Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

Mazda će do 2025. lansirati tri električna i pet Plug-in hibrid modela

 

Mazda-MX-30 2.jpg

 

Mazda je još jedan u nizu proizvođača automobila koji je objavio planove za elektrifikaciju svoje palete modela na dugom putu ka postizanju ugljenične neutralnosti do 2050. godine. Za to će biti potrebna velika ulaganja kako bi se postepeno povukao motor sa unutrašnjim sagorevanjem i na kraju ponudio samo električni pogon. U međuvremenu, ova japanska marka će u  narednim godinama predstaviti puno elektrifikovanih modela. Između 2022. i 2025. biće lansirano najmanje pet hibridnih vozila, zajedno sa pet priključnih hibrida i tri čisto električna automobila. Ovi proizvodi će u velikoj meri ciljati domaće tržište Japana, kao i Evropu, Sjedinjene Države, Kinu i region ASEAN (Asocijacija država jugoistočne Azije). Blago hibridni pogonski sklopovi, koji su već dostupni za pojedine modele, nastaviće da se nude kao ulazna tačka u elektrifikovanu Mazdinu liniju.

 

Skyactiv EV Scalable Architecture je zvanično ime onog što će biti prva Mazdina platforma posvećena električnim vozilima. Biće predstavljena na serijskom modelu 2025. godine i poslužiće kao osnova za nekoliko vozila različitih veličina i stilova karoserije predviđenih za izlazak na tržište do kraja decenije.

 

215372-mazda ev.jpg

 

Imajmo takođe na umu da se rotacioni motor zaista vraća, ali ne za sportski automobil. Umesto toga, služiće za produženje dometa u MX-30, crossoveru koji je u početku lansiran kao EV, pre nego što je Mazda dodala hibridnu verziju na nekim tržištima. Kompanija procenjuje da će cela njena linija imati neki oblik elektrifikacije do 2030. godine, kada se predviđa da će četvrtina njenih proizvoda činiti električna vozila.

 

Pored zauzete agende elektrifikacije, ovaj relativno mali proizvođač automobila takođe radi na naprednijem sistemu autonomne vožnje. Nazvan ''Mazda Co-Pilot Concept'', premijerno će se predstaviti u sledećoj generaciji velikih automobila 2022. godine, verovatno u automobilima sa pogonom na zadnje točkove koji treba da koriste šestocilindrične motore. Naprednije verzije sistema će u svakom trenutku nadgledati stanje vozača da bi automatski aktivirale sistem autonomne vožnje ako vozač više ne može da bezbedno kontroliše vozilo. Automobil će sam kočiti pre nego što se zaustavi na tački gde će to biti bezbedno, a pozvaće i hitnu pomoć.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes najavio tri nove platforme za električne automobile

 

216523-mercedes eq 03.jpg

 

Mercedes je potvrdio da će predstaviti tri nove platforme za električna vozila u 2025. godini, kao deo tranzicije kompanije u proizvođača električnih vozila. Mercedes je takođe najavio da će do 2025. kupci imati električnu alternativu za svaki model koji ovaj brend proizvodi. Ovo je već počelo, sa EQS i S klasom, kao i modelima EQV / V, EQC / GLC, EQB / GLB i EQA / GLA. Da bi pokrenuo projekat, Mercedes je osmislio strategiju koja podrazumeva ulaganje više od 40 milijardi evra u istraživanje i razvoj između 2022 i 2030. godine. Električna budućnost proizvođača počiva na potpuno redizajniranoj tehnologiji baterija, efikasnijim električnim motorima i tri nove platforme, nazvane MB.EA, AMG.EA i VAN.EA.

 

mercedes 2025 002.jpg

 

MB.EA će se koristiti za buduće srednje i velike putničke automobile kompanije; AMG.EA će biti osnova budućih sportskih modela i VAN.EA će biti baza za električna komercijalna vozila ovog brenda.

 

mercedes amg ea01.jpg

 

Mercedes će takođe modernizovati svoju tehnologiju elektromotora, uz novu 800V elektronsku arhitekturu za svoje buduće električne modele. Mercedes će takođe povećati svoju proizvodnju baterija da bi zadovoljio rast potražnje; kompanija će naime izgraditi osam novih fabrika baterija širom sveta. Za sada je jedna fabrika planirana u SAD-u, a četiri širom Evrope. Nove baterije će takođe biti veoma standardizovane, što znači da će biti kompatibilne sa više od 90 odsto budućih modela kompanije.

 

Mercedes sarađuje sa partnerima kao što su Shell Recharge i Ionity da bi punjenje njihovih električnih automboila bilo pogodnije. Mercedes me Charge usluga je već jedna od najvećih svetskih mreža za punjenje sa više od 530.000 tačaka punjenja širom sveta. Shell Recharge partnerstvo će dodati još 30.000 punjača na tu listu. Do 2022. godine, sve Mercedes fabrike putničkih autombobila i baterija će biti potpuno karbonski neutralne. Mercedes će takođe raditi na recikliranju baterija, bilo da ih koristi kao jedinice za skladištenje energije ili da ih demontira i koristi materijale u proizvodnji novih ćelija.

 

Ola Kallenius, generalni direktor Mercedesa i Daimlera, rekao je: ''EV tranzicija ubrzava - posebno u luksuznom segmentu, gde Mercedes pripada. Ovaj korak označava duboku preraspodelu kapitala. Upravljajući ovom brzom transformacijom i dok štitimo naše ciljeve profitabilnosti, obezbedićemo trajni uspeh Mercedesa. Zahvaljujući našoj visoko kvalifikovanoj i motivisanoj radnoj snazi, uveren sam da ćemo biti uspešni u ovoj uzbudljivoj novoj eri.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus lagana platforma za naslednike modela Elise i Evora

 

218391-lotus ev.jpg

 

Lotus je detaljno opisao laganu platformu koja će podržati njegove potpuno električne zamene za modele Elise, Exige i Evora, a koje će se pojaviti od 2026. godine. Nova arhitektura je 37% lakša od strukture koju koristi nova Emira na benzinski pogon, a opisan je kao nacrt Lotosovih električnih vozila. Lotus će nastaviti da pravi sportske automobile u svom sedištu u Hethelu u Norfolku, dok će se više modela orijentisanih na ''stil života'' - uključujući SUV Type 132 i Type 133 coupé - proizvoditi u novom pogonu u Wuhanu u Kini.

 

Platformu za e-sport je razvio namenski program Project LEVA (Arhitektura lakih električnih vozila) koji je pokrenut u oktobru prošle godine, delimično finansiran iz fonda Advanced Route to Market Demonstrator (ARMD) koji podržava vlada. Osim što će predstavljati osnovu za novi Lotus dvosed, kodnog naziva Type 135 i zakazan za lansiranje 2026., biće ponuđen i trećim stranama putem savetodavnog odeljenja Lotus Engineering-verovatno uključujući Alpine, koja deli razvoj Type 135 i razvija potpuno električnog naslednika A110. Baterije, u rasponu od 66.4kWh do 99.6kWh, mogu se slagati u ''sanduk'' raspored u sredini šasije (kao u hiper-automobilu Evija) ili konvencionalno postavljeni ispod poda za smeštaj dvoseda i četvoroseda sa međuosovinskim rastojanjem u rasponu od 2.470 mm do više od 2.650 mm. S obzirom na to da će Lotusov budući coupe sa četiri sedišta biti pravljen u Kini i da će koristiti zasebnu arhitekturu matične firme Geely, vrlo je verovatno da će četvorosedi električni naslednik biti Evora 2+2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW za 2025. godinu priprema Neue Klasse EV platformu

 

195287-bmw 330e 004.jpg

 

Dok čekamo da BMW uskoro predstavi obnovljenu verziju aktuelne generacije Serije 3 (G20), iz Nemačke stižu i informacije o sledećoj generaciji. Tačnije, buduća Serija 3 će dobiti i električnu platformu, planiranu za 2025. godinu. Kako pišu pojedini mediji, BMW će predstaviti Neue Klasse arhitekturu sa Serijom 3 sa nultom emisijom, interno poznatom kao ''NK1''. Ona neće zameniti model sa SUS motorma, budući da će ''trojka'' i u novoj generaciji moći da se dobije i sa benzinskim i dizel motorima.

Kako bilo, električna Serija 3 će imati duže međuosovinsko rastojanje i značajno prostraniju unutrašnjost, a nudiće se u verzijama sa jednim elektromotorom i zadnjim pogonom, kao i sa dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka. Pored toga, automobil će odlikovati i kratki prepusti, upotreba aluminijuma i ugljeničnih vlakana, kao i reciklirani materijali za unutrašnjost. Takođe, domet bi trebalo da iznosi oko 700 km, a u planu je i sportska M varijanta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW planira fabriku luksuznih električnih automobila u Volfsburgu

 

id3 5.jpg

 

Najveći evropski proizvođač automobila planira proizvodnju luksuzne električne limuzine Trinity, od 2026. godine. Procenjuje se da će izgradnja fabrike u kojoj će se praviti koštati najmanje nekoliko stotina miliona evra. Trinity će biti potpuno redizajniran sistem vozila, koji će koristiti najmodernije električne pogone i softver sposoban za samoprogramiranje, umrežavanje i autonomnu vožnju. Za to će Volkswagen koristiti mehaničku platformu za veće električne automobile pod nazivom SSP.

 

VW planira da u tom pogonu proizvoditi do 250.000 automobila godišnje. To je polovina godišnjeg kapaciteta njegove postojeće fabrike u Volfsburgu. Volkswagen sada radi na proširenju proizvodnih pogona za svoje električne automobile. Cilj mu je da na čelu globalnog tržišta električnih vozila zameni najjačeg konkurenta - Teslu. Međutim, reforme u koncernu izazivaju zabrinutost kada je reč o zapošljavanju i stvaraju napetosti između uprave i sindikata. ''Pritisak konkurencije raste - ne samo pred našim vratima. Moramo već sada da pripremimo Volfsburg za budućnost. Cilj nam je da vreme proizvodnje jednog električnog automobila bude deset sati i to je izvodljivo'', rekao je izvršni direktor Ralf Brandštater. Šef koncerna Herbert Dis već je govorio o nameri Volkswagena da za 10 sati može da napravi jedan automobil, što je i Teslin cilj.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai otkriva Mobilni ekscentrični droid (MobED) - novu platformu mobilnosti za raznovrsne primene

 

mobed 1.jpg

 

Hyundai Motor Group otkriva Mobilni ekscentrični droid (MobED), novu, pionirsku platformu za malu mobilnost koja koristi najsavremenije robotičke tehnologije. MobED ima inovativan dizajn. Njegova ravna, četvorougaona karoserija se vozi na četiri velika točka sa nezavisnim oslanjanjem koje omogućava optimalan položaj karoserije i stabilno kretanje čak i na nagnutim i neravnim putevima. Ovo oslanjanje dozvoljava platformi da se kreće kroz složena gradska okruženja slobodnim prilagođavanjem međuosovinskog rastojanja i uglova upravljanja.

 

''Razvili smo MobED platformu da prevaziđemo ograničenja postojećih sistema unutrašnjeg navođenja i uslužnih robota kako bi se maksimalno iskoristila upotrebljivost u gradskoj vožnji, što je značajno poboljšalo ukupnu mobilnost platforme'', rekao je Dong Jin Hyun, Šef Laboratorije za robotiku kompanije Hyundai Motor Group. ''Mi takođe gledamo unapred da procenimo u kom pravcu će se dalje razvijati potrebe i način upotrebe tehnologije ovog tipa od strane budućih potencijalnih korisnika MobED-a.''

 

Time što je opremljen inovativnom tehnologijom koja uključuje napredni pogon ''Ekscentrični točkovi'' i visokotehnološko upravljanje, kočenje i sisteme za kontrolisanje nadmorske visine, MobED usvaja i ostvaruje optimalno držanje na različitim površinama i u raznim okruženjima. Tri motora montirana na svakom točku pružaju snagu i precizno upravljanje točkovima, dok istovremeno kontrolišu sveukupno držanje karoserije.

 

mobed 2.jpg

 

Inteligentan dizajn svakog točka ima pojedinačnu snagu i sistem kontrole upravljanja, omogućava rotaciju u mestu i kretanje u svim pravcima, što dozvoljava mobilnost visoke efikasnosti u uskim situacijama. Sistem kontrole držanja zasnovan na ekscentričnom mehanizmu takođe stabilizuje položaj karoserije prilagođavajući visinu svakog točka prema tlu. 12-inčne pneumatske gume MobED-a pomažu u apsorpciji izbočina na putu i vibracija.

 

MobED je dug 67 cm, širok je 60 cm, visok je 33 cm i težak 50 kg. Njegovo međuosovinsko rastojanje se širi do 65 cm za optimalnu stabilnost u vožnji pri velikim brzinama, a zatim se smanjuje na 45 cm za manevre pri malim brzinama u složenijim okruženjima. Njegova maksimalna brzina je 30 km/h i može se kretati oko četiri sata sa jednim punjenjem baterije kapaciteta 2 kWh. Dizajniran za punu svestranost i modularnost, MobED se može koristiti za različite primene u zavisnosti od montiranog uređaja. Kompanija očekuje prilagodljivost točkova platforme, kompaktnu veličinu karoserije i male mogućnosti vibracije kako bi je učinile optimalnim tehnološkim rešenjem kao opreme za isporuku, vođenje i snimanje. Zahvaljujući svojoj izvanrednoj upravljivosti, platforma se može koristiti i za uslužne robote koji mogu da rade i u zatvorenom i na otvorenom prostoru.

 

MobED se može koristiti kao uređaj za mobilnost za starije ili invalide kad se platforma dovoljno poveća. Takođe, može se koristiti i kao kolica ili vozilo namenjeno slobodnom vremenu. Hyundai Motor Group će biti na CES 2022, od 5. do 8. januara 2022. Na tom događaju Hyundai Motor će predstaviti svoju buduću viziju robotike. MobED će takođe biti izložen i na štandu kompanije Hyundai.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar razvija Panthera platformu za novu porodicu električnih vozila

 

jlr 2.jpg

 

Jaguarova nova platforma za električna vozila će biti napravljena u kompaniji, saopštava JLR (Jaguar Land Rover), otkrivajući nove detalje o svom prelasku na potpuno električnu liniju od 2025. prema planu Jaguar Land Rover Reimagine. Izvršni direktor JLR-a Thierry Bollore je prvobitno rekao da će kompanija eksterno tražiti EV platformu koja je dovoljno prikladna da podupre niz električnih Jaguara, ali JLR sada radi na sopstvenoj platformi, navodi Bollore. Kako prenosi Autocar, Bollore je izjavio da je JLR automobilima, uključujući Jaguare, potrebna platforma koja kombinuje proporcije dizajna i mogućnosti koje ne nude drugi proizvođači automobila, navodeći i MLA High platformu novog Range Rovera i buduću EMA platformu za manje Land Rovere.

 

''Što se tiče novog Jaguara, jedinstvena proporcija nam je prioritet. To je razlog zašto u ovom trenutku to radimo sami'', rekao je Bollore. Nova platforma se zove Panthera, rekao je glavni finansijski direktor Adrian Mardell. Panthera je naučno ime za rod velikih mačaka koji uključuje jaguare, tigrove, lavove i leoparde. Odluka JLR-a da radi sam na platformi umesto da uštedi novac na razvoju kupovinom platforme je verovatno povezana sa zahtevom glavnog dizajnera JLR-a Gerry McGoverna da automobili moraju da izgledaju jedinstveno jer kompanija sve više približava brend teritoriji Bentleya što se tiče određivanja cena. Bollore je rekao i da JLR gleda na ''značajno'' zajedničke elemente na svim budućim JLR platformama dok se kreće ka budućnosti manjeg obima i veće vrednosti.''

''Proporcije su ključne da dobijemo ono što želimo od Jaguara'', rekao je Bollore za Autocar prošle godine. ''Platforma je posledica proporcija za koje smo se opredelili.'' Bollore je objasnio da je plan za Jaguar da stvori ''različite automobile bez preklapanja''. Biće to ''zaista moderni luksuzni automobili u stilu ili dizajnu, vrhunske tehnologije i prefinjenosti, ali ne gledajući unazad''. JLR trenutno zaostaje u prodaji čisto električnih vozila, pri čemu je Jaguar I-Pace činio samo 3% prodaje kompanije u poslednjem finansijskom kvartalu koji se završio 31. decembra 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda do 2025. planira tri nova električna modela

 

222229-mazda ev.jpg

 

Mazda planira da proširi svoju gamu električnih vozila, pri čemu ova japanska kompanija iznosi planove o tri nova električna vozila do 2025. godine. Svi ti modeli će biti napravljeni na novoj platformi (Skyactiv EV Scalable Architecture), ali Mazda za sada nije potvrdila nikakve specifikacije performansi nove platforme. Kompanija je nagovestila da platformu planira da prvo koristi sa svojom ''malim grupama proizvoda''. To znači da bismo uskoro mogli da vidimo električni model koji je otprilike iste veličine kao što su Mazda 3 i CX-30.

 

Uprkos svim ulaganjima u električnu tehnologiju, Mazda još uvek nije odustala od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U Mazdi naime planiraju i pet novih hibridnih automobila i pet plug-in hibrida do 2025. godine, uz obećanje da će Mazdina sledeća generacija benzinskih i dizel motori nuditi niže emisije CO2, niže NOx emisije, manju potrošnju goriva i više snage. Osim toga, Mazda radi i nekim novim šestocilindričnim benzinskim i dizel motorima, posebno dizajniranim za njihove veće automobile, kao što su predstojeći CX-60 i CX-80 SUV-ovi. Očekuje se da će oba ova SUV-a stići na tržište 2023. godine. Mazda takođe radi na biodizel gorivima, pa bi sve ovo trebalo da pomogne Mazdi da ispuni svoje klimatske ciljeve. Ambicija kompanije je da smanji emisiju CO2 za 50% do 2030. godine. Mazda takođe planira potpunu ugljeničnu neutralnost u svim elementima svog poslovanja do 2050. godine. Do 2030. godine kompanija očekuje da će 25% prodaje otpadati na električna vozila, a ostalo na elektrifikovana vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karoserija automobila od naftnih ostataka?

 

Faraday-Future-FF.jpg

 

Ekološki automobili nove generacije neće se razlikovati samo po vrsti pogona od vozila na konvencionalna goriva. Istraživači unapređuju sve karakteristike četvorotočkaša budućnosti - od pneumatika do karoserije, kako bi vožnja bila sve udobnija i sa što manje emisija. Budući da baterije električnih automobla značajno doprinele masi vozila, potraga za lakšim materijalima za izradu karoserije počela je da okupira istraživače.

 

Naučnici sa Masačusetskog tehnološkog instituta (MIT) inspiraciju su pronašli u laganim materijalima od ugljeničnih vlakana koji se koriste za izradu teniskih reketa i bicikala, a koji kombinuju izuzetnu snagu i malu težinu. Problem je u tome što su ovi materijali skuplji od čelika i aluminijuma, ali su istraživači sa MIT-a osmislili način kako da naprave lagana ugljenična vlakna od veoma jeftine sirovine - otpadnog materijala iz rafinerija nafte. Ovaj otpad danas se mahom koristi za izradu asfalta ili se jednostavno baca, ali su naučnici uspeli da otkriju njegove skrivene potencijale koji mogu da budu veoma značajni za autoindustriju.

 

Pored toga što su jeftina za izradu, nova karbonska vlakna nude niz prednosti u odnosu na tradicionalne materijale ovog tipa jer pokazuju izuzetnu otpornost na pritisak što znači da se mogu koristiti za izradu delova koji nose opterećenje, piše na sajtu MIT-a. Kako je dalje rečeno, karoserija od ugljeničnih vlakana nije sasvim nova ideja, ali je do sada primenjena samo u nekoliko veoma skupih modela. U tome se i ogleda značaj novog istraživanja budući da bismo uskoro mogli imati jeftin, lak i čvrst materijal koji se jednostavno dobija i obrađuje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Neue Klasse platforma stiže sa električnom Serijom 3

 

bmw i3 1p.jpg

 

BMW planira sledeće poglavlje svoje strategije elektrifikacije sa lansiranjem Neu Klasse platforme. Platforma je trenutno u razvoju i rezultat se očekuje 2025. godine u obliku potpuno električne Serije 3. Početni fokus ove nove platforme će biti modeli iz premium segmenta srednje veličine, potvrdio je nedavno generalni direktor ovog proizvođača Oliver Zipse. Govoreći tokom finansijskog izveštaja za prvi kvartal, Zipse je rekao da će Neue Klasse krenuti u proizvodnju sredinom ove decenije u novoj fabrici BMW-a u Mađarskoj.

 

Vozila bazirana na novoj arhitekturi će biti ponuđena samo sa električnim pogonom, što je u suprotnosti sa prethodnim izveštajima u kojima se tvrdi da će Neue Klasse takođe podržavati modele sa SUS motorima. ''\Kada izađe na tržište, biće koncentrisana na segment Serije 3, u trenutku kada će se tržište razviti u veličinu u kojoj je razumno imati samo jedan pogon u toj arhitekturi'', objasnio je Zipse razloge za promenu strategije BMW-a. Nakon prvog lansiranja, BMW će proširiti obim Neue Klasse za upotrebu u električnim vozilima iz drugih segmenata. Pozivajući se na izvor blizak BMW-u, Automotive News izveštava da će postojati čitav niz vozila sa nultom emisijom štetnih gasova baziranih na arhitekturi, u rasponu ''od segmenta velikog obima do ekskluzivnih modela visokih performansi.'' U međuvremenu, modeli kompanije sa SUS motoroima, nastaviće da se baziraju na drugim platformama.

 

bmw i3 p2.jpg

 

Što se tiče električne Serije 3, ona će se pojaviti na tržištu 2025. godine i biće značajno drugačija od i3 koji se trenutno nudi u Kini (na slikama). Potonji je EV konverzija bazirana na aktuelnoj Sseriji 3 i nije napravljena na namenskoj platformi za električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW modeli sledeće generacije će biti jednako profitabilni kao i modeli s motorima SUS

 

bmw i3 1p.jpg

 

Buduća električna vozila bazirana na BMW-ovoj Neue Klasse električnoj platformi će biti jednako profitabilna kao i modeli ovog proizvođača sa SUS motorima. Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse je to otkrio na nedavnom godišnjem sastanku akcionara BMW-a. On je naveo da BMW cilja na uštedu od 30% zbog upotrebe cilindričnog formata ćelije platforme Neue Klasse.

 

''To je i ono što predstavlja naša najnovija generacija pogona GEN6: više snage, nova ćelijska hemija i novi formati ćelija'', potvrdio je Zipse. BMW će početi proizvodnju platforme Neue Klasse 2025. godine i u početku će je koristiti za potpuno električna vozila srednje veličine. Ova platforma će zaživeti u novoj fabrici u Debrecinu, u Mađarskoj, gde će kamen temeljac biti postavljen 1. juna. Trenutni planovi predviđaju da prvi predserijski automobili siđu sa trake 26 meseci kasnije. Ova nova fabrika će raditi bez ikakvih fosilnih goriva i sva upotrebljena energija će se ili proizvoditi na licu mesta ili dobijati od dobavljača koji koriste obnovljive izvore energije.

 

Ugovori sa dobavljačima za prva vozila bazirana na Neue Klasse će biti potpisani do kraja ove godine. U razgovoru za Auto News, Zipse je potvrdio da će uzeti u obzir emisije CO2 ''i procenat sekundarnog materijala kao kriterijume za odabir dobavljača''. BMW veruje da će polovinu njegove globalne prodaje do 2030. činiti električna vozila. U međuvremenu, proizvođač automobila ima za cilj da dostigne 2 miliona kumulativne prodaje električnih vozila do 2025. godine, a ove godine predviđa da će električna vozila činiti 10% svih isporuka. Osam potpuno električnih vozila BMW-a biće na putevima do kraja ove godine. Dva prototipa za modele bazirane na Neue Klasse su već prikazana članovima odbora BMW-a. ''Možemo vam obećati da ćete i vi biti fascinirani njima. Neue Klasse predstavlja upravo kvantni skok kojem težimo'', dodao je Zipse. ''Ovo je u skladu sa novim modelom grupnog upravljanja - male jedinice koje deluju agilno i imaju pristup našim tehnološkim platformama kako bi iskoristile sinergiju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen MQB platforma slavi desetu godišnjicu

 

vw mqb golf VII 04.jpg

 

Svetski bestseler iz Volkswagena slavi svoju desetu godišnjicu: modularna poprečna matrica (MQB). Od 2012. predstavlja zajedničku osnovu za razne modele.

Više od 32 miliona vozila je proizvedeno na ovoj platformi u celoj Grupi. Marka Volkswagen do sada ima više od 20 miliona proizvedenih vozila - od malog Pola do SUV-a kao što su Atlas (SAD) i Teramont (Kina). Istovremeno, filozofija modularne matrice je takođe prenesena u električni svet, sa današnjim ID. modelima baziranim na MEB (modularnoj matrici električnog pogona). Sledeća generacija koristiće SSP platformu (Scalable Systems Platform) kao matricu električne tehnologije Grupe. Ona omogućava potpuno povezivanje vozila sa svojim ekosistemom i na taj način postavlja temelje za potpuno automatizovanu vožnju (Nivo 4).

 

''Uvođenje MQB-a pre deset godina je bio ključni korak'', kaže Ralf Brandstätter, glavni izvršni direktor Volkswagen putničkih automobila. ''MQB ne služi samo kao tehnološka matrica za naše modele motora sa unutrašnjim sagorevanjem s poprečnim motorom, već je i okosnica naše ekonomske efikasnosti i otpornosti, budući da vozila bazirana na MQB-u daju značajan doprinos finansiranju budućih tema brenda Accelerate strategije, koje uključuju električnu mobilnost, digitalizaciju, nove poslovne modele i autonomnu vožnju.'' MQB platforma koju je razvio Volkswagen je debitovala sa Golfom VII. Prvo serijsko vozilo je sišlo s proizvodne trake u Wolfsburgu u oktobru 2012. To je odmah pokazalo potencijal koji nudi nova modularna montažna matrica: sofisticirana tehnologija, mala težina i dinamičan dizajn - zahvaljujući malim prepustima karoserije. Prvi ikad MQB model u Volkswagen Grupi je bila treća generacija Audi A3 - lansirana na tržište nekoliko meseci pre Golfa. Modularna montažna matrica je omogućila standardizaciju proizvodnih procesa u svim područjima, što je rezultiralo većom fleksibilnošću i smanjenim troškovima razvoja, ne samo za marku Volkswagen, već i za celu Volkswagen Grupu. Moto je sledeći: nova raznolikost kroz inteligentno stvaranje sinergije.

 

vw mqb 03.jpg

 

MQB takođe znači značajnu ekonomiju razmera, zahvaljujući konceptu dela koji se prenosi i velikim količinama. Oni omogućavaju Volkswagenu da uvede inovativne tehnologije na tržište u segmentu volumena i tako dodatno demokratizuje napredak. Sofisticirane karakteristike, poput sistema pomoći vozaču, mogu se ponuditi u svim klasama vozila i zato mogu biti dostupne širokom rasponu kupaca. Ralf Brandstätter naglašava: ''Nastavićemo poboljšavati naše MQB modele tokom sledećih godina. Sledeća generacija napraviće još jedan korak napred u smislu inovacija. Novi Passat, Tiguan i Tayron postaviće nove standarde u pogledu kvaliteta, vrednosti, funkcija i digitalnog iskustva - savršeni MQB. Ovi Volkswagenovi bestseleri su baza za buduća ulaganja.''

 

MQB nudi visok stepen fleksibilnosti. Parametri kao što su trag, međuosovinsko rastoajnje, veličina točka ili položaj sedišta i upravljača mogu se individualno prilagoditi, zavisno od položaja i klasi vozila dotičnog modela, kako bi se ispunili zahtevi i želje tržišta i kupaca. Mnoge komponente karoserije su izrađene od čelika visoke i ultra-visoke čvrstoće i limova promenjive debljine. To je smanjilo težinu novopredstavljenih MQB modela u proseku za oko 50 kilograma u poređenju sa njihovim prethodnicima. Smanjenje težine je u stvari bilo skoro 100 kilograma za Golf VII - zavisno od specifikacije. Položaj ugradnje motora je takođe standardizovan u modularnoj poprečnoj matrici. Nagnuti su unazad za 12 stepeni, sa usisnom stranom napred i izduvnom stranom pozadi. Iz tog razloga, u TSI motorima serije EA 211 - koji su debitovali uz MQB, razvojni inženjeri su zarotirali glave cilindara za 180 stepeni u poređenju sa prethodnim motorom EA 111. Kada je reč o pogonskim agregatima, MQB se pokazuje kao izuzetno svestran i orijentisan na budućnost. Verzije sa benzinskim (TSI), dizelskim (TDI) i prirodnim plinom (CNG) motorima su bile planirane u konceptu dizajna od samog početka, kao i blagi hibridni i plug-in hibridni pogoni. Golf VII je čak bio dostupan i kao potpuno električni e-Golf od 2013. do 2020.

 

209917-vw e-golf 02.jpg

 

Na nemačkom tržištu raspon snage MQB modela Grupe trenutno počinje od 66 KS, a najsnažniji motor isporučuje 400 KS.

 

vw golf 8 01.jpg

 

Novi benzinski motori i jednako novi dizelski motori (EA 288) su dobili standardni interfejs za prenos snage. To im je omogućilo da se kombinuju sa istim menjačima i istim pogonskim vratilima na prednjoj osovini. Kao rezultat toga, broj varijanti motora i menjača je gotovo prepolovljen. A u slučaju grejača i klima uređaja - velike komponente u prednjem delu vozila - broj različitih verzija je čak pao sa 102 na 28. Volkswagen i robne marke Grupacije su u mogućnosti da brzo razviju svoje nove modele i varijante na fleksibilnoj osnovi MQB-a. Tokom godina, matrica se kontinuirano proširivala i usavršavala. Podeljen je na nekoliko raspona modela i evolucijskih faza - sadašnji Golf je najnoviji. Sva vozila bazirana na MQB-u se mogu standardizovati i efikasno proizvoditi u fabrikama globalne proizvodne mreže. Takođe postoje značajne prednosti za promenu modela. Kada je Volkswagenova fabrika u Wolfsburgu 2019. počela proizvodnju novog Golfa, još uvek je bilo moguće koristiti oko 80% postojećih instalacija u autolimarskoj radionici. MQB takođe omogućava izradu vozila sa različitim međuosovinskim rastojanjem i širinama traga točkova ili modela različitih marki na istoj proizvodnoj liniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi BMW Neue Klasse modeli u formi limuzine i SUV-a

 

217941-bmw c.jpg

 

Aktuelnim BMW električnim modelima će se sredinom ove decenije pridružiti nova generacija vozila sa nultom emisijom štetnih gasova, baziranih na onome što bavarska kompanija naziva Neue Klasse (Nova klasa). To je nova arhitektura koja je trenutno u razvoju i prvo ćemo je videti pod kožom električne limuzine i električnog SUV-a.

 

S tim u vezi, zanimljive su informacije koje dolaze od generalnog direktora BMW-a Olivera Zipsea. Potvrđujući ono što je najavio ranije ove godine, Zipse navodi da će Neue Klasse biti osnova za kompaktnu električnu limuzinu, a zatim i kompaktni SUV. ''Emocionalni proizvodi i inovativna tehnologija jesu i ostaće okosnica našeg poslovnog uspeha. Naš brzo rastući asortiman potpuno električnih vozila sa BMW operativnim sistemom 8 impresionira kako kupce tako i stručnjake - i već je danas glavni pokretač naše prodaje. Od 2025. napravićemo sledeći veliki iskorak sa Neue Klasse: Neue Klasse definiše ono za šta se BMW Grupa zalaže u budućnosti. Na početku planiramo kompaktnu limuzinu u segmentu Serije 3 i sportski SUV. Očekuje se da će do kraja decenije Neue Klasse činiti više od polovine naše prodaje.''

 

BMW za sada nije spreman da otkrije više detalja u vezi sa svojim budućim električnim vozilima, ali raniji izveštaj ističe da će bavarski proizvođač na kraju imati čitav niz modela baziranih na arhitekturi Neue Klasse. Oni će se kretati od mejnstrim segmenta do ekskluzivnih modela visokih performansi. Nova platforma će se koristiti za električna vozila, dok će drugi modeli sa SUS motorima i dalje koristiti različite platforme. Na kraju, Zipse je otkrio i da će kompanija pružiti uvid u Neue Klasse na sajmu u Minhenu sledeće godine. Sajam će početi 5. septembra 2023. i novi BMW concept će najaviti vozila Neue Klasse koja će početi da stižu od 2025 godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Williams Advanced Engineering prikazao modularnu EVR platformu za hiperautomobile

 

williams evr 02.jpg

 

Williams Advanced Engineering (WAE), bivša tehnološka filijala Williamsovog tima Formule 1, na sajmu Low Carbon Vehicle Show u Velikoj Britaniji predstavlja EVR, modularnu platformu za električna vozila dizajniranu posebno za hiperautomobile. Kompanija je 2021. već predstavila sličnu platformu poznatu kao EVX, koja je razvijena da odgovara različitim stilovima karoserije i može da podrži snagu do 1,341KS. EVR je ograničeniji u tipovima vozila koje može da podrži, iako njegov opseg snage dostiže 2,212 konja.

 

williams evr 01.jpg

 

Nova platforma već ima jednog kupca u obliku austrijskog Deusa i njihovog modela Vayanne koji je u aprilu ove godine predstavio električni hiperautomobil napravljen oko EVR platforme. EVR ima laganu kompozitnu strukturu koja služi kao putnička ćelija, sa baterijom postavljenom iza ovoga umesto u podu. EVR je takođe dizajniran bez krova, osiguravajući da podržava stilove karoserije sa otvorenim krovom. Baterija je jedinica od 85 kWh za koju WAE navosi da bi trebalo da obezbedi približno 450 km dometa, a podržane su konfiguracije sa pogonom na zadnje i na sve točkove.

EVR se može ažurirati tokom vremena kako se tehnologija baterija i električnih motora poboljšava. Kompanija takođe ima verziju platforme koja podržava paket vodoničnih gorivnih ćelija za produženje dometa. WAE takođe planira da ponudi rešenje po principu ključ u ruke, pri čemu kompanija može da isporuči radni prototip u roku od 12 meseci od pokretanja projekta i proizvodno vozilo u roku od 24 meseca. WAE je odvojen od tima Williams F1 u januaru kada ga je kupila Fortescue Metals Group, australijska rudarska kompanija koja namerava da iskoristi stručnost inženjerske kompanije za razvoj ekološki prihvatljivih teretnih vozova, rudarskih kamiona i teške mobilne opreme. Međutim, WAE planira da nastavi da nudi svoje inženjerske usluge trećim stranama, kao i gotova rešenja kao što su EVX i nova EVR platforma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-ova Neue Klasse platforma može da podrži hiperautomobil sa 1.360 konja

 

193810-bmw v 01.jpg

 

Entuzijasti već izvesno vreme sanjaju o superautomobilu sa BMW-ovom značkom, tačnije još od ranih devedesetih, kada je na scenu stupila Nazca C2, pre nego što je M1 Hommage pristigao 2008. Najnoviji među konceptima je plug-in hibridni Vision M Next iz 2019. koji takođe nije ugledao svetlost dana u serijskoj verziji. Razlog je vrlo jednostavan, a on se dotiče finansijskog odeljenja kompanije, koje kaže da troškovi ne bi mogli da budu kompenzovani kroz prodajne brojke. Na kraju, i ovaj ambiciozni projekat je odbačen.

 

Ipak, možda bismo mogli da dočekamo dobre vesti.

BMWBlog je razgovarao sa Frankom Veberom u vezi s novom Neue Klasse platformom i kako je ona razvijena da bi mogla da podrži i visokoperformantne aplikacije. U svojoj najpotentnijoj formi, model baziran na NE bi imao četiri elektromotora i snagu od 1 MW, što u prevodu iznosi 1.360 konja. Ne treba da zaboravimo da je BMW prošlog meseca prikazao i4 Coupe sa četiri motora, gde se svaki nalazi na jednom od točkova. Mada Bavarci nisu pružili dodatne detalje, video je poslužio kao info da BMW radi na ''čistokrvnom'' M modelu sa električnim pogonom.

 

''Najzahtevnije vozilo koje imamo je zaista visokoperformantni M proizvod. Istinski visokoperformantni M proizvod. Ono što možete očekivati od Neue Klasse arhitekture nije samo fleksibilnost u okviru vaših visokonaponskih baterija. Takođe možete imati arhitekturu sa jednim superefikasnim elektromotorom, sa tandemom motora, pa čak i četiri motora za potrebe superautomobila snage do jednog megavata.'' Dok će električni superautomobil biti moguć na NE platformi sa tehničkog aspekta, Frank Veber je rekao da odluka o takvom modelu još uvek nije doneta. On takođe nije ništa rekao o ''sočnim'' glasinama koje sugerišu da je u pripremi još jedna saradnja između BMW-a i McLarena, nakon F1 ikone iz devedesetih koja je i dan danas najbrži model sa atmosferskim motorom ikada proizveden.

 

Neue Klasse će debitovati 2025. u formi sedana i SUV-a u segmentu Serije 3, budući da u toj kategoriji BMW beleži najbolju prodaju. Postepeno, modeli s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem će dobiti električne pandane, a tu su i glasine o ulaznim i1 i i2 modelima, o čemu smo već pisali. Do kraja dekade, BMW smatra da će polovinu njegove godišnje prodaje činiti automobili bez motora SUS. U 2030. Rolls-Royce će postati čisto električna marka, dok će Mini krenuti njegovim stopama početkom sledeće dekade. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia razmatra novu modelsku liniju na CMF platformi

 

225757-dacia p4.jpg

 

Dacia razmatra proširenje svoje osnovne linije novom linijom modela baziranom na modularnoj arhitekturi matične kompanije Renault. Fleksibilnost Renaultove CMF-B platforme - na kojoj Dacia planira da bazira sve buduće proizvode u svrhu racionalizacije - otvara put brendu da cilja nove kupce u novim segmentima i ubrza svoju putanju brzog rasta na ključnim globalnim tržištima.

Na sajmu automobila u Parizu, britanski Autocar je pitao glavnog dizajnera brenda, Dejvida Duranda, da li će Jogger pratiti još novih modela. Odgovorio je: ''Nastavljamo da istražujemo različita polja. Razmišljamo o drugim modelima koji bi mogli da upotpune trenutni asortiman. To je još uvek projekat; još nije odlučeno. Mnoge stvari mogu da se dese, ali nećemo ostati sa onim što imamo danas, a da ne istražimo druge oblasti koje bi imale mnogo smisla za Daciju.''

 

Duran nije potvrdio u koje segmente Dacia teži da uđe. Ne postoji očigledna praznina u Dacia gami, ali proširenje sa obe strane malog Springa i budućeg velikog Bigstera izgleda malo verovatno, tako da adaptacije postojećih i budućih modela izgledaju izvodljivije. Renault je lansirao Arkanu 2021. godine kao krosover u stilu kupea. Neizvesno je da li bi Dacia želela da pruži sličan tretman Dusteru ili Bigsteru; može biti u sukobu sa etosom proizvoda brenda koji predstavlja funkciju preko forme. Još jedan potencijal je karavan verzija Sandera u stilu prethodne generacije Logana MCV. Durand je rekao da je proširenje asortimana moguće zbog smanjenih troškova koje pružaju Renaultove već razvijene platforme. ''Od pomoći imamo našeg starijeg brata Renault, što nam mnogo pomaže'', rekao je on. ''U stvari, bez Renaulta ne bismo mogli da postojimo. Potrebna nam je stručnost grupe, sva tehnologija sa polica koju možemo da izaberemo da bismo se prilagodili propisima i emisijama. Ima puno smisla biti u ovoj grupi.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Neue Klasse električni modeli će imati do 1.341KS

 

bmw v 1.jpg

 

Već neko vreme je poznato da BMW razvija novu liniju električnih vozila pod nazivom Neue Klasse, koja bi trebalo da bude lansirana 2025. godine. Neki od njih će imati snagu do 1.341KS i novu arhitekturu od 800V.

 

Frank Veber, BMW-ov glavni tehnološki direktor je za medije otkrio neke od  planova na konferenciji o održivosti kroz inovacije. Veber je za britanski Car Magazine izjavio da će ova nova platforma ''napraviti ogroman tehnološki skok''. Centralna komponenta tog skoka biće tehnologija baterija koja se nalazi u svakom automobilu. One će ponuditi 20% veću gustinu energije, 30% bolju efikasnost pakovanja i do 30% brže punjenje i domet. Osim toga, Car Magazine kaže da će se izlazna snaga kretati od 272KS do 1.341KS. Baterije će biti od 75 kWh do maksimalno (za sada) od 150 kWh. Zahvaljujući svojoj arhitekturi od 800V može se puniti i prilično brzo. Veber kaže da će dodati 48 km dometa svakog minuta.

 

''Povećavanje snage ćelije i ekstremnog dometa nije rešenje, jer je kazna za veličinu i težinu kontraproduktivna'', kaže Veber. ''Umesto toga, moramo da izvučemo najbolje iz svakog vat-sata daljim smanjenjem otpora kotrljanja, poboljšanjem aerodinamike i povećanjem energetske efikasnosti u vozilu.'' Za postizanje te vrste efikasnosti biće potreban pametan dizajn i, kako kaže Veber, ''automobili Neue Klasse će biti revolucionarni napori''. Povrh toga, BMW tvrdi da će ovi automobili imati poboljšanje od 25% u smislu aerodinamičke efikasnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen najavio MEB+ platformu, nove investicije u Volfsburgu i novi električni SUV

 

vw meb plus.jpg

 

Napori Volkswagen grupe za elektrifikaciju su bazirani na MEB arhitekturi, a nemački proizvođač automobila planira da poboljša tu platformu. Tako će u narednim godinama MEB postati MEB+, nudeći veći domet i brže punjenje. Proizvođač automobila je rekao da ulaže značajna ulaganja u dalji razvoj tehnologije da bi ''iskoristio puni potencijal ove uspešne platforme i da bi osigurao da ona ostane konkurentna''.

 

Prema kompaniji, poboljšana MEB+ platforma će ponuditi do 700 kilometara dometa i biće sposobna za brzinu punjenja od 175-200 kilovata. Arhitektura će postići ove brojke koristeći nove generacije baterija. Volkswagen će takođe poboljšati ''digitalnu infrastrukturu'' platforme, za koju kompanija kaže da bi mogla da donese ''značajne skokove'' u automatizovanim funkcijama vožnje. Broj vozila baziranih na platformi će se takođe povećati u narednim godinama. Proizvođač automobila planira da lansira 10 novih modela do 2026. Kompanija planira automobile i za premium segmente, ali jedan od novih automobila će biti početni model sa cenom od 25.000 evra. MEB platforma je lansirana 2019. godine sa modelom ID.3. Sada više od 670.000 vozila koristi arhitekturu, od kojih su 500.000 VW ID modeli. Audi, Cupra i Škoda takođe koriste platformu. Volkswagen međutim nije precizirao kada će nova arhitektura debitovati.

 

Volkswagen je najavio i ogromnu investiciju u svoju glavnu fabriku u Volfsburgu. Do početka 2025. nemački proizvođač automobila uložiće oko 460 miliona evra u fabriku u Volfsburgu, gde će od sledeće godine sa proizvodnih traka početi da silazi i unapređeni ID.3. U svom zvaničnom saopštenju, Volkswagen pominje i novi električni SUV. On će se takođe proizvoditi u fabrici Volfsburgu i biće baziran na modifikovanoj verziji MEB platforme pod nazivom MEB+. Pre navodima Volkswagena, veruje se da će biti pozicioniran u kompaktnom segmentu. ''To je najveći segment vozila na svetu, dom je našeg popularnog Tiguana. Novi model bi idealno dopunio modele ID.4 i ID.5. Na ovaj način nameravamo da dalje proširimo svoju tržišnu poziciju i da našim kupcima pružimo visokokvalitetna vozila koja očekuju od nas'', rekao je generalni direktor marke Tomas Šefer. Arhitektura MEB+ će ponuditi veće brzine punjenja i veće domete sa jednim punjenjem. Baterijske ćelije koje će se koristiti u budućem e-SUV-u i drugim modelima će se proizvoditi u fabrici Salcgiter.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budući Alpine električni Coupe-SUV modeli na Lotus platformi?

 

alpine e d01.jpg

 

Nakon potvrde o dva dodatna modela od pre nekoliko meseci, izvršni direktor francuskog brenda Alpine je u međuvremenu otkrio nešto više detalja o njima. Alpine planira nove Coupe-SUV modele koji bi mogli da budu bazirani na Lotusovoj platformi, nagoveštava izvršni direktor Laurent Rossi.

 

Rossi je rekao da je Lotus ''najprirodniji'' partner za Coupe-SUV modele van alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi. Novi EV-ovi će debitovati 2027. i 2028. godine, proširujući asortiman proizvođača automobila na veće segmente. Lotus već sarađuje sa njima na razvoju naslednika A110 i otvoren je za deljenje svojih platformi sa drugim proizvođačima automobila. Mogući kandidat za veći Alpine Coupe-SUV je Electric Premium Architecture (EPA) koja je već baza za Lotus Eletre. Što se tiče drugog modela, on bi mogao da bude mehanički povezan sa budućim krosoverom Lotus Type 134 koji bi trebalo da debituje 2024.

 

Generalni direktor Alpine kaže da će novi modeli biti pozicionirani u segmentima Porsche Macan i Cayenne, opisujući ih kao ''automobile od dve tone i pet metara''. U tom kontekstu, priznao je da će to više biti lifestyle vozila. Ipak, oni će ponuditi odlične performanse i upravljivost za svoju veličinu. Alpine želi da uđe na tržišta SAD i Kine, gde veća vozila kao što su novi Coupe-SUV modeli imaju veće šanse da se prodaju u većem broju. Ova dva automobila biće presudni u uspostavljanju Alpine kao značajnog igrača na tržištima van Evrope. U širokom ažuriranju strategije transformacije Renault Grupe, Alpine će ciljati na masovnu ekspanziju van Evrope, pre svega sa ulaskom u Severnu Ameriku i Kinu. Veći sportski automobili biće ključni za privlačenje tržišnog udela na ovim tržištima, gde su takvi modeli pomogli evropskim markama da osvoje i održe tržišni udeo poslednjih godina. Nova tržišta će predstavljati očekivanu polovinu rasta Alpine do 2030. godine. Procenjuje se da će oko 15% prodaje biti ostvareno na tržištima van Evrope do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fordovi električni modeli na novoj platformi

 

ford ev suv.jpg

 

2020. godine Ford je sa Volkswagenom potpisao ugovor o korišćenju njegove platforme za električna vozila u nekim od svojih evropskih vozila. Međutim, kako pišu pojedini mediji, pre nego što je prvi električni proizvod te saradnje i predstavljen, kraj se već naslućuje. Počev od sredine ove decenije, evropska Fordova filijala će početi da koristi EV platformu koju je razvio sam Ford. Inženjering za novu platformu se odvija u SAD, rekao je Martin Sander, Fordov evropski šef za električna vozila.

 

Nova platforma neće imati ''nikakvu integraciju (sa VW), veoma je raznovrsna, veoma sposobna'', rekao je Sander. ''Istražujemo sve vrste mogućnosti, koliko daleko možemo da idemo, koje segmente možemo da pokrijemo sa ovim.'' Iako Ford nije doneo konačnu odluku o budućnosti svog odnosa sa VW-om, sa kojim je rekao da će sarađivati na električnim vozilima, samovozećim i komercijalnim vozilima, američki proizvođač trenutno planira da napravi samo dva EV-a na VW MEB platformi. Međutim, prema Sanderu, to ne označava kraj sve saradnje sa drugim proizvođačima. Ford je otvoren za proizvodnju budućih vozila na platformama drugih proizvođača, bilo da je u pitanju VW ili ''druga kompanija.''

 

Za sada se nastavlja saradnja između Forda i VW-a u oblasti neelektričnih vozila. Ford i dalje pravi Volkswagen Amarok i komercijalni kombi za nemačkog proizvođača automobila. Međutim, sa planovima za postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem do kraja decenije, nejasno je koliko će još moći da pruža tu uslugu za VW. Iako je Ford rekao da će ugasiti proizvodnju vozila sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi do 2030. godine, kraj bi zapravo mogao doći i pre. ''Održavamo ih sve dok ih naši kupci žele'', rekao je Sander. ''Ako u 2028. budemo videli da nema potražnje za proizvodima (motora sa unutrašnjim sagorevanjem), možda ćemo tada doneti doluku. Ali u ovom trenutku naš plan je da Puma i Kuga ostanu u pogonu do 2029., 2030.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota razvija namensku EV platformu

 

Toyota bZ Compact 03.jpg

 

Uporedo sa istupanjem Akija Tojode s mesta čoveka broj jedan u Toyoti, dolazi i do nekih konkretnih poteza. Naime, japanski gigant navodno razvija namensku EV platformu koja bi trebalo da pojača konkurentnost i efikasnost električnih vozila, kao i da skreše proizvodne troškove. Asahi Shimbun, jedna od najvećih i najrespektabilnijih novina u Japanu, izveštava da je ova odluka deo Toyotinog plana da započne s masovnom proizvodnjom električnih automobila, budući da se predviđa povećanje potražnje za električnim vozilima zbog poskupljenja fosilnih goriva.

 

Japanska publikacija primećuje da Toyotina nova strategija kompaniju postavlja direktno naspram lidera u industriji električnih automobila - Teslu. Ukoliko su informacije tačne (ne navode se izvori), ovo bi trebalo da označi značajan zaokret u strategiji elektrifikacije, i to paralelno s rokadama u okviru rukovodeće strukture. Japanska kompanija je saopštila da će dosadašnjeg predsednika i CEO-a Toyote, Akija Tojodu, zameniti predsednik Lexusa, Kođi Sato, s tim što odluka stupa na snagu 1. aprila 2023. Tojoda, praunuk osnivača kompanije, nastaviće s ulogom predsednika odbora direktora. Japanska firma nije obelodanila detalje u vezi s promenama, a u kratkom saopštenju za medije nema bilo kakvih izjava dva vodeća rukovodioca. Kada je Toyota razvila svoj prvi velikoserijski elektromobil, bZ4X SUV, odlučila je da adaptira postojeću TNGA platformu za potrebe novog električnog modela. Dakle, nije konstruisala namensku EV platformu.

 

Toyota je prvobitno nameravala da iskoristi istu e-TNGA arhitekturu za druge buduće modele električnih automobila, ali čini se da je došlo do promene kursa. Dotična e-TNGA platforma deli karakteristike sa TNGA ekvivalentom, na kojem počivaju benzinski i hibridni automobili, što za posledicu ima komplikovan oblik i delove koji su potpuno nepotrebni za električna vozila. To ujedno dovodi do većih proizvodnih troškova Toyote u poređenju s Teslinim. Po izveštaju Asahi Shimbuna, japanski proizvođač je uvideo da ne može generisati pristojan profit iz prodaje električnih vozila i takmičiti se s Teslom ako nastavi da koristi e-TNGA platformu, te je iz tog razloga odlučeno da se napravi potpuno nova, namenska konstrukcija. U izveštaju se naglašava da će platforma biti ravna poput ''skejtborda'' i idealna za masovnu proizvodnju elektromobila. Ravna površina dizajnerima pruža više mogućnosti kada je reč o pozicioniranju baterija, u poređenju s e-TNGA platformom na kojoj leži bZ4X.

 

Dakle, nameće se pitanje kada ćemo dobiti prvi Toyotin električni automobil na novoj arhitekturi? Asahi Shimbun kaže da Toyota tek treba da donese odluku u vezi s tim, ali na osnovu predviđene potražnje, očekuje se da pristigne između 2027. i 2028. U međuvremenu, Toyota će ubrzati proizvodnju i razvoj električnih vozila dok nova platforma za električna vozila ne bude kompletirana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Motor Group ulaže 16.4 milijardi evra u elektrifikaciju

 

Kia E-GMP 02.jpg

 

Hyundai Ioniq 6 je nedavno proglašen svetskim automobilom godine, tako da nema boljeg trenutka da proizvođač automobila udvostruči ponudu električnih vozila. Konkretno, Hyundai Motor Group će uložiti 16.4 milijardi evra. Kao deo napora, Hyundai namerava da ''značajno proširi'' proizvodnju električnih vozila. Ako sve bude išlo po planu, kompanija će proizvoditi 1.51 miliona električnih vozila godišnje u Južnoj Koreji, kao i 3.64 miliona električnih vozila na globalnom nivou do 2030. godine.

 

Kia E-GMP 01.jpg

 

Hyundai je rekao da njihova ''ulaganja velikih razmera imaju za cilj da nadograde korejski EV ekosistem i ojačaju njegovu ulogu kao centra za podsticanje inovacija u globalnoj automobilskoj industriji.'' Delom ulaganja će se finansirati izgradnja nove fabrike usmerene na električna namenska vozila. Ostala sredstva će se iskoristiti za proširenje proizvodnje električnih vozila u postojećim pogonima. Hyundai Motor Group će ''značajno ulagati u istraživanje i razvoj, kao što je razvoj platforme za sledeću generaciju električnih vozila, proširenje asortimana proizvoda, razvoj ključnih delova i naprednih tehnologija i uspostavljanje istraživačkih objekata. Takođe će promovisati ehnološki razvoj sa svojim partnerima.''

 

Hyundai nije ulazio u mnoge detalje, ali je najavio da možemo očekivati raznolikiju liniju električnih vozila, poboljšane pogonske sklopove i ''razvoj tehnologija za povećanje potpuno električnog dometa sa jednim punjenjem''. Potonje je važno jer zabrinutost zbog dometa još uvek predstavlja problem za neke potrošače. Što se tiče platforme, Hyundai je rekao da će ubrzati razvoj platforme sledeće generacije kako bi poboljšao performanse električnih vozila. Takođe navode da će nova integrisana modularna arhitektura biti predstavljena 2025. godine i da će uključivati eM platformu dizajniranu isključivo za putnička električna vozila. U 2030. Hyundai Motor Group će ponuditi ukupno 31 električno vozilo marki Hyundai, Kia i Genesis. Kompanija nije rekla šta možemo očekivati, ali kaže da će Ioniq 7 stići 2024. To će u biti Hyundaijeva verzija Kije EV9.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda za 2025. najavila novi električni model sa novom platformom

 

Honda Prologue 002.jpg

 

Honda je u novom saopštenju potvrdila da će prvo vozilo koje će koristiti novu namensku EV platformu biti model ''srednje do velike veličine'', kao i da u prodaju kreće 2025. godine. Najava dolazi kao deo velike prezentacije predsednika ovog proizvođača automobila o budućnosti kompanije. Kako se navodi, fokus na tehnologiju i elektrifikaciju je put napred.

Honda razvija novi operativni sistem vozila za 2025 EV na platformi e:Architecture. Kompanija za sada međutim ne saopštava nikakve detalje o ovoj tehnologiji. Takođe, Honda zapošljava duplo više ljudi nego što je prvobitno planirano za interni razvoj softvera, uključujući rad na ovom sistemu, naprednu pomoć vozaču i povezane funkcije vozila. Osim toga, potvrđeni su Honda Prologue i Acura ZDX EV modelske godine 2024. Oba vozila će bazirati na General Motorsovoj platformi Ultium. Oba proizvođača automobila će nastaviti svoje partnerstvo lansiranjem serije pristupačnih električnih vozila počev od 2027.

 

230499-acura zdx 01.jpg

 

Tu su i neke vesti o električnim vozilima i van Severne Amerike. Japan će tako dobiti N-Van EV kao malo komercijalno vozilo u prvoj polovini 2024. Zatim će EV baziran na N-One modelu stići 2025. Dva mala modela, od kojih će jedan biti SUV, stižu u u prodaju 2026.

 

honda ens2 04.jpg

 

Nekoliko električnih vozila biće za Kinu. Honda e:NS2 i e:NP2 stižu početkom 2024. Do kraja te godine, serijska verzija e:N SUV koncepta će se pridružiti asortimanu. Još sedam električnih proizvoda će tamo biti lansirano do 2027. Hondin cilj je da sve njene ponude u Kini budu električne do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...