Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Dakar 2015. / 2016.

Recommended Posts

Sagmajster nabavio motor za Dakar 2015

 

GabijevKTM.jpg

 

Svi ljubitelji najzahtevnijeg takmičenja na planeti Dakar relija, sa akcentom na one koji navijaju za Gabora Sagmajstera, moći će da odahnu, jer je gorostas iz Subotice uspeo da pronađe način da se domogne takmičarske sprave za narednu sezonu.

- Uz dosta peripetija i slobodno mogu reći dovijanja uspeo sam da se domognem jednog KTM motora, koji istini za volju nije nov što mi je bila prvobitna želja, ali je svakako u odličnom stanju. Reč je o repariranom fabričkom motoru sa kojim ću učestvovati na Dakaru 2015. godine. Pre nego što se fokusiram na pomenuto takmičenje, želim da nagalsim da smo kao klub svu pažnju, snagu i ozbiljne finansije usmerili na organizaciju moto kros trke za Otvoreni šampionat Srbije. Trka je zakazana za 28. septembra na stazi Svetozar Miletić, a koliko smo bili ozbiljni u pripremi staze moći će da se uvere svi koji dođu na takmičenje – rekao je Sagmasjster.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Za Dakar Rally prijavljen i električni automobil Acciona

 

acciona%201.jpg

 

Na sledećem Dakar reliju će se, po prvi put u 37 godina održavanja trke, na startu pojaviti električni automobil. Zove se Acciona, napravljen je u Španiji, a voziće ga Albert Bosch i Agustin Paya.

Acciona je naziv ekipe, ali i automobila, prvog elektromobila koji će ikada učestvovati na Dakar reliju. Albert Bosch i Agustin Paya startovaće 4. januara u Buenos Airesu i pokušaće da sa ostalih 660 takmičara prođu put dug preko 9.000 kilometara. Za razliku od prosečne potrošnje jednog vozila od 2.250 litara goriva, Acciona bi na tih 9.000 kilometara trebalo da potroši – nula litara.

 

acciona%2011.jpg

 

Za razvoj Accione je bilo potrebno više od dve godine, a učestvovao je multidisciplinarni tim od dvadesetak ljudi. Najveći izazov je bio naći kompromis između efikasnosti električnog sistema i potreba koje ima trkački automobil na ovako ekstremnoj trci.

Ugrađen je električni motor snage oko 300KS. Masa motora je 80 kg, što je ušteda u odnosu na klasični motor sa unutrašnjim izgorevanjem koji bi imao 280 kg. Struju će motor dobijati iz litijum-jonskih baterija, kapaciteta 140 kWh. Za telemetriju i sigusnosne sisteme u autu struja će se dobijati iz solarnih panela. U trkačkim uslovima domet sa punim baterijama je 350 kilometara. To bi trebalo da bude dovoljno za većinu brzinskih ispita, a u slučaju potrebe baterije se brzo mogu zameniti. Automobil je dugačak je 505 cm, širok 218 cm, visok 190 cm, međuosovinsko rastojanje je 316 cm, dakle pravi veliki terenac. Maksimalna brzina automobila je ograničena na 150 km/h.

 


 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Odiseja počinje 4. januara 2015.

 

dakar%202015%201.jpg

 

Dakar 2015. je 37-o izdanje ''Relija svih relija'' i sedmo koje će se održati na Južnoameričkom kontinentu. Učesnici, njih preko 400 će prevaliti put od 9.000 km kroz Argentinu, Boliviju i Čile. Reli je podeljen na 13 etapa, a učesnici su već tradicionalno podeljeni u grupe prema vozilima: 168 motocikala, 49 quadova, 143 automobila i 67 kamiona.

 

dakar%202015%2011.jpg

 

Kao i prošle godine, rute će za različita vozila biti različite, a posebno za kamione čija će ruta biti kraća za gotovo 1.000 km, kako bi se izbeglo zagađivanje slanih ravnica u Boliviji. Svi takmičari će se okupiti krajem decembra u Buenos Aresu, odakle će startovati 04. januara i gde će se vratiti 17. januara.

 

Kalendar

 

04/01/2015    Buenos Aires – Villa Carlos Paz

05/01/2015    Villa Carlos Paz – San Juan

06/01/2015    San Juan – Chilecito

07/01/2015    Chilecito – Copiapo

08/01/2015    Copiapo – Antofagasta

09/01/2015    Antofagasta – Iquique

10/01/2015    Dan odmora (motocikli, quadovi)

10/01/2015    Iquique – Uyuni

 

11/01/2015    Uyuni – Iquique

12/01/2015    Dan odmora (automobili, kamioni)

12/01/2015    Uyuni – Iquique

13/01/2015    Iquique – Calama

14/01/2015    Calama – Salta

15/01/2015    Salta – Termas Rio Hondo

 

16/01/2015    Termas Rio Hondo – Rosario

17/01/2015    Rosario – Buenos Aires

 



 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dacia i Renault ambiciozno na Dakar Rally

 

dacia%20dakar.jpg

 

Fabrički tim Renaulta će i sledeće godine učestvovati na najtežem maratonskom reliju na svetu. Dakar Rally će se ponovo održati u Južnoj Americi, a Renaultova argentinska filijala je za predstojeći nastup pripremila nekoliko ključnih poboljšanja na trkačkom Dusteru.

 

dacia%20dakar%20111.jpg

 

Posade Emiliano Spataro - Benjamin Lozada i Jose Garcia - Mauricio Malano za Dakar su se pripremale nastupajući u argentinskom Cross-Country šampionatu, u kome su upisale jednu pobedu i tri druga mesta. U prvom nastupu na Dakar Rallyju 2013. godine tim Renault Argentine osvojio je 29. mesto. Ove godine bili su 14. u ukupnom poretku i četvrti u klasi. Za 2015. plan je plasirati se među 10 najboljih u generalki.

 

dacia%20dakar%2011.jpg

 

Dva trkačka Dustera (Dacijini modeli se u Južnoj Americi prodaju pod Renaultovim imenom) opremljena su, tvrde u Renaultu, najsavremenijim tehnologijama i komponentama. Automobile pokreće V8 motor iz Renault-Nissanove alijanse. Mašina razvija 380 konjskih snaga. Svoj pokušaj proboja u top 10 Renault će, zajedno sa ostalim učesnicima Dakar Rallyja, početi 4. januara sledeće godine.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dakar reli 2015 - Sa Balkana samo Gabor Sagmajster

 

dakar%202015%2011.jpg

 

Još samo 7 dana nas deli od početka najvećeg i najtežeg maratona na svetu, od čuvenog DAKAR RELIJA, koji je prvi put startovao još 26.12.1978. i završio se u Senegelu u Africi, u gradu DAKAR. Pred nama je 37. DAKAR RELI, koji je 29 puta održavan u Africi, 2008. godine je otkazan zbog pretnji terorista, a 2009. je po prvi put preseljen i održan na tlu Južne Amerike, zadržavši zarad tradicije prvobitno ime. Reč je svakako o najgrandioznijoj avanturi na točkovima, o reliju dugačkom oko 10.000 km. koji je neobično težak i iscrpljujući jer se vozi van puteva, po makadamskim stazama, kroz peščane dine i pustinje, a i na visinama preko 4.000 metara iznad mora. Propozicije relija su takodje posebne i zahtevaju veliko iskustvo i odlično snalaženje jer su svi takmičari dužni da prodju pokraj takozvanih ''ček pointa'' i da overe putne knjige, a najveći problem mnogima predstavljaju ''ve pointi'', odnosno nekih 40 – 60 elektronskih tačaka skrivenih ispod površine tla, koje se mogu pronaći samo dobrim proučavanjem putne knjige i pravilnim korišćenjem uredjaja GPS.

 

Takmičari koji posle 14 etapa stignu na cilj smatraju se herojima, bez obzira na plasman koji su ostvarili. Učesnici se mogu okarekterisati i podeliti u tri grupe. Prvu čine članovi fabričkih ekipa, drugu predstavnici bogatih privatnih timova, a treću i najbrojniju privatnici, entuzijasti i osobe željne istinskih avantura.

Ove godine će Srbiju po osmi put predstavljati naš motokros šampion i ovogodišnji osvajač zlatne kacige, 43-godišnji Subotičanin, GABOR SAGMAJSTER. Čak 5 puta je Sagmajster uspeo da završi najveći maraton na svetu, reli Dakar. Samo jednom je odustao, a jednom se vratio kući zbog otkazivanja relija. Njegov najbolji plasman kao privatnika medju bogatim timovima bilo je prošlogodišnje 53. mesto u konkurenciji motociklista. a u etapama je četiri puta bio medju 50 najboljih na svetu.

 

Sagmajster će i ove godine biti u timu Nemca KAJZERA TORSTENA, njegovog dugogodišnjeg mehaničara, koji u potpunosti brine o takmičarskom motociklu KTM. Sa njim u timu biće čuveni slovenački motociklista Miran Stanovnik, koji je do sada čak 14 puta bio na Dakaru i mladi Mađar Janoš Deši. Dakar 2015. počinje u Buenos Airesu 4. januara, a posle 14 etapa i prolaska kroz Čile, Boliviju i opet Argentinu, završava se 17. januara tamo odakle je i krenuo. Prema najnovijim informacijama prijavljeno je 427 takmičara, 168 sa motociklima, 143 sa automobilima, 67 sa kamionima i 49 sa kvadovima. Motocikliste očekuje 9.295 km. automobiliste 9.111 km. a kamiondžije 8.159 km. Svaki od njih će pak prevaliti bar 2.000 km više, na deonicama do starta etape, i od cilja etapa do novog kampa.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Na startu 800.000 ljudi!

 

124137-dakar%202015.jpg

 

Prema zvaničnim podacima 800.000 hiljada ljudi ispratilo je start Dakar relija u Buenoa Ajresu.

Još na tehničkom pregledu u Tehnopolisu videlo se koliko Argentinci vole auto-moto sport. Satima su strpljivo čekali da bi se fotografisali ili dobili autogram od učesnika ovog takmičenja. Ipak, ono što je vozače sačekalo tokom ceremonijalnog starta 3. januara prevazišlo je sva očekivanja. Od ''park-fermea'' pa do Trga 25. maja gde je bio podijum, špalir navijača pozdravljao je ''gladijatore'' na točkovima.

- Ovo je bilo fantastično. Mislio sam da su se Argentinci malo umorili od Dakar relija, jer već 7 godina smo ovde, ali oni su sve luđi i luđi. Sa drugim motorom u odnosu na prethodnu godinu došao sam na takmičenje. Nije to nov KTM, ali je repariran i nadam se da ću sa njim doći do cilja za 13 dana. Pozdrav svim mojim navijačima, a posebno Subotičanima i bajkerima iz cele Srbije - izjavio je Gabor Sagmajster. U konkurenciji motociklista glavni rivali Marku Komi biće Bareda Bort, Elder Rodrigez i Olivije Pen, ali nema sumnje da će još neko iskočiti u prvi plan. Prva etapa od Buenos Ajresa do Vile Karlos Paz duga je 838 kilometara sa specijalnim ispitom od 175 kilometara.

 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sagmajster odustao posle pada 

 

sagmajster%202015.jpg

 

Iz Argentine, sa 37. Dakar relija nažalost stiže vest o odustajanju našeg motocikliste Gabora Sagmajstera.

Ovu informaciju smo dobili iz Subotice, pošto se Sagmajster javio svojoj porodici, a telefonom se iz Argentine javio i novinar RTS-a Peđa Milinković: ''Sagmajster je pao u prvom delu specijalnog ispita. Polomio je šaku, prednji deo motora je dosta oštećen i nije bio u mogućnosti da nastavi vožnju. Ne znamo gde se trenutno nalazi, a član njegovog tima Slovenac Miran Stanovnik, kojeg smo sačekali na cilju, rekao je da je ova etapa bila najteža u njegovoj karijeri.''

 

Najbolje vreme u konkurenciji motociklista je ostvario Đoan Bareda Bort. Španac na Hondi CRF 450 Reli dnevnu rutu je prešao 5:46:06 sati što mu je donelo i prvo mesto u generalnom plasmanu. Iza Barede Borta (7:06:44 sati) u plasmanu posle dva dana su Portugalci Paulo Gonsalveš (Honda, + 4:37 minuta) i Ruben Faria na KTM-u, sa 10:37 minuta više. Naser Al-Atijah je ponovo bio najbolji u konkurenciji automobilsta i tako je zadržao lidresko mesto u plasmanu. Al-Atijah u Miniju ima prednost od 7:42 minuta u odnosu na Žinijela de Vilijera u Tojoti Hajluks. Poljak Rafal Sonik pobedio je u drugoj etapi i preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu kvadova. Pobednik prve etape Ignjasio Kasale, koji takođe vozi Jamahu Reptor 700 zaostaje 2:26 minuta u odnosu na Sonika čije je ukupno vreme 8:27:39 sati.

U konkurenciji kamiona pobedila je ruska posada Nikolaev-Jakovljev-Ahmadeev u Kamazu. Ipak, u plasmanu i dalje vodi posada u Iveku, Stejsi-Brujnkens-Der Kinderen. Razlika je 20 sekundi. U utorak će se voziti od San Huana do Čilesita.  

 


 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izjava Gabora Sagmajstera nakon odustajanja na 2015. Dakar reliju:

 

 

-----------------------------------------------


3. etapa: Terranova najbrži, Al-Attiyah i dalje vodeći
 
Dakar-Nasser.jpg
 
Na trećoj etapi Dakar relija nije bilo nikakvih iznenađenja, najbrži je bio Orlando Terranova u Miniju, a ukupno vođstvo je zadržao Nasser Al-Attiyah.
U utorak se vozila etapa sa 284 kilometara merenog vremena, na kome je Argentinac Terranova u Miniju All4Racing bio najbrži sa 1.54 minuta prednosti ispred Južnoafrikanca Giniela De Villiersa u Toyoti Hilux. Treća je bila još jedna Toyota, koju vozi Saudijac Yazeed AlRajhi. Četvrto vreme imao je Carlos Sainz sa Peugeotom, a peto Al-Attiyah u Miniju. Nakon tri dana jurnjave Al-Attiyah je ostao na prvom mestu, sa prednošću od 5.18 minuta ispred De Villiersa. Slede dalje Terranova (18.05 minuta), Sainz (19.32) i AlRajhi (20.08), a u top 10 još su Holowczyc (Mini), Van Loon (Mini), Ten Brinke (Toyota), Sousa (Mitsubishi) i Lavieille (Toyota). Stephane Peterhansel u Peugeotu 2008 DKR je na trećoj etapi bio sedmi, a u ukupnom poretku je 16., ima jedan sat i 12 minuta zaostatka. 
Među motociklistima iznenađujuće najbrži bio je Austrijanac Matthias Walkner na KTM-u, a iza njega su najveći favoriti trke Marc Coma (40 sekundi) i Joan Barreda-Bort (93 sekunde). Walkneru je ova pobeda pomogla da se popne na treće mesto ukupnog poretka nakon tri etape. Vodeći je i dalje Barreda-Bort sa 10.33 minute prednosti, a između njih dvojice na drugom mestu je Goncalves sa 5.33 minute zaostatka.
U konkurenciji quadova najvažnija stvar se desila pre brzinskog ispita, jer je prošlogodišnji pobednik Ignacio Casale zakasnio dvadesetak minuta na start, a to vreme nije kasnije uspeo da nadoknadi, pa je izgubio dotadašnje drugo mesto. Poljak Rafal Sonik je sa trećim vremenom na brzincu, iza Bonetta i Halperna, uspeo da sačuva prvo mesto u generalki.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tragedija na Dakar reliju: Poljski motociklista pronađen mrtav

 

hernik.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, poljski motociklista Mihal Hernik pronađen je mrtav tokom treće etape relija Dakar. Hernik je pronađen na 206. kilometru deonice između San Huana i Cilecita u Argentini.

''Uzrok smrti još nije poznat. Na njemu se ne vide znaci nesreće'', navodi se u saopštenju. Hernik je imao 39 godina i bio je na 84. poziciji posle prve dve etape. Dakar reli jedan je od najtežih i najzahtevnijih takmičenja na svetu, a ovo je peta žrtva od premeštenja trke u Južnu Amerku.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajnc stao, odlični Alrajhi i Rusi sa Kamazom

 

dakar%202015%205454.jpg

 
Četvrta etapa donela je nova iznenadjenja i nove pehove pojedinaca. Za čuvenog El matadora sve je počelo loše, pa je Karlos Sajnc već na početku specijala morao da zbog kvara zaustavi svoj Peugeot, i sasvim je izvesno da će izgubiti dosta vremena, a i visok plasman. Naser Al Atijah i dalje ide odlično, i dalje je lider u klasi, a u ovoj etapi je iza njega na specijalu bio Nani Roma, medjutim bez ikakvih izgleda za dobru poziciju zbog kiksa u prvoj etapi, koji ga trenutno postavlja na 19. mesto i sa ogromnim zaostatkom. Vrlo dobar je bio Arapin Yazed Alrajhi, sa Toyotom. Reč je o dosta iskusnom 33-godišnjem majstoru relija, višestrukom prvaku na mnogim relijima Bliskog Istoka, i čoveku koji iza sebe ima puno trijumfa, i više uspeha u WRC 2 reliju (prvo mesto u kategoriji, u Švedskoj). On trenutno zauzima izvrsno 3. mesto na ovom maratonu, a ovo mu je debitantski Dakar. Zaostaje za Al Atijahom 23.33 minuta, dok je drugi medju automobilistima Devilier koji kasni za liderom 8.15 minuta.
U klasi motocikala generalni poredak  je: 1. Bareda 2. Koma (+ 12. 49), 3. Gonkalves (+ 20.29)
Kod kvadova je sada opet na čelu Sonik, 2. Lafuente (+ 3.49), 3. Kasale (+ 13.32)
U kategoriji kamiondžija fantastična vožnja ruskih majstora, tročlanih ekipa sa Kamazima, ako ovako nastave biće na podijumu. Oni su očigledno primenuli taktiku, voze timski, pa Čeh Lopre sa Ivecom sada ima zaostatak od 12.42 minuta.
 
preuzeto sa - Auto Blog
 

----------------------------------------


U 5. etapi blistali Vaisilyev i Al Rajhi

 

dakar%202015%20433.jpg

 
Peta etapa u kategoriji automobila donela je prvu pobedu u karijeri na specijalnom ispitu Rusu Vasilyevu u MINIju, drugo mesto sve boljem Arapinu Al Rajhiju sa Toyotom sa zaostakom od samo 20 sekundi, i treće Amerikancu Gordonu sa Hammerom. Al Rajhi vozi sve bolje i bolje pa je smanjio vodjstvo komšije Nasera Al Atijaha na 20.29 minuta. Dakle, prvi je i dalje Naser, drugi De Vilier (+ 10.35), a treći Yazeed Al Rajhi (+ 20.29). Pogled na generalni plasman otkriva mnoga iznenadjenja. Čuveni Stefan Peterhansel sa Peugeot automobilom  je 9. (+ 1.19.17), 14. mesto zauzima Argentinac Spataro (+ 2.21.04) sa Renault Daciom, lošu poziciju sa Hammerom ima Robi Gordon (+ 5.45.46),  Teranova (+ 6.47.54), Karlos Sajnc takodje ima ogroman zaostatak.
Medju motociklistima je praktično sve isto, 1. Bareda sa Hondom, 2. Koma na KTM-u  (+ 10.33), 3. Gonkalves sa Hondom (+ 22.50).
 
preuzeto sa - Auto Blog
 

----------------------------------------


Slupao se Karlos Sajnc

 

sainz%202015.jpg

 
Jedan od najpoznatijih i najcenjenijih reli vozača sveta, još uvek veoma aktivni 52-godišnji Španac Karlos Sajnc (dvostruki WRC prvak i pobednik Dakara iz 2010.), doživeo je udes u 5. etapi u Čileu, u svom specijalno pripremljenom Peugeot DKT automobilu (cevasti ram, biturbo dizel motor, 340 KS, rezervoar od 400 lit.). Posle velikih tehničkih problema u 4. etapa, i gubljenja vremena kada su se zaglavili u pesku, Sajnca i njegovog suvozača noć je zatekla na stazi, pa su tek u 03.30 časova po lokalnom vremenu stigli u bivak. Bili su potpuno iscrpljeni i samo posle 3 sata spavanja nastavili su na 5. etapi. U udesu je njihov auto potpuno oštećen, ali su srećom i Sajnc, i njegov suvozač nepovredjeni, i odustali su od daljeg takmičenja.
 
preuzeto sa - Auto Blog
 

----------------------------------------


6. etapa - Bareda Bort povećao vodjstvo, 4 prva mesta za Ruse

 

dakar%202015%206%20etapa.jpg

 
Posle 688 km dugačke etape, od kojih je 319 km bio dugačak specijalni ispit 31-godišnji Španac Joan Bareda Bort je zadržao prvo mesto, to jest vodjstvo povećao za 2 minuta. On je i u ovoj etapi jedino vodio računa gde se nalazi njegov najozbiljniji rival, zemljak Mark Koma. Prvo mesto na specijalu je prepustio Portugalcu Rodrigezu, koji za njim zaostaje sada 36.4 minuta, a on je bio 5. na specijalu, ispred Marka Kome, četvorostrukog Dakar šampiona, koji je specijal završio kao 6. sa svojim fabričkim KTM-om.
 
U kategoriji kvadova Poljak Sonik je i dalje ubedljivo prvi, iako je specijal dobio Kasale. Sonik ima prednost od čak 20 minuta, sa dobrim izgledima da trijumfuje na reliju. Medju automobilistima se poredak u generalnom plasmanu nije promenio. Relista iz Katara, Naser Al Atijah vozi i brzo i sigurno, dobio je specijal ispred Robija Gordona, koji kao što se zna ima ogromni zaostatak, pa je generalni poredak 1. Al Atijah 2. De Vilier  (+ 11.02), 3. Al Rajhi (+ 28.44).
Kod kamiondžija su tokom cele etape i specijala dominirali Rusi sa Kamazima. Čak četiri Kamaza su predvodila karavan teškaša. Specijal je dobila ruska trojka na čelu sa 30-godišnjim Eduardom Nikolaevom (nekada vozačem kartinga, i već 8 godina učesnika Dakara, u raznim ulogama). Oni su i dalje prvi u generalnom plasmanu. Sada je već izvesno da će Kamaz pobediti na ovom 37. Dakar reliju, a kome će pripasti čast osvajanja najvišeg mesta na podijumu zavisi od timskog dogovora.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neki dnevni izveštaj sa Dakara kao što je pre bilo na RTS-u? Nešto na Youtube? Za nas siromahe koji nemamo kablovsku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kraj - Mark Koma peti put osvajač

 

dakar%202015%20k.jpg

 

Raduju se mnogi, njih preko 200, ali, skoro isti broj učesnika 37. Dakara tuguje jer nisu završili iscrpljujući maraton. Presrećan je Španac Marko Koma (na slici), jer je sa svojim timom i motociklom austrijskog proizvodjača KTM ostvario zavidan rezultat, petu pobedu na Dakaru. U klasi motociklista na poslednju etapu je krenulo samo 79 motociklista, od 161. koliko ih je bilo na startu. Španjolka LAIA SANZ je zauzela 9. mesto i to je njen najveći uspeh na Dakaru, ujedno i najveći uspeh jedne žene na ovom reliju. Najbolji motociklista iz naše regije, Slovenac Miran Stanovnik je po čak 18. put učestvovao na reliju. Završio je na 28. mestu, a ima i puno navijača u Srbiji jer mu je supruga iz Šumadije. Njegov dobar prijatelj, naš Madjar iz Subotice, Gabor Sagmajster je u svom 8. učešću doživeo veliki peh već u drugoj etapi, pad i težu povredu, zbog koje je morao da odustane. Poljak Rafal Sonik je presrećan jer je posle pet pokušaja prvi put pobedio sa svojom kvad Yamahom, a njegov najveći rival Kasale je odustao posle velike borbe.

 

Kod automobilista je ovoga puta bilo svega i svačega, a najstandardniju formu i sjajan ritam prikazao je Naser Al Atijah. Njihov MINI je radio savršeno i oni su od 2. etape bili na liderskom mestu. Naser je tako po drugi put pobedio na Dakaru. U kategoriji kamiona Rusi su zabeležili zaista fantastičan trijumf. Bukvalno su oduvali vozače MAN-a i Iveco-a. Njihova podmladjena ekipa je funkcionisala savršeno, bio je to primer savršenog timskog rada. Od četiri Kamaza, tri ekipe su na prva tri mesta, a ''klinci'', 28. godišnji Mardev, i 30. godišnji Nikolaev, i nešto slabiji 29. godišnji Sotnikov su junački stigli do cilja, svaka im čast.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Čile neće Dakar reli

 

dakar%202015%2011.jpg

 
Čile neće biti zemlja domaćin Dakar relija naredne sezone kao što je to bilo proteklih godina, a kao razlog za povlačenje navedene su poplave u toj zemlji. Naime, ministarka sporta Čilea Natalija Rito rekla je da država ne želi da potroši oko sedam miliona dolara kako bi organizovala pojedine etape tronedeljnog takmičenja, već će taj novac preusmeriti na sanaciju poplavljenih područja.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solberg i Loeb zajedno na Dakar reliju?

 

dakar%20rally.jpg

 
Po još uvek nezvaničnim informacijama, dvojica bivših svetskih reli šampiona mogla bi udružiti snage u nastupu na slavnom Dakar reliju početkom sledeće godine. Sebastien Loeb i Petter Solberg navodno razmatraju ideju nastupa za fabrički tim Peugeota, koji je ove godine ostvario zapažen, ali rezultatski ne previše impresivan utisak nastupivši s automobilom s dva pogonska točka. Peugeot za sledeću godinu priprema novu evoluciju automobila 2008 DKR, a angažman dvojice proverenih relijaša, doduše bez prethodnih pustinjskih iskustava, mogao bi dodatno da začini konkurenciju na sledećem Dakaru. Podsećamo, još jedan bivši WRC vozač, Mikko Hirvonen, nedavno je potvrdio da će učestvovati na Dakaru i to u timu Minija.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Hilux za 2016 Dakar reli

 

toyota%20dakar%201.jpg

 
Toyota je saopštila da će na sledećem Dakar reliju (počinje 2. januara 2016. godine, a vozi se u Južnoj Americi) učestvovati sa novom, trkačkom verzijom najnovije generacije pick-up modela Hilux. Vozilo je dobio novi motor i menjač, modifikovano oslanjanje, elektroniku i unutrašnjost, kao i nove točkove pa je veza sa serijskim modelom samo vizuelna.
 

toyota%20dakar%2011.jpg

 
Za pogon se brine RC-F V8 motor sa 383KS i 600 Nm obrtnog momenta.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Duster na Dakaru 2016

 

dacia%20d%205.jpg

 
Renault Argentina je i ove godine pripremio takmičarski automobil za Dakar Rally, razvijen na bazi modela Dacia (Renault) Duster. Renault Duster Dakar Team će četvrti put zaredom nastupiti na najprestižnijem reliju sveta. Na startu će se pojaviti dve posade u unapređenom automobilu. Novi takmčarski Duster je lakši i pokreće ga osmocilindarski motor iz alijanse Renault-Nissan. Snaga motora iznosi 270 kW (387KS).
 

dacia%20d%2055.jpg

 
Za volanom će biti Emiliano Spataro, kome će radar čitati Benjamin Lozada. Drugi automobil voziće Christian Lavieille, a sa njegove desne strane sedeće Jean Michel Polato.
 

dacia%20d%20555.jpg

 
Duster je prvi put na reliju Dakar nastupio 2013. godine, kada je zauzeo 29. mesto. Sledeće godine, Emiliano Spataro je svoj Duster dovezao do 14. mesta u plasmanu Dakara, a prošle godine rezultat je bio 21. pozicija.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sagmajsterov deveti Dakar

 

142318-dakar%20sag.jpg

 
Manje od deset dana ostalo je do polaska Gabor Sagmajstera na deveto Dakar takmičenje, koje se i naredne godine vozi u Južnoj Americi, konkretno u Argentini i Boliviji. Četa mala, ali odabrana i u ovom izdanju pratiće Sagmajstera tokom dve nedelje koliko traje, najveće i najzahtevnije planetarno takmičenje u kategorijama: motociklisti, kvadovi, automobili i kamioni.
 
''Na deveto izdanje Dakar relija, samo da ne bude zabune, ja uredno računam i 2008. godinu kada su nas dan pre starta u Lisabonu, obavestili da je takmičenje otakazano, idem kao član Autonet motociklističkog tima iz Rumunije. Klupski kolega mi je Emanuel Đeneš, a pored nas u timu su i dva mehaničara. Drugim rečima promenio sam tim i mehaničare, ali su mi ambicije i dalje iste, da završim takmičenje u prvih 50 u konkurenciji motociklista, tu se naravno ne računaju fabrički timovi, već sebe upoređujem sa kolegama amaterima'' - jasan je Sagmajster.
Kao i svih prethodnih sezona luka Avr na zapadnoj obali Francuske, prva je i polazna tačka kada je Dakar u pitanju. Preliminarni tehnički prijem sa sve proverom svih neophodnih instrumenata, koje je takmičar dužan da ''nabudži'' na motor, a ljudi iz organizacije provere, da li je sve na broju i naravno da je ispravno. Sagmajster na Dakaru 2016 nosiće startni broj 107, šta se skoro poklapa sa njegovim tradicionalnim 117 koji nosi na moto kros takmičenjima.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počinje velika avantura

 

142449-dakar%201.jpg

 
Kao i svaki do sad, i predstojeći Dakar Rally, koji se od 2. do 16. januara 2016. vozi u Argentini i Boliviji, biće veliki izazov za sve učesnike.
Kraj jedne kalendarske godine i početak nove, u svetu auto-moto sporta već nekoliko decenija unazad obeležava čuveni Dakar reli. I najnovije, 37. izdanje maratonskog takmičenja, koje do granica izdržljivosti dovodi učesnike i vozila, kao i prethodnih osam, od kada je zbog terorističkih pretnji izmešteno iz Afrike, biće održano u Južnoj Americi.
Start i cilj Dakar relija 2016. biće u Argentini… Iz glavnog grada Buenos Airesa kreće se 2. dana nove godine i onda sledi dvonedeljna avantura kroz južnoamerička bespuća, sa samo jednim danom odmora i to 10. januara u mestu Salta, a sve se završava 16. januara u Rozariju, takođe, u Argentini. Ono što je posebno zanimljivo jeste to da će tamičari, njih ukupno 354, koliko ih je do sada prijavljeno, odnosno 143 na motociklima i 46 na kvadovima, te 110 posada automobila i 55 kamiona, ovoga puta, od zemalja, posetiti još samo Boliviju, odnosno, doći do mesta Ujuni, koje je i najsevernija tačka ovogodišnjeg relija Dakar, pa se potom ponovo uputiti ka jugu, odakle su praktično i krenuli.
 

142448-dakar%2011.jpg

 
Pred takmičarima i njihovim timovima je itinerer dug više hiljada kilometara po izuzetno teškom terenu, uz visoke temperaturne oscilacije i neverovatne promene nadmorske visine. Biće to pravi, ultimativni test za ljude i vozila. Uostalom, zato je Dakar reli i jedno od najtežih takmičenja u auto-moto sportu. A, favoriti? Pa, njih treba, pre svega, tražiti među najbolje pripremljenim fabričkim timovima u svim konkurencijama. Velike ekipe imaju i najveće budžete, pa angažuju i najpoznatije vozače.
Među motociklistima očekuje se velika borba između takmičara KTM-a, Honde i Yamahe, dok u kategoriji kvadova u bitku dve već spomenute japanske marke može da se ukluči i Can-Am. U konkurenciji vozača automobila, glavni rivali biće MINI i Peugeot, koji su uz dobro poznate asove agažovali dve velike WRC zvezde, Mikko Hirvonena i Sebastiena Loeba, kojima će ovo biti prvi nastup na Dakaru, ali ne treba zaboraviti ni Toyotu. Među kamionima, konkurencija proizvođača je možda i najveća, mada Kamaz i dalje važi za favorita u odnosu na Iveco, MAN, Tatru, Ginaf, MAZ i ostale. Ono što svakako treba spomenuti, to je da će Srbija i ove godine imati svog predstavnika na ovom čuvenom takmičenju. To je naš višestruki motokros šampion, Gabor Sagmajster, kojem će ovo biti osmi nastup na reliju Dakar. Subotičanin do sada nije propustio niti jedno nadmetanje na južnoameričkom tlu, a ovoga puta, na svom motociklu KTM, nosiće startni broj 107.

preuzeto sa - Auto Blog
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte tešku nesreću na reliju Dakar: Kineskinja izletela u publiku

 

142742-mini%20dakar.jpg

 

Teška nesreća dogodila se na početku relija Dakar kada je kineska vozačica Guo Meiling izgubila kontrolu nad upravljačem i izletela sa staze u publiku. Već na početku relija Dakar dogodila se teška nesreća za koju je kriva prva kineska vozačica na ovom reliju Guo Meiling, inače uspešna preduzetnica. Ona je u prologu nakon 6.5 kilometara izletela sa staze u svom Miniju X-Raid i pritom je povređeno deset gledalaca. Troje su u kritičnom stanju, dok su ostali lakše povređeni. Učesnici ovogodišnjeg relija Dakar, koji se održava u Argentini i Boliviji, preći će 9.000 kilometara, a trka završava 16. januara. Uvodni prolog, dugačak 11 kilometara, u konkurenciji automobilista pripao je Holanđaninu Bernhardu Ten Brinkeu u Toyoti, dok je devetostruki svetski šampion u reliju Francuz Sebastien Loeb (Peugeot) bio deseti sa 9 sekundi zaostatka.
 
Nevreme otkazalo prvu etapu i specijal
Direktor relija Etienne Lavigne, otkazao je prvu etapa i specijalni ispit. Veliko nevreme i jak vetar onemogućili su poletanje mnogih helikoptera koji prate karavan učesnika, a vozila sada ima 346, posle incidenta u toku prologa kada je u publiku izleteo Mini takmičarke iz Kine i povredio više posmatrača.
 
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugu etapu Dakar relija osvojio Loeb u Peugeotu i vodi u ukupnom poretku

 

loeb%20peugeot.jpg

 
Posle šokantnog izletanja Minija u publiku na početku Dakar relija tokom prologa na specijalnom ispitu, nastavljen je reli drugim danom takmičenja. Drugu etapu je osvojio devetostruki svetski prvak u reliju Sébastien Loeb (na ovom reliju ima debi) za upravljačem Peugeota ispred timskog kolege Stéphane Peterhansela koji je svoj Peugeot dogurao do drugog mesta. Treći je De Villiers u Toyoti, a četvrti Girvonen u Miniju. To je ujedno i poredak u ukupnom plasmanu na Dakar reliju. Loeb je drugu etapu odvezao za 3 sata 45 minuta i 46 sekundi.
U konkurenciji motocikla vodi KTM ispred Husqvarne, a kod kamiona MAN drži prvo i drugo mesto, a iza njih su se poređali Iveco i Tatra. U konkurenciji Quadova na prvih 11 mesta je Yamaha, a na 12. mestu je Honda.
 
Sagmajster 90. na drugom specijalu
Naš motociklista je stigao u cilj kao 90. a najvažnije je da nastavlja dalje, jer reli je tek počeo. Njegov timski kolega iz Rumunije je bio izvanredan i sada je na visokom 20. mestu. Fenomenalna Španjolka Lai Sanz je bolja, stigla je u cilj kao 14. i od nje se može očekivati dalje napredovanje. Slovenac Simon Marčič je vozio bez rizikovanja i sada je na 80.mestu.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loeb osvojio i treću etapu Dakar relija i sa 5 minuta prednosti vodi u ukupnom poretku

 

dakar%20loeb%202016%205.jpg

 
Svetska reli legenda Sébastien Loeb pobedio je i na trećoj etapi Dakar relija. Francuski vozač bio je na trećoj etapi brži za 1:23 minuta od svog španskog kolege Carlosa Sainza koji takođe vozi Peugeot. Loeb, devetostruki svetski prvak u reliju, tako je u svom debiju na Dakar reliju pobedio već na dve etape. U teškim uslovima Loeb se odlično snašao, a u ukupnom poretku vodi s prednošću od 5:03 minuta ispred drugoplasiranog Giniel de Villiersa u Toyoti. Leobov zemljak Stéphane Peterhansel, koji vozi Peugeot, treću etapu je završio kao šesti, pa je u ukupnom poretku trenutno treći. U konkurenciji motocikla vodi KTM ispred dve Honde, a kod kamiona MAN drži prvo i drugo mesto, a iza njih su se poređala tri Ivecoa i Tatra. U konkurenciji Quadova vodi Yamaha, koja u prvih 10 drži čak devet pozicija, jedna Honda nalazi se na 8. mestu.
 
Sagmajster na 83. mestu     
Taman kada se pomisli da su objavljene liste plasmana konačne, stigne iznenadna ispravka, koja obično nastaje posle pregleda svih penalizacija. Tako je sada došlo do promene u generalnom plasmanu u vrhu klase za motocikliste, pošto je Bareda dobio 1 minut penalizacije, pa se sada na prvoj poziciji nalazi Slovak Svitko, sa KTM, a slede Honde.
Naš Sagmajster je na nešto boljem mestu - sada je 83. a u naredna dva dana slede veoma neizvesne i teške etape kada motociklisti neće imati tehničku pomoć. Našem šampionu predstoji da sam menja pneumatike i da nešto eventualno popravi na motociklu.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. specijal Peterhanselu i Goncalvesu, Sagmajster 77. u generalnom

 

dakar%20paulo.jpg

 
Još nisu obračunate penalizacije kojih će verovatno biti i u ovoj etapi. Do sada je blizu 100 vozača kažnjeno zbog raznih prekršaja, a poznati Amerikanac Robi Gordon je do sada već zaradio 1 sat i 4 minuta penala. Na 4. specijalu ekipa sa Pežoima je ostvarila trostruki trijumf, a najbrži je bio Stefan Peterhansel, ispred Sajnca i Loeba. U ukupnom plasmanu Loeb je i dalje vodeći, prati ga Peterhansel (+ 4.48 min.) i Naser Al Atijah (+ 11.09 min.). Medju motociklistima se takodje vodi velika borba. Iskusni Portugalac, 37-godišnji Paulo Honcalves (na slici) sa Hondom, kome je ovo 10. Dakar, na specijalu je bio najbrži pa je preuzeo prvo mesto u generalnom plasmanu.
Gabor Sagmajster je specijal priveo kraju na 82. mestu a dobijamo podatak da je u generalnom sada na 77. poziciji. Ipak, valja sačekati ispravke i konačni poredak. Kod maratonaca sa kvadovima na specijalu je pobedio Marcos Patroneli, njegov brat Alehandro je bio 4. a u generalnom je lider Čileanac Casale.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trostruka pobeda Pežoa…Sagmajster 77.

 

dakar%20loeb%202016%206.jpg

 
Još jedna etapa je privedena kraju. Loeb, Peterhansel i Sainz su ostvarili tripl pobedu, a četvrti je u generalnom Nasel Al Atijah sa Minijem i zaostatkom od 14 minuta. Kod motociklista je specijal pripao Australijancu Price-u, a Goncalves i dalje drži lidersku poziciju u ukupnom poretku. Naš Sagmajster je na specijalu bio 72. a u generalnom poretku zauzima 77. mesto sa zaostatkom u odnosu na vodećeg 3.07.39. Njegov timski rival Gyenes je na 23. poziciji u generalnom, dok je Slovenac Marčič, posle ove pete etape na 95. mestu i zaostaje 3 sata i 7 minuta. U klasi kvadova Peruanac Hernandez je pobedio na specijalu, ali je Rus Karyakin sada vodeći u toj kategoriji.. Kod kamiondžija je prvu pobedu na ovom reliju ostvario Rus Nikolaev sa svoja dva saputnika u Kamazu, a u generalnom je vodeći Argentinac Villagra, sa Ivecom.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martin Prokop na krovu

 

dakar%20prokop.jpg

 
Na čevrtom specijalnom ispitu na krovu se našla posada iz Češke sa Toyotom. Poznati češki relista, 33. godišnji Martin Prokop i njegov suvoza, posle greške u punoj brzini, našli su se na krovu. Nisu povredjeni ali su izgubili dosta vremena dok svoj automobil nisu vratili na točkove, u čemu im je pomogao njihov komšija, poznati poljski skijaš i reli maratonac Adam Mališ. Martin Prokop se posle pete etape nalazi na 16. mestu sa zaostatkom od 1 sat i 6 minuta u odnosu na lidera klase. Njemu je ovo debi na Dakar reliju. Dugo je već u svetu auto sporta. Iza sebe ima čak 114 WRC takmičenja i 3 WRC pobede na specijalima. U sezoni 2009. je bio juniorski prvak sveta, serije JWRC.
 

Predsednik Bolivije Morales lično čestitao Loebu

 
U Boliviji se ovih dana dosta govori o Dakar reliju, a veliki broj žitelja ove zanimljive države prati prolazak zahuktalih mašina. Predsednik Bolivije 56-godišnji Evo Morales je lično sačekao vodeće u cilju etape, u gradiću Ujumi, i rukovao se sa vidno raspoloženim liderom Loebom, a u njihovom društvu je bila i Mis Bolivije. Veliki špalir publike sačekao je umorne maratonce, a devojke su prosto poludele za popularnim Francuzom. Ujumi se nalazi na jugozapadu Bolivije, na oko 3.700 metara nadmorske visine, a na rubu gradića je najveća slana pustinja (dno nekadašnjih jezera) na svetu od 10.582 kvadratna kilometra. Koliko je velika pomoći će podatak da je kao pola naše Vojvodine (21.506 km kvadratnih).
 

dakar%20bolivija.jpg

 

Zašto je Peugeot 2008 DKR 16 toliko superioran?

 
Dakar reli 2016. se polako bliži kraju prvog poluvremena i danu predvidjenom za odmor. 
 

dakar%20loeb%202016%205.jpg

 
Verovatno se sećate proteklog Dakara, kada se po mnogima Peugeot nije pokazao u pravom svetlu. Za ovaj reli 2016. godine, tim iz Francuske se pripremao godinu dana, vozilo je pretrpelo puno izmena, obavljeno je mnogo sati u testiranju, naravno na terenima sličnim Dakar reliju. Za sada se zna sledeće, Peugeot 2008 DKR 16 je dosta bolji, i kreiran je isključivo za relije van puteva, za teške makadamske i peščane podloge, ojačan, spušten i nešto proširen. Težina je smanjena a karoseriju nosi lagani i čvrsti ram. Precizne mere, i sve ono što ovaj izvanredni reli automobil čini, znaju samo oni koji su ga osmislili i sklopili. Zna se da je reč o 3.0 litarskom dizel motoru - bi turbo, od oko 350KS i sa 800 Nm obrtnog momenta. Pogon je na zadnjim točkovima.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...