Jump to content
FAS Goran
kole

Ferrari 365 GTB/4 - Ferrari Daytona / Ferrari 365 GTC/4 by Pininfarina

Recommended Posts

Ovaj prelepi model se pravio od 1968-1973 god.

Zvaničan naziv je Ferrari 365, nazvan je Daytona po sećanju na trostruku pobedu jednog drugog modela 330P4 1967 na trci 24h Daytone i ovaj se naziv tako ustalio da zvanični skoro niko i ne zna.

 

zza6030.jpg

 

Pravljen je u dve verzije berlina 2+2 i kabrio. Pokretao ga je dobro poznati 4.4 v12 (modifikovan iz F1) remek delo inženjera Lampredija. Sa snagom od 352KS (tjunirana trkačka verzija od 1971. imala je 450 KS) ostvarivao je maksimalnu brzinu od 280 km/h i ubrzanje 5.4 s do 100km/h. Tokom ovih 5 godina proizvodnje pa i kasnije učestvovao je na mnogo trka i ostvario dosta pobeda. Interesantno je da su sve pobede ostvarili privatnici, nikada zvanično Scuderia Ferrari. Učestvovao je i pobedio na ilegalnoj trci "Canonball Run" od New Yorka do L.A. 1971. sa prosečnom brzinom 129 km/h. :thumbsup:

 

zza6031.jpgzza6032.jpg

 

Spadao je u luksuzne Ferrarije. To je prvi Ferrari sa klimom i servo volanom. 2004 god. od strane magazina Sports Car International proglašen je za naj sportski auto sedamdesetih. Zatim je proglašen je za drugi najpoznatiji Ferrari svih vremena. Napravljeno je 1406 primeraka, neke od njih sa aluminijumskom šasijom je pravio Scaglietti :unworthy: Danas u Americi ima dosta replika. Originalni primerci dostižu basnoslovne cene.

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nakon četvrt veka ''spavanja'': Ferrari 365 GTB/4 Daytona na prodaju

 

ferrari-365-01.jpg

 

Kolekcionare Ferrarija sigurno će obradovati vest da će se uskoro na aukciji naći model 365 GTB/4 Daytona, i to nakon 25 godina spavanja u jednoj garaži...

Retki primerci Ferrarijevih automobila uvek su bili jedna od najtraženijih ''roba'' na aukcijama, a cifre su u poslednje vreme, neretko prelazile i dvocifrene milionske sume. Najpoznatiji i najskuplji svakako da je legendarni 250 GTO, ali ni drugi modeli iz ’60-ih i ’70-ih nisu baš ''naivni'' kada je u pitanju cena…

 

ferrari-365-02.jpg

 

Jedan od njih je i prelepi 365 GTB/4 Daytona, koji je kao model, prvi put prikazan davne 1968. godine, na Salonu automobila u Parizu. No, priča ''našeg junaka'' je nešto drugačija…

 

ferrari-365-04.jpg

 

Naime, ovaj 365 GTB/4 Daytona, kupljen je 1971. godine, uz tešku muku uvezen u Kanadu, a zbog određenih porodičnih problema, vlasnik je 1989. godine bio primoran da otputuje za Aziju i ostavi automobil u garaži u Torontu, da čeka čitavih 25 godina! Ofarban u elegantnu Rosso Rubino boju, ovaj Ferrari je sakupio ukupno 56.000 milja na satu, što će reći oko 90.000 kilometara, a kao što se sa fotografija može primetiti, u originalnom je stanju, nerestauriran, i naravno, prilično prašnjav!

No, čak i tako, procenjuje se da će na aukciji na Amelia Island Concours d’Elegance, koja je zakazana za mart 2015. godine, ovaj primerak vlasniku doneti barem 600.000 dolara, a nije isključeno da ukoliko bude ozbiljna konkurencija i nadmetanje, iznos stigne i do milion dolara!

 


 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Za fanove Poroka Miamija: Ferrari Daytona Spider

 

153047-ferrari%20s%201.jpg

 

Ako ste obožavalac legendarne serije Poroci Miamija onda Vam je Daytona Spider veoma poznat Ferrarijev model. U prve dve sezone serijala Don Johnson je kriminalce hvatao upravo u ovakvom Ferrariju. Pokretan moćnim 4.4 V12 motorom sa šest karburatora i petostepenim ručnim menjačem, pruža vrhunski užitak u vožnji bez krova.

 

153048-ferrari%20s%2011.jpg

 

365 GTS/4 Spider je toples verzija poznatog istoimenog modela, što u prevodu znači puno Ferrarijeve harizme, ali i napred postavljeni Typo 251 motor sa 357KS i maksimalac na oko 280 km/h.

 

153049-ferrari%20s%20111.jpg

 

Na predstojećoj aukciji u Montereyu RM Sotheby's će ponuditi jedan primerak u savršenom stanju. Radi se o 91-om od 121 ikada proizvedena primerka, a očekivana prodajna cena je oko 2.6 miliona USD, što je trostruko više od originalne Berlinette.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Daytona Spyder na aukciji

 

158204-ferrari%20d%201.jpg

 

RM Sotheby´s je najavio da će se početkom sledeće godine na Retromobile aukciji u Parizu naći i jedan primerak Ferrarija Daytona Spyder.

 

158205-ferrari%20d%2011.jpg

 

Ovaj crveni roadster sa V12 motorom je jedan od samo 122 proizvedena primerka, ima broj šasije 16801, a nedavno je prošao kroz restauraciju.

 

158206-ferrari%20d%20111.jpg

 

Procenjuje se da će novi vlasnik za njega morati da izdvoji između 1.7-2.2 miliona evra, pa preostaje da sačekamo početak februara kako bi saznali tačnu cifru.

 

158207-ferrari%20d%201111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Daytona koji izgleda kao milion dolara

 

ferrari-daytona%201.jpg

 

Jedan prodavac aviona prišao je Bilu Harahu, pokušavajući da mu proda helikopter kako bi olakšao njegovo putovanje između hotela u Rinu i jezeru Taho.

 

ferrari-daytona%201111.jpg

 

Harah je izjavio kako želi da prevali tu razdaljinu u nečemu što je brže od njegovog Ferrari automobila. Ferrari je ipak pobedio, ili tako barem predanje kazuje, sa prosečnom brzinom od 234 km/h, koja je i kreirala ovu legendu. Sada taj legendarni Ferrari odlazi na aukciju.

 

ferrari-daytona%20111.jpg

 

Harah će najbolje biti pamćen kao osnivač hotelske imperije i kazina, koji su danas deo Caesars Entertainment grupacije, ali takođe i kao najveći distributer italijanskog brenda za Zapadnu Obalu Sjedinjenih Američkih Država.

 

ferrari-daytona%2011.jpg

 

Kada je kupio svoj kupe 365 GTB/4 Daytona za svoju ličnu upotrebu 1971. godine, on je ga je odmah, veoma mudro usavršio u Frank Mir of Santa Monica tjuning kući i približio ga takmičarskom standardima. Vozilo koje je rezultiralo postaje poznato kao Harrah Hot Rod i kompletirano je točkovima sportskog stila i modernizovanom verzijom V12 motora zapremine 4,4 litra, kasnije matiranog na 386 ks umesto standardnih 325. Imajući ovo u vidu, ako upotrebite identičan procenat na modernom nasledniku modela Daytona, dobićete Ferrari 812 Superfast koji je dobar za 865 ks umesto 798.

 

ferrari-daytona%2011111.jpg

 

Pošto je Harahov automobil Daytona iz 1978. godine promenio dosta vlasnika i nekoliko veoma popularnih kolekcionara, sada se smatra ''kompletnim'', sa ''H'' tablicama države Nevade i biće smešten na prodajnom mestu kompanije RM Sotheby tokom Monterey događaja koji se održava sledećeg avgusta. Između svih Daytona modela, fabrički Spider i Competizione teže ka prodaji po najvećim cenama, dok je kompanija RM prodala nekoliko kupe varijanti ovih roudstera za 3.3 miliona dolara po komadu. Međutim, Harahov automobil biće ponuđen bez rezerve i nije sigurno da li će dostići cenu višu od milion dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari Daytona ser Eltona Džona

 

168023-ferrari%20d%201.jpg

 

Zamislite da ste upravo objavili hit album i zaradili ogroman novac... Šta je prvo što biste uradili sa tim parama?

 

168024-ferrari%20d%2011.jpg

 

Ukoliko je vaš odgovor ''kupili Ferrari'', onda niste usamljeni. Zapravo ovo je upravo nešto što je Elton Džon uradio onda kada je Goodbye Yellow Brick Road dostigao vrhunac svoje slave, ili tako barem ide priča, preuzevši ključeve ovog Ferrari 365 GTB/4 Daytona iz 1972. godine, koji je nekoliko decenija kasnije završio na aukciji.

 

168025-ferrari%20d%20111.jpg

 

Iako je kompanija Ferrari kreirala gotovo 1.300 jedinica Deytona automobila tokom šest godina proizvodnje, samo je 158 njih originalno bila prilagođena upravljanjem na desnoj strani. Ser Elton Džon je kupio jedan od njih, ofarban u klasičnim crveno crnim nijansama. On je posedovao ovaj automobil od 1973. godine, kada je postavio svoj sedmi studijski album na police muzičkih prodavnica tokom druge polovine sedamdesetih godina i nakon čega je menjao vlasnike, a kod jednog od njih je ostao čitavih 16 godina.

 

168026-ferrari%20d%201111.jpg

 

''Mi smo potpuno oduševljeni jer možemo da ponudimo ovaj veoma posebni Ferrari 365 GTB/4 Daytona model čiste rokenrol istorije na našoj aukciji Silverstone Classic Sale'', izjavio je Vil Smit, čovek koji ničeg osim imena nema zajedničko sa poznatim holivudskim glumcem. ''Dejtona je kreirana kao najbrži ulično legalni automobil svojih dana, model koji je bio brži od modela Laborghini Miura predstavljen dve godine ranije. Automobil je predstavljen u izuzetnom stanju i veoma je dobro održavan tokom prethodnih godina od strane različitih vlasnika, uključujući i ser Elton Džona, koji je pored svega dodao i neverovatnu istorijsku vrednost ovom retkom i kolekcionarskom automobilu.'' Sada, sa 81.675 milja na odometru, ova aukcijska kuća procenjuje da će ovaj model Ferrari 365 GTB/4 Daytona biti prodat za neku cifru koja se kreće oko 550.000 funti kada čekić konačno udari na kraju ovog meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 365 GTB/4 skupljao prašinu 40 godina, danas vredi dva miliona dolara

 

169646-ferrari%20365%201.jpg

 

Jedinstveni Ferrari 365 GTB/4 ugledao je svetlost dana nakon više od četiri decenije koliko je stajao zapušten u garaži, a sada će svom vlasniku doneti lepu zaradu. U periodu od 1969. do 1973. napravljeno je 1.200 primeraka modela Ferrari 365 GTB/4.

 

169647-ferrari%20365%2011.jpg

 

Od tog broja svega je 5 vozila izrađeno sa olakšanom karoserijom za trku 24 sata Dejtone, a samo je jedan od tih pet automobila mogao da se vozi na javnim putevima - i to baš ovaj koji je decenijama skupljao prašinu (i rđu) u jednoj garaži.

 

ferrari%20365%20111.jpg

 

Praktično jedini na svetu, Ferrari 365 GB4/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti u septembru će biti ponuđen na prodaju kao deo aukcije kuće RM Sotheby’s.

 

ferrari%20365%201111.jpg

 

Iako prilično zapušten, automobil je u originalnom stanju, što kolekcionari naročito cene kod ovakvih oldtajmera. Osim toga, prešao je samo 36.390 km, što mu dodatno podiže cenu. Procenjuje se da će na predstojećoj aukciji novi vlasnik za njega izbrojati između 1.65 i 2 miliona dolara, a uz pravilnu restauraciju, vrednost kasnije može samo da mu poraste.     

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

50. Rođendan: Ferrari 365 GTB/4 Daytona (1968.)

 

183853-ferrari-daytona 1.jpg

 

Ferrari Daytona, zvaničnog imena Ferrari 365 GTB/4, bio je standardni predstavnik GT klase s dva sedišta, a na tržištu je nasledio Ferrari 275 GTB/4 čiji motor je koristio, uz povećanu zapreminu. Svetla pozornice je ugledao na salonu automobila u Parizu 1968. godine i prilično brzo je osvojio simpatije struke i publike. Za upečatljiv dizajn je bio zaslužan legendarni Leonardo Fioravanti iz Pininfarine, a upečatljivo ime Daytona je dobio kako bi se njime dodatno proslavila prva tri osvojena mesta na trci 24 sata Daytone 1967. godine. Ceo pobednički podijum su tog dana zauzeli Ferrari 330 P3/4, 330 P4 i 412 P.

 

183854-ferrari-daytona 11.jpg

 

Za razliku od tada veoma popularne Lamborghini Miure, koja je imala centralno smešten motor, Ferrari 365 GTB/4 Daytona je ostao veran tradicionalnoj koncepciji prema kojoj motor mora da bude napred, a pogon pozadi. Ipak, već naslednik, model 365 GT4 Berlinetta Boxer iz 1973. godine, uveo je motor smešten u sredinu.

 

183855-ferrari-daytona 111.jpg

 

Već letimičan pogled na performanse i pola veka nakon predstavljanja izaziva strahopoštovanje. Naime, Ferrari 365 GTB/4 Daytona je koristio 4.4 litarski Colombo V12 motor sa šest dvostrukih karburatora Webber. Uz kompresioni odnos od 9.3:1 razvijao je 357KS pa je do stotke stizao za 5.5 sekundi, a najveća brzina je iznosila 280 km/h. 5-stepeni ručni menjač je bio smešten pozadi (transaxle koncepcija) čime je postignut povoljan odnos mase.

 

183856-ferrari-daytona 1111.jpg

 

Ukupno je proizvedeno 1.284 primerka Ferrarija 365 GTB/4 Daytona i dodatnih 122 verzije GTS/4, koja se proizvodila od 1971. godine. Naravno, danas su oba izuzetno tražena roba u kolekcionarskim krugovima pa vrednost dobro očuvanog primerka iznosi najmanje 650.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retki Ferrari 365 GTC/4 by Pininfarina prodat za više od 200.000 evra

 

222267-ferrari 365 76.jpg

 

Prelepi i retki Ferrari 365 GTC/4 by Pininfarina je prodat na aukciji kuće RM Sotheby's po ceni većoj od 200.000 evra. Reč je o jednom od svega 500 proizvedenih primeraka ovog modela koji se proizvodio 1971. i 1972. godine, a nov je isporučen vlasniku u Italiji u maju 1972. godine. Zatim ga je 1996. godine kupio vlasnik poznat kao Petitjean, i dobro ga je

održavao dugi niz godina.

 

222269-ferrari 365 75.jpg

 

Ferrari 365 GTC/4 By Pininfarina je prešao ukupno 30.597 kilometara kada je ponuđen na aukciji, a navedeno je da mora proći tehnički pregled pre nego bude vraćen na put.

 

222268-ferrari 365 74.jpg

 

Karoserija je lakirana u Blu Ortis plavu boju, a automobil poseduje felne s pet krakova koje ga ističu zajedno sa žutim prednjim svetlima. Sedišta su presvučena Pelle Nera Cologo crnom kožom, kao i armaturna ploča te upravljač. Unutrašnjost je originalna, ali pokazuje određene znakove korišćenja. Ipak, nalazi se u relativno dobrom stanju. Takođe, motor, menjač i zadnja osovina su originalni. Automobil pokreće 4.4 Colombo V12 motor uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, a snaga se prenosi na zadnje točkove. Novi vlasnik je izdvojio 201.250 evra iako automobil nije restauriran.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: 1971. Ferrari Daytona 365 GTB/4

 

Kada se pojavi novi 911 ili Corvette, neizbežno je da ćete želeti da pravite poređenja sa generacijom tih istih modela koja je do juče bila aktuelna.

Ali, kada postoji razmak od 23 godine između završetka proizvodnje jednog modela i početka proizvodnje sledećeg (njegovog naslednika), to poređenje čini malo neobičnim. Međutim, baš to je situacija koju imamo ovde. Ferrari je proizvodio legendarni 365 GTB/4 (poznatiji kao Daytona) između 1968. i 1973. godine. Prvi sledeći Ferrari sa V12 motorom smeštenim napred bio je 550 Maranello koji se proizvodio između 1996. i 2001. godine. Da li se mogu porediti? Pa, uz pomoć Bell Sport & Classic možemo to da saznamo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaylenogarage.jpg Jay Leno & 1967. Ferrari 365 California Spyder

 

Napravljeno ih je samo 14 ovakvih - namerno sa američkim imenom jer je i ciljao to tržište. Veliki, komforan Ferrari sa najvećim motorom koji su tada imali - 4.4 V12 (Colombo) sa dva filtera ulja (drugi je samo kao rezerva :D):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaylenonovi.jpg Jay Leno & 1971. Ferrari 365 GTS/4 Daytona

 

Legendarni Colombo V12 motor i bezvremenski dizajn su ono što čini Ferrari 365 Daytona ozbiljnim članom svake kolekcije automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...