Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi 2.2 dizel za Jeep Cherokee

Recommended Posts

Od danas se Jeep Cherokee u Italiji može naručiti sa 2.2 JTD-om od 185 odnosno 200 KS, a koji je zamjena za 2.0 JTD sa 170 KS. Ovi novi motori id isključivo sa automatskim 9-stupanjskim ZF 9HP mjenjačem.

Za sada je press materijal na talijanskom no novost je CR sutav na 2000 bara naspram 1600 kod 2.0 verzije. Vrijednosti provrta je 93.8 mm, a hoda 99 mm. Moment sada iznosi 440 Nm (pri 2500 o/min)što je povećanje za oko 25% dok je max snaga sada 200 KS pri 3500 o/min. Novost su i lakši klipovi te radilica. Potrošnja je pala za 0.1 l i to sada iznosi 5.7 litara na 100 km, a ima značajno brže vrijeme od 0-100 km/h nego sa starim motorom (8.5 s, a prije je ako se ne varam bilo preko 10 s), te je maksimalna brzina porasla sa 192 km/h na 204 km/h.

http://www.jeeppress-europe.com/press/article/116953

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perverzija kako je iz godine u godinu sve lepsi i lepsi auto taj cherokee.

Edited by m1hajlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A stepen kompresije Mazdinih 15,5:1. I stvarno male deklarisane potrošnje 4,9 / 5,7/ 7,0 l i za 4wd 5,3/ 6,1 / 7,5 l a vozilo prazno teško 1950 kg.

Nego max obrtni na visokih 2500 o/min. Čekamo dijagram motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda ima 14:1 i kod dizela i kod benzinaca. Mislim da je 15.5:1 kod novih BMW i VAG twin-turbo dizela sa CR-om na 2500 bara.

Osobno mi se ne sviđa što je max moment kasno, a snaga rano. Svakako je to ideala za mjenjač sa puno brzina što ovaj je i on sa uskim ali efikasnim radnim područjem čuda radi. Ipak već ima info kako je oko 185 KS na 4000 o/min, a za moment ne znam.

Ovo nije skroz novi motor nego evolucija zadnjeg 2.0 JTD sa balansicama. Znači u pitanju je remen i koliko znam gusani blok.

E sada pitanje je hoće li ovo ići u Alfu. Koliko znam 2.2 u Alfi će ići do 220 KS i biti twin-turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad već pričate o tome nije zgoreg i da ja pitam

Šta oslikava stepen kompresije...? Bolje da je manji ili veći? Kako se odražava ta razlika između stepena, manja potrošnja, dugotrajnost...?

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stepen kompresije je odnos zapremine cilindra kada je klip u donjoj mrtvoj tački i zapremine kada je u gornjoj mrtvoj tački.

Brkaju uglavnom sa terminom kompresija tj pritiskom koji  stvori klip sabijanjem vazduha u cilindru.


Šta oslikava, ništa i sve. Može biti drugačija filozofija razvoja motora, bolji know how itd itd.

Verovatno manji stepen kompresije ima za posledicu manju buku ali opet to dovodi do drugog problema. Mali stepen kompresije novog motora OK a šta će se desiti vremenom kada oslabe karike, turbina, zaprlja se usis itd itd. Taj mali stepen kompresije kod diesel motora možda neće biti dovoljan da sabije i zagreje u manjoj količini usisan vazduh i tako dovede do samozapaljenja ubrizganog goriva.

Naravno tu su super brzi grejači koji za  2 sekunde dostignu temp. preko 1100 C i tako isijavaju neko vreme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grubo rečeno, sa većim stepenom kompresije imaš veći stepen iskorišćenja. Sa termodinamičke tačke gledanja, dizel kao kuržni proces je efikasniji od OTO kružnog procesa upravo zbog toga. E sad, to što je svaki motor priča za sebe, to ostavimo po strani, ali fizika je rekla svoje :)

 

Inače, sviđaju mi se ovi podaci, kao i cherokee sam. U toj klasi se stvarno ističe, drugačiji je od ostalih. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitko ne voli ovaj stupanj kompresije u dizelima nitko.

No ovo otkriva neke možda buduće razvoje FPT dizela za poprečnu ugradnju. Veći provrt je moguće djelomično bio uvjetovan brizgaljkama na 2000 bara. Iz tog razloga povećanje sa 93 mm na 93.8 mm, slično kao nekada kod prelaska sa 1.9 na 2.0 i 82 mm na 83 mm. Sa tim u vidu vjerujem da će i 2.0 biti obnovljen i dobiti veći provrt te povećanje obujma sa 1956 ccm na 1994 ccm. Bosch sprema solenodine brizgaljke na 2200 bara pa treba i to očekivati.

Da napomenem. Info koji imam kaže da ovo nije identičan motor 2.2 dizelu koji će ići u Alfe. Tamo se očekuje blok od aluminija, lanac te twin-turbo za top verzije.

Inače ovaj Cherokee je čudo težak, djelom jer svaki Jeep mora imati ojačanu podnicu. A ono što nije za Europu je da je rađen za atmosferski V6 pa je tako motorni prostor prevelik i samo auto kakvih 10 cm predugačko i nešto teže nego bi trebalo biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...