Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Nissan Qashqai

Recommended Posts

Nissan Qashqai na testu ''Novosti''

 

Nissan qq 002.jpg

 

Kada ne želite da vas na nekoj auto-trci neko pretekne (ponekad, u dozvoljenim okvirima i na auto-putu) jednostavno dodate gas. Isti recept primenio je i Nissan želeći da i dalje bude lider na tržištu krosovera u kome godinama suvereno vlada sa modelom Qashqai. Japanci su jednostavno ''dodali gas''. Unapredili su Qashqai-ja tako da je konkurenciji ostalo samo da čestita i ''zasuče rukave''. Najveća novina rekli bi smo, je uvođenje novog benzinskog motora 1.3 litarskog turba koji ima dve verzije od 140 i 160 konjskih snaga. Slabiji se isključivo kombinuje sa manuelnim šestostepenim menjačem, a snažnija verzija može da se upari i sa sjajnim sedmostepenim automatikom sa duplim kvačilom.

 

Nissan je tako zamenio postojeću gamu benzinaca 1.2 i 1.6 turbo, novim, malolitražnim, tehnološki usavršenim agregatom. Ovaj motor nastao je kao plod saradnje ''Reno-Nisan alijanse'' sa Mercedesom, pa se ugrađuje u više modela poput Mercedesa A klase, Renault Megana... Moćan, ekonomičan i u skladu sa najstrožijim EKO standardima. Naravno, čarobnjaci iz Nissana su svojim štapićem dotakli gotovo sve na Qashqai-ju. Tako su felne drugačije, lepše, modernije. Tu je i nova navigavija na ekranu od sedam inča. Ceo sistem kamera je zadužen za perfektan 360 stepeni pogled oko automobila, čak četiri kamere asistiraju prilikom aprkiranja... Tu je i sistem ''Propilot'' koji asistira vozaču naprimer ui saobraćajnim gužvama tako što drži potrebno rastojanje, prilagođava brzinu...
 

Nissan qq 001.jpg

 

Qashqai vidi i vozila koja dolaze iz mrtvog ugla, sprečava vas da napustite neželjeno kolovoznu traku, čita saobraćajne znakove, uočava pešake, prepreke, zakočiće ako treba umesto Vas, pomoći vam da parkiranje bude lako i jednostavno. Savremeni vozač zahteva od svog automobila i da bude ''povezan''. Zato je Nissan u Qashqai ugradio najnoviji ''Nisankonekt'' sistem, potpuno novi informacioni sistem koji ima 3D mape, integraciju pametnih telefona, glasovne komande a preko aplikacija CarPlay i ''Android auto'' i sve informacije sa vašeg telefona su vidljive na ''tač-skrin'' ekranu u vozilu...

 

pročitajte kompletan tekst na - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2019. Nissan Qashqai dCi

 

Ne toliko davno budućnost crossover modela sa dizelima je izgledala svetlo. Ali, onda se dogodio ''Dizelgejt'', odnosno VW je otkriven za varanje velikih razmera i dizeli dođoše na ''crnu listu'' širom sveta. Prodaja je padala, a istovremeno moderni turbo-benzinci su masovnije došli, pa još povezani sa strujom koja je sve popularnija...i dizel ponuda je mnogim proizvođačima postala ''poslednja rupa na svirali'', a pojedini potpuno ukidaju ili su već ukinuli dizele iz ponude za određene modele. Ipak, ima onih koji nisu, koji i dalje podsećaju ljude na niz prednosti modernih turbo-dizelaša, poput npr. autonomije sa punim rezervoarom koja često ide na preko 1.000 kilometara. Tolika autonomija je pusti san za benzince, a da ne pominjemo one ''moderne'' na struju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Nissan Qashqai će biti dostupan sa dva hibridna pogonska sklopa

 

181078-nissan q 1.jpg

 

Sledeće godine na tržište stiže i treća generacija modela Nissan Qashqai. Po svemu sudeći, taj model će biti dostupan sa najmanje dva hibridna pogonska sklopa, prenosi portal Vrele Gume. Novi Nissan Qashqai će biti postavljen na novoj CMF platformi Renault-Nissan alijanse. Ona je pogodna za elektrifikovane pogonske sklopove. Prvi hibridni sistem koji će biti dostupan na modelu Qashqai će zapravo biti ePower sistem i biće konvencionalni hibrid. Druga opcija će biti plug-in hibridni pogonski sklop pozajmljen od kompanije Mitsubishi. On koristi benzinski agregat kao generator preko kog se puni baterija koja pokreće elektromotor.

 

''Istražujemo ePower tehnologiju, sa namerom da je plasiramo u Evropu'', rekao je Ponz Pandikutira, potpredsednik Nissan Evropa. ''Najveća razlika između Japana i Evrope jeste to što u Japanu vozila na autoputevima tipično ne prelaze brzine veće od 100 km/h. Sa druge strane, u Evropi se redovno vozi brzinama 130-140 km/h. To dovodi do toga da se baterije brže prazne, te zbog toga moramo raditi na dometu''. Sa druge strene, Pandikutira je naveo da Nissan neće juriti kada su u pitanju plug-in hibridi. Nissan će ih samo ''isprobavati'' što će biti slučaj i na novoj generaciji modela Qashqai. Po njegovom mišljenju, plug-in hibridi su samo ''most'' koji će dovesti do toga da prodaja električnih vozila eskalira. Osim novih pogonskih sklopova, novi Qashqai će dobiti najnoviji ProPilot sistem autonomne vožnje. Vizuelno, on će imati malo ''zreliji'' dizajn i imaće slične dimenzije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Nissan Qashqai vs Renault Kadjar

 

Iz iste grupacije (Renault-Nissan) dolaze nam dva veoma slična automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Nissan Qashqai još tokom ove godine

 

200190-nissan qashqai 01.jpg

 

Nakon što je već predstavio potpuno novi Juke, Nissan će uskoro obnoviti i ostale SUV/crossover modele iz svoje evropske palete. Nissanov evropski šef Gianluca de Ficchy je još prošlog meseca potvrdio naslednike modela Qashqai i X-Trail, a stiže i električni SUV koji je nedavno najavljen Ariya konceptom. Ariya Concept je inače vizija električnog SUV vozila iz C segmenta, dužine 4600 mm i sa najnovijim ProPilot tehnologijama za pomoć vozaču kao i mogućnostima povezivanja. Prvi novitet koji stiže će inače biti novi X-Trail, i to sredinom ove godine.

 

Nissan je aktuelni Qashqai značajno obnovio 2017. godine, dok će nova, treća generacija ovog veoma uspešnog crossovera svetlo dana ugledati još tokom ove godine. Tačnije, naslednik se očekuje u septembru, pri čemu bi njegov izgled trebalo da bude inspirisan IMQ konceptom. Za sada je poznato da će novi Qashqai sem modernijeg izgleda dobiti i novu verziju CMF platforme, kao i dva hibridna pogonska sistema. Potpuno električne verzije najverovatnije neće biti, a u Nissanu razmatraju i mogućnost da novi Qashqai ponude bez dizel motora. Što se tiče hibridnih pogonskih sistema, novi Qashqai će po svemu sudeći biti dostupan u varijanti sa Nissanovim ePower sistemom (pored elektromotora tu je i benzinac koji radi kao generator za punjenje baterije), kao i sa plug-in hybrid sistemom iz Mitsubishija.

Takođe, očekuje se da Qashqai neće značajno porasti u odnosu na sadašnji model, a dobiće i više tehnologije, sa unapređenim ProPilot polu-autonomnim sistemom vožnje. U vezi potpuno električnog SUV-a, Nissan bi trebalo da ga promoviše krajem 2020. ili početkom 2021. godine. Neki izvori pominju da će novi Nissanov električni SUV (sa autonomijom od oko 300 milja / 483 km) zauzeti premium deo SUV tržišta, sa cenom između 50.000 i 70.000 evra. Sve u svemu, Nissan će u narednih najviše 18 meseci imati kompletno obnovljenu SUV/crossover gamu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2020. Nissan Qashqai

 

Tehnološki unapređen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda novi Nissan Qashqai

 

nissan qashqai 2020.jpg

 

Nissan je aktuelni Qashqai značajno obnovio 2017. godine, dok će nova, treća generacija ovog veoma uspešnog crossovera svetlo dana ugledati još tokom ove godine. To su uostalom još ranije potvrdili i iz samog Nissana. Naslednik se očekuje u septembru, pri čemu bi njegov izgled trebalo da bude inspirisan IMQ konceptom.

 

Za sada je poznato da će novi Qashqai sem modernijeg izgleda dobiti i novu verziju CMF platforme (CMF–C/D), kao i dva hibridna pogonska sistema. Potpuno električne verzije najverovatnije neće biti, a u Nissanu razmatraju i mogućnost da novi Qashqai ponude bez dizel motora. Što se tiče hibridnih pogonskih sistema, novi Qashqai će po svemu sudeći biti dostupan u varijanti sa Nissanovim ePower sistemom (pored elektromotora tu je i benzinac koji radi kao generator za punjenje baterije), kao i sa plug-in hybrid sistemom iz Mitsubishija. Takođe, očekuje se da Qashqai neće značajno porasti u odnosu na sadašnji model, a dobiće i moderniji enterijer, novi infotainment sistem, više tehnologije i unapređeni ProPilot polu-autonomni sistem vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK test: Nissan Qashqai 1.7 dCi 4WD X-Tronic

 

qq018.jpg

 

Posle duže pauze, kupci ponovo na raspolaganju imaju 150 konja dizela. Prvi Qashqai koji smo mi redakcijski imali na testu je bio upravo takav, ali je ta konjica stizala iz 2 litra zapremine. Posle duže pauze od skoro 10 godina, ta ista konjaža je ponovo dostupna. Aktuelni model, tačnije aktuelna restilizacija, je predstavljena javnosti tokom 2017. tako da smo u našim tekstovima već dva puta obrađivali Qashqai. Zanimljivo, oba puta smo na testu imali modele koji su koristili upravo 1.6 dizel koji je zamenjen upravo ovim 1.7 litarskim. Kako smo restilizovani model predstavili sa najjačom mašinom, sasvim je prirodno da motorno osveženu Qashqai gamu predstavimo sa podjednako bogato opremljenim modelom. No, pre nego se posvetimo mehanici, da kažemo da je test automobil stigao u N-Connecta Sun paketu opreme. Po nama, Nissan N-Connecta paket opreme je jedan od najbolje odabranih paketa - ne samo kada je u pitanju Nissan, već je i kod drugih fabrika teško naći tako dobro procenjen paket opreme.

 

qq017.jpg

 

''Sun'' dodatak donosi stakleni krov koji je vrlo zanimljiva opcija, a pošto autor voli panorame i šibere, upravo ovaj paket opreme bi svakako bio optimalni izbor.

 

qq016.jpg qq015.jpg

 

Nissan (kao i ostatak vozila iz ove alijanse) nudi jedan od najboljih sistema za prepoznavanje znakova, dok je 360 sistem za pomoć pri parkiranju sjajno rešenje koje sada drugi proizvođači kopiraju. Info zabavni sistem je osvežen 2017. ne predstavlja sam tehnološki vrhunac, ali je u praksi sasvim dovoljan sa analognim komandama koje ne traže da mnogo pipate i trljate ekran da bi ste uradili željeno.

 

qq014.jpg qq013.jpg

 

Što se putničkog i prtljažnog prostora tiče, kupci Qashqai modela moraju da budu svesni činjenice da je u pitanju nešto manji model iz C-SUV segmenta koji ne nudi toliko putničkog prostora kao nešto veći, ali i skuplji, konkurenti poput CX-5, CR-V, RAV4 i sličnih. Kada smo, na jesen 2018. testirali restilizovani model primetili smo da je pogonski deo potpuno neizmenjen. Upravo sada, sa uvođenjem novih pogonskih agregata koji se koriste u svim modelima Reno-Nisan alijanse, imamo priliku da restilizovani model probamo kada je uparen sa novom generacijom, snažnijih i ekonomičnijih, agregata.

 

qq 012.jpg

 

Svojevrsna pogonska smena generacija se odlikuje izbacivanjem dosadašnjih 1.2 i 1.6 turbo benzinaca, kao i 1.6 dizelaša, koje su zamenili moderniji agregati sa boljim performansama i smanjenim štetnim emisijama što su u praksi preslikava i u manju potrošnju. O novoj generaciji 1.33 litarskih benzinaca smo pisali u nekoliko navrata, a taj agregat u nekoliko različitih varijanti smo imali prilike da vozimo ne samo u Reno-Dačija modelima, već i u aktuelnoj Merceeds A klasi. Za Qashqai se nude verzije sa 140 i 160KS, koje se odlično uklapaju u ono što su prethodni agregati u ponudi i nudili, pa je tako 1.2 litarski sa 115KS sada zamenjen motorom koji nudi 25KS i 50Nm više. Snažniji, 1.6 litarski sa 163KS kojeg smo imali prilike da vozimo kako u Qashqai, a tako i u Megane/Talisman karoseriji je sada zamenjen 1.33 litarskim agregatom koji nudi 3KS manje nego prethodnik, ali je na raspolaganju 20Nm više.

 

qq 011.jpg

 

Novi benzinci nude više snage i momenta, uz nižu potrošnju. Imajući u vidu vrlo pozitivna iskustva koja smo imali sa ovim agregatom u karoserijama sličnih gabarita, sva je prilika da će većina kupaca biti okrenuta upravo ka ovim modelima, pre svega zahvaljujući vrlo upotrebljivim performansama i skoro pa ''dizelolikom'' potrošnjom u gradskim uslovima vožnje.

 

qq 010.jpg

 

Unapređenja sa dizel strane ponude se odnose na još jednu, više ni sami ne znamo koju tačno reviziju 1.5 dizelaša koji je, poput ostalih agregata u novoj gami, obezbedio štetne emisije u skladu sa Euro 6D-temp normama. Poslednja revizija nudi 5KS i 25Nm više, tako da bi kupci koji se odluče za bazni dizel agregat trebali da budu zadovoljni performansama, ali i tišim i mirnijim radom. Oni koji ove automobile čekaju u drugoj ruci će sigurno biti nezadovoljni činjenicom da 1.5 dCi sada ima plivajući zamajac. Svi ovi agregati se opciono mogu poručiti u kombinaciji sa sedmostepenim EDC menjačem, dok se serijski isporučuju upareni sa šestostepenim manuelnim menjačem.

 

qq 009.jpg

 

Na vrhu ponude, iako to po čistoj snazi možda to ne izgleda tako, se nalazi potpuno novi 1.7 dCi agregat koji je zamenio 1.6 dCi. Novi agregat  nudi 20KS i 20Nm više nego motor koji menja - konačni zbir iznosi 150KS i 340Nm, što je bezmalo identično (tačnije, za 20Nm više) onome što je Nissan pre 10 godina nudio u top varijanti modela Qashqai koju je pogonio 2.0 dCi. Zanimljivo, tačno 10 godina kasnije, Nissan ponovo u Qashqai karoseriji nudi mogućnost da kupci odaberu 4WD pogon i automatski menjač. Tačnije, sada je 4WD moguće poručiti isključivo u kombinaciji sa automatskim menjačem, tako da po tom pitanju izbor opet nije tako širok kao kod nemačkih konkurenata.

 

qq 008.jpg

 

Za 1.7 dCi motor se i dalje isporučuje X-Tronic CVT menjač jer sedmostepeni EDC menjači koji su kupljeni od kompanije Getrag ne mogu da podnesu preko 300Nm. U asortimanu raspoloživbih menjača, Renault-Nissan alijansa poseduje šestostepeni EDC menjač koji može da podnese do 450Nm i koji se koristi u drugim modelima alijanse, ali proizvođači uvek radije biraju CVT menjač jer je jeftiniji od EDC menjača, ali i dosta pouzdaniji i lakši za, eventualni, servis. 4WD pogon je jedino raspoloživ u kombinaciji sa ovim pogonskim agregatom, tako da oni koji traže pogon na svim osovinama moraju propisno da isprazne novčanik u odnosu na vozače skromnijih protheva, jer doplata u odnosu na 1.5 dCi iznosi 3600€ (1500€ za motor, 2100€ za CVT menjač i 4WD pogon). Ovaj pogonski agregat zahteva korišćenje AdBlue aditiva kako bi se obezbedilo poštovanje Euro 6d-Temp normativa.

 

Imajući u vidu da je automobil identičan po svemu ostalome - elektronici, paketima opreme i dimenzijama, posvetićemo se tome kako se novi dizel motor pokazao u realnim uslovima eksploatacije. Ono što je vrlo lako reći je da je primetno bolji od 1.6 prethodnika, koji nam niti u Kadjar, niti u Qashqai karoseriji nije bio posebno dobar izbor. Naime, naša stalna zamerka na ovaj motor u Qashqai karoseriji je da je imao jako malo snage na niskim obrtajima, tj. turbo rupa je baš bila primetna tako da je uprkos jako dobrim performansama na papiru zapravo tražio od vozača dosta rada menjačem, te je naša preporuka uvek bila da ga treba upariti sa automatskim menjačem čime se dosta tih nedostataka ''maskiralo'' za vozača.

 

qq 007.jpg

 

Kako smo u test automobilu imali automatski menjač, ne možemo sa sigurnošću reći koliko je novi motor snažniji na niskim i srednjim obrtajima, ali je evidentno da je potrošnja vrlo slična u odnosu na prethodnika, ali je sada za sličnu potrošnju na raspolaganju kako 4WD, a tako i automatski menjač. Na test automobilu nije bilo ProPilot sistema koji nam se mnogo dopao i za koji tvrdimo da bi trebalo da bude neizostavni deo opreme za veliku sve vozače koji dosta svog posla završavaju dok su za volanom. ProPilot se može poručiti uz bilo koji pogonski agregat, preduslov je da je prisutan automatski (bilo EDC, bilo CVT) menjač.

 

qq 006.jpg

 

Kao i do sada, 4WD varijante imaju nešto drugačije rešeno zadnje ogibljenje koje za ovu priliku koristi multilink, što u svakodnevnim uslovima vožnje i nije posebno uočljivo. Prekidač za zabravljivanje 4WD i prebacivanje u 2WD se iz modela u model sve više ''krije'' tako da je vozač prinuđen da dobro zagleda sa leve strane upravljača kako bi pronašao taster za upravljanje pogonom. To dovoljno i govori da je elektronika sada više nego sposobna da odluči koliko snage šalje na zadnju osovinu i kada. U praksi, na asfaltnim podlogama, čak i kada je ona veoma vlažna i klizava, 4WD retko kada šalje više od 10% pozadi što je iz vozačke pozicije vrlo teško osetiti, što je ranije na modelim sa manuelnim menjačem možda bilo i lakše osetiti, dok sada sa CVT menjačem tako nešto je dosta teže za primetiti.

 

qq 005.jpg

 

Novi motor je, uprkos samo za nijansu boljim kataloškim brojkama, dosta elastičniji i nudi primetno više snage na niskim obrtajima. Više snage u tim režimima bi trebalo da se preslikaju u nešto nižu potrošnju, ali i manje buke u kabini. Što se buke tiče, tu možemo da kažemo da je novi motor prilično tih, odnosno kombinacija motora, menjačkih odnosa i zvučne izolacije proizvodi nešto manju buku u putničkom prostoru što će poboljšati kvalitet vožnje, posebno kada su duža putovanja u pitanju.

 

qq 004.jpg

 

Sa strane ekonomičnosti, treba reći da smo tokom testa odvezli 330km i od toga je oko 25% bilo magistrala ili auto put, dok je preostala kilometraža vožena u gradskom okruženju. Naša je pretpostavka da će vozači ovih automobila, uprkos snažnom motoru i 4WD pogonu, i dalje biti mahom korišćeni u gradskim uslovima. Potrošnja na autoputu je prilično bliska deklarisanoj i pri 130kmč iznosi oko 7l, dok je gradska vožnja dalje od deklaracije i kreće se oko 8,5l. Naš prosek na kraju testa je iznosio 9,3l što je nešto više od tipične gradske potrošnje zahvaljujući relativno malo pređenih kilometara pa je udeo merenja performansi i dosta rada u mestu uticalo na konačni prosek.

 

qq 003.jpg

 

Osim navedenih brojki, opšti utisak u odnosu na 1.6 dCi nije dramatično drugačiji, osim što se nešto bolje performanse i nešto tiši rad mogu više ili manje osetiti, zavisno od toga kakav je stil vožnje i gužva na uobičajenim trasama kretanja. Osveženje pogonskog sistema je Qashqai gamu učinilo daleko zanimljivijom i to daleko širem spektru kupaca. Snažniji dCi motor je sada daleko konkurentniji kako po kataloškim brojkama, ali i po pitanju upotrebne vrednosti. Mogućnost da sada možete imati 4WD i automatski menjač takođe popunjava jednu prazninu koju je Qashqai imao, a koja je posebno nezgodna jer je bila na samom vrhu ponude gde su kupci koji imaju daleko veće zahteve, a kod kojih se često teže menja spisak zahteva nego finansijska konstrukcija.

 

qq 002.jpg

 

Novi motori su vrlo malo, ako uopšte, promenili cene tako da test model košta 29.050 evra, što je vrlo slično ceni koja je bila za dCi 130 modele sa 4WD pogonom. Prosečna potrošnja u gradu je, iako viša od kataloški navedene, sasvim prihvatljiva i iznosi oko 8,5l u nekim realističnim špic rutama po Beogradu. Dizel motor je vrlo ekonomičan na magistrali i autoputu, baš kao što nudi i dosta tišu vožnju nego što je to ranije bio slučaj.

 

qq 001.jpg

 

Nismo imali prilike da probamo nove TCe agregate u Qashqai karoseriji, ali imajući u vidu iskustva koja smo do sada imali sa njima u Reno i Dačija modelima, potencijalni kupci bi trebalo da razmotre ove opcije, koje su dosta pristupačnije, a u gradskim uslovima nude vrlo sličnu potrošnju. Ukoliko vam je 4WD neophodan, u slučaju Qashqai modela nemate mnogo dileme osim da li će vam upravo testirana N-Connecta Sun oprema biti dovoljna, što bi svakako bio naš izbor, ili želite da doplatite 1.800 evra za najbogatiji ''Tekna'' paket opreme.

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Qashqai 1.3 Tekna na testu Auto magazina

 

qq am020.jpg

 

Novi turbo-benzinac zapremine 1.33 litra stigao je i u Nissan Qashqai. Njegova uloga je da zameni dosadašnji 1.2, ali i 1.6 turbo od kojeg ima veći obrtni moment. Nissan redovno unapređuje svoje modele, tako da mogu da se pohvale najnovijom tehnologijom. Aktuelna, druga generacija Qashqai je predstavljena još krajem 2013. godine. U međuvremenu auto je redizajniran, a tokom vremena je ugrađeno praktično sve od tehnologije i bezbednosnih sistema kojima mogu da se pohvale modeli koji su se tek pojavili, kao što su automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka i čitanje saobraćajnih znakova.

 

qq am019.jpg

 

Da Nisanova strategija ima smisla govori i statistika koja kaže da je Qashqai i dalje jedan od najprodavanijih modela u klasi. Konkretno, posle uvođenja ''ProPilot'' sistema za poluautonomnu vožnju kod koje auto sam koči, ubrzava i drži sredinu saobraćajne trake, pod haubom su se našli i potpuno novi motori.

 

qq am018.jpg

 

Jedini koji je ostao od ranije je čuveni 1.5 dCi u najjačoj verziji. Čak je i on detaljno izmenjen tako da ispunjava najnovije Euro 6d-Temp standarde, a dobio je i više snage, pa sada ima ukupno 115 KS. Veći 1.6 dCi je zamenjen novim 1.7 dCi motorom od 150 konja, dok se umesto 1.2 i 1,6 turbo-benzinaca ugrađuje takođe potpuno novi 1.3 koji je konstruisan u saradnji sa Mercedesom.

 

qq am017.jpg

 

Njegov opseg snage se kreće od 100 pa sve do 160 konja, s tim što se u Qashqai ugrađuju samo verzije od 140 i 160 konjskih snaga. Na test smo preuzeli najjaču verziju novog benzinca i to u kombinaciji sa sedmostepenim DCT menjačem sa dve lamele, koji stiže kao zamena za dosadašnji CVT.

 

qq am016.jpg

 

U odnosu na odlazeći 1.6 turbo ima 3 konjske snage manje, ali je zato maksimalni obrtni moment veći za 20 Nm, što uopšte nije zanemarljivo. To je postignuto unapređenjem sistema za direktno ubrizgavanje goriva sa novim injektorima koji rade pod pritiskom od 250 bara, zatim izmenom dizajna komore za sagorevanje, optimizacijom turbine, kao i specijalnim tehnologijama za smanjenje trenja pokretnih delova u motoru. Rezultat svega je da motor bolje vuče na nižim obrtajima i da manje troši.

 

qq am015.jpg

 

Sjajnu elastičnost smo lako mogli da iskusimo i sa DCT menjačem. U uobičajenim uslovima gradske vožnje vrlo rano menja brzine, čak i na manje od 2.000 obrtaja. Menjač je programiran tako da brzo ''razmišlja'' u situacijama kada ga iznenadite naglim dodavanjem gasa; spreman je da bez oklevanja odreaguje i vrati ne samo jednu brzinu naniže, već i dve, tri.

 

qq am014.jpg

 

Interesantno je da Nissan Qashqai nije opremio nikakvim sportskim modom. Nema ga ni za motor ni za menjač. Tu je samo opcija za manuelnu promenu brzina, koju aktivirate prebacivanjem ručice u položaj ulevo.

 

qq am013.jpg

 

U ''sport'' modu menjači obično brže reaguju a motor je na višim obrtajima kako bi bio što spremniji na komandu vozača i zahtev da dâ sve od sebe, međutim kod Qashqai se ispostavilo da za tim jednostavno nema potrebe. Menjač je brz kao da je uvek u sportskom modu, dok motor svoj maksimum daje i na neočekivano niskim obrtajima. Slabija verzija svih 140 konja isporučuje već na 5.000 obrtaja, dok jača to čini na 500 obrtaja više. Novi turbo-benzinac se pokazao i veoma štedljivim. Po gradu potrošnja ne prelazi osam litara, a ako ne insistirate na naglim ubrzanjima i koristite start-stop sistem, opušteno možete da smanjite prosek i za litar. Međutim, problem nastaje kada se aktivira sistem za automatsko čišćenje filtera čestica; tada potrošnja skače i na 10 litara. Na svu sreću to se ne događa često.

 

qq am012.jpg

 

Za utehu je i to što katalitički proces nije na bazi uree, tako da nema dolivanja drugih tečnosti osim benzina. Sa svojih 160 konjskih snaga Qashqai je prilično brz auto. Zadovoljiće i potrebe onih koji vole da stisnu gas, s obzirom da se nedostatak snage značajnije oseća tek preko 160 km/h. Sedma brzina DCT menjača ima identične prenosne odnose kao šesta na manuelnom, pa je pri 130 km/h obrtomer na 2.600 obrtaja i tada troši oko 7.5 l/100 km. Inače, Qashqai i dalje ima veoma bogate pakete opreme. Naprimer verzija sa 1.3 turbo-benzincem od 140 konja u baznoj varijanti košta 19.600 evra.

 

qq am011.jpg

 

Ona je za preporuku ukoliko auto uglavnom vozite po gradu. Jači od 160 KS je hiljadu evra skuplji, ali zato svoje prednosti pokazuje ukoliko češće vozite auto-putem ili jednostavno volite natprosečna ubrzanja. Za štedljivi 1.5 dCi treba dodati još jednu hiljadarku, dok je pogon na sva četiri točka dostupan samo uz novi 1.7 dizel i može da se nabavi od 24.300 evra.

 

qq am010.jpg

 

Primerak sa testa u najvišem paketu Tekna sa DCT menjačem košta 27.800 evra. Doplate su za ''napa'' paket i Bose ozvučenje. ''Napa'' podrazumeva u potpunosti kožom obložena sedišta, memorije položaja vozačevog sedišta, kao i elektriku i lumbalnu podršku za suvozačevo. Panoramski krov je standard već od pretposlednjeg paketa opreme, ali zato nema opcije električnog otvaranja prtljažnika.

 

qq am009.jpg

 

Iako je u najvišem opremljen devetnaesticama, Nissan Qashqai nije neudoban, ali je osetno oštriji na upravljaču; bolja je komunikacija sa podlogom, dok je granica proklizavanja dodatno pomerena, pa je u praksi dinamika vožnje kao kod sportskijeg hečbeka. Iako je već poduže vreme na tržištu Qashqai je i dalje u samom vrhu klase po pitanju doživljenog osećaja kvaliteta, za šta su zaslužni kvalitetni materijali i sjajna završna obrada.

 

qq am008.jpg

 

Meka plastika je svuda, sa dosta površina obloženim eko-kožom, uključujući i prostor oko ručice menjača, sa suptilnim ambijentalnim osvetljenjem. Istina, konkurenti postaju sve veći i veći, pa Qashqai u pogledu ponude prostora sada spada među manje u klasi. Međutim, to ne znači da pozadi nema dovoljno mesta - naprotiv.

 

qq am007.jpg

 

Nismo imali problem ni sa prostorom za noge, a ni za glavu. Auto je više nego komforan za porodične potrebe, a tu su, za svaki slučaj, i standardni krovni nosači, na koje lako može da se postavi neki od krovnih kofera. Novi 1.3 benzinac nudi sjajne performanse, ali i vrlo nisku potrošnju, sa bar litar nižim prosekom od dosadašnjih motora. Čak i najbolje opremljene verzije nisu previše skupe, s obzirom da izuzetno bogata oprema vredi svaki uloženi dinar.

 

qq am006.jpg

 

Nissan Qashqai je i dalje među retkim modelima u klasi koji na višim paketima standardno nudi četiri kamere sa pogledom od 360 stepeni oko automobila.

 

qq am005.jpg

 

Posebno možete da gledate, na primer, desnu ili prednju kameru kako biste izbegli eventualno oštećenje automobila prilikom parkiranja.

 

qq am004.jpg

 

Najviši paket opreme Tekna podrazumeva sedišta delimično presvučena kožom. Za potpuno kožna potrebno je doplatiti paket Nappa koji košta 1.400 evra.

 

qq am003.jpg

 

Za taj iznos dobijate i memorije položaja vozačevog sedišta, kao i elektriku i lumbalnu podršku za suvozačevo. Taj paket podrazumeva i crnu oblogu krova, dok boja (prave) kože na sedištima može da bude crna ili tamno ljubičasta.

 

qq am002.jpg

 

Panoramski krov je na spisku standardne opreme. Zauzima veliku površinu, iz jednog je dela i ne otvara se. Roletna je na struju i u potpunosti je neprozirna. Treba računati i na nešto manje mesta za glavu, s obzirom da je kompletna mehanika sa unutrašnje strane krova.

 

qq am001.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...