Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada

Recommended Posts

Ko kaže da električni automobili moraju da budu nečujni?

 

Najveća mana električnih automobila, to će vam reći svaki entuzijasta, jeste u zvuku koji njihov pogon proizvodi. Tačnije, u nedostatku istog. Električni pogon je, naime, praktično potpuno nečujan što otvara mnoge probleme, između ostalih i onaj sigurnog prelaska preko ulice slepim osobama. Ovde na scenu stupa Fatih Sahin, nemački beatboxer koji je Volkswagen u svrhu promocije električnog up!-a strpao na zadnje sedište i uvalio mu mikrofon u ruke. Nećemo vam otkriti sve detalje, ali recimo samo da je ovako opremljeni Up! itekako privlačio poglede.

Poznavajući nemačku politiku formiranja cena dodatne opreme, strah nas je uopšte i da pitamo koliko bi trebalo doplatiti za jednog Fatiha...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha hahaahhaha recite , vozite se sa devojkom, ženom nije bitno u kolima, a ovaj sedi pozadi i kenja sve vreme hahaha, ja bi ga baš stavio u svog dizela, i zajedno u grad :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom sa nekim drustvom stojimo na trotoaru i pricamo nesto i pored bas stoji prius, "ugasen" i dok smo pricali samo se bez zvuka katapultira...svi skocismo jer je bas ruzan osjecaj kad se necuje a ide...


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault: Kupci nezainteresovani za elektromobile

 

renault%20kangoo%20ev.jpg

 

Nažalost, cene, radijus kretanja i infrastruktura još uvek nisu na nivou koji bi ohrabrio širi krug kupaca da se opredeli za električna vozila. Renault je zbog toga prinuđen da promeni planove kada je reč o razvoju novih automobila na struju. Jedan od čelnika kompanije, Jerome Stoll, izjavio je za Blumberg da se tržište električnih automobila ne razvija onako kako je to Renault predviđao kada je pravio svoje planove za ovu vrstu vozila. On objašnjava da kod kupaca mora da postoji želja za električnim modelima automobila, da bi se oni prodavali u većem obimu.

 

Stoll je saopštio da Renault ipak neće odustati od električne verzije modela Twingo, ali će početak njegove proizvodnje morati da bude odložen. Renault ovaj automobil razvija uz pomoć Daimlera, sa kojim sarađuje na novim generacijama modela Twingo i Smart, a predviđena je i električna verzija Smarta ForFour. Renault i Nissan svojevremeno su planirali da u razvoj i proizvodnju električnih automobila ulože 4 milijarde evra. Međutim, izvršni direktor oba proizvođača, Carlos Ghosn, saopštio je 2013. da alijansa neće uspeti da ostvari zacrtani cilj za 2016. koji je predviđao prodaju 1.5 miliona električnih vozila godišnje.  Gamu električnih Renault modela trenutno čine ZOE, Fluence i Kangoo, kao i mali gradski dvosed, Twizy. U 2013. prodato je svega 19 hiljada automobila na struju, dok je Renault širom sveta kupcima ukupno isporučio 2,63 miliona vozila.

 

preuzeto sa - b92.net

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrifikovani automobili u Americi više ne smeju da budu nečujni

 

nissan leaf 34.jpg

 

Električna i hibridna vozila imaju rok do septembra 2020. godine da se prilagode zakonskoj regulativi američkog ministarstva saobraćaja, a to znači da više ne smeju da budu nečujna. Prema tom zakonu ''tihi automobili'' na američkim pitevima moraju da emituju neki zvuk, a sve kako bi upozorili ostale učesnike u saobraćaju, posebno pešake, bicikliste i slabovidne osobe. Automobili poput Teslinog Modela 3 ili Nissana Leaf moraće da emituju veštački zvuk do brzine od 30 km/h, piše ''Insurance Journal''. Mišljenje je da pri većim brzinama gume, otpor vazduha i ostali faktori anuliraju potrebu za dodatnim izvorom zvuka. Procenjuje se da će ova odluka proizvođače godišnje stajati dodatnih 40 miliona dolara, na koliko se procenjuje ugradnja dodatne opreme u vidu vodootpornih zvučnika i generatora zvuka. Sa druge strane, procene kažu kako će se osetno smanjiti broj nesreća, a to znači godišnje uštede od maksimalno 320 miliona dolara. Podsetimo, verovatnoća da hibridni auto naleti na pešaka je čak 19% veća u odnosu na automobil s klasičnim pogonom. Slična inicijativa je pokrenuta još 2014. godine u Evropskoj uniji, a na kraju je rok za primenu postavljen za 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jula će svi novi električni automobili morati da emituju neki zvuk

 

audi e tron gt avengers.jpg

 

Brojni su bili na premijeri Marvelovog blokbastera ''Avengers Endgame'' u kome se može videti i prelepi Audi e-tron GT koncept koji bi trebalo da stigne na tržište 2021. godine. Ipak, mnogi su primetili da se čuje zvuk klasičnog V8 motora nespojiv sa ovim potpuno električnim automobilom. Mnogi su odmah pomislili da je reč o nekoj filmskoj greški koja se potkrala za vreme snimanja, ali to ovde nije slučaj. Naprotiv, zvuk je namerno veštački i to je mešavina zvuka motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora za koji Audi kaže da je stvoren kako bi se dobilo na emocionalnom zvučnom efektu za potrebe filma.

 

audi e tron gt 564.jpg

 

Još 2014. godine Evropski parlament je u okviru Saveta odlučio da Uredbom pod brojem 540/2014. naloži da svi novi električni i hibridni automobili moraju da budu opremljeni veštačkim zvukom (motorom), koji skreće pažnju na njihov pristup. Pozadina toga je činjenica da se slepi ljudi oslanjaju isključivo na svoj sluh. U drumskom saobraćaju se obično baziraju na buci motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Buke u radu elektromotora kod električnih automobilima u osnovi nema, pa je njihova najveća prednost u isto vreme i njihov veliki nedostatak. Američko odeljenje za bezbednost puteva i automobila (US Department of Road and Vehicle Safety ili NHTSA) utvrdilo je da su električni automobili 37 odsto više uključeni u nesreće sa pešacima nego automobili sa klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Kako bi se to promenilo, novi električni i hibridni automobili moraće da budu opremljeni sistemom AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System ili akustični sistem za upozoravanje na vozila) u EU od jula 2019. A u SAD-u tek od 2020.

U Članu broj VIII. stoji da proizvođači moraju da ugradei sistem AVAS koji zadovoljava zahteve utvrđene u čl. VIII. u nove tipove hibridnih električnih i potpuno električnih vozila do 1. jula 2019. Proizvođači moraju da ugrade sistem AVAS u sva nova hibridna električna i potpuno električna vozila do 1. jula 2021. Pre tih datuma, ako proizvođači odaberu da ugrade sistem AVAS u vozila, oni obezbeđuju da ti sistemi budu u skladu sa zahtevima iz čl. VIII.

 

Sistem AVAS mora automatski da generiše kontinuirani zvučni signal u rasponu brzina između pokretanja i brzine od približno 20 km/h. Isto važi i za vožnju unazad. Pri većim brzinama od 20 km/h, veštački zvuk za električne automobile više nije potreban jer je buka nastala kotrljanjem guma po podlozi veća od zvuka generatora zvuka ili konvencionalnog motora. Zanimljivo, u SAD-u je ta brzina određena na 30 km/h. Zanimljivo je i to da mora da postoji lako dostupan prekidač koji omogućava aktivaciju ili deaktivaciju. Ono što je važno je da se AVAS mora automatski aktivirati kada se vozilo ponovo pokrene. Istovremeno, sistem može da reaguje pojačanim zvukom u zavisnosti od porasta brzine.

 

Ko se ponadao da će njegov električni automobil uskoro zvučati kao da ispod haube ima V8 motor, kao u primeru filma sa početka ovog teksta, biće jako razočaran, jer veštački zvuk mora da bude uporediv prema EU regulativi sa zvukom motora sa unutrašnjim sagorevanjem iste klase vozila. Ipak, tonovi će varirati od proizvođača do proizvođača. Kako će tačno zvučati vozila od jula 2019. godine, još nije jasno. Važno je da njihov zvuk bude u srednjem frekvencijskom rasponu, jer starije osobe ne percipiraju visoke frekvencije. Prema istraživanjima američkog ministarstva saobraćaja, Avasova tehnologija sprečava 2.400 nesreća koje uključuju pešake svake godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi električni automobili u Evropi emitovaće veštačke zvuke tokom vožnje

 

ev zvuk.jpg

 

Počev od 1. jula 2019., nova električna vozila u Evropskoj uniji moraće da emituju zvuk prilikom spore vožnje (na brzinama ispod 19 Km/h). Sistem koji će biti ugrađivan u vozila naziva se AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) i aktiviraće se automatski kada brzina padne ispod navedene. Na taj način će se pešaci i biciklisti obaveštavati da im se približava električno vozilo.

Razlog za ovakvu odluku je što su električna vozila, naročito pri malim brzinama, gotovo nečujna. Veštački generisani zvuci neće biti zvuci motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali će biti dovoljno glasni i jasni da upozore druge učesnike u saobraćaju da obrate pažnju na njih. Sva nova električna vozila imaće AVAS sistem implementiran do 2021. godine. Vozila koja se već nalaze u upotrebi moraće u tom periodu da ugrade ovaj sistem. Pojedina udruženja nisu zadovoljna ovom odlukom. Oni se zalažu da električna vozila emituju zvuk na svim brzinama kretanja, jer smatraju da veća opasnost dolazi od vozila koja se kreću većim brzinama. Iako bi ovo označilo kraj sna o smanjenju buke na ulicama, definitivno bi povećalo sigurnost učesnika u saobraćaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslušajte kako će zvučati auto u budućnosti

 

199155-vw id3 zvuk.jpg

 

Nema sumnje, pred autoindustrijom i drumskim saobraćajem su veliki izazovi i još veće transformacije, kako u tehnološkom smislu pokretanja vozila tako i kada govorimo o samom načinu korišćenja automobila. Popularizacija elektromobilnosti donosi nove trendove i u pogledu dizajna. Izostanak klasičnog motornog prostora i smeštaj baterija u podu otvaraju nove mogućnosti u osmišljavanju samog oblika automobila, a time i daju nadu da će automobilski dizajneri izaći iz stvaralačke krize u kojoj su se našli u ovom milenijumu.

 

Međutim, ono što novi trendovi donose, a o čemu se toliko ne govori je zvuk, odnosno buka pogonskih motora. Već sada simfoniju V12 ili grmljavinu rasnog V8 teško možete uhvatiti uživo, a u budućnosti to ćete moći da slušate samo putem zvučnika. Isto važi i u pogledu manjih motora pogonjenih fosilnim gorivima koji danas i zvukom zagađuju okolinu, posebno u urbanim područjima. Struja je gotovo pa nečujna, ali je ujedno i problem zbog kojeg dolazimo do svojevrsnog paradoksa.

 

Zbog bezbednosti električni automobili moraju da generišu veštački zvuk, i to od jula ove godine. Volkswagen je upravo objavio kako će zvučati njegov električni ID.3, prvi pristupačni porodičui automobil sa električnim pogonom, a verovatno i svi budući električni Volkswageni. Budući da Volkswagen želi da postane svetski predvodnik u elektrifikaciji, to postaje važno. Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) sistem generisanja veštačkog zvuka vožnje koristiće se do brzine od 30 km/h te u vožnji u rikverc, a sve kako bi se smanjio rizik naleta na pešaka ili biciklistu. Zvuk Volkswagena je nastao je u saradnji s kompozitorom i muzičkim producentom Leslijem Mandokijem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...