Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Testiranje novih modela automobila

Recommended Posts

Pogledajte kako Audi testira svoje nove automobile

 

audi%20t%201.jpg

 

Sigurno ste se nekada zapitali, šta sve mora da prođe novi model automobila, pre nego što krene serijska proizvodnja? Audi svoje nove modele ''maltretira'' u najsurovijim vremenskm uslovima, a mi vam otkrivamo najzanimljivije. Testiranje je poznato pod oznakom INKA (Ingolstadt Korrosion und Altern) i do sada je Audi na ovaj način proverio oko 100 automobila. Glavni cilj testiranja je provera otpornosti automobila na koroziju i starenje karoserije. Automobil se nalazi u uslovima koji simuliraju ''životni vek'' automobila od 12 godina.

 

audi%20t%2011.jpg

 

Test se odvija u nekoliko faza. Prva faza je prskanje karoserije slanim rastvorom i izlaganje automobila u klimatskoj komori sa stalnom temperaturom od 35 C stepeni. Drugi korak je izlaganje automobila tropskoj toploti, sa temperaturama oko 50 C stepeni i vlažnosti vazduha od 100 %. Treća faza je sunčevo zračenje, koje emituju 80 lampi pojedinačne snage 1 200 watti.

 

audi%20t%20111.jpg

 

Sledeća faza je polarni test, gde se automobil izlaže temperaturama od -35 C stepeni, a uz pomoć četiri kompresora automobil se izlaže hladnom talasu vazduha kako bi se što više ''opteretila'' karoserija. Ako u ovim testovima karoserija ''ne popusti'', slede nove faze u realnim uslovima.

 

audi%20t%201111.jpg

 

Realni testovi traju 19 nedelja, tokom kojih automobili pređe 12.000 kilometara, na različitim tipovima podloge. Finalna faza podrazumeva rastavljanje automobila na 600 delova i ispituju se njihove slabosti i nedostavi. Upravo iz stanja ovih delova, Audi crpi informacije za unapređenje komponenti za nove modele ili modernizovane postojeće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordova fabrika simulira sve moguće vremenske uslove

 

Ford weather factory

 

Kada pravite automobil on mora da ispunjava mnogobrojne zahteve klimatskih uslova različitih delova sveta. Američki gigant Ford ide korak dalje u ovom smislu sa svojom novom fabrikom za testiranje u različitim vremenskim uslovima koja se nalazi u Kelnu. Ovaj pogon neće biti identična zamena za led sa Antartika ili "pakao" Doline smrti, ali je više nego pristojna alternativa. Fabrika poseduje prvi vazdušni tunel u auto-industriji sposoban da simulira jake snežne padavine na nadmorskoj visini od 5.200 metara, što je ista visina na kojoj se nalazi i Bazni kamp na severnom delu Mont Everesta. Objekat simulira i različite temperature od -40 do 55 stepeni Celzijusa, a može da proizvede i 95% vlažnost vazduha. Istovremeno se može testirati do deset automobila. "Putovanje u različite delove ove zgrade je kao da putujete na četiri različita kraja sveta", kaže potpredsednik razvojnog odelenja Džo Bakaj. 

 

Ford će u ovom objektu testirati svoja vozila na sigurnost, izdržljivost, udobnost, električne performanse, kočenje, tovarni deo, grejanje kabine i klimu. Inženjeri će analizirati uticaj jakih vetrova na spoljašnje delove automobila i koliko brzo vetroban može da se odledi i uklone kapi kiše. "Možemo da vidimo kako brisači funkcionišu na arktičkim temperaturama, kako se menjaju performanse motora na ekstremno visokim temperaturama i na hladnoći, čak i koliko snega će da napada na glavu vozača kada otvori vrat. To je inženjerski san", kaže menadžer projekta Majkl Steap. Objektom koji koristi ogromnu količinu energije od čak 11 megavata, koliko je dovoljno za gradić od 2.500 ljudi. Ford, ipak, energiju dobija iz obnovljivih ekološki prihvatljivih izvora.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumer Reports kupuje automobile koje testiraju - da bi bili nezavisni

 

Consumer Reports

 

U savremenom svetu, kada automobilski mediji u velikoj meri zavise od objavljivanja reklama za vozila čije testove objavljuju, teško je ostati potpuno nepristrasan i nezavisan. Mediji i organizacije koje se bave testiranjem novih modela najčešće dobijaju test vozila od proizvođača ili prodavaca automobila, bez obzira na čiju inicijativu dolazi do testiranja. Osim toga, kompanije pozivaju automobilske novinare na grupne prezentacije i test vožnje, gde su im na raspolaganju vozila sa motorima i paketima opreme koje određuju sami proizvođači. U svim tim slučajevima, novinari nemaju mnogo izbora osim da sednu za upravljač automobila koji im je "servirala" auto-kompanija i da kasnije svoje impresije iznesu upravo na osnovu tih test primeraka. Američki Consumer Reports, koji još od 1930-tih godina testira i upoređuje proizvode na tržištu SAD i prezentuje svoja zapažanja tamošnjoj javnosti, u okviru svoje delatnosti ima i testove novih modela automobila. Međutim, za razliku od medijskih kuća, ova neprofitna sama organizacija odabira i kupuje vozila koja testira i na to godišnje troši milione dolara.

 

Kako tvrde u Consumer Reportsu, oni to čine pre svega da bi sačuvali nezavisnost u odnosu na proizvođače automobila i ostali objektivni i nepristrasni prilikom ocenjivanja karakteristika i kvaliteta vozila. Samo u prethodnoj fiskalnoj godini Consumer Reports je na kupovinu test automobila i plate osoblja koje ih testira potrošio 2,1 milion dolara. Ova organizacija ima i svoj poligon za testiranje vozila koji se prostire na preko 130 hektara gde ispituju performanse automobila u različitim vremenskim uslovima (poput vlažnog kolovoza) kao i po različitim terenima i putnim podlogama, ali i testiraju savremene elektronske sisteme asistencije na novim modelima. Tako su prilikom testiranja električnog automobila Tesla Model X 90D ispitivali kako funkcioniše autopilot na tom vozilu. Consumer Reports između ostalog vrši i testove automobilskih guma i sedišta u vozilima, kako bi ispitao njihovu izdržljivost, odnosno udobnost. Upravo je test pneumatika jedan od najskupljih, kažu u toj organizaciji.

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...