Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Uskoro novi Fiat model iz Kragujevca?

Recommended Posts

Tad i nikad vise sve je ostalo iza nas,sada cemo samo robovati i voziti njihove krseve do 2-3000 eura...

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAT će nove modele praviti u Turskoj, KG nije u planu

 

Iako će deliti platformu sa FIAT-om 500L, ni jedan od tri nova modela neće se izrađivati u Srbiji. FIAT-ov turski partner, kompanija Tofas, najavila je da će investirati milijardu dolara u fabriku u Bursi, kako bi se u tom pogonu stvorili uslovi za proizvodnju novih automobila italijanske kompanije.

 

641618485545cbd640d4d2550663003_640x3718

 

Kako prenosi Automotive News, u pitanju su modeli koji će naslediti odlazeći Bravo, kompaktnu limuzinu Linea, kao i još jedan automobil koji će u gami FIAT-a zauzeti mesto nekadašnjeg modela Stilo karavan, koji je ukinut 2008.

Početak proizvodnje prvog od pomenutih vozila najavljen je za 2016, a sva tri automobila deliće platformu sa FIAT-om 500L, odnosno krosoverima 500X i Jeep Renegade.

Realizacijom ovog projekta, FIAT će praktično preseliti proizvodnju naslednika modela Bravo u Tursku. Do sada se Bravo izrađivao u Italiji, a proizvodnja aktuelnog modela okončana je u julu 2014, dok se ovaj automobil još uvek pravi u pogonu u Brazilu.

Iako se u vesti novim modelima ne spominje FIAT-ova fabrika u Kragujevcu, po svemu sudeći u tom pogonu će se i dalje proizvoditi samo jedan model, FIAT 500L.

Ako se realizuju najavljeni planovi, to će značiti da je FIAT još jednom zaobišao kragujevačku fabriku kao moguću lokaciju za proizvodnju nekog od novih modela.

Prethodno je saopšteno da će se naslednik FIAT-a Punto proizvoditi u Poljskoj, dok se FIAT 500X izrađuje u Italiji.

 

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovamo se pominje neka priča da su par puta Nemci iz VW-a obilazili fabriku i kako planiraju da je kupe, e sad koliko ima istine u tome, nisam siguran.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kragujevac baš nema sreće.

Možda je bio plan plasman vozila na rusko tržište bez carina a kako to nije upalilo.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je bio plan plasman vozila na rusko tržište bez carina a kako to nije upalilo.......

 

A mozda je bio plan da se uradi obecani auto-put,tunel i obilaznica...za 5 godina!

Mozda je i problem sto se biznisom u drzavi bave potpuni diletanti i nesposobnjakovici...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bio dogovor.

Kao i onda što sam napisao. Švabe bi prokopale kanal do Dunava napunile ga vodom pre nego li prvi 500 L siđe sa trake.

Dante rade alavi i gladni ljudi bez trunke savesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A mozda je bio plan da se uradi obecani auto-put,tunel i obilaznica...za 5 godina!

Mozda je i problem sto se biznisom u drzavi bave potpuni diletanti i nesposobnjakovici...

 

Potpuni OFF od teme jer se slažem sa svim navedenim i ne mogu više da ponavljam svoju frustraciju da auto-put nije završen, da Fiat dobije bolju ponudu za prevoz železnicom od privatnika nego od same Železnice itd... 

 

Elem, prema književnom rečniku srpskog jezika ispada da nisi baš mnogo uvredio one na koje si mislio... evo šta kaže: 

 

Profesionalac - čovek koji je potpuno obučen i školovan za neki posao i radi ga za pare

Amater - amater se kod nas koristi potpuno pogrešno jer je amater zapravo profesionalac koji ne radi za pare. Dakle, amater je potpuno obučen i školovan čovek za neki posao, samo ga ne radi za pare (iz bilo kog razloga). 

Diletant - je zapravo onaj za koga mi koristimo izraz "amater". Dakle, neko ko je samouk i nije (zvanično, školom) potpuno obučen za to što radi, ali može biti i veoma dobar u tome, a može biti i veoma loš... takođe, može raditi i za pare i za džabe... 

 

Eto... da znaš da smisliš neki "književniji" izraz za navedene :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle ispada da su 90 % radnog naroda u Srbiji amateri jer svoj posao rade za dž.  :thumbdown:

Diletanata ima daleko više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amater može svoj posao da radi za dž iz bilo kog razloga... ne povezuje se sa nezaposlenošću. 

 

Hteo sam reći da je amater zapravo mnogo stručniji od onoga za koga se taj izraz koristi u svakodnevnom govoru, a diletant s druge strane, nije toliko loš čovek kao što se inače koristi... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam da 90 % njih ne dobija nikakvu nadoknadu za svoj posao pa samim tim spadaju u grupu amatera.  :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eto... da znaš da smisliš neki "književniji" izraz za navedene :)

 

paceri,slihtare,mrsimudi,papci,papani,protuve,probisveti,alamunje,gulanferi,gelipteri,djilkosi,zamlate,zgubidani,jebivetri,klipani,krkani,kulovi,

nitkovi,hulje,hostapleri,bitange,levati,mufljuzi,funjare,pajseri,jajare,balvani...

 

:laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Početak proizvodnje prvog od pomenutih vozila najavljen je za 2016, a sva tri automobila deliće platformu sa FIAT-om 500L, odnosno krosoverima 500X i Jeep Renegade.

 

izvor - b92.net

 

Lupeta novinar B92. Da se bar potpisao da mu znamo ime.

Fiat 500L ne deli platformu sa pomenutim modelima.

 

Fiat 500L je napravljen na platformi Grande Punta, a to je Fiatova zajednička platforma iz vremena saradnje sa Opelom. Fiat Grande Punto, Opel Corsa, Fiat 500L - sve je na istoj platformi.

Jeep Renegade je nova platforma i na njoj će se praviti Fiat 500X. Od kad se prva reč pomenula oko modela 500X, zna se da će se on praviti jedino i samo u Italiji. Fiat 500X i Fiat 500L nemaju istu platformu.

Šta će se praviti (i kada) od novih Fiat modela piše u njegovom petogodišnjem planu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/64379-petogodi%C5%A1nji-biznis-plan-za-fiat/

 

Kao što se vidi, dolazi naslednik novog Brava, ali prvo u verziji limuzine tokom 2015. godine. To nema veze sa Lineom, nego je veći auto.

Onda, tokom 2016. treba da bude predstavljen naslednik baš novog Brava, odnosno compact hatch:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/65323-novi-fiat-c-segmenta/

 

Krajem 2016. godine treba da se pojavi naslednik Grande Punta, a 2017. i SUV na bazi novog C segmenta.

2018. nova Panda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 X je totalno drugačija platforma u odnosu na 500 L. Zadnje vešanje nezavisno u odnosu na krutu gredu na 500 L.

Moguće da bude ta C  platforma na kojoj je Dodge Dart (Wide) i Alfa Giulietta verovatno i Viaggio a posle i novi Bravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Fiat Punta će se možda proizvoditi u Kragujevcu

 

fiat%20500%205p.jpg

 
Iako su se ranije prenosile informacije da će se naslednik aktuelnog Fiatovog Punta (pojavio se još 2005. godine pod nazivom Grande Punto) proizvoditi u Poljskoj, poslednje glasine iz Italije kažu da će se automobil ipak proizvoditi u našoj zemlji. Ako se ove vesti pokažu kao tačne, naslednik Punta se neće proizvoditi u fabrici Tychy u Poljskoj ni u Melfiju u Italiji, već u FAS-u u Kragujevcu gde se trenutno pravi 500L (uz 500L Living i 500L Trekking verzije). Tako bi fabrika u Kragujevcu dobila i taj famozni drugi model koji proteklih meseci priželjukuju mnogi u Srbiji. I ponovo, ovo su samo glasine iz Italije, ostaje da sačekamo na zvanične informacije.
Kako stvari sada stoje, naslednik Punta će biti napravljen na platformi našeg Fiata 500L, pri čemu će dužina tog novog automobila biti manja od četiri metra. Fiat će ovaj automobil tržištu ponuditi tokom 2016. godine, što je uostalom i najavljeno u maju prošle godine prilikom predstavljanja njihovih petogodišnjih planova. Ime automobila je međutim i dalje nepoznato; neki izvori su ranije pominjali oznake kao što su Fiat 500B, 500 Plus i 500 +, a neki kažu da postoji šansa da se upotrebi naziv Fiat 600. Što se izgleda tiče, tu navodno neće biti iznenađenja, budući da se očekuje da će naslednik Punta biti sličan Fiatu 500X, samo u manjem pakovanju i sa nižim klirensom.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kragujevačkom Fiatu očekuju vesti o novom modelu do kraja godine

 

fiat%20500%20b.jpg

 
U srpskom delu menadžmenta kompanije Fiat automobili Srbija, kao i među zaposlenima, gotovo sa izvesnošću očekuju da će krajem ove ili početkom naredne godine, dobiti zvaničnu informaciju o novom modelu koji bi, pored svih verzija Fiata 500L, uskoro počeo da se proizvodi u Kragujevcu. Mada ne otkrivaju informacije na osnovu kojih grade optimizam, u poslovodstvu FAS-a, računajući i vodeće italijanske menadžere, smatraju da ''kragujevačka fabrika, kao najmoderniji Fiatov pogon na svetu, u koji je investirano oko 1.3 milijarde evra i koji ima relativno mladu i dobro obučenu (ne i skupu) radnu snagu - apsolutno zaslužuje da dobije novi model''. Time bi se takođe uposlili kapaciteti.
Prema saznanjima Danasa iz sedišta Fiata u Torinu, u Fiatu su zadovoljni plasmanom Fiata 500L na svetskim tržištima, dok nešto dugoročnije razmišljaju o drugom modelu. Da li će FAS krajem ove ili početkom naredne godine dobiti oficijelnu informaciju o dobijanju još jednog modela, znaće se za desetak meseci.

kompletna vest na - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To će za vas biti dobro ako dobijete proizvodnju no realno dvije najbolje europske tvornice u su Tychy i Bursa, najmanje problema uz top radnike.

Novog Brava niste dobili ponajviše radi nasljednika Linee koji dolazi tu kao karoserijska izvedba. Jako bitan model za Tursku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prilikom svake posete fabrici u Kragujevcu, uvek nam je rečeno i pokazano da je to trenutno najmodernija Fiatova fabrika na svetu. Zato što je najnovija.

Npr., prilikom jedne od poseta nam je rečeno da će sledeća najmodernija biti u Brazilu, i da kao što su svojevremeno naši radnici išli u Poljsku na obuku, da će tada naši radnici ići u Brazil da obuče brazilce da rade u novoj fabrici jer su sada naši radnici najkvalifikovaniji. Inače, radnici u KG su sada u potpunosti uhodani...nekada su pravili 200-220 automobila dnevno (u tri smene), ali, već oooodavno su u stanju da naprave (i pravili su mesecima tako) 200-220 automobila po jednoj smeni. Toliko su ubrzali traku, a bez negativnog uticaja po bezbednost na radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam ništa kontra FIAT-a iz Srbije ali nije sve u novoj opremi. Mada je sve tu slična oprema. Npr. kod vas su bili iz VW-a da gledaju proces proizvodnje, ipak je tu Comau jedna od 4 najveće ribe.

 

Stvar je što se na vozilima iz Burse i onima iz Tychya pokazalo da ima najmanje problema i da su najproduktivniji. Naravno to ne znači da FAS za 1, 2 ili 3 godine neće njih prestići. Npr. jug Italije je oduvijek na lošem glasu. Nije baš bezveze da je za Maserati odabran Torino ili da će jedna od dvije tvornice za Alfu biti Torino.

Ako se ne varam u SAD-u ima tvornica gdje sa jedne trake izlazi preko 200k vozila godišnje. E to je strašno velika brojka. Ja računam da bi FAS na dvije trake i ako bude potražnje bez problema mogao prelaziti 400k, ali ne sada nego kada radnici budu još uhodaniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxcv990645.jpg

 

Novi Tipo. Bar po riječima FAS stranice na FB. Šteta što nije hatchback kao prethodnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce li katanac na ovu fabriku za 2 godine?4 godine se proizvodi vec?

Nema ni fejslifta?MOzda ce biti 500l klasik do 2025?

Tuga,sta uradi politika.....

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...