banetv 3 Posted September 27, 2010 ^^^ Pažlivo pročitaj kako se "instalira" http://megaupload.com/?d=K81WD5EV @Gorang - nisu isti tipovi adaptera, pročitaj objašnjenja u postovima. Nisam menjao tablu i ne znam za ta podešavanja, ali videćemo šta tu treba - sve je negde već objašnjeno. Kakav je ustvari problem? Šta su drugi radili? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorang 0 Posted September 27, 2010 kada se stavlja nova tabla treba usaglasiti kilometrazu nove table i racunara, dok se ne uradi treperi digitalni prikaz. drugo, problem je i kada je kilometraza veca jer originalni fiat dijagnosticki alat ne dopusta spustanje kilometraze tj. ne dopusta usaglasavanje nove table ako ima vise km od racunara. tako bi valjda trebalo da se objasni, sorry a sta se koristi za podesavanje kilometraze, znaci kada bi me interesovalo da smanjim kilometrazu na Punto, ne samo zbog druge table sa brojcanicima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted September 29, 2010 Stigli ELM i Galleto danas i već sam uspeo da napravom glupost na dva auta. Spojio sam galletto na bravo i posle nekoliko pokušaja uspeo da konektujem i isčitam mapu. Međutim upalio mi se u međuvremenu "CODE" ključić i naravno više ne pali. Isto se desilo na alfi. POMAGAJTEEEEEEEE !!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugi 0 Posted September 29, 2010 Probaj sa servisnim (braon) ključem, trebalo bi da uspe... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted September 29, 2010 Probao i ništa. U međuvremenu sam na bravu ponovo isčitao i ponovo upisao isčitanu mapu ali se ništa nije promenilo. Iz alfe sam isto uspeo da isčitam mapu ali pisanje nije htelo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted September 29, 2010 Deluje mi kao da si rasprogramirao ECU... imaš li karticu sa kodovima? Trebalo bi da može da se vrati... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted September 29, 2010 Alfa ima al šta sa tim kodovima kako da ih ubacim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 30, 2010 (edited) Čuli smo se jutros i baš mi je žao što se to baš tebi desilo. Postoji procedura za svaki Fiat da se upali kada je CODE blokiran, kod mene je to u knjizi za punta. Probaj i to. O tome sam samo čitao (da ecu može slušajno da blokira) ali to se dešava SVIM kolima i to dosta često, ali se rešava. Nekim kolima se to dešava češće pa na mnogim forumima postoje čitave teme kako odraditi "IMMO KILL" jer se ljudima smučilo koliko je često. Koliko sam čitao, ako ne pomogne examiner, onda se direktno na ECU priključuje dijagnostika da se resetuje. Donesi mi tvoj Galletto da ga ispitam. Edited September 30, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 30, 2010 Kao što sam napomenuo, na ELM327 adapteru (kao i na svim ostalim univerzalnim adapterima) treba napraviti neke dopune da se poveća funkcionalnost. To nije prepravka već dopuna. OBD2 izgleda ovako i vidi se da pinovi 1,3,9 imau više funkcija uz pin 7. To razni proizvođači koriste za svoje namene (funkcije) a ovo je prepravka za Fiat-Alfa-Lancia. ELM ima štafove sakrivene ispod nalepnice pa se probuše rupe i otšrafi. Na poklopac sam ubacio 4struki dip-svič Odvojio sam žicu sa pina 7 i zalemio na jedan kraj sva 4 prekidača. Na druge krajeve sem doveo pinove redom: 1,3,7,9 svaki posebnom žičicom. Sada mogu da biram koji pin ću dovesti na ulaz k.linije - 1,3,7 ili 9. Standardno je vezan pin 7. Fiat koristi uz standardan pin7 još 1 i 9 za ove modele http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx Kada uključim prekidače 1 i 3 (pinovi 1 i 7 na k-liniju) za Punta imam ove funkcije sa ELM327:NAPOMENA: ovo je samo za Fiat-Alfa-Lancia. Za druga kola je standardan samo pin 7. Za ostale videti u dokumentaciji kola. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tatamata 2 Posted September 30, 2010 Meni još kao što znate nije stigao ,al imam pitanje. Kada se stavi ovaj dipsvič kako se koristi. Samo jedan prekidač može biti gore, pa kada se menja mora se razdvojiti sa vozila pa spustiti npr3 a onda podići 4 ili može u radu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 30, 2010 Mogu svi biti "gore" - uključeni, ako ima potrebe. Uvek je uključen na pin 7. Za ABS uz njega i pin 1.Nisam vešt u crtanju ali se vidi da je jednostavno. Uzme se dip prekidač u oliku integrisanog kola "IC type dip-swich", obeleže se tačke gde su nožice , pincetim stavim iglu na to mesti i grejem iglu lemilicom da probuši rupu. Tako 8 rupica i stavi se prekidač. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted September 30, 2010 Da sad ukratko prepričam događaj (koliko može biti kratka agonija od 24h). Juče pristigli ELM i Galletto pa sinoć ja i drugar onako radoznali krenusmo da isprobamo. Preskočiću ELM, pošto me mrzi da kuckam sve te gluposti, prva slika pokazuje kako je prepoznao ecu ali i pored toga nijednom nisam uspeo da se konektujem (test pokazuje da je sve ok).Slika 1Prikačimo Galletto na laptop na kojem sam ranije instalirao Galleto flasher sa neta verzija 1.1.1.1 (tako nešto). Pogledao sam brzinu porta sve to podesio, jedino nisam instalirao najnovije drajvere već neke sa čajna cd-a 2.4 mislim da su. Idem na opciju ECU Data (Slika 2), to nešto davi minut - dva pa onda kaže ugasi pa upali pa sečaj 10s pa pokušaj opet i tako. Slika 2Njakamo mi to jedno 10 min, u međuvremenu mi se upalila pomenuta code lampica ali ja sam to ignorisao jer nije redak slučaj da mi se desi da ona ostane da svetli a da auto normalno radi i pali. Rešim da probam metodu, kliknem ECU Data pa dam kontakt kad eto ti čuda pročita on koji je ecu. Aha reko to je fora, ja isključim kontakt, kliknem Read ECU pa dam kontakt, opet čudo poče lagano isčitavanje. Trajalo je 81s (slika 3) i na desktopu sačuvah fajl veličine 512kb. Operaciju sam završio dao kraja uredno izvadio ključ ubeđen da je sve ok i prelazimo kod drugara na njegov auto,Slika 3izbacuje nam istu lampicu ali isčitavanje nam nije išlo nikako pa posle 15 min mi odustanemo i probamo da upalimo auto i tek onda uklavirimo da smo oba shebali. Pravimo pauzu i mozgamo šta dalje i pokušavamo ponovo i evo čuda uspeva isčitavanje i iz njegovog auta (slika 4).Slika 4Nakon toga sam nekoliko puta uspevao da se konektujem na moj auto da isčitam pa i da ponovo vratim isčitanu mapu ali code svetli li svetli, drugarov auto i dalje ne pomišlja da nam dozvoli konekciju. Danas nadjem u svojoj kolekciji original mapu za oba auta, probam da se konektujem na moj auto, probam da je ubacim i nakon ubacivanja auto oživljava, prokleti code se gasi. Drugarova alfa tvrdoglavo odbija da se konektuje pa na kraju pribegavamo pomoći prijatelja. Ne treba valjda da napomnjem da su pljuštale dijagnoze za oba auta i cifre koje prelaze polovinu realne vrednosti vozila, to pošto smo istovremeno u toku rada konsultovali mnoge nazovi i nenazovi stručnjake. Na kraju dolazi momak koji je meni inače čipovao auto pre 6 meseci, mi mu dajemo ecu koji smo pre toga skinuli iza auta i on nam ga vraća nakon 1,5h. Spojimo, upalimo i čoveku lepo platimo skupo igranje. Ne pitajte koliko, mnogo a veli bilo bi duplo mnogo da se ne znamo i da smo ne daj Bože negom drugom to radili na autu. Sad pamet u glavu, čuo sam i čitao sam da kineski galletto hoće da blokira i da je posle toga spas samo lemilica. Ali sam mislio da se to desi isključivo prilikom upisivanja, jer program prvo obriše flash pa tek onda upisuje i ako tu nešto zapne flash ostaje prazan, naravno zna se koji je ishod. Međutim, vidite da se dešava i prilikom bezazlenog isčitavanja. Zaboravio sam da napišem da sm jutros uredno reisnstalirao drajvere i stavio neke najnovije 2.8 ili 2.0.8 ali ništa nije pomoglo za alfu. Takođe dok je to trajalo ni sa jednim dijagnostičkim programom se nije moglo pristupiti ecu, kao da ne postoji.Toliko, sad idem da se odmorim od svega, ko me je bio po ušima da bodem to kinesko s**nje u auto i to da sam samo u jedan nego u dva Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted October 2, 2010 (edited) Teško je poverovati ali sam čitao o tim blokadama. Probaću kod proizvođača (Bosch) da saznam više. Ja imam 3 adaptera ELM, Galletto, i moj pravljeni i svi rade bez greške. Juče mi je bio kolaga sa foruma sa Stilom1.9jtd i sve smo isprobali. Sve radi savršeno. Obrisali smo greške ECU ali na Airbagu nismo jer ne da dok se uzroci greške ne otklone. Galletto čak radi najbrže. Napominjem de se sa ELM327 nikad ništa(u svetu a i kod nas) neprijatno nije dogodilo a prodati su milioni. Sa adapterima za fleš je bilo problema, ali baš sa svima koji postoje čak i fabričkim. Tada se ecu vadi i reprogramira. Edited October 2, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
tatamata 2 Posted October 2, 2010 da li je moguće proveriti Galleto pre spajanja na auto. Možda neka emulacija, merenje napona,... ne razumem se kao što se vidi iz priloženog ali ne bih baš da isprobam na mom autu ako ne moram, da se nedaj bože ne desi kao BravoJTD-u. @ BravoJTDgde je završio Galleto, jel ga neko proverio? Znam da ti nije do njega, al možda je naka banalna greška u pitanju, pa se može popraviti za prodaju da ublaži naneti udarac.Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 2, 2010 Ovako, nije on neispravan, Galletto radi. Dan nakon blokade ja sam sa njim ponovo iscitavao i upisivao u ecu. Radi se o tome da kako rece @banetv da nekad blokira iz njemu znanih razloga a onda procitali ste sta biva. Na kraju sam sa njim i oziveo ecu i evo vozim auto, do duse sad sa 105KS, jer nemam petlju da mu ponovo vratim chipovanu mapu. Treba ce mi dana i dana da stegnem petlju da se ponovo igram sa tim ako se ikad i odlucim na to. Ovi mangupi sto se bave chipovanjem auta jedva cekaju da im naleti neko ko se igra sa ovim kineskim igrackama pa da ga udare po usima da mu ne pada na pamet da im se mesa u posao. Ako chipovanje kod njih kosta nekih 250-400€ (zavisi od auta)onda ne pitajte koliko kosta ozivljavljavanje. Da i njima se desavaju slicne stvari, ali oni znaju i lek za to, ja otprilike znam i to kako se radi ali odakle mi jaja da lemacim po ecu-u. Pa sta treba skroz da ga spalim pa da kupujem nov. Ta zajebancija bi me kostala ko pola auta.Na kraju nema razloga za obeshrabrivanje, samo mislim da galletto treba zaobici, ovi dijagnosticki nikad nikome nisu pravili problem pa sa tim mozemo da se igramo a kome je do dodatnih konja najbolje brate da ode kod nekog ko to zna i ima cim da uradi i na kraju sam odgovara ako nesto zezne. Verujte mi to je jeftinije nego ovo igranje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 2, 2010 Kao što smo čitajući strane forume i listajući literaturu došli do priče o dijagnostici, isto tako možemo doći i do priče o oživljavanju ECU. Te stvari su skupe samo iz tog razloga što ih malo ljudi radi. Ljudi misle da je to ko zna kakva nauka, ali prosto nije. Običan kompjuter kao i svaki naš na stolu. S tom razlikom da taj na stolu sme da otkaže u toku preticanja, a ovaj u kolima ne sme, pa se zbog toga primenjuju posebne mere predostrožnosti i sigurnosti, ali princip je ako ne isti onda veoma sličan. Na greškama se uči, problemi su tu da bi se rešavali Sve to ide u rok službe Danas tebi ovaj problem, sutra nekome drugi, pa trećem treći itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 2, 2010 Slazem se da to nije neki bauk ali je rizik veliki. Sto je najgore nisu mi strane takve operacije u kojima je potrebno lemiti zice na mb i preko lpt-a programirati nesto. ali to nesto kosta 100-tak € a ecu mnogo vise. Ono sto sam ja radio manje vise je jedinstveno a ovo je specificno, za svaki ecu je drugacija procedura. Oni koji to znaju, to znanje ne postuju na forumima jer od toga zive. ako nesto i uspemo da nadjemo na netu ko nam garantuje da je to tacno. Sto ce reci da fleshovanje ecu-a nije jednostavno kao reinstalacija os-a na vasem pc-u i da tome treba oprezno pristupati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 2, 2010 Evo recimo ovako to moze biti Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 3, 2010 Šta ste ono rekli za odometer kilometražu koji isčitava elm327, jel to tačno ili? Meni je dao nekih 50 000 više, što je odlično ako je tačno Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted October 4, 2010 @Jagodinac - ne radi mi internet par dana pa moram ovako da ti odgovorim- ne mogu ti pomoći oko nabavke ELM jer sam ga nabavio preko posrednika a za ostalo mogu. Probaj da organizuješ sa nekim ko ima nalog.@Bravojtd - kad mi proradi internet šaljem (upload) sve što imam. Mislim da je kod tebe bio problem softver. Šta imaš u laptopu? Kada se rade ovakve stvari treba isključiti antivirus jer i smeta i usporava. Ako te ne mrzi, otvori Galletto pa napiši koje čipove ima unutra, obe strane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 4, 2010 @Banetv Nema frke kad stignes samo mi Galletto sw pošalji. Inače na laptop je bio klot prazan, samo što sam ga reinstalirao, ništa antivirusi i sl. sw. A kineza neću da otvaram ne što me mrzi nego da bi mogao da ga prodam ako se rešim.Koga mrzi ili kome je to komplikovano ili ko nema uslova da realizuje e-bay kupovinu neka mi se javi na PM pa ćemo rešiti.Još jednom pitam za ovu kilometražu, koja su vaša iskustva sa tim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
markos83 0 Posted October 4, 2010 Evo da se ukljucim i ja posto sam dosad bio samo pasivni clan.Pre neki dan sam bio kod Banetv i odradili dijagnostiku na mom Fiat Stilu 1.9 JTD 2002. Odometar je pokazao oko 880 000 km sto mi je malo sumnjivo. Njegov Galletto super radi i brzo se konektuje na ECU.Bez problema smo obrisali greske na Engine ECU, ali nismo mogli obrisati greske na Airbag kojih je bilo 9, verovatno zato sto treba prvo resiti problem. (Pozdrav za Banetv)Odradio sam Dijagnostiku kod Mikija u TIM servisu Examinerom i pokazao je 3 greske koje su se za manje od 1 sec nakon brisanja ponovo pojavile. Njegov savet je da odradim flesovanje Airbag centrale. (Pozdrav za Miki TIM servis)Prilikom brisanja gresaka za Airbag Gallettom kao da se nista ne desava. Ili ih ne brise ili ih suvise brzo vrati da se golim okom ne moze primetiti. To jos treba testirati.Kod Examinera se ipak videlo kad ih je skinuo sa liste pa nakon manje od 1 sec vratio.Mozda je u pitanju i Bitrate podesavanje. Kod Galletta smo stavljali 38400 i 9600 ali nije bilo neke razlike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 4, 2010 Imaš aktivne i zabeležane (memorisane) greške, ove prve džaba brišeš one se osvežavaju brzo koliko je brzo osvežavanje aplikacije koja ih očitava. Brisanje greške ne znači dalje ignorisanje tog kvara ako je on i dalje aktuelan. Možeš obrisati grešku koja je nastala ispaljivanjem airbaga a koji si nakon toga zamenio ali neće da može da je brišeš a da ga niasi zamenio. Ima načina da se i to odradi (disable airbag) ali to se ne radi sa pomenutim hardverom i softverom. Kod tebe se najverovatnije radi o senzorima u sedištu, to verovatno nisi rešio pa ti se greška vraća stalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 4, 2010 (edited) Ne da mi se da ne napišem neke informacije koje sam saznao ovih dana a koje sam tražio zato što sam imao gore pomenuti peh sa gallettom. Pročitao sam gomilu problema ali gomilu i nije da su samo kinezi problem ima tu 300 puteva kojama kola mogu poći nizbrdo. Da sam ovo sve ranije znao nikad se u to ne bi ni upuštao. Sada recimo tačno znam kako bi oživeo svoj ecu ako zeznem stvar ali neka neka, drugi put.Evo jednog primera kako dodje do havarije:Kad otkačim konektor sa senzora temperature rashladne tečnosti moj auto odmah pali oba ventilatora kako bi preventivno rashladio rashladnu tečnost i time sprečio pregrevanje motora (proverio lično)Pokrenem Fiat ecu scan i zaverglam napon opadne i veza se prekida. Ovo se isto dešava i sa galetto flasher-om. Isto tako su i ventilatori veliki potrošači koji obore napon i veza se kida.Iz nekog razloga u toku čeprkanja gallettom po ecu-u isti izgubi informacije od senzora temperature rashladne tečnosti i upali oba ventilatora. Budite sigurni da je nakon toga vaš ecu dead.Da ne nabrajam dalje, moj slučaj gde se nakon detektovanja ecu-a ecu blokirao nije jedinstven slučaj. OVO SE DEŠAVA !!! Edited October 4, 2010 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
NenadAleksic 0 Posted October 5, 2010 Ovo govori samo da ima puno faktora koje treba znati pre bilo kakvog igranja. Quote Share this post Link to post Share on other sites