Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Volvo najavio mogućnost vrlo uzbudljivog sportskog automobila

 

volvo cc 02.jpg

 

Iako švedski proizvođač automobila nije tako blisko povezan s vozilima visokih performansi kao neki od njegovih rivala, sugerisao je da bi u budućnosti mogli da ponude jedan vrlo uzbudljiv sportski automobil. U razgovoru s Car Sales-om, glavni operativni direktor Volvoa Bjorn Annwall rekao je da je za marku važno da ima vodeći model i činio se otvorenim za ideju sportskog automobila.

 

volvo cc 01.jpg

 

''Svaka marka automobila treba malo začina koji će pomoći u pomeranju granica onoga što automobil stvarno jeste, a mislim da bi i Volvo takođe trebalo da ima takav model'', rekao je Annwall. Iako nije želeo da potvrdi da li Volvo već radi na novom automobilu s dvoja vrata, priznao je privlačnost takvih modela. Na kraju, međutim, moraju da imaju poslovnog smisla. ''Kao dizajneri automobila uvek volimo da radimo zabavne stvari poput coupea ili super sportskog automobila jer je to zabavno'', rekao je. ''Ali kao kompanija proizvodite proizvode koje ljudi žele i imate poslovnu opravdanost. Sve je moguće, rekao bih. Zavisi kuda ide tržište i šta kupac želi. Ostanite s nama'', rekao je Annwall na direktno pitanje da li je novi sportski automobil moguć ili ne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi isplaćuje rekordnu nagradu svojim zaposlenima

 

audi brisel 02.jpg

 

Na godišnjoj konfenerciji Audi je imao razloga za zadovoljstvo. Sa Bentleyem, Lamborghinijem i Ducatijem, dobit nakon oprezivanja bila je velikih 7.12 milijardi evra.

Prošle godine Audi je isporučio samo 1.6 miliona automobila - najmanji broj od 2013. godine, ali zahvaljujući visokim cenama, visokom udelu skupljih vozila i, po prvi put uključivanju proizvođača luksuznih automobila Bentley u Audijev bilans, vrednost prodaje je porasla za 16% na rekordnih 61.75 milijardi evra. Marke Bentley, Lamborghini i Ducati uključene u bilans Audija su doprinele sa 1.4 milijarde evra operativnom rezultatu. Višak novca znači da negde mora da se raspodeli. Profitiraće deoničari, deo će otići na nova ulaganja, pogotovo u Kini koja je zahtevno tržište, a deo ide radnicima. Oko 55.000 zaposlenih Audija u Nemačkoj je dobilo na uvid plan raspodele dobiti. Kvalifikovani radnici dobiće 8.500 evra, poručuju iz kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija razmatra preuzimanje Toyotine fabrike u Sankt Peterburgu

 

toyota-rav4 01.jpg

 

Rusko Ministarstvo industrije i trgovine radi na tome da imovina japanskog proizvođača automobila Toyota u Rusiji bude preneta na državno preduzeće ''Centralni istraživački automobilski i automobilski institut'' (NAMI), rekao je resorni ministar Denis Manturov. Toyota je u septembru objavila da obustavlja proizvodnju u svojoj fabrici u Sankt Peterburgu, koja je počela rad 2007. godine, gde su se proizvodili modeli RAV-4 i Camry.

 

Kompanija je obećala da će nastaviti postprodajne usluge za Toyota i Lexus automobile u Rusiji, kao i podršku za mrežu dilera. Koncern je u izveštaju procenio troškove povezane sa prekidom proizvodnje u Rusiji na 97 milijardi jena (više od 650 miliona dolara). Ministarstvo industrije i trgovine je u decembru saopštilo da se fabrika japanskog proizvođača automobila u Sankt Peterburgu gasi. NAMI, koji je podređen Ministarstvu industrije i trgovine, postao je državni centar za konsolidaciju sredstava u ruskoj automobilskoj industriji u uslovima povlačenja stranih proizvođača automobila sa domaćeg tržišta. Institut je posebno od Renault-a dobio kontrolni udeo u AvtoVAZ-u (67.7%), kao i imovinu fabrike Nisan u Sankt Peterburgu, čijih je 99% akcija sada direktno u vlasništvu AvtoVAZ-a. NAMI takođe poseduje 63.5% udela u Aurus LLC, kompanije koja projektuje luksuzne automobile Aurus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni SsangYong Torres EVX

 

232570-ssangyong t3.jpg

 

Korejski SsangYong Motor (za koji je inače još ranije najavljeno da će promeniti ime u KG Mobility), najavljuje skoru premijeru električnog krosovera Torres EVX. Premijera će se održati 30. marta na sajmu mobilnosti u Seulu, zajedno sa velikim brojem koncepata i serijskih vozila. Automobil je razvijen pod kodnom oznakom U100, dok je naziv serijskog modela Torres EVX kombinacija slova EV (električno vozilo) i X (eXtreme), koja izražava njegov avanturistički karakter.

 

232571-ssangyong t2.jpg

 

Model izgleda drugačije od svog rođaka sa SUS motorima, pre svega zbog redizajniranog lica koje predstavlja evoluciju ''Powered by Toughness'' dizajnerskog jezika koji je specifičan za EV. Između ostalog, tanka LED traka zamenjuje masku kod običnog Torresa sa šest osvetljenih tačaka. Branik je takođe drugačiji za EVX sa farovima postavljenim nisko na bočnim otvorima. Profil je identičan Torresu sa SUS motorima sa izuzetkom novih aluminijumskih točkova. SsangYong još nije objavio slike zadnjeg dela, ali je nagovestio LED traku pune širine i prepoznatljivu izbočinu na vratima prtljažnika.

 

232572-ssangyong t1.jpg

 

Unutrašnjost je takođe modifikovana sa novim digitalnim kokpitom sa dva ekrana i umetcima u stilu drveta na instrument tabli. Volan je poznat iz verzije sa SUS pogonom. Kompanija kaže da nova kontrolna tabla ''poboljšala ukupnu vidljivost'' i opisuje novi EVX kao ergonomičniji. Za sada nisu objavljene specifikacije Torresa EVX, jer se detalji čuvaju za zvaničnu premijeru. SUV bi mogao da deli svoju bazu sa manjim modelom Korando e-Motion. Potonji dolazi opremljen jednim električnim motorom postavljenim na prednjoj strani koji proizvodi 190 KS i baterijom od 61.5 kWh, koja nudi 340 km WLTP dometa.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru planira nove električne i hibridne modele za Severnu Ameriku

 

subaru s 01.jpg

 

Subaru je u protekle dve godine reorganizovao svoje korporativno poslovanje kako bi se pripremio za decenije elektrifikacije. Japanski proizvođač automobila planira da 40% njegove globalne prodaje budu elektrifikovana vozila do 2030. godine, a izgradio je i novi centar za istraživanje i razvoj u svojoj glavnoj fabrici u prefekturi Gunma u Japanu.

U vezi toga, izvršni direktor kompanije Tomomi Nakamura je svojevremeno rekao: ''Na osnovu toga kako tržište prima novi Solterra EV, možemo planirati kakve odnose (50%-60%) treba da ciljamo za EV i hibride.'' Automotive News sada izveštava da je Subaruov šef korporativnog planiranja, Tomoaki Emori, rekao analitičarima da će najnoviji plan elektrifikacije podrazumevati i ''hibride i električna vozila'' za američko tržište do 2025. On je dodao da će posebno za SAD ''morati da ponudi nekoliko novih modela u liniji električnih vozila.''

 

Proizvodi koji bi mogli da budu na tržištu do 2025. godine, biće zajednički projekti Subarua i Toyote; Solterra je Subaruova verzija Toyote bZ4X i proizvodi se u Toyotinoj fabrici. Smatra se da će proći još tri ili četiri godine pre nego što Subaru bude mogao da pravi sopstvene EV u svojoj fabrici Gunma. Hibridi će takođe biti plod saradnje, a prvi rezultati koji se očekuju sa Subaru Foresterom šeste generacije. Subaru navodi da će iskoristiti Toyotinu hibridnu tehnologiju ''sredinom 2020-tih'', a glasine sa kraja 2021. kažu da bi novi karavan mogao da dobije plug-in hibridni pogon iz Toyote RAV4 Prime. Ostali noviteti slede nakon Forestera, ali nije poznato koji i kojim redosledom. Trebalo bi da saznamo više kada Subaru predstavi svoju modifikovanu mapu elektrifikacije negde ovog leta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će ove godine nadoknaditi zaostatke

 

vw id3 001.jpg

 

Nakon zaostatka u proizvodnji i isporuci u 2022. Volkswagen bi ove godine trebalo da ponovo poveća ponudu automobila kupcima, rekao je glavni finansijski direktor Patrik Andreas Mayer. Cilj je postići značajno povećanje isporuka, uključujući e-automobile, rekao je Mayer predstavljajući poslovne brojke u centrali kompanije. Nedavno je, međutim, bilo dodatnih poteškoća u nabavci elektronike i nekih sirovina, dodao je on. ''Oprezno smo optimistični da će se situacija sa snabdevanjem stabilizovati tokom godine'', rekao je Mayer tokom prezentacije planova za novi mali automobil u električnoj seriji ID. ID.2 bi trebalo da bude spreman za lansiranje 2025. i da košta ispod 25.000 evra u osnovnoj verziji.

 

vw id2 11.jpg

 

Klimatski aktivisti već dugo zahtevaju da kompanija opremi ne samo veća vozila alternativnim pogonima. Mayer je međutim naglasio da VW mora da nastavi da pazi na svoje troškove. Osim toga, ''veoma izazovno okruženje u smislu snabdevanja, cena sirovina i energije, kao i geopolitičke situacije'' verovatno će ostati i 2023. godine, upozorio je Mayer. Volkswagenov novi izvršni direktor Thomas Schäfer i član uprave Thomas Ulbrich već su postavili ambicioznije ciljeve za dalje širenje e-mobilnosti. Na primer, udeo isključivo električnih vozila u VW putničkim vozilima u Evropi trebalo bi da bude najmanje 80% do 2030. godine, a 10 novih električnih modela trebalo bi da bude lansirano na tržište do 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...