Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW Serije 1

Recommended Posts

BMW 135i E82

 

Proizvodnja ove Serije 1 je trajala od 2004. do 2013. godine - na vožnji je naknadno dorađena sa motorom N54 BiTurbo (3.0 šestak koji se ugrađivao u Seriju 3 E90, kao i u Z4 E89) sa 750 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW M140i

 

Ali, ne fabrički već naknadno dorađen tako da više nema 340 nego 440 konja iz 3.0 turbo šestaka. Ubrzanje do stotke je palo sa 4.8 na 4.4 sekunde, a maksimalna brzina porasla do 290 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC Schnitzer BMW Serije 1

 

204392-ac 1 03.jpg

 

Nemački AC Schnitzer je proširio svoj tjuning program za novi BMW serije 1 (F40).

 

204393-ac 1 02.jpg

 

Ovaj nemački tjuner je za novu ''jedinicu'' pripremio nekoliko različitih tipova aluminijumskih točkova (od 19 inča), gume 225/35 R19, aero body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler...), sportske opruge (auto je niži za 25-35 mm), nove izduvne cevi u Sport Chrome, Sport Black ili Carbon izdanju, AC Schnitzer oznake, kao i nove detalje za enterijer (volan sa AC Schnitzer logom, aluminijumski detalji, patosnice...).

 

204394-ac 1 01.jpg

 

Kasnije će ponuditi biti proširena, uključujući i pakete za pojačanje motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW M140i

 

3.0 redni šestak turbo sa 440KS/600 Nm na Autobanu. Ali, ovo nisu fabričke performanse već nakon SLS Tuninga...fabričke su 340 konja i 500 Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW M140

 

Auto iz 2018. godine, manuelac sa 440 konja i 600 Nm (naknadno pojačan) na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW M140i

 

Njegov 3.0 šestak je pravio 340 konja i 500 Nm kad je izašao iz fabrike, ali posle naknadne dorade sada daje 550 konja i 700 Nm. Efekat na Autobanu izgleda ovako:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lightweight BMW M135i

 

206022-Lightweight s1 04.jpg

 

Lightweight Performance je u maju privukao pažnju svojim modifikovanim BMW-om M2 Competiton (pojačan na 494KS), a sada se pozabavio i hatchbackom M135i.

 

206023-Lightweight s1 03.jpg

 

Lightweight je BMW M135i opremio elementima od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, zadnji difuzor, zadnji spojler), kao i laganim 20-inčnim točkovima, novim izduvnim sistemom i modifikovanim oslanjanjem (auto je niži 20 mm).

 

206025-Lightweight s1 02.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđeni alkantara i najkvalitetnija koža, a uskoro će biti ponuđen i kit za pojačanje motora.

 

Lightweight s1 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M135i

 

Serija 1 ''okićena'' fabričkim M Performance dodacima (u vrednosti od skoro 10.000 evra), ali nije M:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 128ti

 

bmw 128ti 01.jpg

 

BMW 128ti će zvaničnu premijeru imati 7. oktobra, a koštaće oko 7.000 evra manje od BMW-a M135i. Motor je 2.0 turbo četvorocilindraš sa 265KS i 400 Nm, uz 8-stepeni automatski menjač i prednji pogon.

 

bmw 128ti 02.jpg

 

U paketu su i M Sport kočnice, gume Michelin Pilot Sport 4S, M Sport opruge (auto je niži 10 mm). 1.520 kg teški automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6.2 sekunde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: BMW M135i

 

Pre par godina je 135i imao pogon pozadi i šestak ispod haube...ali, vremena su se dosta promenila za Seriju 1, tako da sada ima 2.0 turbo ispod haube i pogon napred:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 128ti zvanično

 

Svet je dobio još jedan hot hatch. :) 

 

bmw 128ti 006.jpg

 

Najavljen prošlog meseca, BMW 128ti je doživeo svoju online premijeru.

 

bmw 128ti 005.jpg

 

U prodaji će se naći od novembra, a u Nemačkoj košta 41.548 evra.

 

bmw 128ti 004.jpg

 

Motor je 2.0 turbo četvorocilindraš sa 265KS i 400 Nm obrtnog momenta, uz 8-stepeni automatski menjač i prednji pogon.

 

bmw 128ti 003.jpg

 

U paketu su i M Sport kit, crveni detalji, crna prednji ''bubrezi'', dve izduvne cevi, M Sport kočnice, crvena kočiona klešta, 18-inčni alu točkovi, gume Michelin Pilot Sport 4S, M Sport opruge (auto je niži 10 mm), sportska sedišta, kožni M volan, ''ti'' oznake...

 

bmw 128ti 002.jpg

 

Ovaj 1.445 kg teški automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6.1 sekundu i može do el. ograničenih 250 km/h.

 

bmw 128ti 001.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW M140i

 

3.0 redni šestak sa skoro dupliranom snagom u odnosu na fabričkih 340KS/500Nm - 660 konja i 870 Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW M140i

 

3.0 redni šestak turbo ali sa 660 konja, tj. skoro duplo više od fabrike (340 KS):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lovecars.jpg Lovecars video: BMW M135i xDrive

 

BMW Serije 1 je bio unikatni auto u svetu hatchback-ova jer je svaki, pa i onaj sa najslabijim motorom/opremom, imao pogon pozadi. Većina kupaca izgleda toga nije bila ni svesna, a kamoli cenila tu činjenicu zbog koje bi bila spremna da plati malo više. Zato su ta vremena prošla, sada Serija 1 ima pogon napred, ili na sve točkove kao ova na testu koja predstavlja najjaču Seriju1 koja se sada može kupiti. ''Problem'' je što aktuelna najjača Serija 1 ima 2 cilindra manje od do skoro najjače (M140i), nije brža od stare, ima manje KS...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150 video: Lightweight Performance BMW M135i

 

Novi krabonski detalji napred (spliter), novi točkovi, novo vešanje...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dahler BMW M135i xDrive

 

dahler 1 03.jpg

 

BMW-ova Serija 1 je prošla kompletan tretman u tjuning kući Dahler, gde je posebna pažnja posvećena varijanti M135i xDrive.

 

dahler 1 02.jpg

 

Ovo je naime M135i xDrive DCL Dähler Competition Line čiji motor je sa serijskih 306KS i 450 Nm pojačan na 348KS i 500 Nm, dok najveća brzina iznosi 265 km/h.

 

dahler 1 01.jpg

 

Takođe, u paketu su i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i sa izduvnim cevima od 114 mm, sportske opruge, kao i komplet 20-inčnih alu točkova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promo video: AC Schnitzer BMW M135i

 

Video objašnjava koje modifikacije je do sada spremio AC Schnitzer:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Project Exposure BMW M2 Hatchback sa V8 Biturbo motorom

 

209438-bmw m2 s1 004.jpg

 

Baza je 2015. BMW M135i xDrive, dok je pod njegovom haubom sada 4.4 V8 BiTurbo iz modela X6 M.

 

209439-bmw m2 s1 002.jpg 209440-bmw m2 s1 003.jpg

 

U paketu su i 8-stepeni automatski menjač iz modela X6 M, M2 Competition body kit, hauba od ugljeničnih vlakana i novi zadnji branik, sportski izduvni sistem, modifikovano KW oslanjanje, karbon-keramičke kočnice i zadnja osovina sa BMW-a M4, kao i 19-inčni M437 točkovi sa gumama Michelin PS4S (255/35 napred i 265/35 pozadi).

 

bmw m2 s1 001.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 128ti

 

Sa pojavom ove verzije Serije1 sve se više postavlja pitanje vredi li platiti dosta više (oko 7.000 evra) za M135i?

Da, ovde ima malo manje konja (265 umesto nešto malo preko 300), i malo manje obrtnog momenta (sa 450 na 400 Nm), ali ovaj auto ima i 80 kilograma manje.

Ipak, najvažnija razlika je da 128ti nema pogon na svim točkovima, tj. nema xDrive nego snaga ide samo napred:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 118i na testu Auto magazina

 

118 027.jpg

 

Auto koji testiramo je pravi dokaz da za čuveni BMW osećaj u vožnji ne mora da se izdvoji mnogo para. Čak i najslabiji motor može da pruži veliko zadovoljstvo.

Pravi ljubitelji BMW automobila ostali su ne malo iznenađeni kada je predstavljena nova Serija 1. Prednji pogon i trocilindarski motor na prvu loptu deluju kao odustajanje od tradicije. Zato smo odlučili da na test preuzmemo upravo najjeftiniju verziju nove ''jedinice'' i lično se uverimo u to koliko je novi Bavarac dostojan imena koje nosi.

 

Na međunarodnoj prezentaciji održanoj u Minhenu imali smo prilike da testiramo dve verzije nove Serije 1 - 118d sa izuzetno bogatom opremom i M135i sa maksimalnom opremom, najjačim motorom i pogonom na sva četiri točka. Veliki broj kupaca BMW automobila sebi mogu da priušte ovako napakovane verzije, ali nas je zanimalo šta će dobiti oni koji žele osnovnu verziju, sa tek nekoliko dodataka.

 

118 026.jpg

 

Dobro, ne baš osnovnu, ali drugu po redu, s obzirom da postoji i 116i sa 109 konja. Tako je izbor pao na BMW 118i, čija cena počinje od 24.990 evra sa PDV-om. Spolja gledano, nema nikakvih kompromisa. Auto je elegantan, čak i sa alu-felnama prečnika 17 inča koje uopšte ne deluju malo.

 

118 025.jpg

 

Inače, one su standardni deo Sport Line paketa, za koji je potrebno doplatiti oko dve hiljade evra. Za taj iznos dobija se sportski volan, specifične lajsne i drugi detalji, i ono najvažnije - sportska sedišta. BMW inače ima nekoliko varijacija na tu temu. Nisu ovo kadice kao na ''M sport plus'' opremi, ali imaju sve što vam treba da telo bude relaksirano i da osetite pun kapacitet ogibljenja koje prkosi G sili.

 

118 023.jpg

 

Pre svega, imaju mogućnost podešavanja nagiba i dužine donjeg dela, što je posebno bitno visokim ljudima kojima je potrebno da osete oslonac celom dužinom butine. Zatim, tu je elektro-podešavanje širine podrške u naslonu, tako da će i oni sitnije građe biti čvrsto prikovani za sedište u krivinama, dok krupnijima neće biti tesno.

 

118 022.jpg

 

Na kraju, sedi se vrlo nisko, baš kao što smo navikli u BMW modelima. U poređenju sa drugim hečbek modelima C segmenta slične opreme i motorizacije, Serija 1 je po pitanju ergonomije i sedenja ubedljivo najsportskija. Volan ima veliki hod po dubini i visini, tako da svako može da pronađe odgovarajući položaj.

 

118 021.jpg

 

Moramo da pohvalimo kvalitet završne obrade i izbor materijala koji su na najvišem nivou kada je u pitanju C segment. Površine meke na dodir su svuda. Ovde nema mnogo aluminijumskih detalja, osim na konzoli oko ručice menjača. Naravno, materijal može da se bira, uključujući i drvo.

 

118 020.jpg

 

U našem slučaju test primerak ima pijano lak za koji je potrebno često brisanje. S obzirom da je oprema praktično osnovna, klima-uređaj je automatski, ali sa jednom zonom. Slično je i sa opcijama koje podešavate preko multimedijalnog displeja. Nema navigacije, mada ima ambijentalno osvetljenje i u atraktivnim lajsnama u vratima i na komandnoj tabli.

 

118 019.jpg

 

Dizajnirane su tako da deluju kao užaren komad metala, pogotovo kada se podesi narandžasta boja. Kada smo već kod toga, osvetljen je prostor za noge napred i nazad. Drugim rečima, auto uopšte ne izgleda siromašno. Čak i analogni instrumenti hoće da ''prevare''. Pomislite da su digitalni, međutim, dizajneri su se poslužili trikom.

 

118 018.jpg

 

Iza mat crnog stakla nalaze se analogne brojke i kazaljke sa velikim intenzitetom pozadinskog osvetljenja. Tako je postignut efekat kao da su digitalni, pre svega zbog velikog kontrasta. Kada je auto ugašen instrumenti se ne vide, već mat staklo ostavlja utisak isključenog displeja.

 

118 017.jpg

 

Kao što rekosmo, trocilindarski motor zapremine 1.5 litara sa 140 konja je drugi po redu motor u gami Serije 1, bar kada su benzinci u pitanju. Manuelni menjač je takođe standard, dok je na test primerku doplaćen automatizovani sa sedam brzina. Da ne bude zabune, ovo nije klasičan automatik, već automatizovani sa dve lamele.

 

118 016.jpg

 

Malo manje je sofisticiran kada se uparkiravate, s obzirom da robot pritiska kvačilo, pa hoće da cimne kada se pušta kočnica ali i kada se iz stanja mirovanja dodaje lagani gas. Sve u svemu, odnosu na konkurentske menjače iste tehnologije je u samom vrhu po pitanju uglađenosti, ali je ipak manje sofisticiran u odnosu na klasičan osmostepeni automatik koji se ugrađuje uz jače motore.

 

118 015.jpg

 

Na svu sreću, ovde nema proklizavanja kao kod nekih konkurenata, već je sklop projektovan i programiran tako da pruži najbolji mogući komfor ali i performanse. U vožnji praktično i ne možete da osetite razliku. Nema nikakvog ''razmišljanja'' elektronike i čekanja, već je auto u svakom trenutku spreman da trenutno odreaguje.

 

118 014.jpg

 

Kao i kod ostalih BMW modela, ''Sport'' i ''Comfort'' režimi se ozbiljno razlikuju po svom karakteru. ''Comfort'' se trudi da rano menja brzine, pa obrtaji padaju na oko 1.300 tokom uobičajenih ubrzanja. To je za trocilindarski motor izuzetno niska vrednost; tada bi trebalo da su vibracije dosta izražene, međutim, inženjeri su se potrudili da putnici to uopšte ne osećaju.

 

118 013.jpg

 

Jedino kada se primeti da mu ''fali'' cilindar je kada se motor startuje (tada se zatrese) i kada je na preko 4.000 obrtaja (samo po zvuku). Generalno je toliko uglađen u radu da o konstrukciji uopšte ne razmišljate tokom vožnje. ''Comfort'' režim obezbeđuje prilično nisku potrošnju za 1.5 benzinca od 140 konja.

 

118 012.jpg

 

Bulevarska vožnja obezbeđuje prosek od oko sedam litara i to na kratkim relacijama sa hladnim motorom. Maksimum koji smo zabeležili bio je devet litara, ali sa isključenim start-stop sistemom, u ekstremnoj gradskoj gužvi sa više stajanja nego vožnje, i sa dodatnim radom u mestu za potrebe fotografisanja.

 

118 011.jpg

 

Pri svemu tome, nimalo nismo bili nežni sa ubrzanjima. Šta više, najčešće smo koristili ''Sport'' mod, koji je prava radost za vozača. Možda zvuči preterano kada se kaže da mašina od 140 KS može da pruži zadovoljstvo, ali ''Sport'' režim to zaista može.

 

118 010.jpg

 

Velika je razlika u ubrzanju i međuubrzanju, daleko je oštriji i agresivniji, i jednostavno ne dolazite u situaciju da ste propustili prestrojavanje zbog toga što ne raspolažete sa dovoljno snage. BMW 118i vas neće ostaviti na cedilu čak i na auto-putu, mada tu već zahteva da ručica menjača bude prebačena u položaj ulevo.

 

118 09.jpg

 

Kao i kod ostalih modela bavarskog proizvođača, to je dodatni ''Sport'' mod koji motor drži na još višim obrtajima i to za oko 1.500 obrtaja. U tom režimu je maksimalno spreman na međuubrzanja, a ono što sledi je  pravo iznenađenje, pogotovo kada se setite da ima samo 140 konjskih snaga.

 

118 08.jpg

 

Za prosečnog vozača, slobodno možemo da kažemo, ovo je sportska mašina. Inače, pri 130 km/h je na niskih 2.300 obrtaja i tada troši svega oko šest litara, što je veoma dobar rezultat, skoro na nivou dizela. Najbolje tek dolazi! Da je BMW uvek BMW dokaz je i osnovna verzija 118i koju testiramo. Ne samo u pogledu doživljenog osećaja kvaliteta, ergonomije, opreme i performansi, već i po pitanju dinamike vožnje, odnosno upravljanja.

 

118 07.jpg

 

Činjenica da Serija 1 ima prednji pogon, nije promenila način na koji se vozi. Krivine su prirodna sredina za ovaj auto, pogotovo kada se kroz njih prolazi velikom brzinom.Nema govora o naginjanju, a osećaj za  volanom je još bolji nego kod GTI verzija ''smrtničkih'' modela. Posebno moramo da istaknemo sjajno prenošenje informacija sa podloge.

 

118 06.jpg

 

Servo je sportski podešen čak i u ''Comfort'' režimu; težak je taman koliko treba da bude, ni previše ni premalo. Jednostavno, osećate asfalt na svojim rukama. Tačno je da je čak i u osnovnoj varijanti novi BMW Serije 1 vrlo sportski, ali to ne znači da je manje prijatan za vožnju nekome ko možda nema sportski afinitet.

 

118 05.jpg

 

Šta više, takvog vozača će vrlo lako razmaziti i podići će mu kriterijume. Nije pretvrd, naprotiv. Kaldrmu i druge sitne neravnine dobro upija; sa druge strane pruža jedinstveni osećaj bezbednog suprotstavljanja G sili. I sve to po pristupačnim cenama…

 

118 04.jpg

 

Kao i svaki noviji BMW, Serija 1 nema rezervni točak. Po želji mogu da se poruče run-flat pneumatici, a umesto njih stiže komplet za reparaciju.

 

118 03.jpg

 

Polica duplog dna je luksuzno konstruisana. Može da se preklopi na pola a ima i sopstvene šarke, koje ostaju zabravljene u otvorenom položaju.

 

118 02.jpg

 

BMW ima nekoliko vrsta sportskih sedišta koja su pripremljena za Seriju 1. Čak i osnovna su po meri probirljivijih vozača. Imaju mogućnost podešavanja širine naslona, štelovanje dužine ali i nagiba donjeg dela. Drugim rečima, obezbeđeno je komforno sedenje bez obzira na gabarite vozača.

 

118 01.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW Serije 1 se neće pojaviti tako skoro

 

192856-bmw 1 001.jpg

 

Mada pojedine glasine nagoveštavaju električnu verziju BMW-a Serije 1, to se izgleda neće tako skoro desiti. Tačnije, aktuelna generacija F40 to neće dočekati, ali se električni i1 može očekivati kao deo ponude sledeće generacije. To je po svemu sudeći posledica činjenice da BMW-ov električni hatchback ne bi imao neki uspeh na kineskom i američkom tržištu. Sa druge strane, moguće je da se relativno brzo pojavi električni BMW i2, na bazi Serije 2 Gran Coupe, koji bi u formi coupea sa četvora vrata imao veće šanse na globalnom tržištu. Ipak, moguće je da se aktuelna Serija 1 hatchback pojavi bar u plug-in hybrid varijanti, po uzoru na X1 xDrive25e.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: 2006. BMW 120d

 

Na videu je 2.0 dizel sa 163KS.

Golf 5 ili ovakav BMW 1 za iste pare?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: 2021. BMW 128ti

 

BMW hothatch sa pogonom napred...faktički BMW-ov odgovor na Golfa GTI:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...