Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Mercedes GLA

Recommended Posts

parkers.jpg Parkers video: Proba Mercedes GLA

 

Na platformi A klase Mercedes pravi svoj trenutno najmanji i najjeftiniji SUV, a na tržištu se bori protiv modela Audi Q2, BMW X2 ili Volvo XC40:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Test Mercedes AMG GLA 45S

 

AMG A45S je jedan od najboljih hothatch modela ikada...brz je, dobro izgleda, zabavan je za vožnju i jedino gde bi mogao da bude unapređen je na polju praktičnosti.

E, baš to je Mercedes uradio i napravio ga kao Crossover sa imenom GLA 45S, sa istim onim najjačim na svetu serijskim 2.0 turbo-benzincem sa 420 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Test 2020. Mercedes GLA

 

Mercedes GLA najmanji je SUV nemačkog proizvođača, a kako se nosi sa konkurencijom pogledajte u testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelleybluebook.jpg KelleyBlueBook video: Test 2021. Mercedes GLA

 

Najmanji Crossover iz Mercedesa, ukupno je kraći od prve generacije, ali ima veće međuosovinsko rastojanje, i širi je sada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds video: Test 2021. Mercedes GLA

 

Novi GLA se dopada onima koji nisu mogli da podnesu njegovu prvu generaciju iz 2015. godine. Sada mnogo više izgleda kao SUV, a ne kao hatchback samo podignut na veće točkove:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test 2021. Mercedes GLA 250

 

Svi kažu da je novi GLA mnogo bolji nego njegova prva generacija iz 2014. godine, iako je ona prodata u oko milion komada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test Mercedes GLA

 

Ae što u ovom autu sedite 14 cm iznad pozicije u A klasi, već je u pitanju 10 cm bliže nebu i u odnosu na stari GLA.

Sam auto je u visinu porastao 12 cm u odnosu na prethodnu generaciju, tako da se Mercedes očigledno trudi da više niko nema strah od visine :D

 

 

 

carsalescom.jpg CarSales video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: AMG GLA 35 & AMG GLA 45S

 

Novi Mercedes GLA već smo vozili, a sada smo usporedili novi GLA 35 AMG i GLA 45S AMG:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Test Mercedes GLA

 

Za promenu načina na koji doživljavamo novu generaciju Mercedesa GLA najviše su zaslužne njegove nove dimenzije. Sa dužinom od četiri metra i 41 centimetar, novi GLA je 1.5 cm kraći od starog, a ipak nudi 3 centimetra veće rastojanje među osovinama. Uz to, u odnosu na prethodnika je za nijansu širi i čak 10 centimetara viši. Na prvi pogled malo, ali dovoljno za prvi utisak da je mnogo ozbiljniji. Završni detalj takvog utiska je i veći klirens, odnosno udaljenost donjeg dela vozila od tla - doduše za jedva 1 centimetar. Ali, napredak je napredak. Nažalost, kako je na test stigao opremljen pogonom samo na prednjim točkovima, uglavnom smo se družili na asfaltu. U oštrim manevrima je pokazao prednosti dužeg međuosovinskog rastojanja demonstrirajući zavidnu stabilnost - doduše uz preterano napadnu intervenciju elektronske kontrole stabilnosti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Mercedes GLA - uporedni test dve generacije

 

Da li je GLA, promovisan 2013. godine postao bolji sa godinama, i da li naslednik ispunjava obećanja da će po svemu biti bolji?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert video: Test 2021. Mercedes GLA

 

Kad se hatchback prebaci u SUV - eto nam GLA, konkretan auto je u opremi koja je najbogatija moguća dok se ne uđe u AMG teritoriju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek video: Proba 2021. Mercedes GLA

 

Mercedes se nije ''juče'' setio da pravi SUV modele jer su popularni i dobra je zarada na njima, tako da zato sada imaju veliku ponudu sa mnoštvom modela, a najmanji i najjeftiniji među njima je GLA:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mercedes AMG GLA 45 S

 

Fabričko izdanje sa 421KS i 500 Nm - ubrzanje 0-273 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. Mercedes GLA

 

1 od 10 SUV modela u trenutoj ponudi Mercedesa - najmanji je i najjeftiniji od svih. Baziran je na A klasi, a primerak na testu je u ''AMG Line'' paketu opreme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mercedes AMG GLA 45S

 

421KS/500Nm iz 2.0 turbo-benzinca sa 4 cilindra - na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Mercedes GLA 200d

 

gla srb09.jpg

 

Druga generacija najmanjeg crossovera (pardon, SUV-a) sa trokrakom zvezdom na maski je u svakom pogledu mnogo bolji automobil. Na testu smo imali dizelsku verziju ovog kvalitetnog automobila, kojeg krasi dinamičan stil...

 

gla srb08.jpg

 

Najmanji SUV iz Stuttgarta je sa nama od 2013. godine, što znači da je trebalo prilično puno vremena za međugeneracijsku smenu. Sudeći prema onome što smo videli na višednevnom testu, čekanje se isplatilo. Novi GLA stiže nam na platformi MFA1, na kojoj je postavljeno sedam kompaktnih modela - od A-Klase do modela GLB. Novi GLA dolazi kao poslednji u nizu.

Ono što je posebno zanimljivo, jeste činjenica da je Mercedes odlučio da promeni karakter ovog automobila. Do sada je GLA bio outdoor hatchback, a sada gravitira ka SUV segmentu, o čemu svedoče i njegove dimenzije. Meri dužinu od 4.410 mm, širinu od 1.834 mm i visinu od 1.611 mm. U odnosu na prethodnika, nova generacija GLA je za 7 mm kraća, ali za 30 mm šira i za 116 mm viša. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 30 mm, na konačnih 2.729 mm. Povećano je i rastojanje poda od tla, takozvani klirens, na 143 mm, što je za 9 mm više nego kod prethodnika.

 

gla srb07.jpg

 

Dizajn automobila zadržao je tipične elemente dizajna modela A-Klasa, ali su preuzeti i detalji od novih SUV modela iz Stuttgarta. Prednja maska ima jednu lamelu sa velikom trokrakom zvezdom u sredini. Vrata su masivna i prekrivaju pragove, a prilikom otvaranja i zatvaranja oseća se njihova robusnost. To smo od Mercedesa i očekivali. Točkovi mogu biti prečnika od 17 do 20 inča, a ''naš'' test automobil bio je opremljen felnama prečnika 18 inča sa pneumaticima dimenzija 235/55. Kompletan paket izgleda skladno i kompaktno iz svih uglova. Na prednjem delu automobila atraktivnom utisku doprinose hromirani detalji na maski hladnjaka i na donjem delu automobila, a otvori za dovod vazduha za kočnice u prednjem braniku imaju samo vizelnu funkciju. Zapravo, ovo možda i nije samo vizelno rešenje, jer su inženjeri uspeli kod novog GLA da postignu koeficijent otpora vazduha od samo Cd 0.28. 

 

gla srb06.jpg

 

Prvi komentar našeg test vozača (Aleksandar, visina 196 cm!), kada je preuzeo automobil na test, bio je: ''Koliki auto!''. Njegova reakcija nije bila očekivana, posebno ako znamo da automobil ima nešto kraći format. Međutim, ako pogledamo šta su inženjeri iz Stuttgarta uradili na polju enterijera, stvar je puno jasnija. Povećanje međuosovinskog rastojanja i povećanje visine i širine, definitivno se odrazilo na enterijer. Zato će se na zadnjim sedištima putnici visine 186 centimetara osećati kao kod kuće, imaće sasvim dovoljno prostora iznad glave i ispred kolena. Za natprosečno visoke putnike, tu je i mogućnost uzdužnog pomeranja zadnjih sedišta za 14 centimetara. Prtljažni prostor je povećan za 14 litara na 435, a posebno moramo da pohvalimo nisku ivicu utovarnog prostora, što olakšava utovar prtljaga. 

 

gla srb05.jpg

 

Položaj sedenja vozača je optimizovan i čak oni nešto visoki putnici imaće sasvim dovoljno prostora i komfora. Podloga sedišta je ergonomski oblikovana i vozač i suvozač sede za 140 mm višoj poziciji nego kod bratskog modela A-Klasa, što obezbeđuje odličnu podršku za butni deo nogu. Ovakva sedišta eliminišu mogućnost zamora nogu na dužim putovanjima, što je takođe nešto što smo od Mercedesa i očekivali. Osećaj unutrašnjosti je kao da sedite u većem SUV modelu.


Veliki napredak je ostvaren i u oblasti multimedijalnog sistema. Nova generacija modela A-Klasa bila je prva sa sofisticiranim MBUX Infotainment sistemom. Njegova najbolja verzija ima dva kombinovana displeja, koji zamenjuju konvencionalnu instrument tablu i displej u sredini. Iza ovog sistema se krije mnoštvo novih tehnologija, a kao samo jednu ističemo sofisticiran sistem glasovnih komandi. Funkciju ''Hej, Mercedes!'' ne treba posebno predstavljati. Dakle, moguće je ostvariti komunikaciju sa automobilom, a između ostalog, možete podesiti odredište za navigacioni sistem, promeniti temperaturu u vozilu i mnogo toga drugog. Iako se najveći deo funkcija nalazi u MBUX sistemu, za pohvalu je izdvajanje komandi klima uređaja na centralnoj konzoli, kao i mogućnost podešavanja jačine audio sistema preko komande na centralnom tunelu. Ako nešto moramo zameriti, onda je su to USB-C konektori, na koje morate računati. Ukoliko vaši uređaju nemaju kabl koji ima ovu konekciju, onda je potrebno obezbediti adapter. Neki drugi proizvođači automobila su se odlučili za kombinaciju USB 2.0 i USB-C konektora. Palac nagore zaslužuje i mogućnost bežičnog punjenja telefona.

 

gla srb04.jpg

 

Pod haubom modela Mercedes GLA dišu benzinski i dizel motori. Našu pažnju je privukao 2.0 turbodizel motor, koji je kao kod modela GLB, dostupan u tri nivoa snage: 180d (115KS), 200d (150KS) i 220d (190KS). Kao što možete primetiti, u ponudi ne postoji dizelski 1.5 dizel motor poreklom iz Renaulta, a GLA je rekao zbogom i manuelnom menjaču. GLA je dostupan isključivo sa dvolamelastim automatizovanim menjačem - sedmostepenim u najslabijoj benzinskoj motorizaciji i osmostepeni u svim ostalim.


Naš test automobil nosi oznaku GLA 200d, što znači da ga pokreće 4-cilindarski 2.0 dizel motor koji razvija 150 KS u rasponu obrtaja od 3.400 do 4.440 obrtaja i maksimalni obrtni moment od 320 Nm, koji je dostupan već pri 1.400 obrtaja. Iz stanja mirovanja do 100 km/h potrebno mu je 9 sekundi i postiže maksimalnih 204 km/h. Agregat ima kodnu oznaku OM 654q i zadovoljava najstrože Euro 6d ekološke norme. Motor ima aluminijumski blok, čelične klipove i obloge cilindara presvučene patentiranom tehnologijom Nanoslide. Čelične klipove inženjeri su izabrali zbog smanjenjog trenja (navodno do 50 %) i bolje termičke efikasnosti. Pored toga, čelik ima višu čvrstinu, pa takvi klipovi mogu biti kompaktniji.

 

gla srb010.jpg

 

U praksi, agregat je ostavio pozitivan utisak na nas. Podseća da je dizel samo prilikom hladnog starta, ali ubrzo nakon zagrevanja, pretvara se u tihog i kultivisanog saputnika. Motor se brzo budi iz niskih obrtaja, a posebnu pohvalu zaslužuje 8G-DCT menjač. Menjač glatko i gotovo neprimetno menja brzine, radi logički i uvek obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage za akciju. Iako automobil ima masu od oko 1.600 kilograma, potrošnja u gradskoj vožnji nije prelazila granicu od 7.5 litara ''crnog zlata'' na 100 pređenih kilometara. Na magistralnim putevima bez problema smo zabeležili potrošnju manju od 6.0 l/100 km. 

 

gla srb03.jpg

 

U vožnji, novi GLA ostavlja utisak ušuškanog premium automobila, sa vrhunskom zvučnom izolacijom. Udobnost je takođe na očekivanom nivou. Prelaske preko neravnina i rupa, GLA savladava savršeno. Amortizeri su nešto tvrđi, ali je podešavanje šasije neutralno. Zbog ovakve kombinacije, automobil nudi visok nivo udobnosti, ali u isto vreme nema značajnog naginjanja u krivinama. Kompletan paket motor-menjač-upravljački mehanizam funkcioniše savršeno. 

 

gla srb02.jpg

 

Mercedes GLA zaslužuje najvišu ocenu. Mercedes je novom generacijom poslao GLA u segment Allround-SUV, gde su BMW X1 ili Audi Q3. Automobil nudi prijatnu i udobnu vožnju, sa naglaskom na udobnosti i prostranom enterijeru. Sjajni dizel motor nudi pristojnu dinamiku vožnje. Pored svega, GLA nije ''bezobrazno'' skup automobil. S obzirom da na maski nosi trokraku zvezdu i da nudi najmoderniju tehnologiju, 35.124 evra izgleda ekvivalentno ponuđenom. To je početna cena ovog automobila za benzinsku verziju, a za testirani GLA 200d potrebno je izdvojiti 42.828 evra. Naravno, on se može pohvaliti podužim spiskom opreme. 

 

gla srb01.jpg

 

Foto: Milomir Bošković

Tekst: Automagazin.rs

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2020 Mercedes AMG GLA 35

 

Daleko je od jeftinog auta, ali već prvi dodir sa ovim automobilom pokazuje zašto mu je tolika cena, kao da i sa razlogom nosi oznaku AMG:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mercedes AMG GLA 45 S 4Matic+

 

Veliki turbo i gomila lažnog karbona u kabini...al' pod haubom je i pravi AMG motor, tj. najjači 2.0 turbo-benzinac sa 4 cilindra na svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: Test 2021. Mercedes AMG GLA 35

 

GLA35 jeftiniji, GLA45 je skuplji. GLA35 je slabiji 80-tak konja od GLA45, odnosno celih 120 konja od GLA 45S.

Ustvari, možete uzeti klasičan GLA, obući ga u ''AMG Line'' paket i izgledom se dobija takoreći isti auto kao AMG GLA 35. Najvažnije od svega, GLA35 nema izvorni AMG motor, nego Mercedes motor koji su doradili ljudi iz AMG-a, dok GLA45 i 45S imaju pravi AMG motor, onaj 2.0 sa 4 cilindra koji je trenutno najjači takav serijski motor na svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek video: Test 2021. Mercedes GLA

 

Lako je napraviti luksuzni auto ukoliko kupcu novac nije problem. Ima Mercedes takve automobile.

Ali, mnogo je teže zadržati taj imidž, napraviti auto sa dozom luksuza, a da se istovremeno još kako pazi na konačnu cenu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouth.jpg Motormouth video: Test 2021. Mercedes GLA

 

I najmanji GLA i malo veći GLB se prave na istoj platformi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg Marek Drives: 2021. Mercedes GLA

 

Druga generacija je malo kraća od stare, ali je zato međuosovinsko rastojanje povećamo za 3 cm, a visina je 10 cm veća nego kod prve generacije GLA.

Preporuka je da se provere zazori i uopšte uklapanje limarijskih panela, nekako se kod GLA takvi problemi dešavaju češće nego što je realno da se dogodi na jednoj proizvodnoj traci...a, naročito kad je ipak Mercedes u pitanju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...