Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Nissan Qashqai

Recommended Posts

SVM Nissan Qashqai-R sa 2000KS - najbrži SUV na svetu

 

Britanska tjuning kompanija SVM (Severn Valley Motorsport) je pre nekoliko dana saopštila da je njihov modifikovani Nissan Qashqai-R sa 2000KS postigao 237.6 milja na sat (382.3 km/h), čime je postao najbrži SUV na svetu. Ovo je postignuto prošle subote na VMax 200 događaju koji je organizovano na privatnoj pisti dugačkoj dve milje (3.2 km). Severn Valley Motorsport je tada obećao da će uskoro objaviti i video celog događaja, i evo video je sada pred nama. Dosadašnji rekord je inače držao Toyotin TRD Land Speed Cruiser sa takođe oko 2000KS, a koji je prošle godine na 4 km dugačkoj pisti u Kaliforniji postigao 230.02 milja na sat (370 km/h).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Nissan Qashqai za 2020. godinu

 

181078-nissan q 1.jpg

 

Nissan je aktuelni Qashqai značajno obnovio prošle godine, dok će nova generacija ovog veoma uspešnog crossovera svetlo dana ugledati tokom 2020. godine. Tako bar piše britanski magazina Auto Express, odakle su i ovi nezvanični renderi. Za sada je poznato da će novi Qashqai sem modernijeg izgleda dobiti i novu verziju CMF platforme, kao i dva hibridna pogonska sistema. Potpuno električne verzije neće biti, a u Nissanu razmatraju i mogućnost da novi Qashqai ponude bez dizel motora.

 

181079-nissan q 11.jpg

 

Što se tiče hibridnih pogonskih sistema, Qashqai za 2020. će po svemu sudeći biti dostupan u varijanti sa Nissanovim ePower sistemom (pored elektromotora tu je i benzinac koji radi kao generator za punjenje baterije), kao i sa plug-in hybrid sistemom iz Mitsubishija. Aktuelni Mitsubishi Outlander PHEV emituje manje od 50 grama CO2 po km, pa se slične cifre očekuju i za budući Qashqai PHEV. Takođe, očekuje se da Qashqai neće porasti u odnosu na sadašnji model, a dobiće i više tehnologije, sa unapređenim ProPilot polu-autonomnim sistemom vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Qashqai 1.6D 4WD

 

nissan_qashqai  nk.jpg

 

Nova generacija modela Qashqai je već duže vreme na raspolaganju kupcima, a sudeći po broju novih modela na ulici, kupcima nije bilo potrebno mnogo ubeđivanja da jedan od najprodavnijih SUV modela sada, nakon restilizacije, nudi još više. Na našim stranicama smo prilično često imali priliku da pišemo o ovom modelu, tako da u našoj arhivi testova imamo Qashqai 2.0 dCi 4WD AT, zatim produženu +2 verziju sa 1.5 dCi motorom. Sa drugom generacijom, koja je predstavljena tokom 2013, smo takođe imali dosta prilike da se družimo i to, što je posebno zanimljivo, samo u benzinskim varijacijama - 1.2 DIG-T sa X-Tronic menjačem i energični Qashqai sa 1.6T motorom koji je prvi autmobil označen kao NK Auto Godine. Nissan je 2017. na sajmu automobila u Ženevi predstavio restilizaciju druge generacije, a na našem tržištu smo novi model imali prilike da upoznamo tokom jeseni iste godine.

 

18nissan_qashqai02-1024x683.jpg

 

Izmene karoserije, kao i obično, imaju dva cilja - da automobil bude atraktivniji, ali i da se aerodinamičkim unapređenjima poboljšaju vozne karakteristike pre svega po pitanju buke i smanjenja potrošnje. Pođimo od estetskog dela unapređenja. Nova dnevna LED svetla nose i novi ''potpis'' koji je primetno atraktivniji nego ranije, dok se sada preko Nissan logotipa na prednjoj masci nalazi plastični sloj koji, po našem mišljenju, ne samo što nije doprineo već i odmaže pokušaju da se Qashqai učini što atraktivnijim.

 

18nissan_qashqai03-1024x683.jpg

 

Prednja maska je nova sa ''V'' formom i sada ima elemente u hrom i piano crnoj boji, kao i već pomenuti “plastificirani” centralni deo što u kombinaciji sa novim dizajnom branika koji sada ima i nove elemente u sivoj boji i donjim delom branika ponovo u crnoj boji koja oivičava svetla za maglu - čini prednji deo prosto prenatrpan detaljima. Kao celina, prednji deo i dalje ima prepoznatljivi Nissan izgled. Svetlosne grupe su u punoj LED tehnologiji kada su u pitanju dva najbogatija Tekna paketa opreme, dok modeli sa slabijim paketima opreme koriste halogena svetla. Restilizovani modeli imaju drugačiju konstrukciju prednjih svetala kako bi se povećala vidljivost tokom noći, a površina pokazivača je povećana kako bi se ostalim učesnicima u saobraćaju olakšalo uočavanje namere vozača koji je dao indikator. LED prednja svetla su opremljena AFL sistemom u serijskoj opremi, a ovo je prvi put da je Nissan ponudio AFL sistem uparen sa sistemom za automatska duga svetla.

 

18nissan_qashqai04-1024x683.jpg

 

Jedan od zanimljivijih estetskih momenata kada je u pitanju Qashqai je svakako poklopac motora, odnosno ''grbava hauba'' koja je sada dobila nove konture i koja još više dodaje na agresivnom izgledu vozila. Restilizovani model se nudi sa novim dizajnom točkova koji se nude u dimenzijama 17, 18 i 19''. Svi točkovi su aerodinamički optimizovani, a 19'' točkovi se izdvajaju crno-sivim elementima što je još jedan pokušaj prilaska premium segmentu.

 

18nissan_qashqai05-1024x683.jpg

 

Zadnji deo je takođe dobio novi izgled, gde bolje opremljeni modeli u donjem delu imaju srebrne umetke sa isključivo estetskim efektnom. Zadnja svetla prenose bumerang motiv koji se koristi kod prednjih svetala, a kućište je minimalno izmenjeno kako bi se poboljšala aerodinamika. Senzori za parkiranje su sada izmešteni i sada su daleko bolje integrisani u izgled vozila. Novi modeli se nude u dve nove boje: Kesten bronzana i živa (vivid) plava. Naš test automobil je upravo u toj živoj plavoj boji koja Qashqai sigurno čini daleko upadljivijim vozilom, posebno u sivo-crnom okruženju većine vozila na ulici.

 

18nissan_qashqai06-1024x683.jpg

 

Očigledno, nešto manje dimenzije u odnosu na većinu konkurenata u segmentu nisu predstavljale realan problem kupcima tako da je Nissan sa restilizacijom zadržao osnovne dimenzije vozila. Širina (1806mm) i visina (1595mm) su ostale nepromenjene dok je dužina povećana za 17mm na ukupno 4394mm. Nešto duža karoserija nije uticala na povećanje prtljažnog prostora koji i dalje iznosi 430l, odnosno 1598l kada se obore zadnja sedišta.

 

18nissan_qashqai07-1024x683.jpg

 

Minimalno produženje karoserije je u potpunosti rezultovalo povećanjem putničkog prostora za putnike na zadnjoj klupi, koje je učinilo vožnju nešto udobnijom za odrasle putnike. Poboljšani kvalitet enterijera u kombinaciji sa dosta bogatijom opremom u svim paketima su bili neophodni koraci kako bi se zadržao priključak sa potpuno novim konkurentskim modelima u segmentu. Sa restilizacijom je u ponudu uveden i još jedan, najbogatiji, Tekna Premium paket opreme koji je Qashqai još više približio premium ponudi.

 

18nissan_qashqai08-1024x683.jpg

 

Udarni novitet, kada je u pitanju enterijer, je svakako novi upravljač sa debljim rukohvatom koji smo primetili odmah nakon ulaska u vozilo. Nissan prati modni trend sa ravnim dnom upravljača, a nove komande na upravljaču su daleko skladnije integrisane sa dizajnom upravljača što ranije nije bio slučaj sa prilično jeftinom plastikom u srebrnoj boji i predimenzioniranim tasterima. Ostatak centralne konzole nije pretrpeo veće izmene, dok su pojedini elementi sada izrađeni od nešto kvalitetnijih materijala (otvori za ventilaciju, ručice za otvaranje vrata).

 

18nissan_qashqai09-1024x683.jpg

 

Prednja sedišta, iako mi na njih do sada nismo imali zamerki, su sa novim modelom temeljno redizajnirana. Nova sedišta nude prostraniji sedalni prostor, dok je naslon viši i bolju bočnu podršku. Zadnji deo prednjih sedišta je sada izrađen od drugačijeg materijala koji nudi veću otpornost na oštećenja. Sedišta su i tanja nego ranije, tako da je time povećan prostor za noge putnika na zadnjoj klupi.

 

18nissan_qashqai10-1024x683.jpg

 

Zadnja sedišta imaju posebno profilisan naslon, tako da će oba putnika na zadnjoj klupi imati i delimičnu bočnu podršku, dok je sedišta za trećeg putnika, po svojoj nameni, samo privremeno i na dužim putovanjima će putnicima od pomoći biti pokretni naslon za ruke i držač za čaše. Sa strane tehnoloških noviteta, Nissan je za Qashqai najavio ProPilot sistem za polu-autonomnu koji se od početka 2018. kupcima ''Tekna'' i ''Tekna Premium'' nudi kao naknadna opcija kroz naknadno ažuriranje elektronskog sistema. Ovaj sistem nije na raspolaganju na našem tržištu, za sada. Nissan nudi, što smo do sada već nekoliko puta isticali, nudi vrlo veliki broj sigurnosnih sistema već od najnižih paketa, dok srednji paketi nude priličan broj asistencija koje u praksi imaju veću ili manju upotrebnu vrednost. Sistem za prepoznavanje znakova je trenutno, ako ne najbolji, onda među najboljima na tržištu - uključujući i premijum modele. Sistem vrlo precizno prepoznaje znakove, kao i uslovna ograničenja, tako da mu se u većem broju situacija može verovati. ''Tekna Premium'' paket opreme, pored ostalog, donosi i sistem automatskog parkiranja koji radi vrlo dobro i, pre svega brzo, tako da vozači nezainteresovani za mehaniku vožnje mogu da prepuste elektronici ovaj deo posla.

 

18nissan_qashqai11-1024x683.jpg

 

BOSE ozvučenje, koje je takođe bilo prisutno u test vozilu, se nalazi na spisku opcione opreme i uz doplatu od 600€ ga je moguće doplatiti ukoliko ste poručili vozilo u Tekna ili Tekna Premium opremi. Kao i uvek, BOSE ozvučenje je vrlo lako primetiti u vozili čak i ako niste primetili značke na zvučnicima u vratima - sistem za osam zvučnika koje ''goni'' pojačalo smešteno u prostoru za rezervni točak sa lakoćom popunjava unutrašnjost vozila i nudi vrlo visok kvalitet audio ugođaja.

 

2018nissan-qashqai24.jpg2018nissan-qashqai31.jpg2018nissan-qashqai39.jpg2018nissan-qashqai49.jpg

 

Revizija novog modela je potpuno zaobišla pogonski sistem. Prilikom testova prethodnog modela, nismo imali nikakvih posebnih zamerki niti na performanse niti na paletu raspoloživih agregata tako da se čini da je Nissan dobio slične povratne reakcije pa će kupci i sa ovim modelom imati na raspolaganju dva četvorocilindrična turbo benzinca sa direktnim ubrizgavanjem (DIG-T) i dva četvorocilindrična turbo dizela. U pitanju su dobro poznati Renault-Nissan pogonski agregati koji se koriste u kompletnoj Renault, Dacia i Nissan gami, a u novije vreme se dizelli mogu naći i u nekim Mercedes modelima.

 

18nissan_qashqai13-1024x683.jpg

 

Benzinsku ponudu sačinjava 1.2T sa 115KS i 190Nm, dok snažniji 1.6T proizvodi 163KS i 240Nm. Sa dizel strane game u pitanju su provereni 1.5 dCi sa 110KS/260Nm i snažniji 1.6 dCi sa 130KS/320Nm. Svi modeli se serijski isporučuju sa šestostepenim manuelnim menjačima, dok se za 1.2T i 1.6 dCi modele opciono može poručiti X-Tronic CVT menjač. Jedini model koji se nudi sa 4×4 pogonom je 1.6 dCi, ali sa tim pogonom nije moguće kombinovati CVT menjač, što je bio slučaj i kod prethodnog modela. Manuelni menjač nije menjan, tako da naša prethodna iskustva sa ovim menjačem ostaju identična i sa ovim modelom. Menjač, iako dovoljno precizan, ima nešto duži hod i traži smiren i lagan rad rukom.

 

18nissan_qashqai14-1024x683.jpg

 

Test vozilo je, kako i sam naziv nagoveštava, pogonjeno najsnažnijom dizel opcijom uparenim sa 4WD pogonom. Ovaj model je, i dalje, jedini model u gami koji pozadi ima multilink ogibljenje dok modeli ostali modeli (ili modeli sa pogonom isključivo na prednjoj osovini) pozadi imaju torzionu gredu. Glavno unapređenje, kada je vožnja novog modela u pitanju, je svakako daleko kvalitetnija akustična izolacija tako da je putnički prostor daleko tiši bez obzira u kom režimu rada se motor nalazi. Imajući u vidu da smo u test vozilu imali poslovično bučniji dCi agregat, za očekivati je da u novoj karoseriji turbo benzinski agregati nude još tiši transport.

Snažnija dizel varijanta sa 130KS i pozamašnih 320Nm raspoloživih već na 1750 obrtaja nude više nego respektabilne performanse. Subjektivni osećaj je takav da motor nudi obilje momenta već od 1500 pa sve do 4000 obrtaja, tako da u je kombinaciji sa odličnom akustičnom izolacijom vrlo lako i brzo postizanje kažnjivih brzina. Uprkos niskoprofilnim Dunlop SportMAX RT pneumaticima u dimenziji 225/45 na 19'' točkovima, Qashqai prilično dobro upija širok spektar oštećenja asfalta kakva se mogu naći na domaćim drumovima. Zanimljivo, Qashqai se u gradskim uslovima odlično snalazi, baš kao što se dobro snalazi na magistralnom ili auto putu.

 

18nissan_qashqai15-1024x683.jpg

 

Prisustvo AVM monitora je velika pomoć u gradskoj vožnji i kada se jednom naviknete na asistenciju ovog sistema, teško je ostati bez njegove pomoći. AVM monitor pored ''ptičje perspektive'' nudi i standardnu kameru za pomoć u vožnji u nazad, tako da je svaka vrsta manevrisanja u uzanim protostorima daleko lakša nego kada nema pomoći koju nudi AVM. Automatsko parkiranje je sastavni deo napredne elektronike koja se isporučuje upravo u najjačem paketu opreme, a koji nudi različite mogučnosti automatskog i paralelnog parkiranja. Poput drugih modela na kojima smo imali prilike da probamo ovaj sistem, parkiranje uz pomoć elektronike u praksi radi sasvim solidno, ali uz već postojeću pomoć AVM i dodatnih parking senzora, čini se da je to namenjeno samo vozačima koji apsolutno ne žele da se bave ovim procesom (ali i vožnjom generalno).

 

18nissan_qashqai20-1024x683.jpg

 

Na autoputu, ali i na magistralnim pravcima, od velike pomoći je čitav set sistema koje Nissan već dugo nudi, a koji u kombinaciji sa snažnim agregatom, odličnom akustičnom izolacijom i, kako smo ustanovili, vrlo ekonomičnom potrošnjom goriva pravi od Qasqai-ja solidnog ''dugoprugaša''. Model sa 4WD ima za 10l veći rezervoar u odnosu na 55l koliko imaju ostali modeli u gami, tako da je sasvim dostižna autonomija oko 1000km.

 

18nissan_qashqai16-1024x683.jpg

 

Da se dotaknemo potrošnje koju smo zabeležili - u gradskim uslovima realistična potrošnja za dizel sa 4WD pogonom je oko 7l, dok vožnja magistralnim pravcima sa lakoćom može biti 5l. Autoput ''košta'' podjednako dok nešto brži tempo od 150 realistično traži oko 6.5l. Ukupni prosek na našem testu je iznosio 6.7l goriva na pređenih 500km gde je 2/3 pređenih kilometara bila u gradskim uslovima, dok je preostala kilometraža mahom vožena na magistralnim pravcima.

 

18nissan_qashqai19-1024x683.jpg

 

Zaustavni put sa 38m je vrlo kratak, skoro na nivou sportskih modela, tako da i ova brojka ide u prilog činjenici da proizvođači nude sve bolje performanse upakovane u SUV pakovanje.

 

18nissan_qashqai17-1024x683.jpg

 

Nissan i nakon restilizacije ne mari previše za kupce koji prilikom kupovine prvo otvaraju prtljažnik. Po tom pitanju Qashqai ne nudi impresivne karakteristike, tako da ukoliko vas takvi parametri ushićuju, svakako da će biti drugih modela koji će vam zaista oduzeti dah.

 

18nissan_qashqai21-1024x683.jpg

 

Ukoliko, pak, zapremina prtljažnika nije jedini i isključiv parametar - Qashqai može biti vrlo zanimljiv izbor posebno ukoliko razmatrate neki od baznih motora iz ponude uparenih sa nešto manje bogatim paketima opreme. Qashqai je nakon restilizacije vidno evoluirao u daleko sofisticiraniji proizvod koji nudi suptilna unapređenja po pitanju udobnosti, aktustične izlolacije, boljih materijala i više opreme. Restilizacija je pozitivno uticala i na izgled automobila koji zahvaljujući novim LED potpisima izgleda nešto agresivnije, dok novi upravljač i dizajn sedišta čine bitnu razliku kada je u pitanju unutrašnjost.

 

18nissan_qashqai18-1024x683.jpg

 

Tamo gde Qashqai nedvosmisleno podbacuje je raspoloživi prostor koji se nudi, kako po pitanju prtljažnika, a tako i po pitanju prostora na zadnjoj klupi. Ono što je pozitivno je da je i cena za ''pola broja'' niža, tako da je ponuda i dalje prilično prihvatljiva imajući u vidu kvalitet vožnje, ali i udobnost i opremu koja se nudi.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Qashqai od sada uz nešto snažniji 1.5 dCi motor

 

Nissan-Qashqai.jpg

 

Najprodavaniji crossover Evrope je sada dostupan sa unapređenim dizelskim motorom. Verzija je poboljšana sa dodatnih 5KS za ukupnih 115KS. Japanski proizvođač je za Qashqai pripremio novi SCR sistem za smanjenje NOx, u skladu sa najnovijim propisima o emisijama.  Unapređeni 1.5 litarski dCi će sada ponuditi 115KS, što je 5KS više od aktuelnog u ponudi. Najveći obrtni moment ostaje isti - 260 Nm. Osveženi motor će se u prodaji pojaviti krajem septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Nissan Qashqai

 

Nissan_Qashqa_Xtronic.jpg

 

Šta se dogodi kada se Nissan Qashqai, jedan od najprodavanijih u svom segmentu, malo drugačije konfigurše?

SUV se kao segment može definisati po nekoliko osnova. Zajedničko je da se uvek radi o monovolumenu i, manje ili više, povišenom klirensu, i manje ili više stvarnim ili lažnim štitnicima donjeg postroja. Zajedničko je i da se u bilo čemu definisanom kao SUV sedi nešto više i nešto uspravnije, što kao efekat donosi bolju preglednost, i bolju ponudu prostora u kabini u odnosu na dužinu vozila. I po pravilu, zajedničko je da ovo nisu terenska vozila, neko vozila koja mogu malo više od, naprimer, hatchbacka iz analognog segmenta. Šta više, gotovo da većini iz ove globalno popularne familije bolje i tačnije stoji definicija crossover. Ono što bi mogli da odvojimo SUV od crossovera mogao bi biti pogon.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_082.jpg

 

Postala je praksa da se u B SUV/crossoveru 4×4 gotovo ni ne nudi, u većem C SUV/crossoveru kupci mogu da biraju između prednjeg i pogona na svim točkovima, dok je u D i svim većim segmentima 4×4 pogon u različitim varijantama standard. Naravno, nismo zaboravili ni da ništa nije besplatno, pa je 4×4, tamo gde je raspoloživ, opcija uz doplatu, a isto tako da se po pravilu zadnje oslanjanje automobila sa 4×4 pogonom i bez njega značajno razlikuju. Iz svega navedenog, postavlja se pitanje šta se dogodi kada se sredstva preusmere, pa se umesto 4×4 pogona odluči za dobru opremu, automatski menjač, i sistem autonomne vožnje i to na jednom od najprodavanijih crossovera ne samo u svetu, nego i kod nas.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_117.jpg

 

U slučaju Nissan Qashqaija ovakav paket može da podrazumeva, kod nas još uvek jako popularan, 1.6 litarski dizel sa 130 KS. Automatski menjač, na spisku opreme nazvan X-Tronic, je zapravo CVT menjač. Za ovu marku najviši paket opreme je Tekna Plus. U Qashqai se može dodati i još nešto, što je vrlo aktuelno - Pro Pilot sistem autonomne vožnje. Ovim modelom smo se već bavili na Dmotion testu. Prošao je kroz restilizaciju, a od početka 2018. na tržištu je sa novinama kao što su unapređeni infotejment, 3D kožna sedišta, ali po prvi put i opcioni sistem autonomne vožnje.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_021.jpg

 

Po pitanju enterijera, nakon drugog testa, malo toga se može dodati ili oduzeti na već rečeno. Odlična je ponuda prostora za kompaktno vozilo dužine 4.38m, kako po pitanju kabine tako i prtljažnika. Kožna sedišta sa svojom specifičnom 3D profilacijom jesu odlična i za dugo putovanje, i za česte ulaske i izlaske u gradskoj upotrebi, i sasvim sigurno su među najboljima u klasi. Generalno, Qashqai svoj globalni uspeh očigledno duguje upravo funkcionalnosti i upotrebljivosti. Kvalitet meterijala i završna obrada u enterijeru su korektni, mada se može naći poneka nepreciznost u uklapanju, međutim, funkcionalnost je dovoljno dobra da se poneka mana u završnoj obradi lako toleriše.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_097.jpg

 

Bez 4×4 pozadi je torzija

Pomenuli smo izbacivanje 4×4 pogona sa liste dodatne opreme, a u tom slučaju treba biti svestan da se kupuje malo drugačije vozilo po pitanju donjeg postroja. U slučaju Nissan Qashqaija prednje oslanjanje ostaje identično, ali se zadnje znatno razlikuje. Umesto složene multi link osovine stiže polukruta torzija. Generalno, velika većina vozača neće ni osetiti razliku, ali treba znati da postoji. Šta više, treba znati i da je torziona osovina, značajno jednostavnija i jeftinija od multi linka. Takođe, Nissan je bio jedan od proizvođača koji je mnogo truda i novca uložio u razvoj CVT menjača, koje ugrađuje u dosta svojih modela, pa se sa pravom, kada je Nissan u pitanju, može očekivati ponajbolje od onoga što je CVT sposoban da ponudi - vožnju bez ikakvih trzaja nastalih od promena stepena prenosa, i veoma brze reakcije kada su u pitanju ubrzanja. Motor test vozila je iz najnovije generacije dizela koju je alijansa ponudila tržištu, a sa raspoloživih 130 KS, i 320 Nm pri 1750 o/min.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_077.jpg

 

Crossover pre nego SUV
Bez ikakve namere da omalovažimo ili išta osporimo, Nissan Qashqai je crossover. Upravo ono nešto između na prelazu između automobila i terenca. Ne, ovo nije terenac. Relativno je tvrdo trimovan, što mu omogućava i precizno upravljanje i dozvoljava dinamičnu vožnju. Nije previše velk klirens od tla, pa naginjanja i ljuljanja nema, a na snažnom kočenju impresivno je stabilan. Odsustvo multilinka pozadi se ne oseti po osnovi kontrole zadnjeg dela vozila, osim po malo izraženijim udarcima na neravninama. Međutim, to je pre posledica relativno tvrdog ukupnog trima. Sa druge strane, Nissan Qashqai je veoma udoban automobil, uključujući i zvučnu izolaciju koja je veoma dobra. CVT menjač donosi ono što se od njega očekuje. Brze reakcije i snagu uvek na raspolaganju. Jedino se mora privići na kontinuirano visoke obrtaje motora dok traje ubrzavanje. U gradskoj vožnji CVT je brz, a motor uvek u adekvatnom prenosnom odnosu. Konstruktivno, CVT nema stepene prenosa, mada ih ova menjačka kutija ima. Stepenovani CVT svoje prednosti dobija kroz mogućnost manuelne promene stepena prenosa, što je najkorisnije u brdskoj ili planinskoj vožnji, ili spuštanjima na nizbrdicama.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_039.jpg

 

Autonomna vožnja - da, ali ne potpuno
U modele nakon restilizacije, Nissan, pored većine sigurnosnih asistencija, opciono ugrađuje i Pro Pilot sistem autonomne vožnje, koji uz manuelni menjač košta 900, a uz automatik 1.000 evra. Što se vozača tiče, primetiće plavo dugme na upravljaču, i ništa više. Iako su ovi sistemi poprilično složeni, njihovi radari, kamere, laserski daljinari i senzori su dobro skriveni ispod karoserije. U vožnji na auto putu, ili regionalnom putu Pro pilot će precizno voditi vozilo kolovoznom trakom, uz uslov da je horizontalna signalizacija u dobrom stanju. Obzirom da je aktivan isključivo kada i tempomat, dosledno i precizno će održavati zadatu distancu u odnosu na vozilo ispred. U kombinaciji sa automatskim menjačem, automatski i vrlo opušteno će voditi vaše vozilo u stani kreni gradskoj gužvi. Međutim, to ne znači da se vozač može baviti nečim drugim tokom vožnje.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_065.jpg

 

Svakih 15-ak sekundi stiže upozorenje da se ruke moraju vratiti na upravljač. U praksi, vožnja se može prepustiti Pro Pilotu dok se pozabavi navigacijom, ili biranjem muzike, odnosno na kratko skloni pogled sa puta. Od ovog sistema se nikako ne može očekivati potpuno i trajno autonomna vožnja.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_146.jpg

 

I dalje odličan bez 4×4
Nissan Qashqai i kada se uskrati za pogon na svim točkovima, malo toga gubi, pogotovo dok ne padne sneg. A i kada padne sneg, ostaje pitanje koliko dana se realno vozi po tom snegu, kada 4×4 svakako ima svoje prednosti. Ali, da ne načinjemo temu da li 4×4 ili ne, pogledajmo ponude i cenovnik. Opremljen 1.6 dizel motorom Qashqai se može kupiti sa X-Tronic menjačem, ali X-Tronic menjač se ne može dobiti uz 4×4 pogon. Ako se porede cene, uz razliku od tačno 500 evra, dobićete najbolje opremljeni Qashqai, ali se morate odlučiti ili za automatik ili 4×4.

 

Nissan_Qashqa_Xtronic_131.jpg

 

Uz 500 evra jeftiniji automatski menjač dobićete komfor, a o 4×4 treba razmišljati samo ako se često vozi po klizavom, ili zalazi u terene na kojima se prašina lako može pretvoriti u blato, kada je pogon na svim točkovima spas. Isto važi i u slučaju da planirate da svojim vozilom vučete prikolicu, a pogotovo spuštate u vodu ili izvlačite čamac sa poslovično strmih i klizavih prilaza. I na kraju, ipak ostaje i činjenica da Qashqai ne spada među najjeftinije. Model sa testa košta 29.250 evra, uz dodatnih 1.000 evra za Pro Pilot, a bez da menjate marku, već ste u cenovnoj zoni znatno većeg X-Traila. Sve zavisi šta vam treba.

 

Tekst: Aleksandar Uglješić

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mASbuoV0tNBi7jyL7R-3PECIjseujN11LIV AutoMarket.hr video: Nissan Qashqai sa ganc novim 1.3 turbo motorom

 

Tokom vožnje suočili su se između ostalog i sa ležećim policajcima, pa pogledajte kako su se proveli:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoMagazin test: Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD Tekna Premium

 

Screenshot_20.jpg

 

Dok Renault polako izbacuje iz ponude 1.6 dCi motor, on još uvek može da se kupi u redizajniranom Qashqai-ju. Za razliku od drugih modela Renault-Nissan-Mitsubishi grupacije, Nissan Qashqai dobio je izmenjenu mapu ubrizgavanja goriva kod ovog motora, tako da se njegovo ponašanje ozbiljno razlikuje u odnosu na većinu drugih modela sa ovim motorom.

Više nema poente čuditi se poplavi krosovera i SUV modela. Oni su definitivno postali dominantna kategorija, a jedan od prvih proizvođača koji je ovaj segment učinio toliko privlačnim je Nissan sa ''kaškaijem''. Pokazali su da se od tipične niže srednje, odnosno, kompaktne klase mnogo toga može napraviti. Ne samo u pogledu bolje organizacije unutrašnjeg prostora, atraktivnijeg dizajna, već i kada je reč o offroad karakteristikama.

 

77.jpg

 

Da, ovde već nastaje problem u klasi, jer mnogi proizvođači konstruišu automobile da izgledaju opasno, a stvarne terenske osobine zapravo i ne postoje, osim što je povećano odstojanje od tla. U kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka za sada je samo 1.6 dCi od 130 konja. Kako bi nam pokazali šta sve Qashqai može, Nissan nam je na dužu test vožnju ustupio najbolje opremljenu verziju ''Tekna Premium''.

 

78.jpg

 

Ispostavilo se da Qashqai ima još jednu dimenziju kojom se može opisati - ''sportski''. Ali, o tome više nešto kasnije. Redizajn je doneo dosta izmena. Vizuelno, u oči odmah upada nova prednja maska sa novim znakom Nisana iza koga se krije poboljšani radarski senzor. U kombinaciji sa novim kamerama, funkcija automatskog kočenja sada prepoznaje i pešake, a ne samo druge automobile.

 

79.jpg

 

Zadnja svetla su takođe dobila novu grafiku i 3D dizajn, a ubačeni su i specijalni deflektori ispod motora koji smanjuju šum strujanja vazduha pri većim brzinama. U istom cilju su i kompletno promenjeni kederi na vratima, tako da je Qashqai daleko tiši u vožnji. U unutrašnjosti je takođe mnogo izmena u odnosu na dosadašnji model. Donji deo sedišta je nešto duži, a najbolje opremljena verzija, baš kao na našem testu, dobila je novi dizajn kože, koji nas estetski pomalo podseća na modele DS-a.

 

80.jpg

 

Potpuno nov je i volan, koji je sada praktično zajednički za sve novije Nissan-e. Osim što je deblji i što bolje leži u rukama, zasečen je na dnu zbog lakšeg ulaska i izlaska iz vozila. Ima nešto više dugmića, što je bilo neophodno zbog uvođenja autonomne vožnje, koja će postati deo opreme na proleće. Iz tog razloga je sada par praznih tastera na volanu.

 

81.jpg

 

Bez obzira na kožna sedišta i najviši paket opreme, Nissan Qashqai i dalje ostavlja utisak jednog od najkompletnijih automobila u klasi. Jednostavno, sve je na svom mestu, kvalitet završne obrade i materijala je među najboljima, baš kao i ergonomija.

 

82.jpg

 

Već bazni model od 18.100 evra ima mnogo toga na spisku standardne opreme, uključujući i mekanu centralnu konzolu, odnosno prostor oko ručice menjača. Isti utisak ostavlja i tapacirung u vratima, pa možemo da kažemo da zapravo vrlo malo zaostaje za modelima premium proizvođača.

 

83.jpg

 

Naravno, najbolji paket opreme obiluje veoma luksuznim detaljima. Vozačevo sedište ima memorije koje važe i za poziciju retrovizora. Prilikom vožnje unazad, automatski se obaraju. Panoramski krov je jedan od najvećih u klasi i ima električnu roletnu. Prethodna generacija je zbog toga imala problem jer visoke osobe nisu imale dovoljno mesta za glavu.

 

84.jpg

 

Ovde je to rešeno, mada se i dalje sedi dosta visoko, što je tipično za krosovere. Položaj vozača je poluzavaljen, a noge su savijene u kolenima. S obzirom na odličnu lumbalnu podršku i generalno sjajnu ergonomiju, duže vožnje ne zamaraju. Sve komande su logično raspoređene, tako da nije potrebno navikavanje na auto osim na njegov iznenađujuće sportski karakter.

 

85.jpg

 

Da, Qashqai je postao vrlo sportski, pogotovo kada se u obzir uzme nekoliko parametara. Za početak, mapa 1.6 dCi motora je potpuno izmenjena. Odziv na gas je neverovatno brz u odnosu na ostale slične motore, a turbo rupa se gotovo i ne oseća.

 

86.jpg

 

Toliko je elastičan da bez problema povuče već od hiljadu obrtaja. Primetili smo i da je dosta utišan, a smanjene su i vibracije.

 

87.jpg

 

Ipak, najvažnije je to da je postao veoma ''oštar'' na gasu. Još jedan bitan parametar je veoma precizna ručica menjača relativno kratkih hodova za ovu klasu automobila. Međugas se lako slaže, a plivajući zamajac je tako podešen da nema nikakvog ''plivanja'' napred-nazad prilikom prebacivanja u stepen niže. Kada tome dodamo i ''devetnaestice'', slobodno možemo da kažemo da je ovo najsportskiji krosover u klasi.

 

88.jpg

 

Bez obzira na niskoprofilne gume, auto nije tvrd. Ivičnjaci mogu da budu jedini problem i tu zaista treba biti oprezan jer lako može da dođe do oštećenja felni. Opšti utisak je da su se konstruktori trudili da Qashqai učine pre svega vrlo zabavnim za vožnju. Iako deluje dosta visoko, brzi prolasci kroz krivine ne predstavljaju nikakav problem, a granicu proklizavanja je teško dostići bez vrlo rizične vožnje i ozbiljnog preterivanja.

 

89.jpg

 

Prijatno nas je iznenadila potrošnja goriva. Nova mapa motora je smanjila prosek za litar, tako da smo po gradu zabeležili 6.6 l/100 km.

 

90.jpg

 

To je negde i prosek pri 130 km/h. Treba reći da je pri velikim brzinama auto vrlo stabilan, tako da bez problema može da bude jedini auto u porodici, spreman za gradsku vožnju ali i duža putovanja. Moramo da priznamo da je pravo uživanje voziti auto koji ima sve moguće bezbednosne ''gedžete''.

 

91.jpg

 

Naprimer, tu su nova LED glavna svetla koja prate krivinu, a imaju i mogućnost automatske aktivacije dugih svetala. Kamera se brine i o čitanju saobraćajnih znakova i odlično se snalazi i na našim putevima. U stanju je da istovremeno na instrument tabli prikaže tri znaka.

 

92.jpg

 

Ipak, najlepše od svega je način na koji se auto vozi, koliko su sve komande dobro uklopljene i to što se vozač minimalno zamara u vožnji. Sportski karakter je nekako postao dominantan, uz nisku potrošnju i odlično prijanjanje zahvaljujući 4×4 pogonu. Ovako spakovan Nissan Qashqai ima zvaničnu cenu 29.750 evra sa PDV-om.

 

93.jpg

 

Osim metalik boje, jedina doplata na ''kaškaiju'' je Bose ozvučenje. Zahteva kvalitetne mp3 fajlove kako bi do izražaja došao pun kvalitet zvuka, za koji su zaslužna čak dva sabvufera. Ako ''sempl'' nije kvalitetan, ozvučenje može da zvuči i prilično razočaravajuće. U odnosu na standardnu muziku, ima daleko jaču izlaznu snagu, što omogućava glasno slušanje bez izobličenja u gotovo kompletnom frekventnom opsegu.

 

94.jpg

 

Nissan Qashqai je dobio kompletno izmenjene svetlosne grupe. Potpuno su novi i farovi u punoj LED tehnologiji, sa zakretanjem snopa u cilju boljeg osvetljenja krivine. Automatsko aktiviranje dugih svetala je standard već od paketa ''Tekna'', baš kao i čitanje saobraćajnih znakova. Uz polukožna sedišta, ''devetnaestice'' i četiri kamere, Qashqai košta 22.900 evra.

 

95.jpg

 

Izmene su obuhvatile još neke sitnice. Naprimer, selektor vrste pogona nije više veliki okrugli prekidač, već je to sada klasičan prekidač smešten sa leve strane volana. Time je ostvarena ušteda u prostoru, pa sada ima više mesta za odlaganje čaša i sitnica.

 

96.jpg

 

Novi ''inteligentni'' sistem za automatsko parkiranje ima novu opciju, a to je da vozač može precizno da odredi prostor gde će se auto sam parkirati. Naprimer, ako parking mesto nije klasično u smislu da Qashqai skenira prostor između dva automobila, već je reč u praznom parkingu a vozač želi da se precizno parkira na sredini.

 

97.jpg

 

Tada kamera skenira obeleženo parking mesto a vozač ima priliku da fino podesi tačnu poziciju pre nego što će auto sam sve odraditi. Tako kaže Nissan, a u praksi se pokazalo da nije baš sve jednostavno. Dok uđete u meni, sve podesite, već ste se sami uparkirali...

 

98.jpg

 

Pomoć pri kretanju na uzbrdici odavno nije neka novina. Međutim, auto-hold funkcija radi sličnu stvar ali u drugačijim situacijama, na uzbrdici ili na ravnom. Ova novina na ''kaškaiju'' zadržava pritisnute kočnice do tri minuta, uz aktivirana stop-svetla. Tako vozač više ne mora da drži nogu na kočnici svaki put kada je auto privremeno zaustavljen. Posle tri minuta, ako auto ne krene, aktivira se ručna kočnica.

 

99.jpg 100.jpg

 

Tekst: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Qashqai 1.7 dCi sa 150KS

 

188607-nissan qashqai 11.jpg

 

Nissan je gamu svog uspešnog crossovera Qashqai osvežio i novim dizel motorom. Ukratko, u pitanju je Qashqai sa 1.7 litarskim dCi turbo-dizelašem koji razvija 150KS i 340 Nm pri 1750 o/min., a koji zamenjuje dosadašnji 1.6 litarski dCi sa 130KS i 320 Nm obrtnog momenta.

 

188608-nissan-qashqai.jpg

 

Cene u Nemačkoj startuju od 29.665 evra, koliko košta Qashqai 1.7 dCi sa manuelnim menjačem i prednjim pogonom, dok verzija sa manuelnim menjačem i 4x4 pogonom ima cenu od 31.665 evra. U ponudi je i varijanta 1.7 dCi sa CVT menjačem i 4x4 pogonom, a takav Qashqai u Nemačkoj može da se dobije za 33.315 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Qashqai vs Honda CR-V

 

Iako je Honda veći auto, ipak ova dva modela koštaju otprilike isto para. Zašto je to tako, pogledajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Test 2019. Nissan Qashqai

 

Qashqai sada ima mnogo teži zadatak jer davnih dana je takoreći bio rodonačelnik ovakvih SUV modela. On nije na vreme ušao na talas povećane prodaje crossover/SUV modela, on ga je napravio. Međutim, mnogo je veća konkurencija danas:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT

 

wqwqss211.jpg

 

Vrlinama koje su ga ''pogurale'' na vrh liste najprodavanijih krosovera, Qashqai je nedavno dodao i novi 1.3-litarski turbomotor, dostupan u dva nivoa snage, a mi smo testirali snažniju verziju od 160 KS u kombinaciji sa automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Osim toga što je jedan od pionira krosover segmenta kakvog danas poznajemo, Nissan Qashqai mnogi će pozavideti i na statusu bestselera. U poslednjih desetak godina, u proseku beleži 200.000 prodatih jedinica godišnje i to samo u Evropi! Sve veći broj konkurenata očigledno nije pomutio slavu ''Japanca'' tako da je njegova konstanta prodaje i dalje na visokom nivou. Aktuelni model je ''u životu'' već šest godina, s tim da je pre dve prošao tretman podmlađivanja.

 

wqwqss210.jpg

 

Dakle, od 2017. na sceni je modernizovana verzija druge generacije, koja je dobila blago osvežen spoljašnji izgled i doteran enterijer. Modernizacija je donela i asistencije u vožnji kao što su detekcija drugih vozila i pešaka sa upozorenjem te funkcijom automatskog kočenja, automatsko parkiranje bez upotrebe ruku, jasniji prikaz na displeju koji daje sistem kamera oko vozila...

 

wqwqss209.jpg

 

Da u Nissanu predano i kontiniuirano rade na osavremenjivanju, svedoči i to što je prošle godine uveden paket novih tehnologija odnosno ''pro pilot'' sistem drugog nivoa autonomne vožnje, koji objedinjuje adaptivni inteligentni tempomat, održavanje vozila u traci i pomoć kada sam može da vozi u stani-kreni režimu u gradskim gužvama.

 

wqwqss208.jpg

 

I da ni tu nije kraj poboljšanjima, potvrđuje upravo ovaj test gde Qashqai u prvi plan stavlja potpuno novi pogonski agregat. Reč je o inovativnom, malolitražnom 1.3 benzinskom turbomotoru, razvijenom u saradnji Renault-Nissan alijanse i Daimlera, koji se ugrađuje u spektar modela, kao što su Mercedes A-klase, Renault Megane, Mitsubishi ASX. Što se tiče Nissan Qashqai, dobio je zadatak da odmeni 1.2 turbo od 130 KS i 1.6 turbo od 165 KS. Shodno tome novi pokretač nudi dva nivoa snage, 140 KS i 160 KS. Slabiji dolazi isključivo sa ručnim šestostepenim menjačem, dok drugi ostavlja izbor između ručne i automatske transmisije. Mi smo za test dobili snažniji model u kombinaciji sa novim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i sedam stepeni prenosa.

 

wqwqss207.jpg

 

Pre nego što se usredsredimo na sve ono što pruža novo srce, podsetićemo se proverenih atributa koji su ovaj model učinili toliko popularnim. Na prvom mestu to je kompaktan, oštar dizaj koji rezultira privlačnom pojavom. Sa dužinom ispod 4.4 metara, te visinom od oko 1.6 metara, Qashqai je jedno od manjih vozila u svojoj klasi. Interesantno je da mu to nije predstavljalo poteškoću da ostane u vrhu i odbije napade mahom većih konkurenata.

 

wqwqss206.jpg

 

Možda i zbog toga što kabina, iako deluje pomalo konzervativno u poređenju sa modernijim rivalima, nudi primeren ambijent za četiri odrasla putnika. Pored prostora za noge i glave, kako napred tako i pozadi, pohvalu zaslužuje i funkcionalnost. Ima dovoljno ostava i pregrada za sitnice, a jedino se prtljažnik zapremine 430 litara ne može okarakterisati kao svetla tačka.

 

wqwqss205.jpg

 

Doduše, ''Japanac'' ne briljira ni u pogledu ergonomije - prednja sedišta su neobično oblikovana i umesto da u njih ulegnete, stičete utisak kao da vas pomalo ''izbacuju''. No, vremenom se naviknete na takvu poziciju sedenja i taj čudan osećaj nekako već iščezne. U tome pomaže i malo, ali veoma energično srce. Iako ima 5 KS manje, novi motor oslobađa 30 Nm više od prethodnika, ukupno 270 Nm. U vožnji iskazuje veoma dobru elastičnost, a posebno mu raste ''raspoloženje'' u visokim obrtajima.

 

wqwqss204.jpg

 

Iako ubrzanje od cirka 10 sekundi ne zvuči toliko fascinantno, živahnost i subjektivan osećaj ubrzanja su za svaku pohvalu. Voznoj dinamici dosta doprinosi novi menjač sa dvostrukim kvačilom koji nudi S sportski režim rada, kao i manuelni kada je, zbog odsustva pedala pri upravljaču, potrebno pomerati ručicu napred-nazad kako biste menjali stepene prenosa.

 

wqwqss203.jpg

 

U sportskom modu, Qashqai sa 160 KS je veoma zabavan - bez oklevanja žustro grabi napred, a posebno pojačava tempo kada skazaljka pređe 2.500 o/min. U takvom ''zamahu'' ostaje sve do 6.500 obrtaja, a kao što je živahan i temperamentan u višim obrtajima, isto tako se odlično snalazi i pri nižim te lako i tečno prihvata gas.

 

wqwqss202.jpg

 

Dakle, performanse su daleko ubedljivije za upravljačem negoli na papiru i može se reći da Qashqai iznenađuje koliko je zabavan u dinamičnoj vožnji. Ali sav taj sjaj bio bi pomućen da potrošnja nije na prihvatljivom nivou. U gradu se može prevaliti 100 km sa 8-9 litara, na otvorenom ''pije'' oko 6 litara, a na auto-putu 7.3 litara pri konstantnih 130 km/h. Ovo su sasvim korektni parametri imajući u vidu da je reč o SUV modelu teškom jednu i po tonu.

 

wqwqss201.jpg

 

Kao i dosad, poseban adut Qashqai je cena. Naime, model sa 160 KS i automatskim menjačem Qashqai 1.3 DIG - T DCT kreće od 22.200 evra u osnovnoj opremi Visia. Testirani primerak u najvišem paketu Tekna (''ful'' LED svetla, alu felne 19-ice, sistem kamera, električno podešavanje sedišta sa memorijom) nalazi se na drugom kraju cenovnika i košta 29.200 evra sa dodatnim Nappa kožnim paketom.

 

wqwqss200.jpg

 

Ovakvom cenovnom politikom Nissan značajno sužava krug potencijalnih rivala, pa su najbliže alternative Qashqaiju modeli poput Hyundai Tucson i Ford Kuga. Međutim, ni prvi, ni drugi, nemaju tako efikasan i moderan agregat, pritom aktuelna Kuga broji poslednje dane jer uskoro se očekuje početak prodaje nove generacije. Sa aspekta uloženo-dobijeno Qashqai 1.3 DIG-T predstavlja zaista dobar izbor, pod uslovom da nemate potrebu za pogonom na sva četiri točka, jer ga nije moguće dobiti uz novi benzinski motor. Nissan Qashqai sa novim motorom pokazuje iznenađujući temperament.


▲ Motor i menjač, zabava u vožnji, cena
▼ Prednja sedišta, prtljažnik

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...