Jump to content
Medox BGD

Fiat Nuova Croma 1.9 MJet 150 - pukla dizna

Recommended Posts

Drugari molim za pomoć u rešenju problema.

Na mojoj Cromi nuovi 2009, 110kw desio mi se sledeći problem. Prilikom povratka sa odmora na samom graničnom prelazu upali mi lampicu za akumulator, odmah sam znao da je nešto sa PK kaišom. Plašeći se da zbog velike vrućine i kreni stani u kolini ne crkne on, preguram ga preko granice, upalim i krenem, ali ne prođem ni 10 km, ali auto se ugasi i stane. Šta ću, odvuku me do Valoni pumpe i odatle šlepom do majstora. Već tada sam video da je nešto bilo sa PK kaišom, jer je bilo istopljene gume svuda. Majstor ga uzme u rad i kaže mi da mi je mi se istopila remenica PK kaiša, da je blokirala i da je auto prezubio 5 zuba ali da ništa nije pokrivio i da sam imao sreće ( ispašće da možda i nemam). Odradim usput  i veliki servis, zamene mi ulje, ali mi umesto 5w40 sipaju Seleniju 10w40 TURBODISEL (na kanti piše sintetika, valjda i jeste).

 

Kada sam došao da preuzmem auto, krenem da ga upalim, neće kao pre (na pola ključa), vergla jednom, vergla drugi put, treći put. Neće. Kaže majstor ja ga upalio i izvezao iz radionice normalno. Krenem da upalim ponovo i pustim ga da vergla dok ne upali i tako i bude. Ništa preuzmem ga ja tako, normalno se ponaša u voznji, ne primecujem ništa specijalno. Nažalost tada ga ne kačim na dijagnostiku i ne vidim šta se dešava, ali ne javlja nikakvu grešku. Od pre dve nedelje primetim da nešto slabije vuče, ali rekoh to je zbog EGR i DPF jer mi to redovno prijavljivao na dijagnostici, odem kod majstora pogleda ga. Pregleda ga i ne nađe ništa, ja mu kažem slabo vuče, skine džek sa protokomera proovozam ga ali se isto ponaša i ne prijavljuje grešku, vratim džek, on sedne, provoza kaže vuče super. Ok rekoh.

 

Vozim ga tako danima ponekad upali iz prve, ponekad vergla dva tri puta. Jedno jutro krenem na posao, upalim auto normalno iz prve, vozim ga jedno par kilometra, krenem u preticanje kamiona, odjednom počne nešto da frkće, ja pomislim nešto se potjačilo, ali uspep da završi preticanje, stanem sa strane dignem haubu, a ispod haos. Nafta piša na sve strane, vidim da su se prelivna creva na 3. dizni isčupala, a sama dizna je na 3. cilindru izbila gore, pukao nosač i izbiladizna gore, počupala creva i povuklo lajtnug na glavnoj magistrali i uništio navoj. Pregledom je majstor ustanovio da je još jedan nosač crko, tako da u zbiru imam za zamenu jednu diznu (možda dve) dva nosača i magistralu razvoda.

 

Ali ono što mene najviše buni jeste, ŠTA SE USTVARI UOPŠTE OVDE DESILO DA DOĐE DO OVOGA? Ok što meni nije jasno, ali niko ne zna da mi kaže šta je prouzrokovalo ovu havariju. Da li možda nekood vaas možda zna. Voleo bih da mi Goran kaže možda o čemu se radi, ako je imao ovaj slučaj u svojoj radionici? Hvala unapred. Dodajem i par slika Na otpadu nađoh jednu magistralu, ali nije ista kao moja.

 

20180817_074350.jpgIMG-01a82ac2d6d1feceee9b8ed5356df834-V.jpg

IMG-8f91344c2dfe17928c877bdfcdedbd51-V.jpgIMG-268f905c842113164e3896bd0aa042f0-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino sto se moglo desiti po mom mišljenju je da je majstor na putu vadio dizne i  malo vise stegao nosace. Drzaci dizni su krti i cesto pucaju ako ih malo više dotegnete. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Gorane, neko mi je to možda i rekao, ali rekoh da proverim sa iskusnim vukovima. Najveći strah mi je bio da se nešto u motoru nije desilo što bi mi napravilo kuršlus. Takođe sam u nedoumici da li da zamenim ovo ulje, 10w40, s druge strane kada sam ga uzeo na satu je bilo 133.000, 2014.g uvezen, ja ga kupio 2016.g, u FIAT SERVISU mi proverili auto i rekli da je samo prve godine u Italiji prešao 65.000, to je 5 g pre nego je ušao u Srbiju, x 65.000 sto mu dođe oko 325.000km i neka ga je prethodni vlasnik vozio po 15.000 cca je imao 355.000km kada sam ga ja uzeo.

 

Nije pušio nije slabo vukao, mislim da mu se motor nije mnogo potrošio, ali da li on može da gura ovu gradaciju ulja? Ono što je znao da mi pokaže posle malog servisa je da mi na 3.000 do 5.000 km upali lampicu "check engine oil", ja onda proverim ulje ali mi se čini da ga ima, ali ipak dolijem i to nestane. To je slučaj kada sam mu sipao 5w30, onda pređem na 5w40 i onda mi se lampica prvi put upalila na otprilike 7.000km, dolio oko 250ml i nastavio dalje. Kakav je vaš savet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×