Mihailovic 29 Posted May 10, 2011 Dakle, kupio sam auto sa već ugrađenim xenon svetlima. Iskreno, ja to ne bih ni ugrađivao, ali "čedo je tu i valja ga ljuljati".Problem koji imam, od prvog dana kako sam kupio auto, je da dok verglam desni far intenzivno treperi (pali gasi u ritmu verglanja), i neretko ostane ugašen, nakon startovanja auta. Ponekad, znatno ređe, zatreperi i levi far, i takođe ponekad ostane ugašen. To mi naravno predstavlja problem, jer danju ni ne primetim da je auto "ćorav na jedno oko", sve dok se ne približim nekome na semaforu. Problem najšeće lako rešim time što, dok auto radi, ugasim svetla, pa ponovo upalim. Mada i onda ponekad neki ostane ugašen, pa treba ponovo.Alternativa je da svetla palim tek kad se auto strartuje, ali to je extremno opasno - po danu zaboravim da upalim svetla, i eto verovatnoće da me neki pandur odere.E sad, pitam se pitam, šta ovde nije u redu: balasti ili sijalice ? Da li postoji neko pravilo ? Kako mogu to da utvrdim ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted May 10, 2011 Preporuka je paliti auto sa isključenim SVIM potrošačima uključujući i svetla bez obzira da li su xenoni ili "obične" sijalice. Problem sa treperenjem najpre potiče od slabe snage akumulatora, a to što ti xenoni ostanu ugašeni nakon paljenja treba da ti bude znak da ni oni ne trpe maltretiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted May 10, 2011 Najlakse ti je da probas sa zamenom sijalica, iz levog fara prebaci u desni i obrnuto. Tako ces videti da li je do njih ili do balasta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted May 10, 2011 (edited) Sijalica otkazuje polako, ja sam nedavno moje zamenio imao sam isti problem. Dao sam 1500 dinara za par sijalica, bolje nego 5000 gestapou.Svakako nemoj verglati pod svetlima, to nikako neće da valja. Edited May 10, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted May 10, 2011 Ma znam ja da je teoretski bolje prvo startovati motor pa tek onda paliti svetla, al' šta ćeš,navika je gadna stvar. Na prethodnom Fiatu Tipu nisam gasio oborena svetla godinama, mnogo pre uvođenja ove obaveze kod nas novim ZOBS-om. Tek toliko da ne razmišljam šta se mora u Mađarskoj, Rumuniji, Bosni, Makedoniji, Grčkoj i još kojekude. Držim uvek upaljeno i ne mislim. A pošto se i kod Lybre gase svetla gašenjem motora - milina jedna - nastavljam sa ležernim korišćenjem oborenih svetala tj. nikad ne diram prekidač za svetla. Probaću sa zamenom sijalica pa ću da vidim rezultat. Ako ne - moraću da osmislm neki "zvučni indikator neupaljenih svetala". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted May 10, 2011 Ili, da ne bi smišljao "zvučni indikator neupaljenih svetala" možeš da ugradiš automat za automatsko paljenje svetala koji ih pali nakon paljenja auta Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted May 10, 2011 Ma da, ali mislim da takav automat pali svetla i na kontakt, ne samo kad motor već radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
notorni 0 Posted May 10, 2011 ne automat ih pali sa zadrskom od 15-20 secundi, jer ima relej koji toliko "odbroji". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted May 10, 2011 Poenta tog automata i jeste da pali svetla kada je to "bezbedno" tj. kada se auto upali... postoje jednostavniji koji se pale na 15-20 sekundi, a postoje i oni koji se vezuju na ECU i pale se u trenutku kada ECU registruje da je auto upaljen. Ovi prvi su popularniji zbog svoje cene od par stotina dinara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
urkozamanje 1 Posted May 10, 2011 (edited) Ili jednostavno nalepis A5 papir na volan na kome pise "Pali svetla" Edited May 10, 2011 by Marko Vasic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 10, 2011 Ili jednostavno nalepis A5 papir na volan na kome pise "Pali svetla" To je moj kolega radio sa nadznakom "budalo" pali svetla,jer su ga rebnuli po dzepu par dana unazad!Nemoj paliti auto sa ukjucenim farovima,posebno sto izgleda da su sijalice odradile svoje!P.S.Jesi li uzimao neke "kineze" ili prave ksenone??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted May 10, 2011 Hm, nisam znao da ima i takvih uređaja za automatsko paljenje svetala. A kad (i ako) ugradim to čudo, jel mi onda prekidač svetala stoji na uključeno ili na isključeno ?@ Bane23 kao što rekoh na početku, kupio sam polovan auto sa već ugrađenim xenonima. Stvarno ne znam šta je ugrađeno. Da li postoji neki način da to saznam ? Neka oznaka na sijalici ili balastu ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted May 10, 2011 Potpuno isti problem je kod mene sa sasvim novim Xenonima. Zanimljivo je da se na Škodi sa fabričkim xenonima to ne događa - verovatno ih ne pali dok motor ne stabilizuje napajanje. Doduše, teško je to primetiti, jer se upale gotovo momentalno po verglanju.Meni nije jasno što sva kola to nemaju ugrađena. Dovoljno je sekundu do dve da sačeka sa paljenjem farova, a elektronika je smešna za to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted May 10, 2011 Hm, nisam znao da ima i takvih uređaja za automatsko paljenje svetala. A kad (i ako) ugradim to čudo, jel mi onda prekidač svetala stoji na uključeno ili na isključeno ?Obicno se takav uredjaj povezuje da pali samo prednja svetla, bez osvetljenja table i zadnjih pozicija. Tako si ispostovao zakon a i smanjio opterecenje alternatora a samim tim i potrosnju goriva. Prekidac u tom slucaju ostaje na 0, da bi ga kad padne mrak prebacio na 1 i upalio normalno sva svetla. Quote Share this post Link to post Share on other sites