Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najsnažniji automobilski motori na svetu

Recommended Posts

Bugatti-Chiron.jpg

 

Mada na aktuelnoj automobiliskoj sceni glavna uloga pripada elektromotorima i električnoj energiji kao pokretačkoj energiji buduće mobilnosti ipak su i dalje neprikosnoveni motori sa unutrašnjim sagorevanjem - SUS motori. Mnogi smatraju da su im dani odbrojani, što treba da potvrdi i kampanja izbacivanja dizel motora iz upotrebe i da se već ušlo u eru električnih automobila. Međutim, da li je to realnost?

Nije. SUS motori su i dalje ubedljivo najzastupljeniji među svim vrstama pogonskih agregata, a ponuda i raznovrsnost ovih motora nikada nije bila veća. Motor1 je sproveo istraživanje kako bi utvrdio koji su to najsnažniji motori, raspoređeni po kategorijama na osnovu broja cilindara, a ugrađuju se u automobile koji su trenutno u prodaji.

 

2-cilindarski motori

Najjači 2-cilindarski motor je TvinAir turbo benzinski motor zapremine 0.9 litara ugrađen u Fiat 500. Ovaj motor proizvodi impresivnih 105 KS (77 kW). Iako postoje snažniji motori sa dva cilindra, u ovom slučaju s obzirom da je reč samo o automobilima, u ovoj kategoriji prvi je Fiat.

 

3-cilindarski motori

Trenutno najmoćniji motor sa tri cilindra na tržištu je Fordov 1.0 EcoBoost Turbo benzinski motor od 136 KS (100 kW). Ovaj motor, međutim, neće još dugo da bude na liderskoj poziciji, jer uskoro se očekuje 1.5-litarski motor od 200 KS (147 kW), koji će da se ugrađuje u novu Fiestu ST. Kada je reč o modelima sa hibridnim pogonom, lider u segmentu je 3-cilindarski 1.5-litarski Tvin Turbo benzinski motor koji razvija snagu od 231 KS, a koji zajedno sa električnim motorom od 131 KS (96 kW) pokreće sportski BMW i8.

 

4-cilindarski motori

Sada, lidersku poziciju drži Mercedes AMG sa dvolitarskim turbo benzinskim motorom od 381 KS (280 kW), koji pokreće modele među kojima su A45, GLA45 i CLA45.

 

5-cilindarski motori

Očekivano, u ovoj kategoriji, vladar je Audi poznat po 5-cilindarskim modelima. Njihov 2.5-litarski benzinski motor, koji je ugrađen u modele kao što su Audi RS3 i Audi TT RS, razvija 400 KS odnosno 294 kW.

 

6-cilindarski motori

Trenutno najmoćniju pogonsku jedinicu sa 6-cilindara poseduje Porsche, benzinski motor ove vrste nalazi se u nekim od serijskih modela Boxter i u modelu 911 GT2 RS. To je bi-turbo motor zapremine 3.8 litara koji razvija snagu od 700 KS (575 kW).

 

8-cilindarski motori

Motori u V8 konfiguracijinalaze se uglavnom u sportskim superautomobilima kao što su Chevrolet Corvette, Ferrari 488, McLaren 720s... Svi imaju impresivnu snagu, ali je šampion u ovoj klasi model Bi-Turbo 5.0 V8 koji pogoni Koenigsegg Agera RS, koji nudi fantastičnih 1.379 KS (1.014 kW).

 

10-cilindarski motori

Ovde je na prvom mestu atmosferski 5.2 V10 koji pokreće Lamborghini Huracan Performante. Ovaj agregat isporučuje 640 KS (470 kW). Razlog zašto je snaga ovog motora upola manja od motora sa osam cilindara, jeste što je on atmosferski, a pomenuti V8 motor opremljen je sa dva turbo punjača.

 

12-cilindarski motori

Lider među pogonskim agregatima sa 12 cilindara je Ferrari atmosferski 6.5-litarski V12 motor, koji je ugrađen u model 812 Superfast gde razvija snagu od 800 KS (588 kW). Uz pomoć ovog motora, Ferrari 812 Superfast od 0 do 100 km / h ubrzava za samo 2.9 sekundi.

 

16-cilindarski motori

Konkurencija između pogonskih jedinica sa 16 cilindara je najmanja i titula najmoćnijeg pripada motor 8.0 V16 sa četiri turbo punjača koji pokreće najbrži serijski automobil na svetu Bugatti Chiron. Ovaj agregat proizvodi 1.500 KS (1.103 kW) pri 6.700 obrtaja u minuti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 10 najsnažnijih automobila sa 4-cilindarskim motorom

 

146427-mercedes cla 111111.jpg

 

Već odavno pod haubom ne morate da imate V8 kako bi uživali u više od 300 KS, a koliko je napredak daleko otišao najbolje pokazuje lista najsnažnijih automobila sa 4-cilindarskim motorom. Naravno, svi su potpomognuti turbo punjačem. Ali, krenimo redom…

 

1. Mercedes-AMG CLA45 / GLA 45 - 2.0, 375 KS

2. Volvo S60 / V60 Polestar - 2.0, 362 KS

3. Ford Focus RS - 2.3, 350 KS

4. Porsche 718 Cayman S / Boxster S - 2.5, 350 KS

5. Volvo XC90 / S90 / V90 / XC60 - 2.0, 316 KS

6. Ford Mustang EcoBoost - 2.3, 310 KS

7. Honda Civic Type R - 2.0, 310 KS

8. Subaru WRX STI - 2.5, 305 KS

9. Porsche 718 Cayman / Boxster - 2.0, 300 KS

10. Volkswagen Golf R / Audi S3 / Audi TT S - 2.0, 300 KS  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes AMG predstavio najsnažniji produkcijski četvorocilindarski motor

 

amg 45 1.jpg

 

AMG-ov dvolitarski četvorocilindarski turbo benzinski ''monstrum'' koji se krije iza oznake M 139 sa sobom donosi 421KS i 500 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je znatno više od brojeva koje mnogobrojna konkurencija nudi uz svoje najsnažnije dvolitarske četvorocilindarske opcije. Mercedes AMG je objavio specifikaciju svog novog dvolitarskog četvorocilindarskog turbo benzinskog motora koji će se (tradicionalno) sastavljati ručno, a za početak će pokretati najnovije izdanje najsnažnijeg modela A-Klase.

 

amg 45 11.jpg

 

AMG-ov motor koji se krije iza oznake M 139 u kombinaciji sa modelom A45 S će vozaču nuditi 421KS pri 6.750 obr/min i 500 Nm najvećeg obrtnog momenta od 5.000 do 5.250 obr/min. Bez slova S u oznaci pomenutog automobila motor će nuditi ''samo'' 387KS i 480 Nm najvećeg obrtnog momenta. Nakon modela Mercedes AMG A45 (S) koji će uskoro biti premijerno predstavljen, AMG-ov M 139 (čija masa iznosi 160.5 kilograma) ugrađivaće se i u nekoliko drugih automobila sa trokrakom zvezdom, među kojima će biti i najavljeni modeli CLA 45 i GLB 45.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

572 Mopar Big Block Stroker Crate Engine is based on the Grand-Daddy of the Muscle Car era: the 426 Hemi. This Gen II Hemi features an aluminum block and cylinder heads for some major weight savings. A solid roller camshaft and shaft mounted roller rockers boost reliability on this 700 HP power plant. A dual-quad style intake tops of the build.

Horsepower: 700
Torque: 650
Bore/Stroke: 4.500 x 4.500
Compression: 10:1
Fuel Type: 91+ AKI (USA) / 95-98 RON
Block: Aluminum Indy Maxx Hemi
Crankshaft: 4340 Forged Steel
Rods: 4340 Forged H-Beam
Pistons: Forged Custom JE
Bearings: -
Camshaft: Solid Roller
Heads: Aluminum Edelbrock Victor Jr CNC, Gen II Hemi
Valves: -
Rocker Arms: Custom Hemi Shaft Mounted Rollers
Intake: Edelbrock Dual-Quad Hemi
Oil Pan: 7 Quart Street / Strip
Valve Covers: Cast Aluminum, Black Anodized
Super Charger: Not Included
Fuel Delivery: Not Included
Ignition: Not Included

 

https://www.prestigemoto.com/custom-engines/mopar-big-block-engines/super-street-series/572-mopar-big-block-hemi-crate-engine-m572-ssa-c1.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...