Zhorz 102 Posted May 9, 2016 Sad ce ti kazu da fiat ne radi menjace Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted May 9, 2016 Ja bih te pitao: Čemu ta šesta, može i sa pet da se vozi Quote Share this post Link to post Share on other sites
lapobb 1 Posted May 16, 2016 On 5/9/2016 at 4:07 PM, bojan dim. said: Ja bih te pitao: Čemu ta šesta, može i sa pet da se vozi moze i u 1. da se vozi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lapobb 1 Posted May 16, 2016 fiat 500 L ( 1.4/95 ) je macan-lav. voli da se mazi ...voli da pliva..ali.. ume da zarezi. primer: u 6. brzini mozesh vec da si na 70 km/h nije problem iz 6. u 3. brzinu...pa ga razvuci do 110 km/h ( naprimer kod preticanja, naravno ako uslovi puta i vremenski uslovi to dozvoljavaju). 4500 obrtaja...prima bez problema ( uostalom to je FIAT, viskoturazna mashina,shto ne znachi izivljavanje nad mashinom). Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 17, 2016 Max obrtni moment je tu negde oko 4.000 obrtaja, a crveno gde ono beše...na preko 6.000...ide to drugom 80 kmh/, sve je to ok. Naravno, ne svaki dan takve vožnje pre svega jer onda ode i mnooogo benzina, ali im ništa neće biti da se povremeno voze u rasponu od npr. 4.000 do 6.500 obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted May 17, 2016 Kakva crna visokoturazna masina To su bili oni stari 1.1, 1.3 motori sa 80/86mm precnikom klipa i 55.5mm hodom radilice Ne Fire 1.4 sa 72mm klipom i 84mm hodom... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lapobb 1 Posted May 17, 2016 (edited) @YUgisa da ne cepidlachimo. "fire" mashina sigurno nije "boxer" mashina kao stare "bube". sve iznad 3000-3500 ( a to je "fire" ) moze se smatrati visokoturaznom mashinom. jednu "boxer" masinu nema logike/smisla zavrteti do 3500-4500 ...obrtaja, osim ako nisu zverke u pitanju ( porshe & Co. )..ali to je vec druga pricha. Edited May 17, 2016 by lapobb Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted May 17, 2016 Nije to dizel da se vrti 3000 obraja Visokoturazna masina je ona koja se rado vrti i preko 6000 obrtaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
lapobb 1 Posted May 17, 2016 (edited) aaa..4000-5500 obrtaja ( 500L "fire" ) to nije visokoturazna mashina? niskoturazna? pazi mozesh ti da izverglash i 12000 obrtaja.ali da vozish F1 ajd ovako: od koga br. obrtaja je za tebe "visokoturaz." makina? Edited May 17, 2016 by lapobb Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted May 17, 2016 Pa mislim da je najrealnije reci da kad hod radilice predje precnik klipa, to je niskoturazna masina. Moze da se zavrti u visoke obrtaje ali zvuci kao da ce da se raspadne zbog velike brzine klipa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lapobb 1 Posted May 17, 2016 (edited) "definicija" ti je sasvim ok, narochito drugi deo. veruj mi da se kod 500L ( "fire" ) na 3500-5500 nishta ne raspada. uostalom u koju vrstu "fire" motore bi svrstao, a da ne gledash u "google" ? Edited May 17, 2016 by lapobb Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted May 17, 2016 Ako se zavrti do 6000 obrtaja i ne raspadne se i dalje ga ne cini visokoturaznim. Niti sam ja rekao da ce da se raspadne, ali tako zvuci. Da mi das da guglam tj da pogledam nesto na drugom forumu, izracunao bih brzinu klipa pri odredjenim obrtajima, verujem da taj fire na 6000 obrtaja ima brzinu klipa ko ti stariji sohc 1.1 i 1.3 na 8500, mozda i vise. Kao sto kazem, 1.4 fire ima veci hod radilice od precnika klipa i svrstao bih ga u niskoturazne. Nije najpreciznija metoda, ali veci procenat motora moze tako da se okarakterise. Najcesce motori koji imaju jednak precnik klipa i hod radilice ili gde je precnik klipa veci od hoda radilice su oni koji se vrte daleko iznad 6000 obrtaja... Ja moj cesto vrtim i do 7500. Ispod 3000 se vozi samo kad odrzavam konstantnu brzinu Ako bas hoces u obrtajima, visokoturaznom masinom bih smatrao neku koja moze da se vozi na 6000+ obrtaja duzi period i gde se nesto desava pri dodavanju gasa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lapobb 1 Posted May 17, 2016 koja/kakva je bregasta osovina kod 500 L 1.4/95 ( fire ) ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted May 17, 2016 Ne znam, nisam se nikad previse interesovao za te niskoturazne motore Salu na stranu, nisam ljubitelj FIRE motora jer su zamenili generaciju 128 SOHC motora kojih sam naravno veliki fan pa nemam pojma skoro nista o tim novijim sem nekih najbanalnijih stvari, pretpostavljam da je negde oko 210 stepeni, plus minus 5%... Quote Share this post Link to post Share on other sites