 2017. i 2018. Tim ga je razvio u fazama, počev od kreiranja P66/2 sa dodatim tandemom turbopunjača. Sledeća evolucija, P66/3, poseduje integrisan hibridni sistem. BMW nije pružio previše detalja u vezi s elektrifikovanom sekcijom pogonskog sklopa. Ono što znamo je da se sastoji od motora, invertera i visokonaponske baterije. Razdvojna spojnica između hibridnog i konvencionalnog segmenta obezbeđuje vožnju na čisto električni pogon. P66/3 je u potpunosti samonoseća komponenta u BMW-u M Hybrid V8, budući da ne zahteva separatnu noseću konstrukciju u Dallara šasiji.

 

''Tokom faze procene, takođe smo u obzir uzeli P48 četvorocilindarski turbomotor iz BMW-a M4 DTM i P63 osmocilindarsku turbo jedinicu iz BMW-a M8 GTE, ali potencijalni problemi s pouzdanošću P48 i velika masa P63, bile su prepreke koje su nas odvratile od tih rešenja'', rekao je Ulrih Šulc, šef Drivetrain Design odeljenja BMW Motorsporta. BMW M Hybrid V8 će debitovati na Rolex 24 trci u Dejtoni, koja će se održati od 28. do 29. januara 2023. Rahal Letterman Lanigan Racing će učestvovati sa dva automobila u IMSA WeatherTech SportsCar šampionatu. BMW će imati oštru konkurenciju u svojoj klasi, jer će Acura, Cadillac i Porsche takođe imati svoje pulene na 24 časa Dejtone. Verovatno će učestvovati i Ferrari, dok će Lamborghini ući u seriju 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M Hybrid V8 na Le Man trci 2024. godine

 

bmw mh 03.jpg

 

Već neko vreme je poznato da će se BMW vratiti u vrhunske trke sledeće godine učešćem na severnoameričkom IMSA WeatherTech SportsCar šampionatu sa svojim novim M Hybrid V8 vozilom. M šef Franciscus van Meel je najavio je da će se hibridni trkački automobil takmičiti i u Svetskom šampionatu izdržljivosti od 2024. To uključuje učešće u verovatno najprestižnijoj trci izdržljivosti - 24 sata Le Mana.

 

bmw mh 02.jpg

 

BMW je sada objavio nove slike M Hybrid V8 u Varano de Melegari, gde je završio svoje predstavljanje na Dallarinoj test stazi. Ima još dosta posla koji treba da se uradi do januara 2023. kada će debitovati u Dejtoni. Dodatni evropski testovi su zakazani za avgust pre nego što od septembra počne rad na podešavanjima specifičnim za IMSA u Sjedinjenim Državama.

 

bmw mh 01.jpg

 

M Hybrid V8 dobija novi motor P66/3 koji vodi poreklo iz DTM-a, posebno P66/1 koji je koristio M4 DTM tokom sezona 2017. i 2018. 4.0 agregat je dobio par turbo punjača i može da se okreće do 8.200 obrtaja dok stvara 640KS i 650 Nm obrtnog momenta, ali to zavisi od propisa. M Hybrid V8 će služiti i kao duhovni naslednik V12 LMR, koji je trijumfovao u Le Manu 1999. LMDh mašina će se suočiti sa velikom konkurencijom u trkama izdržljivosti jer će se boriti protiv rivala kao što su Porsche 963, Acura ARX-06 i Cadillac Grand Touring.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW otkrio ''ratne boje'' M Hybrida V8 s kojima se vraća u trke izdržljivosti

 

bmw mhv8 04.jpg

 

U BMW-ovom odeljenju za trkačke aktivnosti su skinuli veo s prototipa iz klase LMDh i pokazali zvanične ''ratne boje'' automobila s kojim će se od naredne sezone takmičiti u društvu najbržih u severnoameričkom IMSA šampionatu, što se iz evropske perspektive može smatrati odličnom uvertirom, jer se BMW 2024. godine vraća i u Svetski šampionat u trkama izdržljivosti (WEC - World Endurance Championship).

 

bmw mhv8 03.jpg

 

Prototip koji se krije iza naziva M Hybrid V8 mnogi smatraju duhovnim naslednikom prototipa V12 LMR s kojim je fabrički tim BMW-a 1999. godine bio najuspešniji u legendarnoj trci 24 sata Le Mana. Baziran je na šasiji iza koje stoji Dallara i pokreće ga 4.0 biturbo V8 motor (640KS) potpomognut hibridnom tehnologijom.

 

bmw mhv8 02.jpg

 

Prilikom odabira boja i dizajna u BMW-u nisu zaboravili da istaknu 50 godina postojanja svog čuvenog M odeljenja, a u predstojećoj sezoni IMSA šampionata nastupaće sa dva automobila koje će voziti Connor De Phillippi, Philipp Eng, Augusto Farfus, Nick Yelloly i Colton Herta.

 

bmw mhv8 01.jpg

 

Prava uzbuđenja ipak počinju 2024. godine, jer BMW-ov M Hybrid V8 u FIA WEC-u čeka žestoka LMDh konkurencija koju predvode Porsche i Lamborghini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...