Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Moto GP: Honda

Recommended Posts

Markes se vraća na stazu tek u Mizanu?

 

205146-Mark-Markes brno.jpg

 

Kako prenose španski mediji, vozač Honde Mark Markes mogao bi da propusti naredne tri trke zbog povrede ruke, koju je doživeo u Heresu. Dodaje se da će se na stazu vratiti tek u Mizanu. Aktuelni šampion je u ponedeljak drugi put operisan, pošto je otkriveno da je titanijumska ploča, koja je korišćena za fiksiranje desne nadlaktice, pretrpela oštećenja. Zbog toga sigurno neće učestvovati na narednoj trci, koja će se voziti u Brnu. Kako prenosi španski ''El Periodico'', Markes će pauzirati do septembra i trka u Mizanu. To znači da će propustiti i dve trke koje će se 16. i 23. avgusta voziti na stazi ''Red Bul Ring'' u Špilbergu.

Iz Honde su već saopštili da će Marka na Velikoj nagradi Češke zameniti Štefan Bradl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kobno otvaranje prozora: Ovako je Markes slomio pločicu

 

188828-Mark-Markes.jpg

 

Vozač Honde Mark Markes morao je na drugu operaciju desne ruke zato što je polomio titanijumsku pločicu, koja mu je bila ugrađena za fiksiranje nadlaktice, dok je otvarao prozor.

 

''Bila je to nesreća kod kuće, kad je Mark pokušavao da otvori prozor. Iznenada je osetio veliku bol. Kasnije smo videli da je pločica u njegovoj ruci polomljena'', otkrio je Puđ. Markes je povredu ruke doživeo usled pada u prvoj trci sezone u Heresu. Operisan je 21. jula i tad mu je ugrađena pločica, koja je trebalo da mu omogući normalno funkcionisanje, ali je na kraju došlo do nove nezgode. ''Pozitivna stvar je da se sve to desilo kod kuće, a ne tokom trke na motoru u Brnu ili u Austriji. Da je doživeo novu nezgodu, to bi donelo velike posledice. Nastavićemo da pratimo njegov oporavak, samo će vreme reći kad će ponovo biti na stazi'', dodao je Puđ. Prvobitan plan je bio da se višestruki šampion Moto GP vrati u Brnu, ali sad ni to nije izvesno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bradl vozi i u Austriji

 

Stefan-Bradl.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Mark Markes neće voziti ni na Velikoj nagradi Austrije predstojećeg vikenda u MotoGP šampionatu jer je njegova zamena Štefan Bradl najavljen na zvaničnom sajtu Repsol Honde kao predstavnik tog tima. Repsol Honda proživljava pravi košmar u 2020. godini. Mark Markes ne može da vozi ni na trci u Austriji nakon što je propustio Brno i Veliku nagradu Andaluzije u Heresu. Aleks Markes se tek privikava na MotoGP klasu i na Hondin motocikl pa je bio tek 15. u Brnu dok je Markova zamena Štefan Bradl bio tek 18.

 

''Posle intenzivnog i teškog vikenda jedva čekam da vozim na Red Bull Ringu jer već imam jednu trku iza sebe i shvatam šta treba da radim. Imaćemo još jedan težak vikend, ali možda će se vreme malo promeniti. Zadovoljan sam što sam opet u Hondi i siguran sam da ćemo biti bolji narednog vikenda. Videćemo kako će se to sve odvijati. Siguran sam da ćemo biti bliži najboljima'', rekao je Štefan Bradl.

''Drugi put da imamo dve trke na istoj stazi. U Heresu smo profitirali zbog toga i mislim da će biti interesantne trke. Deluje da će padati kiša pa ću morati da se adaptiram na Hondu po mokrom. Novi izazov, ali kao ruki moram da prihvatam izazove i da učim. CIlj je da nastavim da shvatam ovu klasu i da smanjim zaostatak'', rekao je Aleks Markes.

 

Predstojeći vikend na Špilbergu će verovatno biti kišovit što se vidi po najavama, a čitavu akciju ćete gledati na Sport Klub kanalima već od petka kada počinju prvi slobodni treninzi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes ponovo u padoku

 

Mark-Markes titula.jpg

 

Prvi put od 25. jula Mark Markes vratio se u padok i posetio svoj tim. Nakon što je obavio testiranje na koronavirus, Markes je mogao da provede neko vreme pored staze.

''Bilo je zaista sjajno ponovo biti u padoku i sresti ljude iz tima. Naravno, stalno smo u kontaktu preko telefona, ali svi su mi mnogo nedostajali. Deo mene je poželeo da vozi jer sam sedeo na motoru, ali jasno mi je da moram da budem strpljiv. Bilo je lepo porazgovarati sa svima, posebno jer već počinjemo da pravimo planove za sledeću godinu. Voleo bih da mogu da vozim na ''svojoj'' stazi, ali uživaću i dok budem gledao trku na televiziji'', poručio je Markes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda produžila sponzorski ugovor sa Repsolom do 2022.

 

Pedrosa Honda MotoGp.jpg

 

Hondin fabrički tim u MotoGP i dalje će biti poznat pod imenom Repsol Honda najmanje do kraja 2022. nakon što su dve kompanije postigle dogovor o produžetku spozorskog ugovora na još dve godine. Španska naftna kompanija je postala glavni sponzor tima početkom 1995. godine, a u poslednjih 25 godina ovo partnerstvo je donelo 15 vozačkih titula. Sve je počelo sa Mikom Duanom, a krunisanje su nastavili Aleks Krivije, Valentino Rosi, Niki Hejden, Kejsi Stoner i Mark Markes.

 

Glasine o navodnom rastanku Repsola i Honde počele su da kruže poslednjih nedelja u padoku MotoGP-ja, pa se čak pojavio i Red Bull kao novi generalni sponzor japanskog tima. Austrijska kompanija, koja proizvodi energetske napitke, već ima značajno prisustvo u Hondinom RC213V motoru i trenutno je manji sponzor tima. Ipak, pokazalo se da su glasine neistinite i da će motori kojima će u budućnosti upravljati Mark Markes i Pol Espargaro biti ofarbani u ikoničnu ''belo-narandžasto-crvenu'' boju Repsola. Ove godine Repsol Honda preživljava jednu od najslabijih sezona, posle samo jednog podijuma u prvih devet trka Svetskog šampionata, zahvaljujući Aleksu Markesu koji se popeo na postolje prošlog vikenda u Francuskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda potvrdila: Još jedan vikend bez Marka Markesa

 

markes op.jpg

 

Aktuelni šampion Moto GP Mark Markes propustiće trku za Veliku nagradu Evrope u Valensiji, potvrdila je Honda. Do kraja sezone ostale su još tri trke, a naredna će se voziti na stazi ''Rikardo Tormo'' predstojećeg vikenda. Iz Honde su potvrdili da će, uz Aleksa Markesa, na stazi ponovo biti Štefan Bradl.

''Zahvalan sam što tim ima poverenja u mene. Verujem da je dobar vikend pred nama'', rekao je Bradl. To znači da se Mark Markes još nije oporavio od povrede koju je zadobio na početku sezone u Heresu i da će i ovu trku posmatrati kraj malih ekrana. ''Mark se oporavlja prema predviđenom planu. Iako oporavak traje dugo, Mark nema razloga za brigu'', saopštili su nedavno iz Honde. Ne najavljuje se kada bi stariji Markes ponovo mogao da se nađe na stazi i hoće li biti spreman za Veliku nagradu Valensije (15. novembar) ili Veliku nagradu Portugalije (22. novembar).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo Mark neće hteti da čuje: Mora na treću operaciju?

 

182638-Marc-Marquez.jpg

 

Vozač Repsol Honde Mark Markes će po saznanjima portala ''The Race'' morati da ide i na treću operaciju povređene ruke. Zbog toga bi njegov povratak na MotoGP trke mogao da bude dodatno odložen.

 

Mark Markes je povređen na prvoj trci u sezoni u Heresu. Tada je ubrzo posle trke imao operaciju nadlaktične kosti, a već sledećeg vikenda je probao da se vrati na motocikl. Ipak ispostavilo se da ne može da vozi i da je to samo pogoršalo stanje, pa je bila neophodna još jedna operacija. Epilog - osmostruki svetski šampion nije mogao da vozi u 2020. godini, a pre nekoliko dana je najavio da se vraća u 2021. Svi veruju da će Markes zaista voziti sledeće sezone, ali nije baš sada sasvim sigurno da li će biti na prvoj trci u Kataru.

 

Kako saznaje ''The Race'' Markes bi mogao da ima i treću operaciju jer nadlaktična kost nije u dobrom stanju. Svaka operacija je naime zahtevala da se u kosti buše rupe pa je sada ona u znatno lošijem stanju i pretpostavlja se da je Marku potrebna transplantacija kosti. To se radi tako što se skine deo karlice. Portal piše da kost ne može da zaraste normalno bez ovakve hirurške intervencije, a sve su to stvari koje Mark sigurno ne želi da čuje. ''Dvostruka operacija je usporila formaciju povređenog dela kosti i zarastanje. Ako se zarastanje kosti ne dešava, vozač bi mogao da ima bol dok pomera lakat. Ubacivanje još jednog metalnog dela je neophodno uz uzimanje kosti karlice kako bi biološki kost mogla da sraste'', rekao je za ''The Race'' jedan lekar koji se bavi povredama motociklista.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Markes ide na treću operaciju?

 

205146-Mark-Markes brno.jpg

 

Prema navodima španskih medija, vozač Honde Mark Markes odlučiće do 1. decembra hoće li ići na treću operaciju nadlaktične kosti.

Kako podseća Sport Klub, Španac se povredio na prvoj trci ove sezone u Heresu. Vrlo brzo posle toga je bio na operaciji nadlaktične kosti. Već sledećeg vikenda je probao da se vrati na stazu, ali je time samo pogoršao situaciju, pa je bila neophodna još jedna hirurška intervencije. Zbog svega toga, osmostruki svetski šampion nije mogao da vozi u 2020. Pitanje je kada će moći da se takmiči u 2021. godini, pošto španski mediji najavljuju da će morati i na treću operaciju nadlaktične kosti. Navodno, Marka bi čekala šestomesečna pauza, pa se predviđa da će na stazu tek u maju naredne sezone. Markes će konačnu odluku doneti do 1. decembra. Nedavno su iz Honde saopštili da se vozač oporavlja prema planu, a nova operacija nije pominjana...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loše vesti za Marka Markesa: Treća operacija neizbežna

 

markes op.jpg

 

Mark Markes primljen je u četvrtak ujutru u bolnicu u Madridu, a uskoro će biti podvrgnut trećoj operaciji humerusa (ramene kosti), kako bi sanirao povredu koju je zadobio na prvoj trci sezone u Heresu 19. jula. Vozač Honde je zbog povrede propustio čitavu sezonu, a tim je pokušavao od leta da ga osposobi za povratak na stazu, ali nije imao uspeha, iako je vozač iz Servere do sada imao dve operacije desne ruke.

 

Prvu operaciju imao je 21. jula i ustanovljeno je da radijalni nerv nije bio ugrožen povredom, što je bilo od ključnog značaja za Markesa. Ustanovljeno je da je kost napukla na tri mesta i Markesu je ugrađena pločica koja bi to sanirala. Markes se na stazu vratio samo četiri dana posle operacije, vozio je na treninzima, ali je potom ubrzo odlučeno da ne bi trebalo da vozi dok se dodatno ne oporavi. Druga operacija obavljena je trećeg avgusta, budući da pločica nije bila dovoljna, prema rečima doktora Ksavijera Mira. U danima koji su usledili posle drugog zahvata tim menadžer Honde Alberto Puđ izjavio je da je pločici naškodila povreda koju je Markes doživeo u svom domu dok je otvarao prozor. Markes ima 27 godina, čak osam puta je bio prvak sveta u motociklizmu - jednom u klasi do 125 kubika, jednom u Moto 2 kategoriji i čak šest puta u ''kraljevskoj'' klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Markes: Na stazi samo 100% spreman

 

Mark-Markes Brno.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač Honde Mark Markes kaže da će se trkama vratiti tek kaa bude u potpunosti spreman, te da je Đoan Mir zasluženo osvojio titulu u protekloj sezoni Moto GP. Šestorstruki prvak Kraljevske klase propustio je celokupnu sezonu, pošto je u prvoj trci u Heresu doživeo prelom desne ruke. U međuvremenu je period oporavka išao znatno sporije od očekivanog. Imao je tri operacije i pred njim je barem još šest meseci odsustva.

 

''Videćemo. Za sada mogu samo da čekam da se stanje sa rukom konsoliduje. Nadam se da ću biti spreman za početak sledeće sezone. Ipak, sigurno je samo jedno - neću se vratiti dok ne budem 100% spreman za trkanje'' jasan je Španac. Mnogi se pitaju da li će posle velike pauze moći da vozi na istom nivou. ''Ne brinem zbog toga, ali zato i želim prvo da se oporavim u potpunosti. Da bih bio isti, a ne da me problem sa rukom sputava. Pripremiću se''. U Markesovom odsustvu šampionsku titulu osvojio je Đoan Mir. ''Bio je konstantan, zaslužio je to. U Moto GP najbitnije je imati konstantu. On je to činio. Nije morao da radi neke spektakularne stvari. Pokazao je hrabrost i pobedio one koji su smatrani favoritima'' poručio je 27-godišnji motociklista. Nova sezona u Moto GP startuje 28. marta trkom za Veliku nagradu Katara.

 

Markes prima antibiotike zbog infekcije

 

Početak Moto GP sezone i trka u Heresu već su odavno za nama. Mark Markes slomio je ruku na toj trci i od tada se bori sa opravkom. Nakon treće operacije, Markes se suočava sa novim problemima. Mark Markes imao je u četvrtak treću operaciju ramene kosti u pokušaju da se u potpunosti sanira povreda koju je zadobio 19. jula u Hersu. Nakon operacije je najavljeno da će oporavak trajati oko šest meseci, najnovije vesti bi mogle sve dodatno da zakomplikuju. Naime, u subotu je Sajmon Piterson objavio da Markes mora da ostane u bolici nekoliko dana duže kako bi dobio terapiju antibioticima jer se na mestu reza napravljenog zbog operacije pojavila infekcija. Honda, a ni sam vozač se još uvek nisu oglasili po ovom pitanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Hondine boje za mene znače slavu''

 

espargaro honda.jpg

 

Pol Espargaro kaže da mu je prelazak u Hondu ostvarenje sna, a kako se nova sezona i njegov debi u novom timu primiču ima i jasne planove i ciljeve. Espargaro kaže da je nositi boje Honde nešto zaista fantastično, prenosi Sport Klub.

 

''Gledao sam najbolje vozače kako pobeđuju u trkama i osvajaju titule noseći ove boje. Za mene one znače slavu. Znači da imaš sve u svojim rukama. Znače da si tomo gde svi žele da dođu do uspeha i da si tamo gde svi žele da budu. Od kada vozim, ovaj tim je na podijumu praktično u svakoj trci i videti svoj broj u tim bojama je neverovatno. To je nešto posebno. Od početka sam jasno znao gde želim da budem i gde vidim sebe, želeo sam da vidim za šta sam sposoban. Najbolji način da to utvrdiš je da budeš u najboljem timu na svetu, sa najboljim motorom i uz najboljeg vozača na svetu. Mislim da sam u Hondu došao u najboljem momentu za moju karijeru. A kada si u pravo vreme na mestu na kojem želiš da budeš, to je ostvarenje sna'', rekao je Espargaro.

 

Espargaro je zadovoljan motorom i uveren je da će odgovarati njegovom stilu vožnje. Cilj za sezonu 2021. je jasan - Espargaro želi da pobeđuje.

''Cilj za novu sezonu ne može da bude ništa sem pobeđivanja, možda i titule. Imao sam dobru godinu iza sebe, ali moram da napredujem, mogu da budem bolji i spreman sam da za to naporno radim. Prva godina sigurno neće biti laka, ali nisam ni došao u Hondu da se borim da buem među šest najboljih, došao sam da ostvarim svoj najveći cilj i budem Moto GP šampion jednog dana''.

 

Espargaro je rekao da on sa svoje strane Hondi donosi naporan rad i strast i ljubav prema sportu, a nada se da će doneti i rezultate jer Honda nije tim u kome možeš da budeš zadovoljan ako si deseti. Novi Hondin vozač srećan je i zbog činjenice da će mu timski kolega biti Mark Markes. ''Mark je jedan od razloga što sam želeo da budem ovde. Godinama sam se takmičio sa Markom i u drugim kategorijama i bilo je zabavno. Rastao sam uz njega boreći se iz trke u trku i smatram da me je to učinilo boljim vozačem. Kada se boriš sa jednim od najboljih u svom sportu onda i sam brže napreduješ. Najbolji način za napredak je da uz sebe imaš nekoga ko je jednako dobar kao ti ili bolji. Zato sam tu, želim da vidim gde sam u odnosu na Marka koji je svakako jedan od najboljih na gridu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes ponovo trenira

 

205146-Mark-Markes brno.jpg

 

Nakon meseci neaktivnosti Mark Markes se ponovo vratio treninzima.

Španac je prošle nedelje dobio zeleno svetlo od lekara, a podelio je i objavu na Instagramu, u kojoj se vidi da vozi trenažni bicikl. Uz to, primetno je da nosi štitnik na desnoj ruci. Iako je još uvek u procesu oporavka, dobio je dozvolu da počne s vežbama niskog inteziteta u zatvorenom. Koliko će oporavak trajati nije poznato, ali već znamo da tim ozbiljno razmišlja da ga Bradl zameni, ukoliko za tim bude potrebe. Fanovi španskog asa se nadaju da će biti dovoljno spreman za nastup na testu u Kataru, početkom marta. Iz Honde su ranije poručili da će mu dozvoliti da vozi tek kada bude 100% spreman. Jasno je da ne žele da ponove grešku od prošle sezone, kada se svega nekoliko dana nakon loma desne ruke vratio na motocikl.

 

Bradl odvezao prve krugove za Hondu u 2021.

 

Štefan Bradl i Honda su na kišom pokvašenom Heresu odvezli prve MotoGP krugove u 2021.

Uprkos lošem vremenu, Nemac je u sredu i četvrtak odradio posao na stazi u Andaluziji. Kako je u pitanju bio privatni test, odrađen zajedno sa Hondinim WSBK timom, Japanci se nisu zvanično oglašavali, ali slike otkrivaju nekoliko RCV motocikala u crnoj grafici. Kako su modifikacije dizajna motora zabranene usled tehničkog moratorijuma, uvedenog zbog pandemije virusa korona, HRC će biti fokusiran na promene na šasiji, elektronici i aerodinamici, ali i perifernim delovima agregata, poput usisnika i izduva.

 

Bradl, koji je u većem delu prošle sezone menjao povređenog Markesa, će se najverovatnije vratiti na Heres naredne sedmice. Ovako rani testovi sugerišu značajne promene i Hondinu nameru da se vrati na pobedničke staze. Rad na Heresu bi trebalo da nadoknadi izgubljeno vreme prouzrokovano otkazivanjem testova na Sepangu. Predsezonski test u Kataru će biti vožen početkom marta, kada će i debitovati Pol Espargaro. Vozači će imati svega pet dana da izaberu tehnički paket pre otvaranja sezone.

 

Još uvek nije jasno kada će Markes biti spreman za povratak, ali će Bradl svakako biti prisutan u Kataru, kako deo razvojnog programa RCV modela. Ukoliko Markes ne bude mogao da vozi, Nemac će biti logična zamena. Na Heresu su ove sedmice trebalo da se nađu i Žoan Zarko i Maverik Vinjales. Španac je otkazao vožnju zbog lošeg vremena, dok je Francuz uspeo da odveze svega nekoliko krugova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doviciozo: Honda? Može, ali ne vraćam se po svaku cenu

 

204497-doviciozo.jpg

 

Andrea Doviciozo trenutno nema angažman za 2021. godinu u MotoGP šampionatu. Kako se ne zna da li će Mark Markes započeti novu sezonu na vreme postoje sve češće spekulacije da će Italijan voziti upravo njegovu Hondu. Pregovori Honde i Doviciozovog okruženja i dalje ne postoje, a još je ranije Andrein menadžer rekao da je moguće da dođe do saradnje. To je donekle potvrdio i bivši vozač Dukatija koji je imao prilike da vozi Hondu i u MotoGP i u nižim kategorijama.

 

''Otvoren sam za saradnju, ali trenutno ne tražim mesto po svaku cenu. Jedino me zanimaju projetki određenog tipa tako da ako postoji šansa da se vratim u MotoGP u 2021. ili 2022. godini biću prvi srećan da pričam o tome'', rekao je Andrea Doviciozo. On je dodao da ne želi da bude test vozač, ne zato što misli da je to zanimanje nepotrebno, već zato što se i dalje oseća kao vozač. Kaže da ima svoje uslove kako bi se priključio Hondi. ''Zavisi od njihove ponude, nije to jednstavan poziv. Mora da postoji projekat i želja da probamo zajedno. Ako postoji ideja takvog tipa možda za 2022. biću srećan. Navikao sam da radim stvari kako treba, i ako ima namere i želje da budem deo tima pričaćemo o tome. Ne želim samo da se trkam u MotoGP'', dodao je Dovi. On inače od ove godine nema ugovor posle osam sezona provedenih u Dukatiju. Pre saradnje sa Italijanskim timom on je vozio za Yamahu, ali i za Hondu sa kojom je i debitovao u MotoGP šampionatu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle godine totalno van forme.Ovu sezonu propušta,čisto sumnjam da će mu neki ozbiljniji tim ponuditi ugovor 2022 godine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda ostaje u Moto GP do 2026.

 

honda Markes.jpg

 

Honda ostaje u Moto GP šampionatu, potvrđeno je to novim petogodišnjim ugovorom između Honde i Dorne. Ugovor su dve strane potpisale za period od 2022. do 2026. godine, prenosi Sport Klub. Honda je svoje putovanje u svet motociklizma započela još davne 1954. godine. Od tada je Hondine motore vozilo više od 100 vozača koji su zabeležili više od 800 pobeda u svim kategorijama. Samo u kraljevskoj klasi Honda ima 850 podijuma i 25 titula.

 

''Pre svega bih želeo da izrazim poštovanje i zahvalnost prema Karmelu Espeleti i svim ljudima u Dorni za sav napor koji su uložili kako bi se trke vozile i tokom pandemije koronavirusa. Veoma sam zadovoljan što smo obnovili ugovor o saradnji. Mi u Hondi verujemo da je Moto GP od vitalnog značaja za motociklizam, podstiče razvoj različitih tehnologija i kroz uzbudljivo takmičenje dodatno uči naše inženjere. Na taj način možemo da pravimo i bolje proizvode za svoje potrošače. Nastavićemo da sanjamo velike snove'', poručio je Noriaki Abe direktor motociklističkih operacija u Hondi.

Karmelo Espeleta istakao je da je obnova ugovora sa Hondom izuzetno važna za Dornu: ''Ponosni smo zbog produžetka saradnje jer je Honda jerno od prvih imena koje ljudima pada na pamet kada pomisle na motociklizam. Honda je izuzetno važan deo naše prošlosti, sadašnjosti i budućnosti'', rekao je prvi čovek Dorne.    

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda nije sigurna da je Doviciozo zainteresovan da bude zamena

 

Andrea-Doviciozo.jpg

 

Nakon šest osvojenih titula za Markom Markesom, 2020. je bila katastrofalna za Hondu, sa svega dva osvojena podijuma. Kako se nove sezona približava, još uvek nije poznato u kakvom stanju je Mark i hoće li biti spreman za start šampionata.

 

''U ovom trenutku pratimo Markovo stanje kako bi bili sigurni da bude 100% spreman. Uz to, spremamo i brz motocikl za novu sezonu'', izjavio je menadžer HRC-a, Tecuiro Hikita. Mogućnost da Markes neće biti spreman za početak sezone otvara pitanje moguće zamene. Honda bi u tom slučaju želela nekog dovoljno iskusno da zajedno sa Polom Espargarom vozi RC213V. Iako se ime Andree Dovicioza često pominje, u Hondi nisu sigurni da bi Italijan bio zainteresovan. ''Ukoliko se Mark ne oporavi na vreme, zameniće ga Štefan (Bradl) kao i prošle godine. Čujem brojne glasine o njegovom dolasku, ali ne verujem da je uopšte zainteresovan'', izjavio je Hikita. Čudna izjava, obzirom da je nedavno Dovijev menadžer izjavio da je njegov štićenik spreman za zameni Španca, ukoliko ovaj ne bude spreman na vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Markes se odrekao plate, Honda odbila predlog

 

mark markes voznja 001.jpg

 

Mark Markes saopštio je svom timu da se odriče plate za 2020. godinu pošto je propustio celokupnu sezonu, ali čelnici nisu prihvatili njegov predlog. Šestostruki šampion Moto GP početkom 2020. potpisao je novu saradnju sa Hondom do 2024, međutim, celu proteklu sezonu proveo je van staze zbog teške povrede ruke u prvoj trci u Heresu. Iz tog razloga, Španac se odlučio na pomenuti gest, koji u Hondi izuzetno cene, ali sa njime nisu saglasni, prenosi Sport Klub. Markes se i dalje nalazi u procesu oporavka i pitanje je da li će biti spreman za početak sezone 28. marta u Kataru. Narednih dana će obaviti detaljne lekarske preglede u Madridu i tada bi trebalo da bude poznat datum njegovog povratka. Vozač iz Servare član je Honde od 2013. godine, kada je i stigao u Kraljevsku klasu.

 

Ohrabrujući lekarski nalazi, Markesova ruka zarasta

 

Slomljena ruka šestostrukog svetskog prvaka u Moto GP klasi, Marka Markesa, počinje da pokazuje znakove zarastanja, saopštava Honda.

Deset nedelja nakon poslednje operacije zaražene pseudoartroze desne nadlaktične kosti, klinička slika je znatno povoljnija. Medicinski tim, kojeg su vodili lekari Samuel Antunja i Ignasio Rožer de Onja, a u kojem su bili još i doktori Huan de Miguel, Aitor Ibarzabal i Andrea Garsija Viljanueva, dao je pozitivne izveštaje posle pregledanih snimaka. Od ovog trenutka, u narednih nekoliko nedelja, Markes će moći neprekidno da napreduje u procesu funkcionalnog oporavka operisane ruke.

 

Istorijat povrede i pogoršanja Markesove situacije već je poznat svih fanovima španskog asa i ljubiteljima Moto GP šampionata. Markes je nedavno uklonio zaštitu za rame, koju je nosio već neko vreme. Ipak, do početka nove sezone u Kataru (28. mart), ostalo je još šest nedelja, a testiranja su zakazana već za 1. mart. Markesovo učešće i dalje je pod znakom pitanja, a verovatno će mnogo toga biti jasnije 22. februara na prezentaciji Hondinog motora, kada će se Mark pojaviti u društvu svog novog klupskog kolege Pola Espargara. Poslednjih nedelja pričalo se i pisalo o mogućnosti da Andrea Doviciozo zameni Markesa u Hondi, ukoliko ovaj ne bude u sposoban da započne sezonu, ali je Honda sve demantovala pričom da, ukoliko bude potrebe, ponovo aktivira test vozača Sepa Bradla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda ostaje verna svojim bojama

 

211532-honda moto gp.jpg

 

Repsol Honda predstavila je motor za ovogodišnji Moto GP šampiona, a tom prilikom Mark Markes se prvi put pojavio u javnosti u timskim bojama od prošlogodišnje Velike nagrade Andaluzije. U odnosu na prethodne sezone nema velikih promena u izgledu samog modela RC213V. Boje fabričkog tima Honde ove sezone braniće Markes, iako se još ne zna kada će se tačno vratiti na stazu, i Pol Espargaro, koji je u prethodne četiri godine vozio za KTM.

 

Osmostruki svetski šampion nije vozio od prošlog jula, zbog loma nadlaktice tokom prve trke sezone u Heresu. Markes je pokušao da vozi nedelju dana kasnije na istoj stazi, ali se povukao iz ostatka vikenda i propustio je ostatak sezone. U poslednjih sedam meseci Markes je tri puta operisan, a Honda je pre dve nedelje objavila da je ruka konačno počela da mu zarasta. On sam je istakao na prezentaciji novog motora da ne može da predvidi kada će biti spreman za povratak. Trenutno su male šanse da će Markes voziti testiranja u martu, kao i da će voziti prvu trku sezone, Veliku nagradu Katara, 28. marta.

 

honda moto gp 211532 02.jpg

 

Honda je u Markesovom odsustvu prvi put od 1982. godine sezonu u kraljevskoj klasi završila bez ijedne pobede. Dva podijuma japanskom timu doneo je Aleks Markes, Markov mlađi brat, koji će u naredne dve sezone voziti za LCR Hondu. Starijeg Markesa je tokom cele sezone menjao test vozač Štefan Bradl, a najbolji rezultat bilo mu je sedmo mesto na poslednjoj trci u Portugalu. Čini se da će Markesa dok se ne oporavi i ove sezone menjati Bradl, a Espargaro je postao njegov treći timski kolega za tri godine. Pre dve godine boje Honde branio je Horhe Lorenco, koji se iznenada povukao na kraju sezone, pa ga je nasledio Markes, a još pre početka prošlogodišnjeg šampionata potvrđen je dolazak Espargara.

Ovogodišnji Moto GP šampionat startuje 28. marta i moći ćete da ga pratite na kanalima Sport Kluba.

 

Markes: Neću odmah biti stari Mark

 

Osmostruki svetski šampion Mark Markes rekao je na prezentaciji novog motora Honde da nijednog trenutka nije pomislio da mu je karijera završena zbog povrede koju je doživeo prošle godine. Španac je doživeo prelom nadlaktice u padu tokom Velike nagrade Španije na startu prošlogodišnjeg Moto GP šampionatu i na stazu je pokušao da se vrati već nedelju dana kasnije, ali je to pogoršalo stanje njegove povrede. Vozač Repsol Honde je zbog toga propustio ostatak prošle sezone, tri puta je operisan i za sada se ne zna kada će se tačno vratiti na stazu.

 

''Svake nedelje se osećam bolje, optimista sam da ću se naći na motoru što pre je moguće. Ne znam kada će se to desiti. Obično mi je pred svaku sezonu cilj borba za titulu, ali mi je sada da uživam i ponovo budem na stazi, a zatim da korak po korak budem brz kao ranije. Ne može da se desi da odmah budem isti Mark, to svi moraju da shvate'', naglasio je Markes. Markes je u razgovoru sa novinarima istakao da sada zna da će propustiti testiranja u Kataru, a da mu je cilj da vozi na prvoj trci, ali da će konačna odluka biti na lekarima. ''U ovom trenutku nemam ideju kada ću se vratiti, ali pokušavam da budem optimista i razmišljam o sledećem cilju. Želeo sam da budem na testu, ali ću ga propustiti, tada ću imati preglede. Pokušaću da budem na prvoj trci, ako to ne bude moguće, onda na drugoj, ako ne, onda na sledećoj. Najvažnije je da kost bude dobro, kada doktori kažu da je zarasla moći ću da krenem da se spremam, da vratim mišiće. Ali, kada budem osećao da je sve u redu, da je moje fizičko stanje dobro, ne 100% svakako jer će biti potrebno mnogo vremena, onda ću se vratiti'', istakao je Markes.

 

Španski motociklista se potom osvrnuo na to kakve je lekcije izvukao iz svega što mu se dogodilo prošle godine.

''Nije bilo mnogo pozitivnog, ali sam naučio mnogo. Svi znamo da stalno mnogo rizikujemo, ponekad pokušavamo da se vratimo što pre, ali to nije najvažnije. I to je ono što sam naučio. Napravili smo grešku jer sam se vratio u Heresu, a bilo je mnogo posledica. Ali, odluka je bila moja, osećao sam da mogu'', rekao je Markes, a potom otkrio koga krivi za sve što se desilo. ''To je bila odluka svih nas. Kada osvojimo titulu pričamo o timu, a kada napravimo grešku moramo da učinimo isto. Poslednja odluka je bila moja, ali kada smo Honda i ja dobili dobre povratne informacije od doktora pokušao sam. Znate vozače, znate kakvi su, ako ti kažu da možeš da pokušaš, pokušaćeš. Mom telu to nije bilo potrebno u tom trenutku. Ne želim da krivim doktorba ili nekoga, mnogo smo rizikovali u prošlosti, pa se pričalo da smo čudotvorci, da smo nadljudska bića. Rizikovaću i ubuduće, ne znam da li na isti način. Problem je samo što bi isto bilo da nisam vozio u Heresu, a da jesam u Brnu jer kost ne bi zarasla''.

 

Više od sedam meseci prošlo je od svega što se desilo u Heresu, a na pitanje kako mu je sve mentalno palo, vozač Honde je rekao: ''Bilo je teško, posebno u periodu septembra-oktobra jer sam stalno imao isti osećaj u ruci, nije bilo nikakvog napretka, a osećao sam da se nešto pomera. Išao sam na razne kontrole, sve je ukazivalo da nema infekcije, ali je osećaj bio isti. Takođe mi je posle treće operacije bilo teško jer sam 10 dana proveo u bolnici, ali sam tada barem osećao da ima pomaka. Pokušavam da budem optimista, nijednog trenutka nisam mislio da se nikad neću više trkama, već samo o narednim trkama, kada bih opet mogao da vozim''.

 

Espargaro: Što pre se Markes vrati, ja ću biti brži

 

Novi vozač Repsol Honde Pol Espargaro rekao je da zna da će biti pod velikim pritiskom pred ovogodišnji Moto GP šampionat, posebno jer nije poznato kada će njegov timski kolega Mark Markes biti spreman za povratak na stazu. Espargaro će biti treći Markesov timski kolega u poslednje tri godine, ali se osmostruki svetski šampion još oporavlja od preloma nadlaktice koji je doživeo na otvaranju prošle sezone u Heresu. Njih dvojica su, inače, već bili u istom timu u nižim kategorijama. Stariji od dvojice Španaca je u japanski tim stigao posle četiri godine provedene u KTM, a prethodno je vozio za Teh3 Yamahu. U svakom od tih timova imao je drugačiju ulogu, a sada se prvi put nalazi u timu koji konkuriše za najviši plasman.

 

''Uvek sam do sada morao da radim sa svojim timskim kolegom. U Yamahi je posebno bilo tako, pošto u satelitskom timu nemate isto što i fabrički vozači. U KTM smo svi bili novi, morali smo zajedno da radimo, a Honda ima pobednički motor, nema tolike potrebe za saradnjom jer je paket veoma dobar. Ali, to ne znači da će moj i Markov odnos biti loš jer čak i ako ne pomažete jedan drugome atmosfera u boksu mora da bude dobra'', naglasio je Espargaro. Zbog pandemije koronavirusa, plan predsezonskih testiranja je poprilično promenjena, pa će svi vozači nove motore moći da upoznaju tek u Kataru, gde će se i voziti prve dve trke. To će biti poseban problem za Espargara, s obzirom na to da se KTM i Honda poprilično razlikuju, iako je u njihovom razvoju učestvovao isti čovek - Dani Pedrosa.

 

''Neće biti sjajan početak, ali nema izgovora. Svi smo znali da će predsezona biti kratka, već smo pričali o planu i napravili smo ga tako da sve pokrijemo, izbegnemo probleme i budemo spremni za prvu trku. Svakako me čeka veliki pritisak, od mene svi očekuju da pobeđujem jer sam došao u Hondi. Biće mnogo emocija tokom testiranja, posebno jer sam navikao na drugačiji motor, koji sam ja razvijao. Ne znam šta me čeka, kakav ću biti, da li će pet dana biti dovoljno, biće grešaka, padova, ali sam uzbuđen'', ističe Espargaro.

 

Španski motociklista je istakao da planira da stigne u Katar nekoliko dana pre početka testiranja da bi prošao kroz sve podatke sa inženjerima, a posebno će se koncentrisati na to kako je Markes uvek izvlačio maksimum iz Honde. ''Pregledaću sve podatke, proći ću krivine, različite situacije da bih video kako je Mark u određenim uspeo da se spase jer je to deo Hondinog DNK. Moram da naučim što više od njega. Pritisak je veći jer Mark nije tu, ali tu su i Aleks i Taka iz LCR Honda, oni su veoma brzi, a zajedno sa Štefanom, koji će takođe biti prisutan odradićemo veliki posao. Mnogo ću svakako naučiti od Marka, videćemo kada će se pridružiti timu, nadam se što pre. Potreban nam je jer je on najbrži na tom motoru, a što više naučim od njega biću brži jer boljeg od njega na svetu nema'', otkrio je Espargaro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes o povratku na stazu, potencijalnim rivalima i novoj sezoni

 

205146-Mark-Markes brno.jpg

 

Šestostruki osvajač premijer klase, Mark Markes ulazi u novu sezonu sa dosta nesigurnosti oko svog učešća i fizičke kondicije. Vozač Repsol Honde propustiće prvi zvanični test, zakazan da se vozi narednog meseca u Kataru, ali ostaje pozitivan u pogledu svojih izgleda za 2021. Ostaje da se vidi da li je test sve što će Španac propustiti u novoj sezoni. Na nedavnom predstavljanju Hondinog MotoGP tima, Markesu se pridružio novi timski kolega, Pol Espargaro. Mark je tada pričao šta mu je najviše nedostajalo tokom prethodne godine, koliko vremena će trebati da se ponovo prilagodi vožnji nakon svod najdužeg odsustva iz sporta, a pomenuo je i potencijalne rivale.

 

''Naravno, mnogo mi je nedostajao ceo tim. Ali očigledno mi nedostaju trke, nedostaje mi adrenalin, sve mi nedostaje. Obično mrzim ovakve događaje i sve ove stvari, ali su mi i oni nedostajali. Na početku mi je najviše falilo da budem na stazi, da se trkam i takmičim i da osetim adrenalin. Posle su mi nedostajali ljudi iz mog tima, atmosfera sa staze, a onda vam nedostaju čak i razni marketinški događaji, intervjui, novinari.''

 

Sa Markesom van staz  bilo je jasno da ćemo po prvi put nakon 2015. i Horhea Lorenca, imati novog šampiona. Markes je upitan i o potencijalnim rivalima u 2021, a iako to nije bilo nešto o čemu je španski vozač želeo mnogo da razgovara, kratko je rekao: ''Biće to Yamaha, Ducati i Suzuki. Naravno Suzuki, Mir je svetski šampion i braniće titulu. Suzuki je prošle godine sjajno odradio posao, tako da su momci koje treba pobediti. Yamaha, Ducati, pa čak i KTM su završili sezonu na vrlo dobar način.''

 

Kada se Markes sledeći put popne na svoj motocikl, biće skoro godinu dana od poslednjeg puta kada je to učinio. To je najviše vremena koje je 28-godišnjak proveo van trkanja u svojoj celokupnoj karijeri. Upitan koliko će vremena trebati da se još jednom prilagodi motociklu, rekao je: ''To je teško pitanje, jer je prvi put u mom životu, u mojoj karijeri, prošlo toliko vremena van staze, van motocikla. Naravno da ne očekujem da odmah budem 100% spreman, ali videćemo.''

 

Sezona bi trebalo da startuje 28. marta na stazi Losail u Kataru. Svi će biti zainteresovani da vide u kakvoj će kondiciji biti Markes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...