Jump to content
FAS Goran
neshaoct

20 godina McLarena F1

Recommended Posts

McLaren%20F1%2011.jpg

Pre dvadeset godina je počeo razvoj na jednom od najpoznatijih automobila u istoriji autoindustrije. Kada je McLaren odlučio da proizvede "najbolji sportski automobil svih vremena", teško da se iko nadao da će njihov automobil postati takva ikona modernog automobilizma, bolid koji i danas spada u sam vrh. Ideja o stvaranju superautomobila baziranog na F1 iskustvu rodila se u glavi Gordona Murraya još 1988, kada je Ronu Dennisu predložio razvoj beskompromisnog sportiste sa tri sedišta i ponudio prvu skicu.

Na početak razvoja nije trebalo puno da se čeka, kao ni na pomoć najboljih od najboljih, uz dostupnost tada najnaprednijih tehnologija. Dovoljno je reći da je u razvoju asistirao i Ayrton Senna, a izrada je uključivala brojne inovacije, pa je F1 prvi automobil sa karbonskom (CFRP) monocoque šasijom. Jedna od zanimljivosti je takođe i to da je F1 trebao da ima Hondin motor, ali u Hondi nisu uspeli da ga razviju. Takođe, upravo je Honda NSX poslužila kao uzor po pitanju upravljivosti i osećaja u vožnji.

Reč je o beskopromisnom sportskom automobilu dimenzija 4.3/1.8/1.1 m, koji pokreće prerađeni BMW-ov atmosferski 6.1-litarski V12 koji je u standardnoj verziji razvijao snagu od 636KS. Pored vrhunske aerodinamike, F1 je odlikovala i velika upotreba ugljeničnih vlakana pa je masa vozila tek 1.140 kg.

McLaren%20F1%201.jpg

Ukupno je proizvedeno 106 primeraka, a pored drumske verzije bilo je i nekoliko posebnih edicija, sportskih verzija i nekoliko eksperimentalnih prototipova. Upravo je sa jednim takvim 1998. postavljen i brzinski rekord za atmosferske modele od 386.3 km/h, koji i dan danas stoji neoboren.

Prve isporuke ovog automobila su krenule krajem 1993, odnosno početkom 1994. godine i tada mu je cena iznosila preko pola miliona funti. Danas na aukcijama cene pojedinih primeraka dostižu iznose i do 2.5 miliona eura.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren planira novi F1

 

152097-mclaren%20f1%201.jpg

 

Britanski magazin Autocar piše da će McLaren 2018. godine ponovo ponuditi automobil sa tri sedišta, sa vozačevim sedištem postavljenim centralno, po uzoru na legendarni F1. Kako se najavljuje, to će biti ultra-brzi i luksuzni novi McLaren hyper-GT sa V8 motorom koji će raspolagati sa više od 700KS, dok će cena iznositi oko 2 miliona funti.

 

152098-mclaren%20f1%2011.jpg

 

Novi McLaren će biti napravljen kao počast nekadašnjem F1 modelu, a kao što se može i očekivati u pitanju će biti automobil u ograničenoj seriji.

 

152099-mclaren%20f1%20111.jpg

 

Za pogon bi trebalo da se brine modiifkovana verzija twin-turbo 3.8 litarskog V8 motora, sa više od 700 konja, dok će najveća brzina u svakom slučaju iznosi više od 200 milja na sat (dakle više od 322 km/h). Takođe, očekuje se da će odnos snaga / težina kod ovog modela biti bolja nego kod sadašnjeg 650S. Automobil će imati i modifikovani Proactive Chassis Control sistem, kao i kabinu sa miksom nasleđa F1 modela i ultra-modernih materijala. Deo standardne opreme će činiti i poseban set putnih torbi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren F1 ipak bez naslednika

 

mclaren-f1%201.jpg

 

Vest o nasledniku McLarena F1 je uzburkala duhove na automobilskoj sceni. Navodno je trebalo da bude oživljen GT trosed, luksuzan i prestižan, ali sa performansama koje nisu ni blizu originalnog modela. Međutim, šef kompanije, Majk Fluit, rekao je da se to neće desiti jer ne veruje da je reč o validnom biznis planu. Fluit je otišao dalje, preciziravši da se McLarenu često postavljaju pitanja u vezi sa V12 trosedom sa manuelnom transmisijom, što međutim ne znači da je kompanija spremna da tako nešto napravi ovog momenta. On je pojasnio novinarima na pres konferenciji da McLaren neće proizvesti naslednika F1.

 

116462-mclaren%20f1%201.jpg

 

Ipak, nije sva nada izgubljena, jer glasine još uvek kolaju. Ako se uzme u obzir da su specijalne edicije poput 675LT Coupea i Spidera prodate gotovo istog momenta, ne treba biti preterano iznenađen ukoliko McLaren izađe sa nečim novim u godinama ispred nas. Taj automobil možda neće imati atmosferski V12 i manuelnu transmisiju, ali konfiguracija sedenja kao ko F1 je sasvim moguća.

 

116463-mclaren%20f1%2011.jpg

 

Oni koji žele F1 a novac im nije problem, McLaren prodaje jedan primerak (na prvoj slici), ili je barem to nastojao u aprilu. Reč je o jednoj od finalnih jedinica, koja je prošla MSO tretman, u kabron crnoj boji sa tek 4.506 pređenih kilometara. Šasija #069 je registrovana u Velikoj Britaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren Automotive video: Priča o tome kako je 1998. godine postavljen brzinski rekord od 391 Km/h sa McLarenom F1

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najređi medu retkima - postoje samo 2 ovakva McLarena

 

163362-mclaren%20f1%201.jpg

 

Sa 106 proizvedenih jedinica, od kojih 64 mogu da se legalno voze po javnim saobraćajnicama, klasični McLaren F1 je svakako veoma redak prizor na putevima. Međutim, primerak koji je ta kompanija izabrala da predstavi javnosti povodom 25 godina od lansiranja modela F1, je izuzetan - jedan je od samo dva takva u svetu.

 

163363-mclaren%20f1%2011.jpg

 

Reč je o automobilu sa specifičnim aerodinamičkim dodacima, koji povećavaju stabilnost vozila pri velikim brzinama. U odnosu na regularnu verziju, ovaj F1 ima poseban, fiksirani zadnji spojler, masivniji prednji spliter, kao i još neke manje dodatke na prednjem delu karoserije. Osim toga, automobil ima i veće točkove od standardnih, dorađeno oslanjanje i što je još važnije, trkački modifikovan motor sa LM specifikacijama koji se vrti na 1.000 obrtaja više nego "obični" V12 i isporučuje 680 ks. Vlasnik ovog izuzetnog McLarena F1 je Andrew Bagnall, novozelandski biznismen i amaterski vozač trka. Njegov mezimac ima šasiju sa brojem 18, a za razliku od mnogih kolekcijonara klasičnih supersportskih automobila, Andrew svoj F1 vozi bar jednom mesečno - i kaže da u tome uživa. Ovaj Novozelanđanin u svojoj garaži ima i novi McLaren P1, ali tvrdi da mu je klasični F1 mnogo draži.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi McLaren F1 u SAD-u bi mogao da bude prodat za 10 miliona funti

 

168379-mclaren%20f1.jpg

 

Britanski mediji pišu da bi prvi drumski Mclaren F1 prodat u SAD-u na predstojećoj Bonhams Quail aukciji mogao da promeni vlasnika i za 10 miliona funti. Drumskih McLarena F1 je originalno napravljeno samo 64 komada (mada su kasnije neki F1 GTR modeli prepravljeni u drumski legalne) plus samo pet F1 LM. Imajući sve to u vidu, kao i činjenicu da je ovaj odlično očuvani McLaren F1 sa brojem šasije 044 do sada imao samo jednog vlasnika i da je prešao tek 9.600 milja (15.446 km), i ne iznenađuje mnogo procena da bi na pomenutoj aukciji u avgustu zaista i mogao da postigne tu cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi McLaren F1 u SAD prodat za 15 miliona dolara

 

mclaren%20f1%2015m.jpg

 

Na aukciji kuće Bonhams prodat je prvi McLaren F1 uvezen u SAD za vrtoglavih 15.62 miliona dolara! Model je iz 1996. godine i napravljen je kao 37. primerak F1 u fabrici u Vokingu u Engleskoj. Na miljokazu pokazuje se svega 9.600 pređenih milja, koje je vlasnik prešao na obilazeći Evropu nakon što ga je kupio. Pod haubom se nalazi čuveni V12 (koji je svojevremo razvio BMW), a snaga se na točkove prenosi putem šestostepenog manuelnog menjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren restaurirao F1 GTR Longtail 25R koristeći 21 godinu stare delove

 

183673-mclaren f1 11.jpg

 

McLarenovo odeljenje za Specijalne operacije (MSO) pokrenulo je svoj novi ''F1 Cerfitied'' program vraćanjem u život legendarnog F1 GTR Longtail 25R koji je učestvovao na Le Manu 1997. ''F1 Certified'' program je pokrenut radi čuvanja originalnosti F1 superautomobila i dostupan je svim vlasnicima kultnog modela.

 

183674-mclaren f1 111.jpg

 

F1 GTR Longtail sa šasijom broj 25 je poslednji koji je nastupio u ovoj trci, a za njegovu restauraciju u McLarenu su koristili nekorišćene delove koji su bili uskladišteni dve decenije. Restauracija je trajala 18 meseci, a posle nje automobile izgleda isto kao pred nastup na pomenutoj trci u Le Manu.

 

183672-mclaren f1 1.jpg

 

Ovaj ''25R'' je bio jedan od tri Longaila napravljenih za tim Gulf-Davidoff za GT seriju 1997, a u Le Manu su ga vozili Rej Belm, Endru Gilbert-Skot i Masanori Sekija. Dva sata pre kraja trke je morao da odustane zbog požara uzrokovanog kvarom na sistemu ulja. Automobil je nakon popravke prodat u Japan gde je učestvovao na trkama do 2005. Nakon što je 11 godina bio deo statične izložbe japanskog kolekcionara, 2016. je vraćen u Veliku Britaniju. Trenutni vlasnik je poverio ''25R'' McLarenovom MSO odeljenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: McLaren F1

 

Ovoga puta u garaži Jay Leno-a, sa lično njegovim McLarenom F1:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Nešo, pogledaću video posle, nego ne mogu da verujem da je Doug obukao duge pantalone, i to u Kaliforniji kod Jay Leno-a. Verovatno mu je Jay rekao: ja nosim duge pantalone, nemoj mi se be glupiraš s te bermude :lol:"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren F1 sa brojem šasije 018 na aukciji sledećeg meseca

 

5d35b4251bbe6_mclaren-f1-lm111.jpg.de4f5c394bfb37fe894ce6ab7e8e26de.jpg

 

Svaki put kada neki od McLarena F1 ide na prodaju, to je događaj vredan medijske pažnje, piše portal Vozim.hr. Ukupno ih postoji 106 na svetu od čega ih je samo 64 dozvoljeno za registraciju i legalnu vožnju po javnim saobraćajnicama. Ovaj primerak koji gledate ovde ima oznaku šasije 018, dolazi iz 1994. godine i apsolutno je savršen. Preciznije rečeno, ovo je jedan od samo dva automobila napravljena u LM specifikaciji za put. LM specifikacija podrazumeva aeropaket za izuzetno veliki „downforce“ uz koji prirodno ide i jači motor. Ukoliko se ne sećate, McLaren F1 je pokretan BMW-ovim V12 motorom poznatim po izuzetnim performansama.

 

5d35b4243efbe_mclaren-f1-lm1.jpg.6659c34588bac5a4f735a7457a918d93.jpg

 

U LM specifikaciji 6.1 litarski V12 motor razvija 680 KS i 705 Nm obrtnog momenta. Ukupna masa automobila je perolakih 1.062 kilograma što mu daje fantastičnih 640 KS po toni. Zahvaljujući LM aeropaketu, automobil više nije u mogućnosti da postigne legendarnu rekordnu brzinu od 386 km/h, već je aerodinamički ograničen na „samo“ 362 km/h.

 

5d35b4234ee59_mclaren-f1-lm11.jpg.49e624d0b1cc298dd6c180e569df8c55.jpg

 

Automobil rednog broja 018 nije ovakav napustio fabriku kada je proizveden. Njegov drugi vlasnik kada ga je kupio, poslao ga je nazad u fabriku u naručivši pritom LM nadogradnju. Ovo je dakle fabrički doterani McLaren, bez uplitanja nekih tjunera. Sami inženjeri u McLarenu su uvereni da ovaj automobil stvara više potisne sile nego F1 GTR iz 1995. godine koji je tada pokosio konkurenciju na LeManu. McLaren F1 broja šasije 018 ide na aukciju 15. avgusta u američkom gradu Montereju gde se očekuje da će izazvati pravu pometnju među top klasom automobilskih kolekcionara. Sasvim opravdano za izuzetan i jedinstven superautomobil sa samo 21.500 pređenih kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar video: McLaren F1 vs P1 vs Senna

 

Ultimativna serija McLaren automobila...počev od modela F1 koji je sve započeo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren F1 LM prodat za 19.8 miliona dolara

 

mclaren-f1-lm 003.jpg

 

Izuzetno retki McLaren F1 LM je dobio novog vlasnika nakon aukcije, a prodat je za višemilionski iznos. Radi se o najskuplje prodatom McLarenu F1 svih vremena, a koji je prodat za 19.8 miliona dolara. Automobil je doduše ostao ''kratak'' za nešto više od tri miliona, jer je pre aukcije procenjeno da bi novi vlasnik mogao da izdvoji 23 miliona dolara.

 

mclaren-f1-lm 002.jpg

 

Automobil je prodat na aukciji kuće RM Sotheby's te je privukao veliku pažnju dolaskom na podijum. Aukcija je trajala četiri minuta, a novi kupac je privatni kolekcionar koji živi u SAD-u i bez sumnje će uživati u jednom od svega dva McLarena F1 koje je upravo McLaren prepravio po LM specifikacijama. To znači da je dobio downforce paket koji je promenio prednji deo automobila i dodao ventilacione otvore iznad prednjih točkova, kao i spojler nazad. Njegov 6.1 litarski V12 motor je oslobođen blokade te umesto 627 KS razvija 680 KS.

 

mclaren-f1-lm 001.jpg

 

Osim LM poboljšanja, bivši vlasnik je poslao automobil nazad u McLarenovu bazu u Velikoj Britaniji 2000. godine kako bi dobio bolja svetla, prilagodljivo oslanjanje, 18-inčne naplatke, radio i novu boju. Automobil je bio i u Singapuru, a zatim i na Novom Zelandu. Tamo ga je bar jednom mesečno vozio amaterski vozač Andrew Bagnell, a McLaren je prešao 21.488 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren pod hipoteku stavlja kolekciju svojih bolida

 

203124-mclaren hipoteka.jpg

 

Kriza izazvana pandemijom koronavirusa koja je odložila početak sezone Formule 1 je tolika da u Meklarenu planiraju da pod hipoteku stave zgrade uprave i spektakularnu kolekciju bolida kako bi dobili kredit od 275 miliona funti (307.6 miliona evra). Zalog za kredit koji je Meklarenu neophodan da funkcioniše biće dve upravne zgrade u kojima je smeštena uprava, ali i kolekcija bolida. Ukoliko vest bude potvrđena, to će značiti da se Meklaren odlučio na sličan potez kakav je već povukao Vilijams koji je zajam uzeo od Majkla Latifija, kanadskog biznismena koji je vlasnik dela akcija u Meklarenu. Vilijams je založio kolekciju u kojoj je više od 100 bolida kao i fabriku.

Sky News izveštava da je ova strategija Meklarenu predložena od strane savetnika JP Morgan nakon što je aplicirano za pozajmicu od 150 miliona funti (168 miliona evra) od Ministarstva za biznis, energiju i industrijsku strategiju Ujedinjenog kraljevstva. Iako su mnogi bolidi prodati prethodnih decenija, Meklaren i dalje u svojoj kolekciji ima neke zaista istorijske bolide, a najcenjeniji su svakako oni koje je vozio Aerton Sena. U Sky TV veruju da je Meklarenova kolekcija bolida približno vredna oko 250 miliona funti, da su zgrade koje će biti založene vredne oko 200 miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren F1 danas vredi barem 17.7 miliona evra

 

mclaren-f1-lm 003.jpg

 

Većina automobila iz devedesetih godina prošlog veka danas vredi mnogo više nego kad su bili potpuno novi, a u nekim slučajevima je ta vrednost vrtoglavo porasla. McLaren F1 je jedan od najcenjenih automobila u istoriji, a 1992. je potpuno nov koštao 540.000 funti. Prema podacima Banke Engleske, ta vrednost danas iznosi 1.1 milion funti (1.22 miliona evra). Sve do 2006. godine se vrednost primeraka McLarena F1 nije menjala, ali se to promenilo krajem 2008. godine kada je utrostručena te je iznosila 1.66 miliona evra.

 

171676-mclaren f1 01.jpg

 

McLaren F1 je 2014. godine vredeo 5.5 miliona evra, a poznati glumac Rowan Atkinson je godinu dana kasnije svoj automobil prodao za 8.85 miliona evra iako je doživeo dve saobraćajne nesreće. Zatim je 2017. godine jedan McLaren F1 prodat na aukciji za nešto manje od 13.3 miliona evra, a navodno ga je kupio vozač Formule 1 Lewis Hamilton. Vrednost superautomobila je nastavila da raste, a osiguravajuća kuća Hagerty procenjuje da danas McLaren F1 vredi 17.7 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se McLaren F1 za 15 miliona dolara

 

mclaren f1 2.jpg

 

McLaren F1 je bio proizveden u svega 64 primerka i jedan takav se trenutno prodaje u Americi.

Issimi je objavio da se radi o jednom od prvih sedam primeraka McLaren F1 automobila, ali nije javljena kilometraža niti istorijat vlasnika, iako znamo da je imao dva vlasnika Kao što verovatno znate, pokreće ga 6.1 V12 motor koji može da isporuči 618 KS pri 7.400 obrtaja u minutu, kao i 650 Nm najvećeg obrtnog momenta pri 5.600 obrtaja u minutu. Cena nije objavljena, ali se pretpostavlja da će koštati oko 15 miliona dolara, možda čak i više...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju McLaren F1 sa samo 387 km

 

mclaren f1 300km.jpg

 

Na Gooding and Company aukciji koja će se u avgustu održati u Pebble Beachu biće ponuđen i 1995. McLaren F1 koji je do sada prešao samo 387 km. U pitanju je primerak sa brojem šasije 029, u Creighton Brown boji i sa Light Tan/Dark Brown kožnim enterijerom. Pokreće ga BMW-ov V12 motor sa 618KS, u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Kako se očekuje, novi vlasnik će za ovaj primerak morati da izdvoji više od 15 miliona američkih dolara (12.6 miliona evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren F1 prodat za više od 20 miliona dolara

 

mclaren f1 20 04.jpg

 

Odlično očuvani 1995. McLaren F1 je na Gooding & Company aukciji prodat za čak 20.465.000 američkih dolara (17.348.515 evra), što je rekord za drumske verzije ovog legendarnog superautomobila. Pre aukcije se procenjivalo da će automboil biti prodat za nešto više od 15 miliona dolara, ali je konačna cifra nadmašila i ta očekivanja.

 

mclaren f1 20 03.jpg

 

Raniji rekord za drumski McLaren F1 je iznosio 15.620.000 dolara (prodat 2017. godine), dok je 2019. godine jedan drumski F1 koji je prepravljen po LM specifikacijama promenio vlasnika za 19.800.000 dolara.

 

mclaren f1 20 02.jpg

 

Ovaj 1995. McLaren F1 koji je prodat za 20.465.000 dolara nosi broj šasije 029, ima Creighton Brown boju i Light Tan/Dark Brown kožni enterijer, kao i originalne Goodyear Eagle F1 gume.

 

mclaren f1 20 01.jpg

 

Automobil je do sada prešao samo 243 milje (390 km). McLaren je između 1992. i 1998. godine proizveo ukupno 106 primeraka modela F1, od čega 64 u originalnoj drumskoj specifikaciji. Pokreće ga 6.1 V12 motor sa 627KS i 650 Nm, uz 6-stepeni manuelni menjač i zadnji pogon. Zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana, kevlara i titanijuma, F1 je težak 1.240 kg, a može da postigne maksimalnih 386.4 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju McLaren F1 šasija 059

 

mclaren f1 059 04.jpg

 

McLaren F1 brzo postaje jedan od najpoželjnijih kolekcionarskih automobila na planeti. Uopšteno se reklamira kao jedan od najboljih automobila u svojoj eri, a možda i svih vremena. Postoji samo 106 primeraka, što znači da je vest svaki put kad se jedan nađe u prodaji. A ovaj primerak, šasija 059, jeste najunikatniji F1 od svih.

 

mclaren f1 059 03.jpg

 

Potreban je samo jedan pogled na prednji kraj da shvatite zašto je šasija 059 tako posebna - prednja svetla. Ona su kraća od uobičajenih svetala na F1. Prema RM Sotheby's, ovaj F1 je bio testna platforma za ažurirano rešenje prednjih svetala koje je koristilo unutrašnje delove iz BMW-a Z1, u nadi da će poboljšati nedostatke originalnog dizajna. McLarenov konačni proizvod je završio s ažuriranim unutrašnjim delovima, ali bez tanje ploče. Zato je ovaj automobil zaista 1/1.

 

mclaren f1 059 02.jpg

 

Prvi vlasnik, gospodin iz Ujedinjenog Kraljevstva, s njim je prošao malo manje od 26.000 kilometra. Sedam meseci nakon preuzimanja poslao ga je nazad u fabriku na ugradnju kompleta za veliku potisnu silu (prednje i zadnje krilo). Takođe je dobio set originalnih 18-inčnih felni sa pet krakova.

 

mclaren f1 059 01.jpg

 

2012. godine je prodat svom drugom i sadašnjem vlasniku u Americi, gde je dobio samo dodatnih 480 kilometra. Ovaj F1 će se prodavati na zatvorenoj aukciji RM Sotheby's u četvrtak, 18. avgusta, a kupci će imati samo jedan dan za nadmetanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...