Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - dihtovanje menjača

Recommended Posts

Pitanje je koliko vlazi na dihtungu. Ako je malo, to nece da diraju. Jednom kolegi ovde je bas bilo vlazno, cak mozda i kapalo, njemu su menjali

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nisu to primetili na servisu, ali ja jesam ubrzo nakon toga. Koliko dugo traje zamena dihtunga?
5 ipo sati tako su mi rekli, uz to zamenice mi i lajsnu od gepeka jer ima tackice od korozije pa cu morati da ga ostavim na ceo dan
 

Pitanje je koliko vlazi na dihtungu. Ako je malo, to nece da diraju. Jednom kolegi ovde je bas bilo vlazno, cak mozda i kapalo, njemu su menjali


Na mom pusta minimalno, nista ne kaplje ali je vlazan u svakom slucaju mi preporucuju da zamene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pušta ti na dihtungu ili na semeringu menjača?

Ja sam menjao semering. Auto je ostao dva dana u servisu. Predihtovali su i menjač. Novi dihtung je katastrofa loš. Ulje se razlilo na po 1 cm oko dihtunga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U AK Kole. Nije bilo cela dva dana. Nisam se najsrećnije izrazio. Ostavio sam auto popodne i došao po auto sutra na kraju radnog vremena.

To mu dodje to samo je meni bilo lakše tako nego da trčim preko celog grada ujutru pa opet popodne.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi dihtung je katastrofa loš. Ulje se razlilo na po 1 cm oko dihtunga.

 

Može samo novi dihtung (masa) da se razlije tako nakon stezanja (i tako je ok, tako i treba da bude, višak se samo obriše)...ne može ulje.

Jesi li preuzeo auto iako si video, ono što kažeš da je ulje, razliveno? Ako si to video i smatraš da je ulje, zašto si uopšte preuzeo takav auto iz servisa?

Ako se kasnije pojavilo, jesi li opet reklamirao? Imaš li i dalje garanciju na auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onaj deo što vidim jeste diht masa većinom, osim na jednom mestu gde deluje da je ulje i gde se kasnije pojavilo. Reklamirao sam ponovo. Proveriće kada ostavim auto na zakazanu popravku. Imaće vremena tada i da ponovo predihtuju menjač ako bude trebalo. Ne verujem da se razlivena diht masa može obrisati, deluje prilično otporno i masno. Baš ću ih pitati.

 

Da li smatraš da ja kao kupac novog automobila treba da znam razliku izmedju dih mase i ulja i da zagledam motor i ispod automobila svaki čas tražeći tragove ulja na autu starom nepunih godinu dana?
Da li smatraš da je normalno da ode semering menjača na 8000 km?
Zašto se nova diht masa mora razliti na sve strane, tj zašto je različita od originalno korišćene?
Na prethodnom autu sam menjao semering na 120k km i nije bilo nikakvog ulja u motornom prostoru niti diht mase, a tada sam koristio zamenske a ne originalne delove kao sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li smatraš da ja kao kupac novog automobila treba da znam razliku izmedju dih mase i ulja i da zagledam motor i ispod automobila svaki čas tražeći tragove ulja na autu starom nepunih godinu dana?

 

Ne treba da znaš. Ali, onda ne treba ni da pišeš da je ulje kad već ne znaš šta je. ;)

Ne treba da zagledaš auto ispod. Ne zagledam ni ja svoj koji je mnogo stariji od tvog. Za to služi servis, neka se tamo pogleda.

 

Da li smatraš da je normalno da ode semering menjača na 8000 km?

 

Ne zanima me ništa na novom autu. Tako bih se ja ponašao. Imam garanciju i baš me briga šta će da mu se dogodi.

 

Zašto se nova diht masa mora razliti na sve strane, tj zašto je različita od originalno korišćene?

 

Ista je. Obriše se svaka.

Treba da odeš u sledeću posetu fabrici da vidiš šta se dešava sa viškom lepka, diht mase i ostalog jer to jednostavno mora da se istisne nakon što se dva dela spoje (zalepe, zadihtuju, samo se tako zna da je stavljeno dovoljno, a ne manje nego što treba)...još to uglavnom robot nanosi, a kamoli kada to čovek radi u servisu.

Evo ti primer kako se nanosi masa u fabrikama motora, menjača.

Ovo je AMG odeljenje, ručno sklapanje motora, ali diht masu nanosi robot.

 

dd001.jpg  dd02.jpg  dd03.jpg

Tek nakon montiranja i stezanja šrafovima pojavi se višak mase, bude istisnut. Onda se prebriše krpom nakon stezanja i to je to.

Vidiš kako na prvoj sledećoj slici nema ničega crnog između, ali kad krene da stavlja šrafove i da ih steže, crno (višak mase), izlazi napolje (druga slika dole).

 

dd05.jpg  dd06.jpg

 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/55163-schumacher-i-rosberg-sastavljaju-amg-motor/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da javim da je promenjen dihtung na menjacu, radili su ga od 8 ujutru do 6 popodne, cak su hteli da prebace za sutra dan posto rade do 4 ali na moju molbu ostali su prekovremeno i zavrsili posao, pa da pohvalim trud majstora u AK Kompresor. Jos jednom ljudi proverite menjac u pitanju je fabricka greska, na pojedinim serijama nije stavljeno dovoljno dihtung mase. Lajsnu na pragu gepeka i lupkanje napred levo su ostavili da rese sledeci put...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da ga proverim? Di da gledam? I sta treba ili ne treba da vidim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da odes do servisa u rutinsku kontrolu, ili eventualno neki lokalni majstor samo da baci pogled. Meni nije curelo, bilo je samo vlazno ali su mi preporucili da se zameni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po majstorima u servisu nisam prvi,al na forumu cu verovatno biti. Oko Nove godine je primeceno vlazenje ulja na menjacu, a pre nekih mesec dana na kontrolnom pregledu su nasli isti problem. Menjac skinut, stavljena bolja pasta, te vracen ,naravno popravka u garanciji. Navodno nisam prvi, tako da povremeno to proverite ako vam vec zbog necega budu dizali kola. Inace i ranije sam imao Fiata, punta mk2 16v, i jedini problem koji sam imao s njim za 5 godina je bilo curenje menjaca, dok sam pozamenjivao sve semeringe poludeo sam. Menjac kod FIATA je uvek divan deo automobila , pogotovo sto koliko sam shvatio drugi proizvodjaci koriste nekakve semeringe za zaptivanje, a FIAT i dalje pastu. MAda i pored toga ostacu veran FIAT-u do kraja zivota, prva ljubav sta cu.... 

 

U svakom slucaju sve je zavrseno za 1 dan, zahvaljujuci i mom komsiji doduse koji radi u AK, a znam da citaju nas forum, Hvala komso.  :)

Moram da primetim da je po vracanju menjac bolji, nekako lakse ulazi u prvi i vraca u drugu, lepo su ga nastelovali, mada sam ja vec ranije kukao na menjac, cak se i krcanje u rikverc sve redje cuje ( meni od kupovine krci povremeno cak i kad cekam 2 sekunde ). Sve u svemu nemam nikakve bojazni sto se tice motora, jer sam takav ali slabiji imao u puntu i sem servisa nikad nista nije pipnuto na njemu,  ali zbog menjaca nece mi biti zao da dam 450 evra da ne razmisljam 3 godine duze.

Pozdrav svima, i eto samo povremeno pogledajte da nema ulja ispod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bio sam na redovnom servisu pre tri meseca i nakon servisa su konstatovali da je sve ok na autu. Bio je na dizalici pola sata, ako taj radnik nije video ulje iz menjacha necu ga ni ja videti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam bio pre tri meseca na servisu i nisu mi nista rekli, ovo su mi pronasli u drugom servisu gde sam otisao zbog zveckanja u levom A stubu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...