westorbit 4 Posted March 17, 2013 Nisam bio prisutan, ali verujem da jeste. Ono sto mogu sa sigurnoscu da tvrdim je da promena u zvuku postoji odkako su promenjeni lezajevi tj, sada se iz alternatora cuje samo blago "zvizdanje", a toga nije bilo ranije, ali kapiram da je to normalno za nove lezajeve. Hocu reci nije nesto sto zvuci kao nenormalno, ali stari zvuk zbog kojeg sam dosao je i dalje ostao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted March 17, 2013 Trebao si pre montiranja linijskog kaisa upaliti auto i ispitati da li zvuk ne dolazi od vodene pumpe ili spanera zupcastog kaisa.Pitao sam za alternator jer se desava da i nakon zamene lezajeva na alternatoru moze se isti cuti,a to se desava jer rotor grebe o stator.Ovako,posto je zvuk starijeg datuma i nema veze sa alternatorom,treba videti roler Pk kaisa i kompresor klime Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted March 17, 2013 Probao bez linijskog kaisa pre montiranja, bilo sve ok. Plasticni roler (ja ga zovem spaner ali mislim da na isto mislimo ) probao nije se culo nista, a takodje probao i kompresor klime koji se malo cuo ali ne na nacin koji bih mogao povezati sa ovim mojim zvukom. Nacin na koji sam proveravao jesta da sam na remenicu namotao parce kanapa i povukao tj. zaokretao ispitivane delove. Roler se nikako nije cuo, a kompresor klime kao sto vec rekoh je imao neki sum, koji ne bih povezao sa ovim o cemu pricamo.Jedino sam mislio da mozda u kompresoru postoji neki problem pa da se bez opterecenja cuje na jedan nacin a kada se optereti kaisem na onaj drugi. Da li to ima smisla ? Da li sam kais moze da proizvede ovakvu vrstu zvuka? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted March 17, 2013 Ne verujem da kaiš može praviti takav zvuk.Probaj da uključiš klimu,pa vidi šta se dešava Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted March 17, 2013 Klima ne radi, trenutno sam u procesu osposobljavanja klime. Kupio sam auto nedavno i nije imao hladnjak za klimu. Juce sam kupio hladnjak, ali nije adekvatan posto u apsportu nisu znali koji ide pa su mi prodali marelli a ako ne odgovara da lisu mi mogucnost da zamenim za valeo, a to cu sutra uraditi pa tek za vikend ugraditi. Inace kada se ukljuci sada klima ne desi se nista. Ali bukvalno nista. A zvuk ostaje ne promenjen, odnosno i dalje se cuje onaj cudan zvuk. Nisam siguran i oko toga da li bi trebalo da se desava nesto sa klimom iako sistem nije kompletan... Dakle, klima uljucena ili iskljucena opet se isto manifestuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted March 17, 2013 proveri ponovo kompresor klime pogotovo ako ti je sistem otvoren tj nema freona u njemu.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted March 17, 2013 Hocu, ali tek za vikend, kapiram da nije ostalo nista vise osim do toga. Javljam cim otkolonim brundanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted March 18, 2013 Sorry,zaboravio sam da nemaš hladnjak.Klima ne može da se uključi ako nema pritiska u sistemu,a kod tebe itekako nema pritiska,jer nemaš hladnjak.Ja bih ispitao i klima kompresor sad kad već nemaš gasa u njemu,da ne puniš sistem 2 puta Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted March 18, 2013 Svakako sam planirao "prepakovati" kompresor klime zbog toga sto je ko zna koliko prazan, ali tek za vikend. Nadam se da cu odkloniti kvar ovim zahvatom. Kao sto rekoh, javljam se sa novim informacijama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted March 30, 2013 Ovako, rastavljen kompresor klime, promenjen lezaj koji je uzgred mogao jos da trci ali ajde da otklonim savku sumnju. Klima osposoblejna ali zvuk "Brrrrrrrrrrrrr" i dalje se cuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7980 Posted March 30, 2013 Skini linijski kais i upali motor da radi. Ako se i dalje cuje, radi veliki servis ako vec nisi, ako se necuje ostaje ti da ili struze alternator ili roler nevalja. Naravno da netrebam da te pitam da li si sve pregledao da nesto negde na autu ne zakacinje o nesto i onda zbog toga tandrce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted March 31, 2013 Tipujem na alternator,rotor kači stator Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted March 31, 2013 Skini linijski kais i upali motor da radi. Ako se i dalje cuje, radi veliki servis ako vec nisi, ako se necuje ostaje ti da ili struze alternator ili roler nevalja. Naravno da netrebam da te pitam da li si sve pregledao da nesto negde na autu ne zakacinje o nesto i onda zbog toga tandrce.Kada se skine linijski kais ne cuje se brundanje, verovatno je roler. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted March 31, 2013 .Ovako,posto je zvuk starijeg datuma i nema veze sa alternatorom,treba videti roler Pk kaisa i kompresor klime Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted April 9, 2013 (edited) http://www.youtube.com/watch?v=fRmGLdT6fy8&feature=youtu.behttp://www.youtube.com/watch?v=cCOKQ0B96dU Novi momenti. "cudan zvuk" se poceo drugacije i malo jace cuti na vecim obrtajima. Jedina novina u odnosu na sve pre napisano je da kais kada je motor u radu malo (cca 2-3mm) aksijalno (levo-desno) seta na spaneru. Podatak koliko je star sam kajis i roler nemam zbog toga sto sam nedavno kupio auto, ali na kaisu se jos uvek lepo vide slova, gde je ispisan proizvodjac i dimenzija pa kapiram da nije previse mator. Inace kais je Dayco 5pk 1175, mozda nekome bude znacilo. Na snimku koji sam okacio se opisivani zvuk cuje dok radi na leru kao neko brundanje, kada se doda malo veci gas prelazi u "rezanje" i glasnije se cuje. Kuckanje sa strane sto se cuje potice od dizni za TNG. Edited April 9, 2013 by westorbit Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted April 9, 2013 Sada razmisljam... Da li neko zna koja tacna dimenzija kaisa treba da se montira kod mene ? Trenutno je Dayco 5PK1175, a vidim da postoji 5PK1152. Da nije u tome stos? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted April 9, 2013 Ti imaš malkice duži kaiš,ali procunjaj po netu koji ti treba,mada roler je verovatno dovoljno našpanovao kaiš,probaj rukom da li je dovoljno zategnutTo je kaiš i za 8v i za 16v,znači ok je Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted April 13, 2013 Pored remonta kompresora klime i promene lezajeva u alternatoru, danas sam zamenio roler pk kaisa i pk kais, ali problem je i dalje prisutan! Bice da je alternator bas kao sto je dijagnostikovao Skajnet. Promenicu i aternator pa cu se javiti da li sam resio problem. E sada savet. Da li kupovati nov alternator (naj manje pozelja opcija zbog cene) ili kupovati "repariran" kao sto je i moj repariran ? Na sta obratiti paznju kod kupovine repariranog, na koji nacin da odkrijem ako je neispravan? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted April 14, 2013 Probaj tvoj,kad skineš,da okreneš rukom remenicu,ne sme da se čuje nikakvo grebanje.Probaj kod nekog drugog elektičara pre nego kupiš drugi Quote Share this post Link to post Share on other sites
joe 3 Posted April 14, 2013 Alternatori meni se tako cuje doduse slabije posebno je izrazeno na leru jos kad se stane sa strane auta bas se cuje da ne kazem ko dizel ja sam bio kod Gorana zbog drugog problema i onako uspu pitao za taj zvuk i odmah mi rekao alternator-kaci rotor o stator i da to sto pre resavam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted April 14, 2013 Obrada rotora je rešenje,dobar električar to rešava bez problema Quote Share this post Link to post Share on other sites
joe 3 Posted April 14, 2013 zasto bi obradjivao rotor? problem je u lezajevima jer verovatno imaju lufta i osa nije u centru pa zato kaci Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted April 14, 2013 Skoro sam odradio to,i nakon zamene ležaja se isto dešava,i kod njega,i kod mene se dešavalo i kod x ljudi isto tako,ima još tema sličnih,pročitaj.Neizbezna je obrada rotora Quote Share this post Link to post Share on other sites
gosa70 0 Posted April 14, 2013 Sada razmisljam... Da li neko zna koja tacna dimenzija kaisa treba da se montira kod mene ? Trenutno je Dayco 5PK1175, a vidim da postoji 5PK1152. Da nije u tome stos?Kod mene je Fiat originalni kajs sa kataloskim brojem:55191970 a oznaka mu je 5PK1145 isto motor 1.2 8v Quote Share this post Link to post Share on other sites
westorbit 4 Posted April 17, 2013 (edited) ^^^ Kapiram da je ta manja dimenzija za modele bez klime. zasto bi obradjivao rotor? problem je u lezajevima jer verovatno imaju lufta i osa nije u centru pa zato kaci Lezajeve sam zamenio, ali se i dalje cuje. Edited September 20, 2013 by neshaoct Quote Share this post Link to post Share on other sites