Jump to content
neshaoct

F1: Japan 2017.

Recommended Posts

Hamiltonu titula na vidiku, nova katastrofa Ferarija

 

f1%20jpn.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Mercedesa Luis Hamilton napravio je veliki korak ka osvajanju četvrte titule svetskog šampiona trijumfom na Velikoj nagradi Japana, 16. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Britanac je treći put u karijeri slavio na legendarnoj Suzuki, gde je upisao osmu pobedu ove sezone, a 61. u karijeri. Hamilton je upisao još jedan trijumf u ''zemlji izlazećeg Sunca'', ali na ''Fudžiju''. Najbliži Hamiltonu bio je Maks Ferstapen u bolidu Red Bula, a njima dvojici se na podijumu pridružio drugi vozač austrijskog tima Danijel Rikardo. Hamiltonov najveći rival u borbi za titulu Sebastijan Fetel nije uspeo da završi trku, pošto se vrlo brzo posle starta zbog kvara na bolidu Ferarija povukao u garažu. Takav rasplet omogućio je vozaču Mercedesa da već na narednoj trci ima šansu da obezbedi četvrtu titulu. Hamilton će to učiniti u slučaju pobede na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država, za dve nedelje, ako Fetel ne bude među prvom petoricom u Ostinu.

 

Posle starta sa pol pozicije, Hamilton je imao relativno laku trku na jednoj od najzahtevnijih staza u kalendaru Formule 1. Britanac je pod pritiskom bio posle odlaska u boks, kada se brzo približio svom timskom kolegi Valteriju Botasu, koji još nije išao na zamenu pneumatika, a Ferstapen ga je pratio. Međutim, finski automobilista je pustio Hamiltona da ga pretekne i za dva kruga je ostvario više nego dovoljnu prednost, pa mladi Holanđanin nije ni uspeo da mu pripreti do samog finiša. Tada je vozač Red Bula vozio znatno brže od Britanca, prišao mu je na manje od sekunde, ali je bez šanse da ga ugrozi ostao time što ga je Fernando Alonso u Meklarenu usporio kada ga je preticao za ceo krug. Ferstapenovo drugo mesto nijednog trenutka tokom trke nije ugroženo, a u borbi za mesto na podijumu u prvom delu trke našao se i vozač Fors Indije Esteban Okon. Očekivano, mladi Francuz je popustio posle nekoliko krugova, što je Rikardo spremno dočekao, a Botas nije mogao da mu parira, iako mu je bio blizu posle starta. Finac je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred svog sunarodnika Kimija Raikonena u Ferariju, a sledili su ih Okon i njegov timski kolega Serhio Peres. Najbolju desetoricu kompletirali su dvojac Hasa Kevin Magnusen i Roman Grožan, kao i Felipe Masa u Vilijamsu. Hamilton pred poslednje četiri trke ima 59 bodova prednosti u odnosu na Fetela, a na raspolaganju je još 100.

Šampionat Formule 1 nastavlja se trkom za Veliku nagradu Sjedinjenih Država 22. oktobra.

 

Tok trke:

Od starta na Suzuki poveo je Hamilton, ispred Fetela, Ferstapena, Okona, Rikarda i Botasa. Vrlo brzo, Ferstapen se probio ispred Fetela, dok je sa staze izleteo Sains, koji se tako oprostio od ekipe Toro Roso. Fetel je do kraja prvog kruga izgubio dve pozicije, od Okona i Rikarda, a timu je potom prijavio da je izgubio snagu, da bi ga pretekao i Botas. U drugom krugu na stazu je izašlo bezbednosno vozilo, pošto redari nisu uspeli da uklone Sainsov bolid iz kompleksa ''S'' krivina. Trka je nastavljena u četvrtom krugu, a Hamilton je bez problema zadržao vođstvo, dok se Fetel sklonio sa puta rivalima, pošto je bilo jasno da gubi brzinu i ne može da im parira. Nekoliko trenutaka kasnije, Ferari je pozvao nemačkog automobilistu da se povuče iz trke. Hamilton se odvojio na oko dve sekunde od Ferstapena, a u devetom krugu je viđen još jedan incident, kada izletanje imao Erikson, a na stazi je proglašen period virtualnog bezbednosnog vozila. U međuvremenu, Rikardo i Botas su se našli ispred Okona, dok se Raikonen posle problema na startu probio na sedmo mesto.

 

Ferstapen je prvi od vozača pri vrhu otišao u boks i na stazu se vratio tik ispred Raikonena, a Mercedes je odmah reagovao i pozvao Hamiltona. Britanac je izašao iz boksa ispred vozača Red Bula, da bi Rikardo iz vođstva otišao na zamenu pneumatika u 27. krugu. Botas je ostao duže na stazi, a pošto ga je Hamilton sustigao, razlika između njega i Ferstapena je smanjena na ispod sekunde. Finac je propustio svog timskog kolegu na startu 29. kruga i to je Hamiltonu omogućilo da se odvoji, da bi Botas dva kruga kasnije produžio u boks. Prednost trostrukog svetskog šampiona tada je iznosila četiri sekunde, a Finac se na stazu vratio kao četvrti. Hilkenberg se sjajno držao do poslednjih 20 krugova, ali je zbog problema sa DRS-om morao da se povuče iz trke. U samom finišu je viđeno izletanje Strola, koji se odmah potom parkirao pored staze, na kojoj su istaknute dvostruke žute zastavice, a potom i period virtuelnog bezbednosnog vozila. U samom finišu, pošto je akcija nastavljena, Ferstapen je imao mnogo bolji ritam i uspeo je da priđe Hamiltonu na ispod sekunde, da bi potom naišli na vozače koje treba da preteknu za ceo krug. Alonso je posebno usporio mladog Holanđanina, koji je tako ostao bez šanse da izazove vozača Mercedesa u borbi za titulu.

 

Fetel: Moram da zaštitim Ferari

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel rekao da se oseća povređeno posle razočaravajuće trke za Veliku nagradu Japana, na kojoj je pretrpeo veliki udarac u borbi za titulu. Četvorostruki svetski šampion je na legendarnoj ''Suzuki'' odustao vrlo brzo posle samog starta zbog problema sa bolidom. Njegov glavni rival Luis Hamilton je trijumfovao na 16. trci sezone i tako svoju prednost povećao na 59 bodova. To ujedno znači da će Britanac šansu da osvoji svoju četvrtu titulu i tako se izjednači sa Fetelom imati već za dve nedelje, na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država. Fetel je posle odustajanja istakao da mu je izuzetno važno da zaštiti svoj tim, koji se nalazi na udaru kritika zbog svega što se desilo poslednjih nedelja. Vozač Ferarija je prošle nedelje u Maleziji startovao sa samog začelja zbog kvara, a prethodno je u Singapuru završio trku na startu posle incidenta sa svojim timskim kolegom Kimijem Raikonenom.

 

''Normalno je da kritikujete, posebno ako stvari ne idu kako treba, tako da je to deo našeg posla. Mislim da moram da zaštitim tim. Do sada smo odradili neverovatan posao. Jasno je da je šteta što smo na poslednje dve trke imali probleme sa pouzdanošću, ali je tako nekada. Naravno da boli, svi smo razočarani. Ali, moramo da se odmorimo i potom borimo na poslednje četiri trke, pa ćemo videti šta će se desiti'', naglasio je Fetel. Uprkos teškom zadatku koji mu predstoji ako želi da osvoji petu titulu ove sezone, Fetel najavljuje da ne odustaje. ''I dalje imamo šansu. Ipak, nemamo kontrolu kakvu bismo želeli. Generalno, tim je na dobrom putu i napredujemo iz trke u trku. Mislim da smo otišli dalje nego što su mnogi mislili da ćemo. Ima nekih pozitivnih stvari, ali sada to niko ne gleda, pošto nije dan za to'', istakao je vozač Ferarija.

 

Ferstapen: Svakako ne bih pretekao Hamiltona

Vozač Red Bula Maks Ferstapen rekao je da veruje da ne bi uspeo da trijumfuje na Velikoj nagradi Japana, čak i da u samoj završnici 16. trke sezone nije izgubio vreme preticanjima određenih vozača za ceo krug.

Luis Hamilton u Mercedesu je trijumfovao na legendarnoj Suzuki, a mladi Holanđanin ga je sustigao u pretposlednjem krugu. Međutim, Ferstapena je tada usporio vozač Meklarena Fernando Alonso, a potom i Felipe Masa u Vilijamsu, koji su bili krug iza vodećeg dvojica, pa pravu priliku za napad nije ni dobio. ''Video sam da Luis štedi pneumatike i zbog toga što je sustigao određene vozače za ceo krug, bilo mu je teže da održava ritam u poređenju sa mnom. Kada se približite, gubite malo prijanjanja. Nisam mogao da ga napadnem, ali sam pokušao'', istakao je Ferstapen.

 

Upitan da li ga je to što ga je Alonso usporio koštalo pobede, Ferstapen je rekao: ''Nije mi pomoglo, ali sam veće probleme imao sa Masom u poslednjem krugu. Ali, svakako ne mislim da bih pretekao Luisa, samo bih mu se primakapo. Nije bilo idealno, ali ne bi napravilo nikakvu razliku''. Ferstapen je na samom startu pretekao svog timskog kolegu Danijela Rikarda, a potom se našao i ispred Sebastijana Fetela u Ferariju, koji je vrlo brzo morao da odustane. Od tada, mladi Holanđanin nije mogao da parira ritmu trostrukog svetskog šampiona do samog finiša. ''Kada sam pretekao Seba, vozio sam svoju trku. U prvom stintu je sve bilo u redu, Luis je bio nešto brži, ali smo potom mi našli bolji balans. Nisam želeo da mu se previše približim, za svaki slučaj, ako se ispostavi da sam previše istrošio prednje pneumatike i da su mi potrebni za kraj'', rekao je Ferstapen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonovo skidanje pojasa pokrenulo debatu

 

hamilton%20pojas.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Hasa Roman Grožan potegao je debatu na sastanku vozača pred Veliku nagradu Japana proteklog vikenda kada je pitao trkačkog direktora Čarlija Vajtinga šta misli o navici Luisa Hamiltona da skine pojas po završetku trka. Trostruki svetski šampion je to učinio posle trijumfa na trci u Singapuru, a priznao je da je isto uradio i nekoliko puta ranije, prenosi motorsport.com. Na samom početku brifinga, održanog u petak uveče, Vajting je pomenio i udes koji se desio po završetku Velike nagrade Malezije, kada je došlo do kontakta između Lensa Strola i Sebastijana Fetela. Vozač Ferarija tada se vratio u boks vozeći se na bolidu svog sunarodnika Paskala Verlajna, ali mu je Vajting rekao da bi bilo bolje da je sačekao medicinsko vozilo. Četvorostruki svetski šampion se složio sa tom konstatacijom. Na sve to je Hamilton upitao zašto Fetel nije vratio volan na bolid, već ga je poneo sa sobom. Vajtin je istakao da redarima volan nije bio potreban volan da bi pomerili bolid, pošto je trka već bila gotova.

Posle toga usledilo je Grožanovo pitanje, a debata je izgledala ovako.

 

Grožan: Da li smemo da skinemo pojas kada prođemo kroz cilj na kraju trke?

- Vajting: Ne, ima li još pitanja?

Grožan: Mislim da to radi izuzetno često.

- Vajting: Logično je da ih olabavite, a ne da ih kompletno skinete.

Grožan: Samo pitam, mislim da je to sjajno za navijače, ali sam želeo da pomenem.

- Vajting: Pri brzinama kojom Luis vozi, mislim da je to razumno. Da ih olabavite, a ne skinete.

Masa: Ali, ne možete da ih olabavite. Teško je, morate da ga skinete.

- Vajting: Postavljeno mi je pitanje i rekao sam, ne, ne bi trebalo da ih skinete, ako možete da ih olabavite, ne vidim problem. Luise, šta radiš, da li olabaviš ili skidaš pojas?

Hamilton: Skidam pojas. Ne radim to često, učinio sam to u Montrealu i na još nekoliko trka.

- Vajting: Mislim da si potegao pravo pitanje.

Grožan: Smatram da je odlično da navijači vide vozača tako, ali sam želeo pojašnjenje.

- Hamilton: Zašto bi ti uopšte bilo potrebno pojašnjenje?

Grožan: Zato što ponekad ne vratiš volan na bolid i kazne te, ali to nema smisla ako je bolid ostao bez točkova. Zato sam želeo da znam.

- Hamilton: Zanimljivo.

Vajting: Možemo da pojasnimo ako mislite da treba.

- Hamilton: Čoveče, vozimo sporo. Ali, da, možda bi Sebastijan trebalo da zadrži svoj…

Fetel: Volan ili pojas? Zbunjen sam sada…

- Vajting: To je nešto što smo videli, zar ne? (misleći na Fetelov udes u Sepangu) Nije trebalo, ali se desilo i moglo bi da se ponovi.

Grožan: Ne želim da započinjem raspravu ili nešto slično, želim da znam pravila, jednostavno je.

- Vajting: Mislim da ne bi trebalo da skidate pojaseve. Videli smo šta može da se desi po završetku trke, tako da mislim da je skidanje pojaseva loša navika.

Hamilton: To sam radio samo kada pobedim da bih mahao navijačima.

- Vajting: Razumem, naravno.

Hamilton: Ali, u tom trenutku drastično usporavam.

 

Britanac je u nedelju slavio na trci za Veliku nagradu Japana i povećao je svoju prednost na čelu generalnog plasmana u odnosu na Fetela na 59 bodova četiri runde pre kraja. Naredna trka sezone Formule 1 vozi se za Veliku nagradu Sjedinjenih Država 22. oktobra u Ostinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×