Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Gordon Murray Automotive naslednik McLarena F1 / T.50

Recommended Posts

Gordon Murray sprema ''pravog'' naslednika McLarena F1

 

mclaren gordon murray.jpg

 

Naslednik McLarena F1 kojeg sprema Gordon Murray imaće atmosferski V12 motor i manuelni menjač. Gordon Murray je svetu dao McLaren F1 1990. godine, kao njegov dizajner. Nakon što je godinama vodio svoju dizajnersku kuću, Murray je osnovao svoju automobilsku kompaniju 2017. godine, pod imenom Gordon Murray Automotive, a ubrzo najavio da radi na ''pravom'' nasledniku modela F1.

 

U intervjuu za ''Road&Track'' na tekućem Salonu u Ženevi, Murray je otkrio nove informacije u vezi naslednika F1. Prvo i najvažnije, novi automobil će pokretati atmosferski V12 agregat. Druga dobra vest je da će automobil imati manuelni menjač. Iako je McLaren predstavio svog naslednika modela F1 u vidu ''Speedtail''-a, Murray je rekao da veruje da nijedna kompanija nije napravila nešto slično još od kada je F1 debitovao. Razloga ima mnogo. Elektrifikacija i manje radne zapremine mogu dati veću snagu od one koju je pružao BMW-ov V12 u modelu F1. Međutim, V12 je ključ u vraćanju magije F1, rekao je Murray. To znači da će novi automobil imati V12, ali Murray nije rekao ko će biti dobavljač.

Murray je dodao da veruje da je sada poslednja šansa za proizvođače da prave žestoke super automobile u duhu F1, što objašnjava zašto njegov novi automobil neće imati motor manje zapremine ili turbo kompresore. Ipak, iako će motor biti ''stara škola'', ostatak automobila će potpuno u skladu sa vremenom. Gordon Murray kaže da ljudi aplaudiraju automobilima od 1.500 kg, ali da će njegov naslednik modela F1 imati manje od 1.000 kg. Vredno je pomenuti da će automobil imati centralno postavljenu vozačku poziciju, kao i dva odvojena sedišta iza, za putnike. Zanimljivo je da je Murray rekao da automobil neće biti zasnovan na iStream arhitekturi koju je on usavršio pre više godina. Umesto nje, naslednik modela F1 će moristiti monoque od ugljeničnih vlakana. Gordon Murray je dodao da će svi njegovi automobili nositi ''IGM'' oznake, što predstavlja njegove inicijale: Ian Gordon Murray. Britanac navodi da njegov novi super automobil možemo očekivati već naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gordon Murray Automotive najavljuje naslednika McLarena F1

 

murray t50.jpg

 

Napraviti dostojnog naslednika legendarnog automobila kakav je McLaren F1 jeste izuzetno težak zadatak ali ako iza tog projekta stoji Gordon Murray zaista možemo očekivati nešto izuzetno. Murray je naime potvrdio da će 2022. godine početi sa isporukom novog supersportskog modela T.50, najavljenog kao duhovnog naslednika McLarena F1. Zahvaljujući laganoj kontrukciji od ugljeničnih vlakana T.50 će biti težak samo 980 kg, dok će se za pogon brinuti centralno smešteni 3.9 litarski V12 motor koji će razviti Cosworth. U vesti se navodi da će pomenuti motor moći da se vrti do 12.100 o/min., kao i da će razvijati oko 650KS. Menjač će biti Xtrac šestostepeni manuelni, a pogon na zadnje točkove.

Takođe, Gordon Murray Automotive je ostvario saradnju sa jednim neimenovim F1 timom o upotrebi njihovog vazdušnog tunela. T.50 je inače dugačak 4380 mm i širok 1850 mm, a ima mesta za tri putnika. U planu je proizvodnja ograničene serije od samo 100 primeraka, po ceni od 2 miliona funti (2.26 miliona evra) po primerku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik McLarena F1 bi mogao da se 2021. pojavi na trci 24 sata Le Mana

 

murray t50.jpg

 

Među trkačkim automobilima u novoj najsnažnijoj kategoriji, koja će u trkama izdržljivosti od 2021. godine nastaviti tamo gde su stali LMP1 prototipi, pored najavljenih modela Toyote, Aston Martina i SCG-a bi trebalo da se pojavi i model iza koga stoji čuveni britanski konstruktor Gordon Murray. Iza projekta T.50 se krije duhovni naslednik McLarenovog modela F1 koji je takođe potpisao Murray, a čije trkačko izdanje je na jedinstvenom francuskom klasiku 1995. godine stiglo do najvišeg podijuma u generalnom poretku.

 

U kompaniji Gordon Murray Automotive kažu da će i T.50, poput McLarena F1, biti model sa centralno postavljenim sedištem vozača, a zbog FIA-inih pravilnika za novu WEC (World Endurance Championship) kategoriju automobil će u izdanju za korišćenje na javnim putevima morati da bude proizveden u najmanje 20 primeraka. T.50 (za koji Murray tvrdi da će biti najlakši i najbolji ultrasportski automobil svih vremena) će pokretati Cosworthov centralno smešteni 3.9 litarski atmosferski V12 motor sa 650 konjskih snaga pri 12.100 obr/min. Prenos snage na zadnju osovinu će se obavljati posredstvom ručnog 6-stepenog menjača, a pomenuti potencijal motora biće zadužen za samo 980 kilograma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murray T.50 premijerno u avgustu

 

199041-murray t50.jpg

 

Umesto u maju kako je ranije najavljeno, Gordon Murray će svoj novi supersportski model T.50 predstaviti u avgustu. T.50 se najavljuje kao duhovni naslednik legendarnog McLarena F1, a zahvaljujući laganoj kontrukciji od ugljeničnih vlakana T.50 će biti težak samo 980 kg.

 

murray t50.jpg

 

Za pogon će brinuti centralno smešteni 3.9 V12 atmosferski motor za koji se pobrinuo Cosworth. U vesti se navodi da će pomenuti motor moći da se vrti do 12.100 obrtaja, kao i da će standardno razvijati 650KS (uz 48V integrisani starter-generator i 700KS). Menjač će biti Xtrac šestostepeni manuelni, dok je pogon na zadnje točkove. T.50 je inače dugačak 4.380 mm i širok 1.850 mm, a ima mesta za tri putnika. U planu je proizvodnja ograničene serije od samo 100 primeraka, po ceni od 2.2 miliona evra po primerku (plus lokalni porezi).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cosworth V12 motor u T.50 može da se vrti do 12.100 obrtaja 

 

rsz_t50_rear_34_01.jpg

 

Naslednik rekordnog McLarena F1 uvek će imati nekoliko stvari bez kojih ne može da postoji - mala težina, centralni položaj za vožnju, i bez ikakve sumnje snažni atmosferski V12 motor ''raspoložen'' da ode u visoke obrtaje. Zahvaljujući press saopštenju iz Gordon Murray Automotive, sada imamo detalje o V12 srcu super-automobila T.50.

Kubikaža mu je relativno mala - inspirisan 3.3 V12 Ferrari motorom iz modela 250 GTO, T.50 će imati Cosworth motor od 3.9 litara. Razvijaće 663 KS na 11.100 obrtaja, a moćiće da se vrti do 12.100 obrtaja, što ga čini motorom koji hvata najviše obrtaja ikada ugrađenim u neki serijski auto. U međuvremenu, Cosvorth-ov 6.5 V12 dizajniran za zadnji deo Aston Martin Valkyrie stvara maksimalnu snagu pri 10.500 obrtaja, a plafon mu je 11.100 obrtaja. Čudno ''poklapanje''?

Ali, Murray ne želi da ovo bude veoma jak trkački auto koji je užasan u uslovima gradske vožnje. Dakle, iako maksimalni obrtni moment od 466 Nm nije tu dok motor ne dođe na 9.000 obrtaja, ipak je 3/4 tog obrtnog momenta (350 Nm) na raspolaganju već od niskih 2.000 obrtaja.

 

cosworth_gma_v12 01.jpg

 

U međuvremenu, da li ste znali da legendarni BMW-ov V12 koji je pokretao McLaren F1 do 390 km/h nije bio savršen? Murray je bio nezadovoljan što su njegovi obrtaji uvek bili ''sečeni'' (zbog prenosnih odnosa u menjaču) baš kad je zvuk počinjao da biva ''krešendo''. Ovde to neće biti slučaj jer Gordon Murray kaže da će ''T.50 postići neverovatnu reakciju, podižući reakciju na 28.400 obrtaja u sekundi'' (ekvivalent F1 motora je oko 10.000 obrtaja u sekundi). Drugim rečima, to znači da motor u T.50 može preći iz praznog hoda do crvene linije na 12.100 obrtaja u samo 0.3 sekunde. Dakle, daje se gas tek kad se vidi zeleno na semaforu, nema potrebe ranije jer eto vas takoreći odmah u blokadi ako to uradite...

 

t50 v12 02.jpg 

 

Pošto je ovo projekat Gordon Murraya, pažnja na detaljima je na najvećoj mogućoj meri, pa onda još malo iznad toga. Motor nije morao biti samo kompaktan, moćan i brz, već je morao biti i lagan (ustvari, 178 kg. uprkos velikom alternatoru na 48V koji pravi 50 konja) i izuzetno lep. U automobilu će se motor lako videti pod karbonskim ''poklopcem''. Ali, koja bi bila poenta ovakvog motora ako je uparen sa nekim menjačem koji postoji u svakom sportskom automobilu današnjice? Zato kod T.50 i menjač konstruiše Gordon Murray lično. Imaće 6 stepeni prenosa od kojih je 5 namenjeno da izvuče maksimum iz V12 motora, a šesta brzina je za ''kruziranje''.

Auto ćemo videti u potpunosti ovog leta, i nadamo se da će uskoro pokazati na asfaltu kakav je.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen T.50

 

Murray-T50 07.jpg

 

Umesto u maju kako je prvobitno planirano, Gordon Murray je svoj novi supersportski model T.50 predstavio tek sada. Ali, vredelo je čekati...

 

Murray-T50 06.jpg

 

T.50 je u prethodnom periodu u nekim medijima najavljivan kao duhovni naslednik legendarnog McLarena F1, a zahvaljujući laganoj kontrukciji od ugljeničnih vlakana T.50 je težak samo 986 kg.

 

Murray-T50 05.jpg

 

Za pogon se brine 3.9 V12 atmosferski motor za koji se pobrinuo Cosworth. U vesti se navodi da će pomenuti motor moći da se vrti do 12.100 obrtaja kao i da će standardno razvijati 663KS (uz V-Max Boost mod snaga iznosi 700KS).

 

Murray-T50 04.jpg

 

Ovde treba reći da Murray za sada nije saopštio podatke o ubrzanju i najvećoj brzini.

 

Murray-T50 03.jpg

 

Menjač je Xtrac šestostepeni manuelni, dok je pogon na zadnje točkove. Točkovi su inače od 19 i 20 inča, sa gumama Michelin Pilot Sport 4 S, dok se za zaustavljanje brinu kočnice sa karbon-keramičkim diskovima od 370 mm napred odnosno 340 mm pozadi.

 

Murray-T50 02.jpg

 

T.50 je dugačak 4.380 mm i širok 1.850 mm, a ima mesta za tri putnika (vozačevo je smešteno centralno kao kod McLarena F1), dva digitalna ekrana, volan od ugljeničnih vlakana i audio sistem sa 10 zvučnika.

 

Murray-T50 01.jpg

 

Pažnju privlače i LED svetla, staklni krov, otvor za vazduh na krovu, zadnji difuzor i vrata koja se otvaraju u vis. Zvanično lansiranje je najavljeno za januar 2022. godine, a u planu je proizvodnja ograničene serije od samo 100 primeraka, i to po ceni od 2.62 miliona evra po primerku (plus lokalni porezi).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen trkački Murray T50s

 

gordon murray t50s.jpg

 

Gordon Murray je tek pre mesec dana predstavio model T.50, a već najavljuje i njegovu trkačku verziju T50s.
Drumski T50 je zahvaljujući laganoj kontrukciji od ugljeničnih vlakana težak samo 986 kg, dok će budući T50s imati tek 890 kg. Smanjenje mase je između ostalog postignuto izbacivanjem klima uređaja, infotainmenta, materijala za zvučnu izolaciju i jednog sedišta, a tu su i megnezijumski točkovi (sa gumama Michelin Cup Sport 2). U paketu za T50s su i trkačko sedište za vozača od ugljeničnih vlakana, novi izduvni sistem, nova šestostepena transmisija, unapređeni aerodinamički kit (novi prednji spojler, adaptivni difuzori, zadnji spojler širine 1758 mm...), a automobil je i 40 mm niži.

 

Što se snage motora tiče, ona će iznositi više od 700KS. Murray je još ranije saopštio da je svih 100 planiranih primeraka drumske verzije rasprodato 48 sati nakon promocije (po ceni od 2.65 miliona evra plus porez), dok će ovaj trkački T50s biti napravljen u seriji od samo 25 primeraka (više od polovine je već unapred prodato). T50s ima cenu od 3.47 miliona evra (opet plus lokalni porezi), a start proizvodnje je zakazan za početak 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murray T.50s najavljen za 22. februar

 

murray t50s.jpg

 

Nakon promocije standardnog modela T.50 u avgustu prošle godine, Gordon Murray za 22. februar najavljuje i premijeru njegove trkačke verzije T.50s.

Drumski T.50 je zahvaljujući laganoj kontrukciji od ugljeničnih vlakana težak samo 986 kg, dok će budući T.50s imati tek 890 kg. Smanjenje mase je između ostalog postignuto izbacivanjem klima uređaja, infotainmenta, materijala za zvučnu izolaciju i jednog sedišta, a tu su i megnezijumski točkovi (sa gumama Michelin Cup Sport 2). U paketu za T.50s su i trkačko sedište za vozača i volan od ugljeničnih vlakana, novi izduvni sistem, modifikovana transmisija, unapređeni aerodinamički kit (novi prednji spojler, adaptivni difuzori, zadnji spojler širine 1758 mm...), a automobil je i 40 mm niži.

 

Što se snage 3.9 V12 motora tiče, ona će iznositi više od 730KS. Murray je još ranije saopštio da je svih 100 planiranih primeraka drumske verzije rasprodato 48 sati nakon promocije (po ceni od 2.73 miliona evra plus porez), dok će ovaj trkački T.50s biti napravljen u seriji od samo 25 primeraka. T.50s ima cenu od 3.58 miliona evra (plus lokalni porezi), a start proizvodnje je zakazan za početak 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murray T.50s Niki Lauda

 

211557-murray nl05.jpg

 

Nakon promocije standardnog modela T.50 u avgustu prošle godine, Gordon Murray je održao i premijeru njegove trkačke verzije. Automobil nosi zvaničan naziv Murray T.50s Niki Lauda i za dan promocije je namerno izabran 22. februar, rođendan trostrukog F1 šampiona Nikija Laude (22. februar 1949. - 20. maj 2019.).

 

211558-murray nl04.jpg

 

Drumski T.50 je zahvaljujući laganoj kontrukciji od ugljeničnih vlakana težak samo 980 kg, dok T50s Niki Lauda ima tek 852 kg.

 

murray nl03.jpg

 

Smanjenje mase je između ostalog postignuto izbacivanjem klima uređaja, infotainmenta, materijala za zvučnu izolaciju i jednog sedišta, a tu su i lagani točkovi.

 

murray nl02.jpg

 

U paketu za T.50s Niki Lauda su i trkačko sedište za vozača i volan od ugljeničnih vlakana, novi izduvni sistem, X-Trac šestostepena transmisija, unapređeni aerodinamički kit (novi prednji spojler, adaptivni difuzori, zadnji spojler širine 1758 mm...), a automobil je i nešto niži. Što se snage 3.9 V12 motora tiče, ona ovde iznosi 725KS.

 

murray nl01.jpg

 

Murray je još ranije saopštio da je svih 100 planiranih primeraka drumske verzije rasprodato 48 sati nakon promocije (po ceni od 2.73 miliona evra plus porez), dok će ovaj trkački T.50s biti napravljen u seriji od samo 25 primeraka. T.50s ima cenu od 3.58 miliona evra (plus lokalni porezi), a isporuke su predviđene za 2022. godinu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gordon Murray T.50 po prvi put na stazi

 

murray t.jpg

 

Duhovni naslednik kultnog McLaren F1, iza kojeg takođe stoji legendarni konstruktor Gordon Murray, supersportski automobil T.50 je ovih dana izvezao svoje prve krugove na stazi, i to sa Gordonom za volanom, koji se, baš kao i u F1, nalazi na sredini instrument-table.

U pitanju je prototip XP2 koji je u fazi tzv. shakedown-a, odnosno laganog uhodavanja i razrade komponenti i agregata, pre nego što krenu ozbiljniji testovi vozne dinamike i 4.0 V12 motora koji se vrti na 12.000 obrtaja. Ono što odmah upada u oči kada je reč o spoljašnjosti jeste veliki ventilator pozadi, koji se brine o aerodinamičkog pritisku na podlogu, ''isisavajući'' vazduh ispod vozila i stvarajući time potpritisak, baš kao i kod Brabham BT46B bolida F1 kojeg je Murray konstruisao davne 1978. godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gordon Murray T.50

 

219179-murray t50.jpg

 

Za pogon se brine 3.9 V12 atmosferski motor koji je napravio Cosworth, a koji se vrti do 12.100 obrtaja, razvija 663KS (uz V-Max Boost mod snaga iznosi 700 konja). Menjač je Xtrac šestostepeni manuelni, dok je pogon na zadnje točkove. Točkovi su inače od 19 i 20 inča, sa gumama Michelin Pilot Sport 4S, dok se za zaustavljanje brinu kočnice sa karbon-keramičkim diskovima od 370 mm napred, odnosno 340 mm pozadi.

 

T.50 je dugačak 4.380 mm i širok 1.850 mm, a ima mesta za tri putnika (vozačevo je smešteno centralno kao kod McLarena F1), dva digitalna ekrana, volan od ugljeničnih vlakana i audio sistem sa 10 zvučnika. Zahvaljujući laganoj kontrukciji od ugljeničnih vlakana T.50 je težak samo 986 kilograma. Pažnju privlače i LED svetla, stakleni krov, otvor za vazduh na krovu, zadnji difuzor i vrata koja se otvaraju u vis. Zvanično lansiranje je najavljeno za januar 2022. godine, a u planu je proizvodnja ograničene serije od samo 100 primeraka, i to po ceni od 2.62 miliona evra po primerku (plus lokalni porezi).

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

gordonyoutubelogo.jpg GordonMurrayAutomotive: GMA T.50 VP1 prototype

 

Dario prvi put vozi prototip GMA T.50 VP1 na putevima Narda, u Italiji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...