pajs0n 0 Posted March 15, 2010 Da li neko zna nekog dobrog farbara koji je raspolozen da odem kod njega i oda mi neke farbarske tajne. Treba da ofarbam auto. Naravno pre toga da ga pripremim. Para za profi farbanje nemam a za neko dundjersko ne zelim da dam ni dinara jer sam to vec okusio i mnogi su mi rekli da bih i ja tako mogao da ga ofarbam s obzirom da nisam totalni duduk. Pa bih da probam da to odradim ali mi trebaju saveti. Molim raspolozene za malu pomoc da se jave... ako neko ima neku ponudu neka predlozi, ne ujedam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexa616 1 Posted March 27, 2010 Sve je manje vise objasnjeno po forumima. samo fali jedna stvar.Mozes da citas sto godina i da mislis da znas sve ali praksa je praksa.Ne znam sta da ti prvo kazem pa da ne bi uludo pisao , ti pitaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted March 27, 2010 ^^^ Heheh, vrlo jednostavno, menjana su krila i sva 4 ruba. Sta se desava u prvoj fazi ? Ocistim do golog lima osnovnu boju ili je samo zamatiram (i nova krila trebaju da se gituju napominjem) ? Sta da stavljam na varove od gitova ? treba mi uputstvo tj spisak stvari za farbaru... kada odem u farbaru sta da kupim, a onda mi treba po koracima sta gde ide, kojom smirglom krenem, kojom zavrsim, mislim da to moze u kratkim crtama da se objasni... iskustva imam u jednom pripremanju koje je ispalo solidno ali su mi posle rekli da nisam bas tako trebao da radim, i na varovima (zatvoreni fabricki migavci) su pocele da mi izlaze bubuljice ispod farbe i gita. :/ sada moram to sve isto da uradim pa me zanima uputstvo. Danas mi covek rece da na te varove i spojeve sa unutrashnje strane stavljam 999 a sa spoljashnje, vidljive, zeleni poliester git,a na ostale delove gde treba da se gituje nabacam alu git, pa posle obrade fini bodijev unisoft git. Da li je to ok po tebi ? i kojim smirglama i postupcima to da izravnam da ispadne sto bolje moze u privatnoj radinosti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted March 27, 2010 mogao bi da me nazoves ovih dana, sto pre to bolje. moj dobar drugar farbar ima posla preko glave i mogao bi da mu pomognes nekoliko dana i da lepo usput naucis sve sto te zanima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted March 27, 2010 ^^^ To bih mozda mogao da se iskombinujem ali tek posle posla, posto nema nishta od farbanja ako ne zaradim pare za to :/ nisam mamin i tatin 'sin', hehe gde se nalazi on ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted March 27, 2010 Varove ako nisu na vidnom mestu (uglavnom sa unutrasnje strane) najbolje dobro obraditi celicnom cetkom-najbolje ona varijanta za busilicu/brusilicu i naneti recimo body999-najbolje kratko osisanom cetkom. Kasnije se moze farbati standardnim postupkom. Ako su na vidnom mestu obraditi ih sto je bolje moguce brusilicom, zatim kompletnu povrsinu koja je tretirana brusilicom preci celicnom do onog metalnog sjaja. Najbolja varijanta je preci deo sa osnovnom bojom na epoxy bazi, pa tek onda gitovi fiberi i ostale gluposti. Nemoj da te prze da git ide iskljucivo na go lim. Lim ispod gita ako nije zasticen ume tako da istruli da nisi svestan - provalis tek kad ispuca git posle nekog vremena. Za gitove, filere sve zavisi od proizvodjaca, ali recimo za body varijantu (najcesca kod nas) - fiber koristis za krpljenje sitnijih rupa, alu mozes da koristis malo deblje-tesko se brusi, cement git gledas da sto tanje nanosis-nesto lakse se brusi, soft koristis za finis i najlakse se obradjuje. Povrsinu pred farbanje tretirati tzv spric gitom, ako je potrebno i 2 puta i na kraju farbanje. Povrsina pre svakog postupka koji primenjujes mora biti skroz cista - za to najbolje koristiti antisil. Ovo ti je najsturije moguce. Ima tu detalja i detalja, tipa osvetljenja za vreme rada - iz ovog ugla iz onog ugla, koriscenje kontrast boje itd .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted March 27, 2010 drugar-farbar je u mom komsiluku.body 999 je tesko biiip, evo na mom autu se 2,5 godine posle farbanja sav ukrtio i puca i otpada a ispod se zadrzava voda. sledeci put koristim WURTH-ov "kleber und dicht" Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted March 27, 2010 Varove ako nisu na vidnom mestu (uglavnom sa unutrasnje strane) najbolje dobro obraditi celicnom cetkom-najbolje ona varijanta za busilicu/brusilicu i naneti recimo body999-najbolje kratko osisanom cetkom. Kasnije se moze farbati standardnim postupkom. Ako su na vidnom mestu obraditi ih sto je bolje moguce brusilicom, zatim kompletnu povrsinu koja je tretirana brusilicom preci celicnom do onog metalnog sjaja. Najbolja varijanta je preci deo sa osnovnom bojom na epoxy bazi, pa tek onda gitovi fiberi i ostale gluposti. Nemoj da te prze da git ide iskljucivo na go lim. Lim ispod gita ako nije zasticen ume tako da istruli da nisi svestan - provalis tek kad ispuca git posle nekog vremena. Za gitove, filere sve zavisi od proizvodjaca, ali recimo za body varijantu (najcesca kod nas) - fiber koristis za krpljenje sitnijih rupa, alu mozes da koristis malo deblje-tesko se brusi, cement git gledas da sto tanje nanosis-nesto lakse se brusi, soft koristis za finis i najlakse se obradjuje. Povrsinu pred farbanje tretirati tzv spric gitom, ako je potrebno i 2 puta i na kraju farbanje. Povrsina pre svakog postupka koji primenjujes mora biti skroz cista - za to najbolje koristiti antisil. Ovo ti je najsturije moguce. Ima tu detalja i detalja, tipa osvetljenja za vreme rada - iz ovog ugla iz onog ugla, koriscenje kontrast boje itd ..Hvala za gore navedeno, ako te ne mrzi, sto se smirglanja tice, velicina smirgle, od do, i kojom metodom, kazu da je ravna dascica najbolja ? koje duzine ? da li je preporucljiva neka masina, tipa kruzna 'brusilica' za smirglanje ili tako neshto posto bih imao mogucnost da pozajmim neke od tih alatki... Sto se kontrole ravnjanja tiche sa time sam upoznat donekle... Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted March 27, 2010 (edited) djape to je ono sto se kod nasih majstora koristi u 99% slucajeva - razlog cena. Vidi www.4cr.de125p ako prvi put radis nikako kruzna masina. Moze neka vibro varijanta. Dal ces da koristis "dascice", tvrde sundjere nesto trece sve zavisi od linije samog auta,gitovane povrsine - jbg taj osecaj stices vremenom. Nikad, ali nikad nemoj da kreces u posao ako nisi napasovao sve elemente najbolje sto mozes - mislim vrata,krila itd. Sto se tice smirgle ni to ti necu mnogo pomoci jer sve zavisi od toga kako si izgitovao. Ako je grublja povrsina kreni sa 80-100. Dugi potezi preko povrsine uzduz i popreko da se prevashodno zadovolji forma a ne da povrsina bude glatka. Kad zadovoljis formu kruzni pokreti pa predji na sitniju i opet isto zadovoljavas formu. Bitno je uvek zavrsiti kruznim pokretima. Ponavljas do 240. Preko nema rezona ici. Izmedju slafovanja mozes koristiti kontras boju. Na gitovanu povrsinu bacis maglu kontrast boje (tipa crna ili bilo koja koja je totalni kontrast u odnosu na boju gita) preko cele povrsine. Kada nastavis da slajfujes kontrast boja ce ti pokazati gde su ti eventualne uvale. Postupak ponavljas dok nisi zadovoljan rezultatom. Za spric git opet zavisi i koja ce boja ici, koliko ruku, ali generalno vodena 240-400 preko nema rezona. Kontrast ti moze biti bilo koji sprej.Eventualne linije na karoseriji koje treba izvuci nemoj raditi iz ruke kako 99% njih radi kod nas, pa auto totalno izgubi formu. Posluzi se trakom koju ces postaviti uz linije koju trebas da izvuces. Kada smirglas ides do trake. Isto i sa druge strane linije. Ako treba ponovi neki put jer nisi svestan koliko lose izvucene crte uniste auto.Jbg mnogo zajebano opisati ovaj posao recima. Najbolja varijanta bila bi da gledas i malo volontiras i ocima da maznes posao. Eto djape ima semuVrata, haube, krila nikad ali nikad nemoj da gitujes ako nisu namontirana na auto.pitaj ako te jos nesto zanima Edited March 27, 2010 by John Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted March 28, 2010 Pa koju bolju zastitu da kupim ? Jel ok ta shto je pedja predlozio wurth-ova ? Auto je ceo spreman za pripremu, sve je ukrojeno, linije i naleganje vrata podeseno, sve namontirano. Sto se linija tiche to mi bas nije jasno, ali kontam da je kod mene sve na mestu ( ? ), to je bio limarov posao da sredi nepravilnosti i posle da se samo to fino sredi pripremom. Koliko git treba da se susi pre obrade i koliko se ucvrscivaca stavlja ? Valjda ako se stavi previse onda puca git, tj brzo se stegne i ne prione za povrsinu dobro, jel tako ? Da sacekam jos koji dan da bude toplije napolju ili je dovoljno ovakvo vreme, tj. ja cu ga raditi za 4 - 5 dana ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexa616 1 Posted March 28, 2010 Sto se tice susenja gita i koliko treba ucvrscivaca to ti pise sve na kutiji.mada zavisi od vremena i debljine.Mozes koristiti infra crvenu grejalicu ako je imasJohn ti je sve objasnio a tu ima mnogo jos sitnica i detalja koji se uce kroz praksu.Nego mene interesuje , da li ti mislis da radis finis na kolima. to jest zavrsni sloj? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted March 29, 2010 Mislis na samo farbanje ? Ja bih i to radio ali nemam uslove za to. Mislim da imam prilicno osecaja, probao sam nekoliko puta... ali mislim da cu za to ipak traziti nekog iskusnijeg... sto pitas ? Ako si mislio na spric git onda je odgovor da. To sam vec radio jednom kao sto rekoh i nije uopste loshe ispalo za prvi put. Grejalicu nemam, prvi put cujem za to. Imas neku u ponudi na zajam ? )) Koliko kosta to ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted March 31, 2010 (edited) Ok, jos nekoliko pitanja, ali mi treba brz odgovor... do sutra popodne, tj danas popodne... Prednja krila i rubove sam sa spoljne strane ogulio do lima cela, sada nameravam da ih prespricam u osnovnu bodijevu epoxy boju pa onda preko toga da gitujem... jel to pametno ? ja sam tako shvatio iz prethodnih saveta da je najbolje uraditi. I josh neshto, uz epoxy boju sam dobio ucvrscivac ali mi nishta nisu rekli o razredjivacu, a na pakovanju vidim da treba da se doda i razredjivac, farbam pistoljem naravno ? Sta bi bilo kada bih ceo auto spolja ogulio do golog lima i onda ofarbao u osnovnu epoxy i izgitovao i ofarbao (jesam li lud ? ) ?!? razmisljao sam ozbiljno o toj opciji... vremena imam, lud sam poprilicno, samo da shvatim koje su prednosti i mane Edited March 31, 2010 by 125 p Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 1, 2010 nema potrebe da gulis sve. samo nabaci epoxy gde si nesto vec radio, vario i peglao. preko osnovne git, pa spric git, pa farba. u boju dodajes ucvrscivac po uputstvu a razredjivac po osecaju, da bude dovoljno tecna da se lepo nanosi pistoljem Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted April 1, 2010 epoxy cini mi se 4:1. Razredjujes sa Body ACRYL 740. Preporuka da sa kojom firmom si krenuo da sa njom i zavrsis sve-boje, fileri, razredjivaci...A ovo za ceo auo - JESI, LUD SI!!!!!!!!Radis samo ono sto je u problemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted April 2, 2010 ^^^ Okej, samo koliko sam ja skontao to nije cak ni osnovna boja, to je vise neki spric git, prajmer koji je takodje moguce obradjivati smirglom. A sto se celog auta tiche, dokazao sam da sam lud od kad se zajebavam sa njim Hvala na savetima Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted April 2, 2010 PRIMER - prajmer, osnovna bojaFILLER - filer, git, punioc kako god vec hocessama ti rec kazeako je gusto razredi, nije dzem da se maze na leba, ja "ibercigujem" jako tanko tako da nema sta da obradjujem vec idem odma filer u zavisnosti od povrsine Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted April 6, 2010 (edited) Jesi stigao do pocetka?? bacaj neke slicice dok radis, da vidimo kako napreduje Edited April 6, 2010 by John Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted April 7, 2010 ^^^ Jao haos, poceo sam da spremam za farbanje kad sam uvideo da je limar koji mi je radio sve to odradio polovichno, tako da vec 5 dana ispravljam njegove greshke, bacio sam prednja krila u epoxy osnovnu kao shto mi rekoste, posle sam na varove rubova nabacio zeleni git i onda sam poceo limarske radove pod krilima i okolo... jbg. Evo sada dodjoh iz garaze. Ne vidim na ochi. Bacicu slike chim stignem da to sve uploadujem, moram na pocinak, sutra se radi za neke pare nadam se Quote Share this post Link to post Share on other sites
mojito 0 Posted April 7, 2010 kakvo je vase misljenje o max mayer-ovim farbama,ili imate da mi preporucite neke druge brendove??? ne farbam ceo auto vec neke delove,pa bi pravio farbu po autu... i da li valja odma posle farbanja da ispoliram auto (tako sam cuo da se bola ujednaci)??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted April 7, 2010 Nekoliko puta sam farbao delove max mayer farbama smuckanim po uzorku i imam odlicna iskustva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mojito 0 Posted April 7, 2010 jesu li ti pravili boju ovi u ugrinovackoj? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted April 7, 2010 Evo nekoliko slicica sa proteklih radova, sutra zavrsavam dodatne limarske radove i zastitu i prekosutra pocinjem gitovanje i pripremu Ovo je kad je dosao od limara...'oguljeno' krilo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 8, 2010 ipak si stavio rubove po mom receptu!bilo je malo muke oko uklapanja pozadi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pajs0n 0 Posted April 8, 2010 Taj deo je limar radio, a ja sam prepravljao podkrila posto mi se nije svidelo kako je on odradio, ostavio je mnogo mesta izmedju podkrila i ruba,samim tim smanjio prostor za tocak. Mada iskreno mislim da je mogao lepse zadnje rubove da uradi, jer se istripovao da prate liniju auta, i onda je ispalo malo bzvz, videces. Mada najbitnije mi je da ga rasirim i da ne kace gume... Quote Share this post Link to post Share on other sites