Jump to content
FAS Goran
pavaobg

500L 1.6 MJet Bicolore

Recommended Posts

Tekst je prerađen i kopiran sa drugog foruma pa ne zamerite na eventualnom višku informacija.

 

Posle četiri godine druženja sa Puntom Classic i dve godine razmišljanja i premišljanja šta uzeti u kuću je došao 500L 1.6 mjet bicolore. Proces odlučivanja je bio dug i težak jer sam pokušavao da ostanem u gabaritima B segmenta, a da istovremeno dobijem više prostora u kabini, prevashodno na zadnjoj klupi. I tako gledajući šta i kako već sam se pomirio sa sudbinom da moram da pređem na C segment i skoro prelomio da uzmem Bravo 1.6 mjet, kad sam se ozbiljnije zainteresovao za Fiat 500L. Otišao sam u salon i pogledao ga i bio prijanto iznenađen količinom prostora u kabini i upotrebljivošću tog prostora. Odveo sam i ženu da ga vidi, njoj se dopao, tako da je meni ostalo da izaberem motor i opremu.

Ponuda motora je takva da nisam imao dilemu koji ću. Bazni benzinac je 1.4 i 95 ks. Verujem da je ok zamena za Punta i da bi nekome ko retko putuje bio sasvim dovoljan. Meni nije uopšte ušao u izbor baš zbog moje želje da imam motor koji će lepo podnositi krstareće brzine na auto putu. Iz istih razloga je otpao i slabiji dizel u ponudi – 1.3 mjet od 85 ks.
Uglavnom, ostao je samo 1.6 mjet za koji sam se i odlučio. Osnovne karakteristike motora su 105ks @ 3700 obrtaja i 320Nm @ 1750. Motor je multijet druge generacije sa turbinom fiksne geometrije i interkulerom. Menjač je sa 6 brzina.

Sledeće je bilo biranje opreme. Bazni paket opreme je dosta čudan. Ima brdo elektronike, prednje podizače, tempomat, a nema npr muziku. Na kraju sam uzeo oba dodatna paketa opreme koji su bili u ponudi.

 

U suštini ima sve što treba. Ono što nema, a što me posebno nervira je naslon za ruku napred. Naslon ide uz elektro sedišta i nije ga bilo moguće doplatiti. Juče sam vozio Viana i poludeo bih da nije bilo naslona, a sve mi se čini da će i ovde biti ista situacija, tako da će taj naslon morati da se rešava brzo.Ako su sedišta isto rešena probaću da naručim original preko broja šasije nekog sa elektro sedištma, a ako ta opcija otpadne onda ću tražiti neki after market.
Druga glupost koja mi ne fali ali je svejedno glupost što nisu da lisu mrežice i stočići na poleđini prednjih sedišta. Skoro cela poleđina prednjih sedišta je u plastici koja nosi stočić i u čijem se donjem delu nalazi mrežica za mape i slične gluposti. Paradox je da su implementirali 95% sistema, a nisu da li150 grama plastike.
Ne postoji mogućnost doplate za 17“ felne, međutim mogao sam da ih skinem sa jednog polovnog, a da dam moje točkove, al se nisam odlučio za to. Mislim da je auto takav da mu vizuelno ništa ne znače veće felne, gume bi bile drastično skuplje, a auto neudobniji.

Na kraju je ostalo da se izabere boja. U ponudi su četiri akrilne boje – bela, crna, crvena i kapućino. Kapućino nije ni uzeta u razmatranje iz očiglednih razloga, crvena je otpala jer je bila u startu besplatna pa su svi crveni, bela je otpala jer mislim da mu mnogo bolje stoje tamne boje koje ističu hrpu hromiranih elemenata exterijera, a crna je otpala jer je punto bio crn. Ostale su metalik boje – srebrna i tamno siva. Srebrna je otpala jer je, iako jako zahvalna, za moj ukus ofucana, ali i suviše svetla za 500L. Dakle ostala je tamno siva metalik i nju smo uzeli.

Postavilo se i pitanje boje krova. U kući smo se složili da je bicolore varijanta mnogo lepša, pa smo naručili i beli krov. Crni ne bi imao smisla na tamnom autu. Postojala je ideja i da se uzme jednobojan pa da se lepi folija, al sam od toga odustao jer duž krova postoje dve lajsne koje su kod jednobojnih napravljene od grube, rapave, crne plastike. Dosta sam siguran da bi farbanje tih lajsni u belo bilo vrlo problematično, a rezultat bi bio još problematičniji.

 

Malo pre smo obrnuli krug auto putem do Umčara, pa lokalnim preko Pudaraca na smederevski i nazad. To je dobra ruta jer ima svega i može dobro da se sagleda sve. Na autoputu na 150 je na oko 2650 obrtaja, što je sjajno. Buka uopšte nije izražena. Uz laganu muziku može normalno da se priča. Taj deo mojih želja je ispunjen i bolje nego što sam se nadao. Stvarno sam jako zadovoljan.

Dosta je stabilan obzirom da visinu. Brze krivine na auto putu savladava brzinom bar kao punto, ako ne i malo brže. Problematičnije su kratke i česte krivine po magistrali sa mnogo promena pravca. Tu se oseti da mu nije najprijatnije, ali nije problem voziti dosta brzo.

Uz bubanj potok sve vreme u 6. 130.

Ergonomija je generalno dobra, ali ima i mana. Sedišta nemaju bočnu potporu. Volan ne može da se podigne dovoljno visoko. Da bih video cajgere podigao sam volan maximalno, a sedište spustio maximalno. Nije da mi smeta, ali moglo je biti rešeno i bolje. Ručica menjača je glomazna i napravljena tako da se dlan spusti na nju, a prsti spuste nizbrdo preko ručice. Kad se tako uhvati onda je sve ok.

 

IMG-1751.jpgIMG-1753.jpg

IMG-1755.jpgIMG-1773.jpgIMG-1774.jpg

 

 

Edited by neshaoct
sredio slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tekst je prerađen i kopiran sa drugog foruma pa ne zamerite na eventualnom višku informacija.

Uz bubanj potok sve vreme u 6. 130.

 

Nije valjda da postiji neki relevantniji forum gde si prvo opisao fiata ;) 

 

Uz bubanj potok šestom 130 :clap:  a kolika ti je brzina bila u podnožju?

 

Čestitke za auto, motor, izbor boja, savršeno  :thumbsup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka je sa srecom Pavao!  :smoke:  :fun:  :guitar:

 

Tvoj Cinquecento L je ko bombona! Odličan izbor boje!

Koliko te je ukupno izasao? Da li si uzeo na kredu ili u kesu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelep. Nek je sa srecom  :guitar:

 

@madra

multijet i jtd i ulaze i izlaze sa uzbrdice  na bubanj potoku sa 130 bez problema  :scooter:

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

:yes

A sta drugo i ocekivati od konkretno ovog motora koji ima torque od 320Nm na 1750 o/min (poredjenja radi 1.4 Fire ima 127Nm na 4500 o/min)...

Fiatovi cumurasi su sjajni sto se performansi, robusnosti, odrzavanja, lakoce u voznji i potrosnje tice... Vozim ih od 2005. a bio sam do tada zakleti protivnik dizelasa.

 

Nek je sa srecom masina, u zdravlju da ga vozis !

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajna kombinacija. :thumbsup:

Kod nas je bio dogovor da g-đa bira boju, a ja sve ostalo. Baš mi je drago za motor. Ja inače preferiram benzince, ali ovaj je bio najjači u ponudi. Da je bio onaj od 160KS ne bih se dvoumio.

Puno srećnih dana e nuova macchina.

Edited by daredevil011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima!

 

@ Madra

 

  Možda nema relevantniji, al je Garaža moj "matični" forum pa je tamo prvo predstavljen. Tekst je bio daleko duži, al sam ga za FLCS skratio računajući da nema potreba da nabrajam opremu jer to znate.

 

Pentranje uz Bubanj nije bilo pitanje koliko može neko koliko ja smem. :laughing:  Prve dve krivine su dosta gadne, a auto nov i ne treba ga previše akati, a ni ja mu ne znam limite pa nisam hteo/smeo brže. Ulazna brzina je bila do 150, ali sam je smanjio na prvoj krivini. U suštini motor je sasvim po meri. Samo da mu dam malo fore pa počinjem da ga gazim.

 

@ Sale Nacionale

 

Ukupno je 16.300€ i uzet je na kredit. Opredelio sam se za fixnu kamatu od 3%.

 

@ Daredevil 

 

Mi smo sve dogovorna, ali je ženi bila bitna boja, a sve ostalo sam ja odlučivao. I da postoji mogućnost da se uzme 1.4 160 ks nisam siguran da bih se odlučio za njega.

Ja imam suludu ideju da jednog dana ovaj prepakujem na jaču verziju od 120 ks sa varijabilnom turbinom pa da ga onda čipujem. :laughing:  Ta ideja je na nivou fantazije i daleko je od realizacije, ali bih voleo da saznam šta bi, osim turbine, trebalo menjati i da li bi menjač mogao da istrpi tu snagu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žene . Moja žena izabrala kapućino. Meni je ta bila najružnija, ali šta ćeš, ne jede mi se pasulj nedelju dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ti je sudeci po odabiru boje i paketa bio cilj da ne licis na nas "nacionaliste" trebao si da dodas jos neki dinar pa uzmes lounge ili trekking verziju, jer kao sto rece Deda Yung merak nema cenu

Edited by bojan dimitrijevic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žene . Moja žena izabrala kapućino. Meni je ta bila najružnija, ali šta ćeš, ne jede mi se pasulj nedelju dana.

 

Danas sam video takvog u gradu. Bez ljutnje, ali odvratna je boja. Deluje kao da su zaboravili da ga ofarbaju i ostavili ga u špric gitu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra mašina, odličan izbor motora, a ovo ostalo će da dođe na red jedno po jedno.. :thumbup: neka je sa srećom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

au svaka cast,verujem da ide ko avion sa ovim motorom,a verovatno je i skuplji od benzinca,a i ova kombinacija bicolore je super

sa srecom da ga vozis,a i ova boja kafucina nije losa,meni je sasvim ok,nesto novo neobicno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pajo, stavi paju patka kao avatar da mogu da te prepoznam  :laughing:

I sto rece Ivan, vrlo lako ces da se naviknes na dizela, ja sam prethodnih 8-9 godina vozio benzince, ovo mi je prvi ozbiljniji dizelas i nemas pojma kako se lagano uvlaci pod kozu :) (kad uhvatim sestrinog benzinca da preparkiram, nesvesno mu stisnem gas do crvenog ili mi se ugasi, bruka  :police: )

Edited by sashicus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima!

 

ako ti je sudeci po odabiru boje i paketa bio cilj da ne licis na nas "nacionaliste" trebao si da dodas jos neki dinar pa uzmes lounge ili trekking verziju, jer kao sto rece Deda Yung merak nema cenu

Da li ti stvarno misliš da sam razmišljao o tebi kad sam kupovao auto?

 

Verovatno je tvoj post reakcija na moju konstataciju da je skoro svaki crvene boje i da je zato ta boja otpala. To je činjenica i ne znam što bi to bilo uvredljivo reći. Moj auto je nacionale kao i svi ostali. Svi mi smo imali mogućnost izbora motra, opreme i boje i svi smo birali spram svojih potreba.

 

Moj auto je rezultat mog jasnog stava da nisam spreman da pravim kompromise pri izboru. Ili ću kupiti nešto što hoću ili ću nastaviti da vozim punta.

Trekking mi nije bio opcija jer vidim više mana nego vrlina u odnosu na običan i mislim da sve što nudi ne vredi doplate od oko 1500€, a living mi ne treba, ne sviđa mi se i izlazi iz zacrtanih gabarita.

 

 

Pajo, stavi paju patka kao avatar da mogu da te prepoznam  :laughing:

I sto rece Ivan, vrlo lako ces da se naviknes na dizela, ja sam prethodnih 8-9 godina vozio benzince, ovo mi je prvi ozbiljniji dizelas i nemas pojma kako se lagano uvlaci pod kozu :) (kad uhvatim sestrinog benzinca da preparkiram, nesvesno mu stisnem gas do crvenog ili mi se ugasi, bruka  :police: )

 

Moram da nađem fotku. Negde je na hardu.

 

Nemam ja problem sa dizelom. Navikao sam se za pola sata na nov auto. Ti znaš sva moja premišljanja i stvarno mislim da sam nabravio dobar izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U NS naprotiv, ima vise belih i crnih, il ih ja cesce vidjam. A ja kazem, imao sam malo srece sto je crvena bila bez doplate, jer sem mozda ove treking zute nema druge boje za mene. A to sto je najvise crvenih sevaju mi damu. :-D A ako si ti preskocio crvenu zbog drugih i uzeo na silu neku drugu to je opet tvoj izbor. Napisao si da nisi uzeo crvenu jer ih najvise ima, dakle razmisljao si o drugima kada si uzimao auto. Ako si hteo da se razlikujes video sam jedan sa rozim krovom u Stojanovu.:-D Inace extra je auto videces, bices vise nego zadovoljan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pavaobg

Ne uzimajuci u obzir cenovnu razliku, na koje si mane mislio kod Trekking-a. Naravno, iz iskustva, a ne rekla-kazala. Mozda mi nesto promaklo, jer su automobili identicni osim Traction+ ili klirensa, ili si na M+S gume mislio?

Kad si seo u njega i provozao ga, sta te je odbilo?


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pavaobg

Ne uzimajuci u obzir cenovnu razliku, na koje si mane mislio kod Trekking-a. Naravno, iz iskustva, a ne rekla-kazala. Mozda mi nesto promaklo, jer su automobili identicni osim Traction+ ili klirensa, ili si na M+S gume mislio?

Kad si seo u njega i provozao ga, sta te je odbilo?

 

Covek vec duzi period juri da kupi kola imao je neke svoje kriterijume sta mu treba, niste pratili njegovu temu posto je sa drugog foruma, imao je svoju temu o obnovi voznog parka pa se skoro celu godinu polemisalo sta da kupi, a imao je novog punta.

Pajo sve cestitke masina je super sledece okupljanje eto i mene moram videti masinu :unworthy: sad da kupujem auto veruj da bi moj izbor bio veoma slican pogotovo sto se motora tice, ako budes prodavao felne od 500l zovi :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...