Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

Stellantis STLA Medium platforma za električna vozila sa dometom do 700 km

 

stla 02.jpg

 

Kompanija Stellantis je razvila potpuno novu platformu STLA Medium, koja će se koristiti za električne automobile, krosovere i SUV-ove u C i D segmentima. Predviđena za proizvodnju u Evropi kasnije ove godine, platforma STLA Medium je globalna arhitektura i prva od četiri BEV platforme koje su prvobitno najavljene 2021. Platforma je veoma fleksibilna kako bi se prilagodila širokom spektru vozila. Modeli bazirani na arhitekturi mogu imati dužinu od 4.300 do 4.900 mm i međuosovinsko rastojanje od 2.700 do 2.900 mm. Ova vozila takođe mogu imati više od 220 mm klirensa za respektabilne terenske sposobnosti.

 

stla 01.jpg

 

Vozila na platformi STLA Medium biće u ponudi sa pogonom na prednje ili sve točkove. Kompanija navodi da možemo očekivati snagu između 218 KS i 387 KS. Platforma će omogućiti smeštaj baterije upotrebljivog kapaciteta do 98 kWh, a Stellantis ističe da će postojati ''Standard'' kao i ''Performance'' paketi baterija. Prvi će obezbediti 500 km dometa u WLTP ciklusu, dok će varijanta Performance to povećati na 700 km. STLA Medium ima električnu arhitekturu od 400V i obećava da će pružiti najbolju energetsku efikasnost u klasi, vreme punjenja i povezanost. Stellantis navodi da će vozila bazirana na platformi moći da se napune od 20% do 80% za 27 minuta.

 

Stellantis je dodao: ''Komponente platforme, kao što su sistem grejanja/hlađenja kabine, upravljanje, pomoć pri kočenju i pogon su dizajnirane da minimiziraju potrošnju energije. Ovi napori se kombinuju sa širokom upotrebom laganih i čvrstih materijala kako bi se optimizovao domet vozila i pružile primerne performanse vožnje i upravljanja.'' Godišnje se može proizvesti do dva miliona vozila na platformi STLA Medium u nekoliko fabrika širom sveta. Izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares ističe: ''Ono što danas vidimo je proizvod dvogodišnje beskompromisne inovacije za isporuku čiste, bezbedne i pristupačne mobilnosti, podržane našim ulaganjem od 30 milijardi evra u elektrifikaciju i softver do 2025.'' Dodao je: ''Platforma STLA Medium demonstrira moć globalne Stellantis tehničke zajednice, isporučujući proizvode koji su hiperfokusirani na naše kupce i prepravljajući dugotrajne pretpostavke o transportu dok idemo kao ugljeničnoj neutralnosti do 2038. godine.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi u Kini navodno traži platformu za nove automobile

 

audi a6 etron04.jpg

 

Audi, jedan od najvećih ponosa nemačke autoindustrije, navodno u Kini traži platformu za električne modele. Kako piše Automobilwoche, kompanija želi da ubrza razvoj električnih vozila, a izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume je navodno već potpisao predlog pa bi trebalo da bude predstavljen Nadzornom odboru ove nedelje.

 

Audi je demantovao ova nagađanja, ali nemački magazin ne odustaje, pa je priču proširio informacijom da kompanija već razgovara sa drugim proizvođačima automobila. U sve se uključio i Automotive News Europe, koji pretpostavlja da Audi cilja na platformu iz BYD-a ili BAIC-a. Publikacije naglašavaju da je ovaj poslovni potez posledica mogućih problema u razvoju, posebno sa SSP platformom. Blume je do sada sugerisao da nova platforma dolazi 2026. godine, a ne krajem decenije. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis predstavio platformu STLA Medium osmišljenu da elektrifikuje sam centar globalnog tržišta pomoću inovacija koje ne zastarevaju

 

stla_medium_platform_overhead_drive_modules_logo.png

  • STLA Medium platforma je dizajnirana da zadovolji očekivanja korisnika u vezi sa onim što im je najvažnije: najbolja autonomija u klasi od preko 700 km, vreme punjenja, performanse, efikasnost, pristupačnost, uživanje u vožnji.
  • STLA Medium je prva od četiri globalne BEV platforme koja će biti lansirana manje od dve godine nakon prezentacije na Danu električnih vozila (EV Days) u julu 2021. godine.
  • Fleksibilnost STLA Medium omogućava jednoj platformi da podrži putničke automobile, krosovere i SUV-ove nekoliko brendova u C i D segmentima - centar globalnog tržišta vozila.
  • STLA Medium će biti instalirana u nekoliko fabrika kako bi se podržala smela ambicija elektrifikacije, počevši od Evrope.

Stellantis predstavlja STLA Medium, globalnu platformu za BEV sa vrhunskim elementima, uključujući najbolju autonomiju u klasi od 700 kilometara (435 milja), energetsku efikasnost, snagu motora i brzinu punjenja. STLA Medium platforma nudi veliku autonomiju u kombinaciji sa osmišljenom fleksibilnošću kako bi mogla da podrži različite vrste vozila i konfiguracije pogona na tržištu, u C- i D-segmentima koji su u 2022. godini zabeležili prodaju od 35 miliona vozila - gotovo polovinu od ukupno 78.5 miliona vozila prodatih globalno te godine. Danas, Stellantis brendovi nude 26 različitih modela vozila u tim segmentima na različitim platformama. Na STLA Medium platformi se može proizvoditi do dva miliona vozila godišnje u nekoliko fabrika širom sveta, počevši ove godine u Evropi. 

 

''Ono što danas vidimo rezultat je malo više od dve godine inovacija bez kompromisa kako bismo pružili čistu, sigurnu i pristupačnu mobilnost, podržanu našom investicijom od 30 milijardi evra u elektrifikaciju i softver do 2025. godine'', rekao je Karlos Tavares (Carlos Tavares), izvršni direktor kompanije Stellantis. ''Platforma STLA Medium demonstrira snagu globalne tehnološke zajednice Stellantis-a, pružajući proizvode koji su izuzetno usredsređeni na naše kupce i koji menjaju dugogodišnje pretpostavke o saobraćaju dok težimo ka nultim emisijama ugljenika do 2038. godine.''

 

STLA Medium je prva od četiri globalne BEV platforme koje su predstavljene na Danu električnih vozila 2021. godine, a koje podržavaju buduće proizvode kompanije i ključne su za postizanje ambicioznih ciljeva strateškog plana Stellantis Dare Forward 2030, uključujući postizanje 100% prodaje putničkih vozila sa baterijskim električnim pogonom (BEV) u Evropi i 50% prodaje putničkih vozila i lakih teretnih vozila sa BEV pogonom u Sjedinjenim Američkim Državama do 2030. godine. Plan Dare Forward 2030 ima za cilj smanjenje emisija ugljen-dioksida za polovinu do 2030. godine, upoređujući sa merenjima iz 2021. godine, i postizanje neutralnosti u emisiji ugljenika do 2038. godine, sa jednocifrenim procentualnim kompenzacijama preostalih emisija.

 

STLA Medium platforma je dizajnirana da premaši očekivanja kupaca
Platforma STLA Medium, koja je dizajnirana za BEV vozila, pruža najbolju autonomiju u klasi od preko 700 km (435 milja) sa Performance paketom, dok Standardni paket ima autonomiju od preko 500 km (310 milja) prema proceduri WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Sa korisnom energijom do 98 kilovat-sati (kWh), STLA Medium je najbolja u klasi po ugrađenoj energiji između točkova. STLA Medium, koja koristi električnu arhitekturu od 400V, pruža najbolju energetsku efikasnost i vreme punjenja, kao i povezanost sa ekosistemom punjenja i usluga koji poboljšavaju svako putovanje. U zavisnosti od primene, potrošnja može biti manja od 14 kWh na 100 km, što je najbolja energetska efikasnost u klasi. Vlasnici će moći da napune svoju bateriju od 20% do 80% za 27 minuta, brzinom od 2.4 kWh po minuti.


Vozila bazirana na platformi STLA Medium će se prodavati širom sveta i biće dostupna sa prednjim pogonom ili pogonom na sva četiri točka uz dodatak drugog električnog pogonskog modula na zadnjem delu, sa snagom BEV pogona u rasponu od 160 do 285 kW (215-380 konja).  Stilovi karoserije će uključivati putnička vozila, krosovere i terence. Fleksibilnost platforme STLA Medium pruža dizajnerima Stellantis-a slobodu da kreiraju vozila sa: 

  • međuosovinskim rastojanjem koje može varirati između 2.700-2.900 milimetara.
  • ukupnom dužinom vozila u rasponu od 4.3-4.9 metara.
  • sa razmakom od tla većim od 220 mm kako bi se osigurala sposobnost vožnje van puta i performanse.
  • točkovima prečnika do 750 mm, ključnim atributom za dizajn platforme.

Stručnjaci za inženjering i proizvodnju u Stellantis-u su se fokusirali na postizanje što efikasnije instalacije modularnog, visoko gustog jednoslojnog baterijskog paketa u fabrici montaže, maksimiziranje prostora unutar vozila i poboljšanje vožnje i upravljivosti sa niskim centrom gravitacije. Komponente platforme, poput sistema za grejanje/hlađenje kabine, upravljanja, asistencije pri kočenju i pogona su dizajnirane da minimiziraju potrošnju energije. Ti napori se kombinuju sa širokom upotrebom laganih i čvrstih materijala radi optimizacije autonomije vozila i pružanja izuzetnih performansi vožnje i upravljivosti. STLA Medium će pružiti najbolju cenu pakovanja baterija u klasi koja takođe poboljšava proizvodne obime. Obodne dimenzije baterijskog paketa su konstantne među opcijama za skladištenje energije, sa zajedničkim postoljem i dizajnom za hlađenje 

 

Platforme koje ne zastarevaju
Porodica STLA platformi (Small/Medium/Large/Frame) je konstruisana tako da ne zastareva - modularna i inherentno fleksibilna u međuosovinskom rastojanju, širini, previsu, visini od tla i dizajnu vešanja. Mogućnosti i performanse vozila baziranih na STLA platformi će se prilagođavati i unapređivati tokom godina implementacijom STLA Brain arhitekture, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive platformi - omogućavajući ažuriranje softvera putem Interneta i unapređenog  hardvera. Ugrađena fleksibilnost obuhvata i pogon - prednji pogon, zadnji pogon, pogon na sva četiri točka i sa više izvora pogona - pokrivene porodicom od tri skalabilna električna pogonska modula (EDM). Platforme su dizajnirane sa mogućnošću prilagođavanja budućim hemijama baterija, uključujući baterije bez nikla i kobalta, kao i baterije u čvrstom stanju. To omogućava Stellantis brendovima da prilagode sposobnosti vozila za idealan balans između cene i performansi.
 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će lansirati šest modela na Neue Klasse platformi tokom ove dekade

 

bmw vision nc 07.jpg

 

Prvi modeli bazirani na Neue Klasse arhitekturi biće SUV/krosover i limuzina u segmentu automobila srednje veličine.

Kada je BMW lansirao i3 pre desetak godina, ovaj baterijski pogonjeni hečbek predstavljao je veliku prekretnicu za bavarsku marku. Radilo se o novom pogonskom konceptu, novim materijalima, novom načinu proizvodnje i novom dizajnu, baziranom na održivosti. BMW i3 se smatrao najnaprednijim automobilom svog vremena. Niko od konkurenata  u ponudi nije imao tako nešto. U BMW-u se nadaju da će ovaj scenario biti ponovljen sa Neue Klasse porodicom električnih automobila. Još jednom, Bavarci će lansirati čisto električni automobil koji će se radikalno razlikovati u odnosu na ostatak sveta.

 

Neue Klasse otelotvoruje tranziciju minhenske kompanije ka električnoj i digitalno povezanoj mobilnosti. Namenska 800V električna arhitektura je razvijena upravo za te potrebe. U srcu sistema se nalazi visokonaponska baterija modularnog dizajna. Umesto da počiva na osnovnoj ploči, baterijski paket je deo strukture karoserije, redukujući na taj način masu i smanjujući troškove proizvodnje. Što se samih baterija tiče, BMW će se prebaciti s prizmatičnih na cilindrične ćelije. Prednosti se ogledaju u boljem pakovanju, nižoj ukupnoj visini i većoj energetskoj gustini. Šesta generacija BMW eDrivea će svoj debi imati u Neue Klasse modelima. Novi sistem je lakši, kompaktniji i više od 40% efikasniji na planu troškova u poređenju s aktuelnom varijantom eDrivea. Predviđa se da će potrošnja energije biti do 25% niža u odnosu na trenutnu soluciju. Neue Klasse predstavlja najveću BMW-ovu investiciju u istoriji. Električna arhitektura je dizajnirana tako da pokrije kompletan portfolio bavarskog proizvođača automobila. Neue Klasse tehnologija će činiti osnovu za šest modela pre isteka ove dekade.

 

bmw suv nk.jpg

 

iX3 SUV (kodnog imena NA5) trebalo bi da pristigne krajem 2025. Biće sklapan u novoj BMW-ovoj fabrici u Mađarskoj. Produžena verzija iX3 (NA6) proizvodiće se u Kini. BMW će započeti proizvodnju sedana veličine serije 3 (kodnog imena NA0) u fabrici u Minhenu. Kasnije će biti biti pokrenuta i u Meksiku i Kini. Sedan u kupe stilu očekuje se 2026. dok će karavanska varijanta pristići 2027. Šesti model je kompaktni SUV kodnog naziva NB5, za koji se očekuje da će zameniti iX1. Sa dolaskom Neue Klasse, očekuje se da BMW uvede i novu nomenklaturu, da bi izbegao zbunjivanje kupaca tokom tranzicije. Limuzina veličine serije 3 će poneti oznaku i320 ili i330, u zavisnosti od specifikacija, dok će modeli serije 3 sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem biti označeni čisto kao 320 odnosno 330, tako da će ''i'' u slučaju benzinskim modela biti izbačeno, kao i ''d'' za dizel verzije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...