Jump to content
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

BMW smanjuje broj platformi na dve, Mercedes na četiri

 

bmw%203%20performance.jpg

 

Da li ste se ikada zapitali kako proizvođači automobila uspevaju da proizvedu toliko veliki broj različitih modela, a da im se to isplati? Odgovor leži u deljenju platformi i mnogih drugih komponenti koje drastično smanjuju troškove proizvodnje. Npr. većina platformi je kreirana tako da se na njih može staviti nekoliko potpuno različitih oblika karoserije, a to znači da se više automobila može bukvalno sklapati na istoj proizvodnoj traci. S druge strane, ako se pojavi problem na nekoj od tih zajedničkih komponenti, proizvođači mogu zapasti u velike teškoće, jer to znači da će od iste bolesti patiti više različitih modela.

 

Bilo kako bilo, sviđalo se to nekima ili ne, autoindustrija ide u tom pravcu pa će u budućnosti deljenje platformi i delova biti još drastičnije.

Uzmite za primer Volkswagen grupu koja je, po svemu sudeći, započela opšti trend sa svojom modularnom MQB platformom: prilično je fleksibilna, omogućava korišćenje različitih međuosovinskih rastojanja i postavki oslanjanja, pa je samim tim savršena za današnje doba u kome proizvođači nastoje da uštede svaki evro, plašeći se da će ih opet pogoditi žestoka kriza kao ona iz 2008.godine. Tim putem će u budućnosti krenuti BMW i Mercedes-Benz koji takođe žele da što više smanje troškove i ubrzaju razvoj novih modela.

 

Krenućemo od kompanije iz Minhena. BMW zajedno sa Minijem trenutno koristi pet različitih platformi. Međutim, prema rečima Herberta Diessa, člana BMW-ovog odeljenja za istraživanje i razvoj, njihov broj će se u skorijoj budućnosti smanjiti na samo dve! Preciznije rečeno, postojaće jedna platforma za modele na prednji pogon i jedna za one sa zadnjim pogonom. Treba reći da i3 i i8 kao i svi budući hibridni/električni BMW-ovi automobili neće potpadati pod ovo pravilo,pa će oni i dalje koristiti posebne platforme. Diess je takođe naglasio da će zajedno sa platformama modeli deliti iste elektronske sisteme i komponente. Na taj način će npr. Miniji i najmanji BMW-ovi moći preuzeti tehnologije iz Serije 3,4,5 i 7.

 

mercedes%20c%20107211111.jpg

 

Mercedes će biti nešto manje radikalan. Thomas Weber, Mercedesov šef za istraživanje i razvoj, izjavio je da će ova kompanija smanjiti broj platformi sa devet, koliko su ih imali 2009.godine, na samo četiri: MFA, MRA, MHA, MSA. Prva će se koristiti za modele na prednji pogon (A i B-klasa), druga za modele sa zadnjim pogonom (C, E, S i GLK), treća za velike crossovere i SUV-ove (ML, GL i budući 2-vratni model baziran na ML-u) i četvrta za sportske automobile (SL, SLK i verovatno AMG GT (naslednik SLS-a)).

Kao rezultat ovih promena, još veći broj modela BMW-a, Mercedesa i Minija će deliti veliki broj komponenti. Weber tvrdi da će ovakav plan doneti ogromne uštede, omogućiće predstavljanje brojnih novih modela dok će u isto vreme rezultirati boljim opštim kvalitetom.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednostavno se moralo krenuti na novu platformu. Chrysler LX(inače veze nema sa Mercedes platformama koliko god netko pokušao trollati) nije bio pogodan za auta C i D segmenta kako je ista i preglomazna i preteška.

 

Na toj platformi su AR 159 i Brera?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM koju je GM napustio zbog velike težine.

N.N. a koja su vozila na LX platformi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to je GM Premium gdje su sva rješenja ovjesa napravili Alfini tehničari, pa je bila cijene takva da ju je GM odlučio ne koristiti za Saab. Inače ta velika masa je bio problem GM platformi. Na koncu su Alfini tehničari u suradnji sa FPT-om sredili tj. razvili 2.0 Turbo Ecotec sa 260 KS, a nije se mogao ugraditi ne Premium radi ograničenje platformi.

 

Onda se iz Premiuma planirala razviti Giulietta pa su (hvala Bogu) odustali i krenuli u razvoj svoje Compact platforme. Negdje iz tog doba, iz 2008. je Sergiov san da nasljednice 159 i 166 budu na RWD platformi ali istu nisu imali.

 

Slijede dva projekta, ne znam sada napamet brojke, kao razvoj za Alfu koja su nastali na Giulietti, a kao proizvod su završili u vidu Chryslera 200 i Jeep Cherokeea.

Chrysler LX je platforma od strane Chrysler grupacije nastala za Chrysler 300 i srodna auta, prednji ovjes je mislim bio od S, a stražnji od E klase. Zato ovdje jedan ivan.ik insinuira na korištenje Mercedes platforme iako čak ni to nema veze sa Mercedesom koji istu nikada nije koristio.

Kasnije je ta platforme dobila drugačiji prednji i stražnji ovjes za Maserati Ghibli i QP(neki je zovu E-Evo), te obilno korištenje aluminija na tim automobilima kako bi se uštedilo nekih 200 kg s obzirom na Chrysler. I onda je bila pomisao da će je Alfa koristiti barem za nasljednika 166. To ipak nije slučaj jer da je već bi vidjeli to vozilo.

I onda evo FCA radi na novoj modularnoj platformi za Alfa Romeo ali koji će koristiti i Maserati za Alfieria, i Dodge za neke vozila, a tko zna možda i Jeep.
Prvo vozilo na toj platformi će biti Giulia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednostavno se moralo krenuti na novu platformu. Chrysler LX nije bio pogodan za auta C i D segmenta kako je ista i preglomazna i preteška.

 

N.N. gore si napisao 300 da ima prednje vešanje od S a zadnje od E klase...

Ajde dogovori se šta ko koristi.   http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_LX_platform

Mercedesova multi link (tzv raum lenker) zadnja osovina se koristi od 1982/83. godine na ovamo sa raznim prilagođavanjima / modifikacijama i generalno je ista. 5 ramena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Točno citiraj gdje sam slagao i što sam slagao. Po pogledu što se događa u i oko FCA imam daleko više uvida ne od prosječnog stanovnika Balkana, nego od prosječnog stanovnika Italije. E sada ako kome smeta što ne mislim da su Švabe kao regija tehnološki naprednijih od sjevernih Talijana mora se pomiriti sa tim jer to je moje stajalište.

Inače ti platformu ne određuje ovjes nego hard-point i po tim dimenzijama LX nije Mercedes platforma. Jednostavno se ta vozila nisu mogla proizvoditi na istoj proizvodnoj traci kao Mercedesi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijenjanja je i sama podnica no koliko znam mogli bi biti rađeni u istim pogonima, na istoj traci.

Recimo sami prednji ovjes kod Alfa Romo ili novih Maserati vozila je u pravilu što Talijani zovu Quadrilatero Alto, u biti to su dvostruka ramena ali ponešto drugačija verzija. Recimo da to koliko sam upoznat Mercedes nikada nije radio do nedavno kada je krenuo sa nečim sličnim na C-klasi, prije su imali klasična dvostruka ramena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što razvuku lim za modele ne znači da nisu pokupili pola delova od Mercedesa.

Samo pojasni ovo zadnje za Mercedes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači Chrysler LX koristi ili je koristio rješenja ovjesa sa Mercedesovih vozila, napisao sam i kojih, ali ista nije Mercedesova platforma niti ju je sam Mercedes ikada koristio. Sam Maserati za svoja vozila ne koristi niti ta rješenja ovjesa kao Mercedes nego ima svoja koja su drugačije riješena.

 

 

No možda ne razumiješ što je platforma. Platoformu ne određuje tip ovjesa. Npr. 500X i 500L, a to se ovdje brka, su ista platforma iako je tip stražnjeg ovjesa različit. Npr. FIAT Brava i Alfa Romeo 156 su ista platforma iako međuosovinski razmak nije isti, iako je prednji ovjes različit, iako je stranji ovjes različit. A pazi sada ovo, Golf Mk VII ima u nekim izdanjima multilink, u nekim polukrutu, te po nekim tumačenjima ovoga foruma dolazi na dvije različite platforme što je daleko od istine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti ili ne vidiš ili nećeš da vidiš.

Ako imaš slike vešanja / ovjesa Quatrroporte i Ghibli okači pa da uporedimo sličnost sa rešenjima iz Štutgarta ili samo pogledaj slike sa prethodnih strana pa reci da li su to rešenja sa tih modela.

Što se tiče 500 X i 500 L ako su iste platforme kom velikom mozgu pada na pamet da ne uposli fabriku u Kragujevcu (a nisu uposleni svi kapaciteti) i sa ta dva modela kad već postoje prese i proizvodne linije ? Nego sve prilagođava u drugoj fabrici a to košta poprilično i traži određeno vreme.

A što se tiče Brava/ Bravo i Alfe 156/147/GT postoji priča da je to čak stara dorađena TIPO platforma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ti kažem da ovjes na QP i Ghibliu veze nema sa Mercedesom, a ti možeš ali ne moraš vjerovati u to. Imaš na talijanskim forumima toga koliko ti srce želi. I rekao sam ti da takav prednji ovjes Nijemci nisu radili, zadnji ako je mutilink(5-link) svaki na slici slično izgleda pa to i teško možeš vidjet je li mijenjano ili ne. Ali to opet ne govori o platformi.

 

Pa da, ta platforma je krenila još sa Tipom. Talijani su ti pioniri onoga što se danas zove modularnost i još tada je ta platforma bila u mali milijun verzija.

 

Reci, gdje ti stavio model u tvornicu gdje možeš imati 4 proizvodne linije ili u onu gdje ih možeš imati 2, a imajući u vidu da se u obje tvornice radi automobil na izvedenici Small platforme?
Iako čim je automobil nov treba određeno uhodavanje za njega i prilagođavanje, nije to samo plug&play.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezano za Golfa i MQB oni su otvoreno napisali ko će koristiti tu platformu , verzije vešanja i čak produženje za različite modele.

 

cxcb497140.jpg

cxcb497141.jpg

 

Na američkim forumima ima čak i priča da se delovi vešanja mogu kupiti za Mercedesa po manjoj ceni ili Chryslera i ugraditi na Maseratija. 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors namerava da smanji broj platformi i produži vreme upotrebe

 

142953-chevrolet%20c%201.jpg

 
Razvoj automobilskih platformi može da košta stotine miliona evra pa je sasvim razumljivo ponašanje proizvođača koji smanjuju njihov broj uvodeći tzv. modularne platforme na kojima će moći da se bazira veći broj različitih modela. Najnovije vesti o platformama stižu iz General Motorsa koji je potvrdio da namerava da smanji njihov broj i da udvostruči vek njihove upotrebe. Tačnije, Dan Ammann iz GM-a je rekao da će novi modeli koristiti iste platforme preko deset godina. To će doneti velike uštede ovom američkom proizvođaču i značajno olakšati razvoj novih modela, ali ostaje pitanje kako će na to reagovati kupci i da li će na ovaj način GM biti kompetitivan, odnosno biti u stanju da prati potencijalni napredak i nova tehnička rešenja do čijeg razvoja i upotrebe može doći i u periodu kraćem od ''preko deset godina''.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru predstavio novu Globalnu platformu

 

subaru%20gp%201.jpg

 

Japanski Fuji Heavy Industries (FHI) je i zvanično predstavio novu Subaru Global Platformu, koju će koristiti svi Subaru modeli sledeće generacije. U saopštenju se navodi da nova platforma pruža značajana unapređenja opštih performansi vozila u odnosu na prethodnike, uz povećanu torzionu čvrstoću, smanjenje buke i vibracija, niže težište, povećanje komfora, manje naginjanje vozila u krivinama, unapređenje bezbednosti... Kao što je pomenuto, ovu platformu će koristiti svi Subaru modeli sledeće generacije, pri čemu će pored benzinskih i dizel motora moći da budu dostupni i sa električnim, hibridnim kao i plug-in hibridnim pogonom. Jedna od prednosti nove platforme je i mogućnost proizvodnje komponenti platfome za više modela u istoj fabrici, umesto da se prave u različitim fabrikama kao što je to bio slučaj u prošlosti.

 

subaru%20gp%2011.jpg

 

Prvi model koji će koristiti novu platfomu je nova Impreza koja će se na tržištu pojaviti kasnije ove godine, dok kasnije slede i drugi, među njima i XV crossover koji je u formi koncepta predstavljen prošle nedelje u Ženevi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će MQB platformu koristiti za još dve generacije svojih automobila

 

vw%20mqb.jpg

 

Koncern Volkswagen je svoju modularnu platformu (MQB - Modularer Querbaukasten) premijerno predstavio 2012. godine, kada je na njoj nastao tadašnji Audijev model A3. Kako sada stvari stoje, koristiće je i dalje. Do kraja 2012. godine na pomenutoj platformi nastale su tadašnje generacije modela VW Golf, SEAT Leon i Škoda Octavia, a od tada do danas koncern je modularnost platforme iskoristio prilikom proizvodnje nekolicine svojih modela, uključujući tu i aktuelne generacije VW Passata, Škode Superb, VW Tiguana, SEAT Atece, Audija Q2, Škode Kodiaq i najnovijeg Volkswagenovog SUV-a Atlas. Član uprave Volkswagena dr. Herbert Diess izjavio je da su u koncernu već odlučili da postojeću platformu iskoriste za proizvodnju naredne dve generacije malih i srednje velikih modela automobila koji će imati pogon preko prednje osovine, a pri tome neće biti potrebe za novim velikim investicijama, što će koncernu na kraju obezbediti veći profit.

 

Odluka čelnih ljudi koncerna o zadržavanju MQB platforme zapravo i nije veliko iznenađenje, a smatra se jednom u nizu odluka s kojima bi trebalo da se ublaže enormni troškovi koje je koncernu prouzrokovala nedavna afera ''dieselgate''. Planovi VW-a podrazumevaju enormno povećanje godišnje proizvodnje automobila koji su zasnovani na MQB platformi, a tome će svakako pomoći nekoliko novih modela koji su u završnoj fazi razvoja. Među njima su i nove generacije modela VW Polo i SEAT Ibiza koji bi na tržištu trebalo da se pojave naredne godine, a pored standardnih drumskih verzija oba pomenuta modela bi trebalo da dobiju i svoja crossover izdanja. U slučaju SEAT-a, crossover na bazi Ibize će se zvati Arona, a aktuelni MPV model Alhambra 2018. godine bi trebalo da bude zamenjen praktičnijom crossoverom verzijom koja je prikazana konceptnim modelom 20V20. Na MQB platformi su planirane i naredne generacije VW modela Passat CC i Touareg čije se predstavljanje očekuje naredne godine. U Volkswagenu takođe razvijaju sličnu modularnu platformu (MEB) koja će poslužiti za električne automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo - platformu Giorgio će dobiti i drugi FCA modeli

 

alfa%20romeo%20g%20787.jpg

 

U Alfi su toliko oduševljeni svojom platformom Giorgio, na kojoj se baziraju modeli Giulia i Stelvio, pa veruju da će se ista proširiti ponudom Fiat Chrysler Automobiles grupacije. Kada je razvijana u Alfi, ova platforma je zamišljena i proizvedena isključivo za Alfine modele, ali sada izgleda da tako neće ostati i u budućnosti. Naime, jedan od vodećih ljudi FCA grupacije Reid Bigland je rekao da je platforma Giorgio toliko dobra da bila šteta da se ne podeli sa drugim brendovima unutar ove automobilske grupe. Tačnije, Bigland kaže da je moguće modifikovati platformu na način da je koriste i jeftiniji i skuplji modeli od Giulije i Stelvia, odnosno ista bi mogla da postane osnova nekih Dodgeovih, ali i Maseratijevih noviteta sa pogonom na zadnje i na sva četiri točka. Njenom širom primenom Alfa će brže i jednostavnije vratiti oko milijardu evra uloženih u njen razvoj. Naravno, ova platforma će biti osnova i novih Alfi, tačnije na njoj se može bazirati sve od kompaktnog hatchbacka do velike limuzine. Sve u svemu, na njoj će se bazirati oko osam novih Alfi koje će na tržište stići do 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo Giorgio platforma i za Maserati, Dodge i Jeep

 

Alfa-Romeo_Giulia-Quadrifoglio_49.jpg

 

Alfa Romeo je najavio da će do 2020. godine na novoj Giorgio platformi predstaviti ukupno osam modela (za sada su tu Giulia i Stelvio), ali informacije iz Amerike kažu da će ovu platformu koristi i brojni drugi modeli iz kompanije FCA Automobiles. Tačnije, nove informacije kažu da će Giorgio platformu sa zadnjim pogonom koristiti i budući modeli marki Maserati, Dodge i Jeep. Posebnu pažnju privlači vest da bi Dodge trebalo da koristu ovu platformu za svoje buduće modele sa zadnjim pogonom, među njima i za naslednike Challengera, Chargera, Duranga i Journeya. Maserati će koristiti blago modifikovanu verziju ove platforme za novi Quattroporte, Ghibli, GranTurismo i Alfieri, a verovatno i za novi SUV.

Što se Jeepa tiče, Sergio Marchionne je pre nekih mesec dana na sajmu u Detroitu otkrio i neke detalje vezane za sledeću generaciju modela Grand Cherokee. Najvažnija vest se odnosi na to da će nova, peta generacija Grand Cherokeeja najverovatnije biti napravljena na Giorgio platformi koju koristi i Alfa Romeo Stelvio. To je u Detroitu potvrdio i sam Marchionne, osim ako se nešto ne desi što bi nagovestilo da to nije izvodljivo. U svakom slučaju, novi Grand Cherokee se očekuje krajem 2018. ili tokom 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren vraća proizvodnju šasija u Ujedinjeno Kraljevstvo

 

mclaren%20720%2022.jpg

 

McLaren otvara Composites Technology Center u Sheffieldu u Ujedinjem Kraljevstvu. Na ovaj način se proizvodnja šasija vraća u U.K. Otvoriće i novih 200 radnih mesta. Inače, do sada su koristili pogone u Austriji za ovaj tip posla. Novi centar će biti odgovoran za Monocell i Monocage šasije od kompozitnih materijala na bazi ugljenika. Pogon će u punom kapacitetu proraditi 2020. godine, a prostire se na 7.000 kvadratnih metara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Mission E i Bentley EXP će deliti istu platformu

 

162724-bentley%20exp%201.jpg

 

Kako bi smanjili troškove i uštedeli novac potreban za plaćanje silnih troškova vezanih za Dieselgate skandal, Porsche, Bentley i Volkswagen traže način kako da podele tehnologiju i definišu zajednički razvoj, pa da tako uštede 100 miliona evra godišnje. Jedan od načina će biti i razvoj zajedničkih platformi, spajanje prodajnih timova i uspostavljanje zajedničkih procedura za testiranje kvaliteta. Prva u nizu tih aktivnosti će biti razvoj zajedničke platforme za modele Mission E i Bentley EXP. Podsetimo, Bentlex EXP bi trebalo da bude potpuno električni model, s autonomijom od 420 km i najvećom brzinom od 322 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes: 8 modela sa prednjim pogonom umesto 5

 

mercedes%20a%2022222.jpg

 

Mercedes je potvrdio da će sledeća generacija mehaničke platfome sa prednjim pogonom biti baza za čak osam modela kod kojih će se snaga motora standardno prenositi na prednje točkove. Aktuelna generacija Mercedesovih kompaktnih vozila sa prednjim pogonom obuhvata 5 modela: A klasu, B klasu, CLA kupe limuzinu i CLA Shooting Brake, te krosover GLA. S obzirom da su vozila iz ove familije značajno doprinela rastu prodaje Mercedesa u poslednjih nekoliko godina, nemački proizvođač planira da proširi ponudu na 8 modela, potvrdio je šef brenda sa trokrakom zvezdom, Ola Kalenius u intervjuu za Car and Driver. Kalenius nije precizirao o kojim se modelima radi, ali očekuje se da će pored novih generacija postojećih 5 vozila sa prednjim pogonom, Mercedes lansirati i limuzinsku varijantu A klase (zasnovanu na konceptu A Sedan predstavljenom u aprilu na sajmu automobila u Šangaju), a spekuliše se i o novom krosover/SUV modelu koji bi imao oznaku GLB.

Dizajn nove generacije modela sa pogonom na prednje točkove biće zasnovan na pomenutom konceptu A Sedan. Zaštitni znak ovih vozila biće potpuno izmenjena, ispupčena maska hladnjaka, sa vertikalnom rešetkom. Slično stilsko rešenje videli smo na pojedinim sportskim modelima iz AMG GT familije, ali i na nedavno predstavljenim AMG SUV vozilima GLC 63 i GLC 63 Coupe. Promenjen je i dizajn farova, koji su sada dobili trougaonu formu, a dinamičan izgled budućih kompaktnih Mercedesa upotpunjuje specifičan prednji branik sa velikim, mrežastim otvorom za vazduh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pininfarina i Khodro razvijaju novu platformu

 

ikco%20dena%20111.jpg

 

Pininfarina će u saradnji s iranskim proizvođačem automobila Khodro razvijati novu platformu. Trošak razvoja iznosi 70 miliona dolara, a reč je o modularnoj platformi koja će se koristiti za najmanje četiri modela. Prvi će biti putnički automobil srednje veličine, slede sedan i SUV, a detalji o četvrtom modelu još nisu poznati. Tokom trogodišnjeg projekta, osim platforme razvijaće se i koncept arhitekture, pa će se izvršiti simulacija i laboratorijska validacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW planira da koristi samo jednu platformu

 

bmw%20vd%2011111.jpg

 

Jedan od vodećih BMW-ovih ljudi Klasu Frölich je u svom poslednjem intervjuu izjavio da BMW planira da za svoje novitete nakon 2020. koristi samo jednu modularno platformu koja će podržavati ugradnju konvencionalnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, električnih i plug-in hibridnih pogonskih sklopova. Ovaj potez će omogućiti BMW-u značajnu uštedu i lako prilagođavanje budućim trendovima. Naime, u BMW-u žele da budu sigurni da mogu brzo i jednostavno da odgovore na zahteve tržišta u pogledu potencijalnog rasta popularnosti elektrifikovanih pogonskih sklopova, ali i daljeg dužeg zadržavanja prisutnosti konvencionalnih motora. Naravno, pojedini elementi platforme, u zavisnosti do pogonskog sklopa, će se menjati, ali veliki deo delova će ostati isti. Na kraju recimo i da će nova platforma podržavati pogon na prednje, na zadnje i na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche razvija platformu za električne sportske automobile

 

porsche m 11.jpg

 

Prema poslednjim saznanjima, Porsche radi na razvoju nove platforme namenjene sportskim i tzv. superautomobilima sa električnim pogonskim sklopovima. Reč je naravno o proizvodu kojeg će koristiti i drugi proizvođači unutar Grupe Volkswagen, prvenstveno Audi i Lamborghini. To će biti treća platforma namenjena električnim vozilima koju će razviti Grupa VW, a navodno će nositi oznaku SPE. Za sada je prerano govoriti o konkretnim modelima koji će se bazirati na ovoj platformi i njihovim pogonskim sklopovima, ali s obzirom na recentnu orijentaciju Grupe VW prema električnim pogonima ne treba sumnjati da će ih biti i da na njih nećemo predugo čekati. Tačnije, prvi modeli bazirani na ovoj platformi bi na tržištu trebalo da se pojave nakon 2025, a pre toga će na tržište stići modeli bazirani na platformi MEB (npr. linija I.D.) kao i oni koji će se bazirati na platformi koja će nositi oznaku PPE, a koja će biti osnova većih i luksuznijih vozila sa električnim pogonima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×