neshaoct 9664 Posted November 26, 2020 Evans juri prvu titulu, a moto as Franko Morbideli vozi Hyundai i20 R5 Bliži se početak poslednje ovogodišnje runde WRC serije u 2020, koja je zbog aktuelne zdravstvene situacije u celom svetu pretrpela velike promene i otkazivanje više relija. Planirano je da se Rally Monza održi u prvom vikendu sledeće nedelje, od 3-6. decembra 2020. godine. Na tom završnom takmičenju pašće i odluka o šampionu sveta za ovu sezonu. Podsetimo da se na čelu tabele nalazi odlični Britanac Elfin Evans sa Toyotom, a da ga sa 14 bodova zaostatka prati njegov timski rival, Francuz Sebastien Ožie. Rally Monza je do sada uvek predstavljao reviju poznatih, ne samo iz sveta relija, a prvi je pod naslovom Monza Rally shou održan 1978. godine. Čak 7 puta je na tom takmičenju, dosta drugačijem od klasičnih relija, trijumfovao legendarni moto šampion Valentino Rosi, a učestvovali su i pobeđivali Sebastien Loeb, Robert Kubica, Dani Sordo, mnogi italijanski reli majstori kao Rafaelo Pinto, Travalja, Kuniko, Larini i drugi. Valentino Rosi je do sada učestvovao na 22 ''reli šou priredbe'', i na tri WRC događaja. Prvi put daleke 2002. godine našao se na startu ''Network Rally GB'' za volanom Peugeot 206 WRC pored najvećih zvezda relija. Na prvom brzinskom ispitu je bio 25. a na drugom je odustao posle izletanja. Na tom reliju je pobedio Peter Solberg, ispred Marka Martina, Karlosa Sajnca, Tomi Makinena, Kilona Mekrea i drugih. Godine 2006. je drugi put startovao na jednom WRC takmičenju. Tada u Subaru Impreci bio je na dalekom reliju na Novom Zelandu. Završio je takmičenje i osvojio vrlo dobro 11. mesto u generalnom poretku. Taj rezultat Rosija je ujedno i njegov najbolji plasman na WRC priredbama. Treći i poslednji put za sada Rosi je učestvovao na 64. reliju u Velsu 2008. godine. Vozio je Ford Focus WRC. Osvojio je opet vrlo solidno 12. mesto posle 19 brzinskih ispita i sa zaostatkom za pobednikom 13. minuta i 20.4 sekunde. Pobedio je Loeb, ispred Latvale i Sorda. Ako već pišemo o rezultatima vozača iz nekih drugih disciplina, onda se mora istaći zaista fenomenalnoi Finac, ''ledeni'' F1 vozač Kimi Raikonen, koji je dve godine vozio sve WRC relije (ukupno 22) i čak 11 puta bio u TOP 10. Ostvario je jednu WRC pobedu na brzinskom ispitu i ostavio iza sebe kompletnu WRC elitu...to do sada nije uspelo nikome ''sa strane''. Na reliju u Turskoj je zauzeo 5. mesto u generalnom. U sezoni 2010. i 2011. Raikonen je dva puta osvojio 10. mesto u generalnom poretku i to je briljantan uspeh, jedinstven za vozača koji je sa nekih drugih trka stigao u WRC. Bio je za volanom fabrički pripremljenog Citroena DS3 WRC, a suvozač mu je bio zemljak Kaj Lindstrom. Ove godine će listu poznatih u Monci upotpuniti i 25. godišnji motociklista iz Rima, odlični Franko Morbideli, šampion sveta u klasi Moto 2 iz 2017. i drugoplasirani u ovogodišnjoj kategoriji Moto GP. Franko Morbideli će biti u klasi WRC3, a voziće posebno pripremljen Hyundai i20 R5. ''Oduševljen sam šansom da učestvujem u parvoj rundi Svetskog reli šampionata. Biće to neverovatna prilika da budem među najboljim vozačima sveta i da se takmičim u nekom drugom sportu. Biće to dobra zabava, moraću brzo da naučim mnogo detalja i neće biti lako prilagoditi se na dva dodatna točka, za kratko vreme. Pratiću instrukcije mog prijatelja i reli šampiona Umberta Skandole, kako bih startovao što spremniji''. Planirano je održavanje 16 brzinskih ispita (241 km.) na početku na samom autodromu Monca, a u najvećem delu severno od Bergama u podnožju Alpa. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted December 5, 2020 Prvi dan ni nalik na čuveni šampionat Kovid je apsolutno poremetio sve u svetu pa tako i mnoga sportska događanja. Zbog razmera pandemije na manifestacijama mnogih sportova publike nema, mnogi sportisti su zbog infekcije kod kuće, takmičenja se otkazuju, kalendari menjaju... Tako je i u Svetskom reli šampionatu, po mnogima najzanimljivijoj seriji sportskih automobila. Od planiranih 14 relija nekako smo stigli do sedmog (održani su reliji Monte Karlo, Švedska, Meksiko, Estonija, Turska, Sardinija), ujedno i završnog u ovoj potpuno neobičnoj i sasvim haotičnoj sezoni svetskog relija. Aci rally Monza nikada ne bi mogao da bude medju standardnim i poznatim reli priredbama da nije bilo ovogodišnje pandemije. Reli Monca je zamišljen sa 16 brzinskih ispita, prvog dana na prostoru čuvene staze Monca, nadomak Milana, a u drugom i trećem danu na području severno od Bergama, praktično u podnožju Alpa. Prvi dan Monce nije uopšte ličio na standardne brzinske ispite i videlo se da je reč o potpuno improvizovanim specijalima u rasponu od 4.33 pa do 16.22 kilometra. Loše vreme, kiša, susnežica, magla, pa onda zemlja, blato, asfalt, previše vode na tim uskim brzinskim distancama sa puno prepreka, šikana i metalnih ograda, nisu bili uobičajeni za najbolje reliste sveta. Posle 6 brzinaca vodi španski as Dani Sordo, a samo jednu sekundu zaostatka ima Finac Esapeka Lapi u ne baš konkurentnom Fordu, ali sa zimskim gumama bez eksera koje će možda biti problem u drugom danu. Svetski prvak Francuz Sebastien Ožie sa Toyotom kasni za liderom 12 sekundi, a slede vodeći u šampionatu i veliki pretendent za titulu prvaka Britanac Elfin Evans sa Toyotom, i zaostatkom od 17.1 sekunde. Zvanični svetski prvak Estonac Ot Tanak u Hyundaiju ima plus od 17.7 sekundi, šesti je 20. godišnji Finac Kale Rovanepera sa Toyotom i zaostatkom od 24,8 sekundi, a onda grupa vozača iz katagorije WRC 2, Mikelsen, Vejbi, Lindholm i Oliver Solbergom...mahom skoro svi sa Škodama. Već u prvom danu izleteo je Belgijanac Tieri Nojvil, zatim Japanac Takuta, a Finac Temu Suninen je stao zbog problema sa motorom. Poredak posle 6 (od ukupno 16 brzinskih ispita) Relija Monca 2020: Sordo - Hyundai Lapi - Ford +1.0 s Ožie - Toyota +12.0 Evans - Toyota +17.1 Tanak - Hyundai +17.7 Rovanpera - Toyota +24.8 Mikelsen - Škoda +1.04.2 minuta Vejbi - Hyundai +1.14.3 Lindholm - Škoda +1.56.7 O. Solberg - Škoda +1.57.9 preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted December 6, 2020 Sportski očaj, Elfin Evans izleteo i ostao bez prve titule Znatno pogoršano vreme i snežne padavine dovele su do više havarija i izletanja učesnika poslednjeg ovogodišnjeg takmičenja Svetskog reli šampionata - Relija Monca. Pravu sportsku katastrofu doživeo je izvanredni britanski takmičar i lider šampionata, 32. godišnji Elfin Evans, vozač Toyote Yaris WRC (vozio na 92 WRC relija i ostvario 3 pobede). Na ispitu broj 11, na asfaltu prekrivenom tankim slojem snega, samo malo brže je uleteo u jednu dugačku desnu krivinu i skrenuo sa već označene linije kojom su upravo prošli Takamoto Katsuta i Kale Rovanpera. To malo brže pretvorilo se u izletanje sa zaleđene staze nekoliko metara ispod puta, pa Evans i njegov suvozač Skot Martin nisu imali nikakve šanse da vozilo vrate na put. Kada su shvatili šta se dogodilo i da je prva titula reli šampiona sveta odletela kao neka pahulja snega, popeli su se na put kako bi upozorili ostale takmičare da uspore i da bezbedno prođu. Šteta, zaista velika šteta, Elfin Evans je na ovom reliju startovao sa zalihom od 14 bodova koje je pošteno zaradio u minulih šest relija 2020. godine. Posle cilja Španac Dani Sordo je izjavio: ''Žao mi je zbog Elfina, moram da mu zahvalim...njemu i Skotu, što su nas upozorili da usporimo.'' A Japanac Takamoto, član Toyote je rekao: ''Užasno mi je krivo zbog Elfina, za mene je on najbolji vozač sveta''. Povodom izletanja na ispitu 11, Elfin Evans je rekao pred novinarima: ''Bilo je dobro u početku tog ispita, kada sam video sneg na putu malo smo usporili, ali onda smo u toj desnoj krivini prilikom kočenja osetili kao da smo na staklu i nije bilo prilike da usporimo. Zaista mi je žao zbog tima, bila je to moja greška. Imali smo fantastičan automobil i bili smo fantastična posada tokom cele godine, tako da sam razočaran u sebe, mnogo mi je teško''. Havarije i izletanja su doživeli mnogi...a slike govore više od reči. Ispit broj 12 je otkazan zbog velikog snega, a na ispitu broj 10 incidente su doživeli Grinsmit i Vejbi pa je i brzinac bio zaustavljen. Među mnogima su automobile havarisali Sesks, mladi Gronholm junior, Paskuali, Solberg i drugi. Sebastien Ožie je tako pred osvajanjem sedme titule reli šampiona sveta. Poredak Relija Monca posle 13 ispita (od ukupno 16): Ožie - Toyota Sordo - Hyundai +17.8 s Tanak - Hyundai +22.1 Lapi - Ford +38.2 Rovanpera - Toyota +1.10.1 min. Mikelsen (WRC 3) - Škoda +3.20.6 O.Solberg (WRC 3) - Škoda +3.34.9 Hutunen (WRC 3) - Hyundai +4.08.9 Ostberg (WRC 2) - Citroen +4.39.0 Lindholm (WRC 3) - Škoda +5.06.6 preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted December 6, 2020 Sebastien Ožie i Žilijen Ingrasia 7. put prvaci sveta Bravo za francusku posadu Toyote Yaris WRC, 37. godišnjeg Sebastiena Ožiea i njegovog suvozača, 41. godišnjeg Žilijena Ingrasiu. Pobedili su srećno na teškom Reliju Monca 2020. i po sedmi put postali reli šampioni sveta. Veliki uspeh i to u godini kada je sve bilo poremećeno zbog pandemije Kovida. Drugo mesto u šampionatu sveta 2020. je osvojio odlični ali sasvim malerozni Britanac, 31. godišnji Elfin Evans, takodje sa Toyotom Yaris WRC. Propustio je kolosalnu priliku da ostvari briljantan uspeh karijere i osvoji prvi put titulu svetskog prvaka. Ipak, i ova vicešampionska medalja mu je najveći dosadašnji rezultat, uzimajući u obzir i titulu u WRC Akademiji 2012. i vicetitulu u WRC 2, 2016. godine. U konkurenciji konstruktora drugi put za redom zlato je osvojio Hyundai, zahvaljujući svojim asovima, Tanaku, Nojvilu, Sordu, Loebu. Sezona je imala upola manje relija (7) od planiranih (14). Pandemija je sve poremetila, a svim organizatorima valja posebno čestitati na obimnim pripremama relija u novonastaloj situaciji. Ovaj šampionat je protekao u sjajnim vožnjama Elfina Evansa, i bio odličan WRC debi mladog 20. godišnjeg Kale Rovanpere. Takođe je u prelepom svetlu prikazala još mlađeg i supertalentovanog 19. godišnjeg Olivera Solberga u klasi WRC 3. Konačan poredak Relija Monca 2020: Ožie - Toyota Tanak - Hyundai +13.9 s Sordo - Hyundai +15.3 Lapi - Ford +45.7 Rovanpera - Toyota +1.11.1 min. Mikelsen (WRC 3) - Škoda +3.56.2 Solberg (WRC 3) - Škoda +4.12.1 Hutunen (WRC 3) - Hyundai +5.15.4 Ostberg (WRC 2) - Citroen +5.27.4 Tidemand (WRC 2) - Škoda +5.53.0 preuzeto sa - Auto Blog 2 horvat and dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites