Jump to content
FAS Goran
shone

Punto 1.9D - Buka u kabini

Recommended Posts

Stvari stoje ovako,imam veliku buku u kabini,svaka rupa se oseti i buka je uopste,jel to do amortizera ili izolacije ili oba ? :blink:

Cuo sam da je Azmafon zakon za izolaciju kola (zato sto je jeftin),ako neko ima slican problem neka se javi :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam taj problem.

Ali ja vozim juga. Bez izolacije. Sa samo jednim loncem, sa otvorenim filterom, sa prilicno tvrdim vesanjem.

Nisam ti pomogao, ali sad bar vidis da moze i gore! :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buka ne bi trebala da bude preterana, aj ti lepo deo po deo da vidimo odakle se čuje to preko rupa i kako pa da vidimo, možda nešto i rešiš, možda ti je otišla lupam kugla u viljušci, silen blokovi ili nešto....pošto spominješ rupe, amortizere i slično pa me vučeš da pomislim da nešto ne valja, a ne uopšteno buka kao buka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko vam buka baš smeta (ne čujete dobro radio, nadvikujete se saputnikom) - postoje stvari na svim kolima koji su opasni nosioci i prenosioci zvuka i vibracija.

1 Lagerovanje (vešanje) motora - prva stvar koju treba proveriti (postoji li neki deo motora koji "kruto" dodiruje karoseriju

2. Oslanjanje auspuha (da li je pukla neka gurtna, dodiruje li negde auspuh pod, da li je slučajno nekom palo na pamet da žicom pričvrsti auspuh na mesto nedostajuće gurtne)

3. Prozori?, Jesu li vodjice prozora na svom mestu - ima li negde krutog dodira sa karoserijom

4. Ispravnost vešanja prednje i zadnje osovine, ispravnost amortizera.

ako je sve to ustanovljeno da funkcioniše kako treba, a vi niste zadovoljni - postoje i dalja rešenja koja će vam malko isterati para iz džepova a i vremena:

Mere za zaštitu od buke koje nisu predvidjene standardima za klasu vozila koje posedujete.

Antizvačna masa ili premaz za unutrašnju stranu vrata kada se skinu tapacirunng obloge. Isto to i zadnjim oblogama. Možete iskrojiti i tepih sa sundjerastom podlogom i zalepiti direktno na unutrašnju stranu lima. Vratite potom prozore i tapacirung.

Antizvučna masa ili tepih sa sundjerpodlogom zalepljen na unutrašnju stranu haube (sa osiguračima koji ne daju da tepih upadne u motor)

Na podu tepisi - nikako plastične kadice, one su pravi zvučnici. Ako ste ljubitelj higijene, nerviraju vas iz bilo kojeg tazloga tepisi, stavite debele gumene obloge podova. Veoma pomažu.

Izolacija plafona?. Ima li je ili je izmedju "neba" i krovnog lima šupljina. Ne bi bilo loše i tu prilepiti tepih sa sundjerastom podlogom i to direktno na lim (sa unutrašnje strane, naravno), a potom vratiti nebo. Ovaj zahvat ima dvostruku funkciju: smanjuje temperaturu, smanjuje i buku koju nosi lim.

- i za kraj:

Da li vam vrata, zadnja vrata i hauba pravilno naležu na mesta na koja su predvidjena ili negde postoji direktan dodir sa karoserijom?

Proverite gumene dihtung trake na vratima. Valjaju li? Ima li mesta gde su ispucale ili gde ne dihtuju... (i tu "curi" buka.).

Ovo su neka od iskustava koja su primenjivana u brodogradnji, konkretno antizvučnoj izolaciji kabinskog prostora na tehničkoj, rečnoj floti, odnosno problematike kojom sam se bavio nekoliko godina. Ista iskustva važe i za antizvučnu izolaciju motornih vozila.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada kazem buka mislim uopste na buku u kabini,znaci onako sama voznja me umara,nije bas kao u jugu ali ali je po mom misljenju bucno,a sto se tice amortizera mislim,znas kada krpe nase autoputeve sa bitumenom pa imas onako lineje,cuje se buka po meni mnogo...

inace amortizere nisam menjao od kada sam kupio auto a to je odavnoooo. :sleeping:

Damnjanovicu odlican text hvala !!!

Edited by shone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako čuješ lupanje kad prelaziš preko rupa onda ti je nešto od vešanja popustilo. Ali to verovatno ne dolazi od amortizera.

Ako čiješ buku dok se voziš onda je to sasvim druga stvar. Ako je buka vetana za broj obrtaja pokušaj sa nosačima motora ili auspuh. Ako je vezana za brzinu kojom se krećeš ležajevi ili gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebi se izgleda čuju gume, ortak je imao isti problem, sama šara je takva da kad pređe 40 na sat to huči kao ludo...

Najlakše da proveriš je da zameniš sa nekim prednje točkove samo ili sva 4 pa da probaš...

Ako ti odgovara 14 za probu a što ne bi mogu da ti izađem u susret.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi kako toje stvari. Punto nije poznat kao "kantast" auto (tipa yugo, coral, florinda, ili već kako se zovu). Tehnologija sklopova je savremena i svrstava se u red poprilično utegnutih italijanskih vozila. Sećam se da je drugarica kupivši novog Punta (a predhodno terala yugoslava) nije mogla čudom da se načudi koliko joj vozilo deluje "gluvo" kada zatvori prozore i upali motor. Naravno, ima tu i subjektivnog doživljaja , oduševljenja novim, medjutim i ja se vozih Puntom, i odista bi trebalo da klizi... E sad dizel ko dizel, pored višeg nivoa buke ima i vibracija, ali nikako tolike koje bi mogleda se porede sa Jugićem ili nekom sličnom domaćom ogoljenom rukotvorinom, ili vozilima starije italijanske produkcije., Što reče čika Vili, poteraj ti to malo da pogledaju majstori po ćoškovima gde se i šta sa čim spaja i kako se dodiruje. (na sve strane)thumbup.gif Pokušaj nekog od njih i da nagovoriš da ga provozaš kako bi ustanovio odakle zvuk dolazi i šta kvari "mladalčku sreću"

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako sam odlucio,posto planiram da kupim enterijer za punta komplet,odlucio sam da uradim izolaciju sa azmafonom i gumom,kada budem to menjao,slike cu postaviti u temi Uradi sam... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super sto ces uraditi izolaciju, ali i dalje ce ti ostati neresen problem izvora buke, a to moze da bude mnogo bitnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da mi buka dolazi iz gepeka,ali to je zbog bolice koju nemam... izolaciju sam svakako planirao jel kazu da smanjuje buku i do 40%,trenutno trazim menjac za auto tj sinhron druge brzine,pa nemam para za druge stvari...

ako neko zna gde mogu da nadjem dobrog majstora ,koji nije derikoza i menjac tj sinhron neka mi javi...

Hvala unapred :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...