Jump to content
FAS Goran
Visconti

Punto mk.2 Sporting 1.2 16v - menjač

Recommended Posts

Prije 20-ak dana sam zamjenio kvacilo na svom puntu sporting iz 2001., stavljen je valeo kompletan set i promjenjeno ulje u mjenjacu. Kvacilo sam zamjenio jer se sa starim culo ono karakteristicno zujanje kad je pritisnuto, ono sto se cuje kad ode druk lager. Sada sve radi ok, mada mi se cini da prilikom malo ostrije voznje i saltanja iz recimo 2. u 3. se zacuje neki zvuk iz kvacila , samo u pocetku pritiskanja pedale i samo prilikom 5000+ obrtaja. Da nije opet druk-lager pri kraju, jes` da je novo kvacilo ali nikad se ne zna kakav je kvalitet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko si platio? Jesi kupio u nekoj radnji ili kod Delte ili ko je već ovlašten u CG?

Jel ti ne troši kočiono ulje? Ciljam na cilindar kvačila da nije nešto vrisnuo, koliko ja znam može samo da procuri, drugačije da vrisne ne može, mada ja nisam majstor, možda postoji još neki simptom da ne valja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oktopod: Set kvacila valeo placen 140e u Budvi, u jednoj radnji koja uvozi djelove iz Italije, tako da bi trebalo da bude zadovoljavajuceg kvaliteta. Nudili su mi i SACHS set za 170e i neki italijanksi nepoznate marke 90e, a ja sam se odlucio za valeo kao zlatnu sredinu izmedju ta dva. Sigurno sam mogao da prodjem i povoljnije, ali bilo mi hitno da osposobim kola..

Sto se tice mog problema, danas bio do majstora koji mi je ugradio kvacilo, ispalo je da nije bio pritegnut onaj cilindar sto se nalazi na kvacilu, pa je ponekad prilikom pritiskanja pedale lupkao... Za sada se problem ne pojavljuje tako da izgleda da je to bilo do toga. Inace, nivo tecnosti se ne smanjuje i sve se ponasa normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, opet kažem nisam majstor, al meni nema cilindra na samom kvačilu, već jedan u kabini, jedan iza akumulatora, ispod čantre za ulje...možda misliš na taj...ja kad smo skidali set ne sećam se da sam video na samom setu neki cilindar, al logično mi da i tamo ima neš, mada nisam previše zagledao :)

elem za cenu sam te pitao jer pokušavam da cenom utvrdim šta je fuš a šta oriđinale, tvoja cena je zaprepašćujuće tačno između ta dva :D

kod nas je "original" oko 70-90 EUR a ORIGINAL je 200 EUR :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste jeste, na taj sam mislio sto je ispod one kutije u kojoj stoji akumulator, ali sam se pogresno izrazio...znaci onaj dio koji djeluje na viljusku i druk-lager, to je bilo malo otpusteno...

Vidis stvarno sto ti kazes zaprepascujuce da je cijena tacno izmedju `originala` i pravog originala, nemam pojma stvarno, imam jako poboljno iskustvo sa ovom radnjom, valjda mi nijesu uvalili neki poluproizvod..

Evo i slika seta koji sam stavio, slikao sam ga prije ugradnje:

11YzR9.jpg

11YOP0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo moje za 70 :) Ukapiraćš poentu :) i podiglo se od poda na pola posle 100 Km, a poče da drhti posle 20 ljada kad krećem, doduše nekako je to drhtanje odjednom nestalo posle 25 i više ga nema....

Ono što primećujem i na tvom i na mom, nigde FIAT žiga nema...jedino je kod tebe druk lager metalan, kod mene poluplastičan, a opet kod mene ima više nekih cifara i oznaka ...

11_w49.jpg

1HQHTS.jpg

P9pS9.jpg

11_Nx9.jpg

11_Q1i.jpg

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me samo odgovor koji pretpostavljam ali da ne bude posle...

Već neko vreme kukam na kvačilo, ali je prestalo da trese kad krećem pa sam i ja prestao da kukam :)

Međutim, sinoć da upalim auto, kvačilo tvrdo kao kočnica kad je nadrukaš...ja izbijem iz brzine menjač, upalim auto i kvačilo omekša ali kad ga držim stisnutog, čuje se sve vreme zvuk kao kaiš kad proklizava pa ciči, bukvalno isto. Svaki put kad držim stisnutu pedalu. Počelo je jutros i da struže po malo...

Sinoć mi je ostao na leru parkiran i jutros je kvačilo odmah bilo meko...

Druk lager probio ili korpa ošla? Da ne odem kod majstora i kupim set za džabe takoreći....Ulje ima, znači cilindar nije procureo, da li može da vrisne a da ne curi?

Menjao bih u petak ceo set, imam zakazano, ne znam prosto šta da radim, dal da kupim original za 18.000 din ili polovno za 5500, ruke su 50-60 EUR...mislim najverovatnije ću ovo od 5500 pošto auto nadam se neću voziti još duže od 2 godine, a onda sledeći nek se smara...

E da, dešava mi se od pre još da kad ubacim u drugu pa pustim kvačilo oće da lupi kao da ima neki luft, jel to zamajac ili nešto tako...šta ima tu kod mog Punta tog tipa da pogledaju odmah i koliko je to para okvirno?

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto cici na stisnuto kvacilo je druk lager, a ovo udaranje u drugoj navjerovatnije korpa, znaci pripremi se za novi set..

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, tako sam i mislio, ali pomislih bolje da pitam, čemu inače forum :D Hvala.

U petak onda ujutru ponovo Valeo...za 5500 din...valjda će da izdrži dve godine, ovo je izdržalo jedva toliko i manje od 40 ljada km...

Meni je izgleda sad i druk lager i korpa, popričah malo sa ocem, druk lager se čuje pri opterećenju a grebe i čini kočnicu teškom pre paljenja neko perce korpe...valjda će izdržati još 30ak km da dođem do radnje, kući i do servisa :)

Šta da im kažem da pogledaju kad već skidaju kvačilo? Jel beše zamajac ili kako se zvaše taj deo kod mog modela?

p.s. hvala adminu na spoju tema, nisam mogao da je nađem zbog starosti a ni šta da kucam u pretragu :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jeste zamajac se zove, ali tvoj problem je 100% kvacilo...Zna majstor, zamajac samo dobro ocisti i malo smirglom po njemu i nek montira novi cijeli set...Inace,zamajac bi trebao da ide na obradu i poravnjavanje po nekom nepisanom pravilu, ja na mom to nisam radio,bilo bi dobro da cujemo misljenje miki-ja ili nekog drugog ko se time bas profesionalno bavi. Evo ja presao vec 1000km od kad sam imao onaj peh sa kvacilom, tj.lamelom, i za sada sve ok...Sve sam radio sam po Haynes manualu, Oktopode da si negdje blize odradili bi to bez problema :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na ponudi :thumbsup: javi se ti ovako kad budeš dolazio, a ne da mastimo ruke odma :D

Imam ja drugare koji bi znali to da odrade, ali posle od usluge od 50eur moraš da uradiš kontrausluge od 100, a ovako imam i u servisnoj knjižici, nije mala stvar kad prodajem posle kola, a i ako nešto ne bude valjalo imam koga osnovano da smaram :D jednostavno, nisam budžovan ali neke stvari rađe volim da platim.

Aj da vidimo onda za taj zamajac, ceniš da meni nije tu problem ovo što u drugu kad ubacim kao da ima luft dok povuče, tj lupi nešto pa krene, nekad mogu to da poništim sa malo gasa tj klizom lamele...pričam to sve pre nego što je definitivno prolupao naravno :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja mislim da nije do zamajca, mada opet kazem, bolje da cujes i drugo misljenje od profesionalca...na Alfi 145 boxer imao isti problem kad sam bio ugradio novi set Valeo , to lupanje, bio kod dva majstora svi su tvrdili da je korpa, uglavnom tako sam vozio 4 godine bez problema, osim sto nervira kad zalupka!

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, stavio sam juče novi set, utisci su odlični :thumbsup:

Stavio sam Valeo, isto kao pre 2 godine, ali je sada puno bolje.

Pedala je baš baš mekana, kako bi i trebala da bude i u svojoj glavi sam razbio mit o teškom kvačilu na puntu, pitanje je samo kvaliteta korpe. Sa prošlim novim setom je bilo ubi bože teško, kao sa kvačilom sa kojim sam kupio auto.

Hvata na 1/3 hoda papučice, ne na samom podu kao prošlo. Prošlo je posle 3 dana počelo da hvata na pola.

Prošlo sam uzeo u Kit commerce, ovo u AP sport. Trenutna cena u Kitu je 5500 a u AP 5900. Uzeo sam skuplje jer su me do Kita prošetali džabe, rekoše telefonom imamo, ja tamo kad ono imamo ali u magacinu a ja nisam mogao da čekam do sutra a i ima nova radnja AP u Mirijevu kod mene i 400 dindži nije neka razlika. Ruke su 5000 dinara.

Pričao sam malo sa ocem da mi objasni mehanizam, zamajac nema potrebe da se obrađuje ako se ne vidi prilikom zamene da mu je vreme što je retko, znači nije praksa da se to radi pri zameni.

Zamajac nema veze sa tim luftom. Taj luft može da bude zbog npr zubčanika druge brzine u menjaču, pošto mi se dešava samo u drugoj i samo ponekad, onda se to desi kad naiđe baš taj pojedeni zubac recimo..

Kod same montaže ne može puno da se pogreši, samo se kvačilo poravna takoreći sa osovinom i to je to. Treba pogledati semering(e) usput, oni se primete jasno kad treba da se menjaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav da ne otvaram novu temu posto vidim da se i vi bavite problemom kvacila.ovako ja sam mjenjao set kvacila prije nekih 700 kilometara stavljen LUK problem je u tome sto mi se neki dan desilo da je papucica kvacila ostala u pritisnutom polozaju tj u dnu prilikom saltanja u brzinu,hidraulicno ulje ne gubi nigdje takodje sam primjetio skripanje al svbe ovo se desava kad se auto malo zagrije ili provoza nekih 40 kilometara nece prije sve radi ko bombona dok se ne ugrije .a sumnjam na cilindere imaju 2 a meni se ceni da onaj na mjenjacu skripi tj vanjski ispod akumulatora...dal neko zna sta bi moglo bit i koliko kostaju cilindri oba komada...hvala unaprijed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je škripanje skroz od napred, onda je druk lager, on se i čuje kad ode samo kad pritisneš kvačilo, a možda je več oštetio malo korpu...digni haubu, upali auto, pa nek neko stisne kvačilo a ti slušaj, mada to cvili tako da nisi siguran tačno odakle dolazi :)

Jeste čudno da je problem samo kad je zagrejan, tu se ograđujem neznanjem...

Cilindri nisu skupi, pre 2 godine je onaj gornji, iza akumulatora bio oko 30 EUR, mada koliko ja razumem on ili radi ili procuri, ne može da zeza takoreći a da ne gubiš ulje....mada šta znam..

Hteo sam nešto još da napomenem ljudima, na starijim modelima seta kvačila čujem da je druk lager imao oštru ivicu pa je brže probijao korpu, tako da treba pogledati pri kupovini da nije set iz tih starijih serija. Ta površina je u stvari onaj krug koji naleže na korpu, ivica tog kruga treba da ima veliku, zaobljenu krivinu, a ne usku...

I još nešto...našao sam čoveka koji iz Grčke nabavlja setove kvačila, on plaća 18 EUR lamelu i korpu bez druk lagera, može da stavi pečat i hologram po želji :realmad:

Te setove dobavljaju iz Istambula, tamo koštaju za 8-10 EUR, ali se njemu više isplati ovako iz Grčke. Onda to prodaje ovde za 30-35 EUR, nije hteo da mi kaže kome :realmad:

Toliko....

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja bi pomislio da je druk lager kad je motor upaljen al meni se cuje skripa pedale i kad je ugasen a ugrijan mozda su gumice u samom cilindru u pitanju.slusao sam koji cilindar skripi meni se cini onaj ispod akumulatora mada kad sam u kabini i taj mi se cini da skripi.usput da ti kazem zeznuto je kad ostane kvacilo u donjem polozaju pogotovo na semaforima il na nekom ukljucivanju.znas sta sam uradio stavio sam feder na papucicu tako da mi je feder vraca u slucajuda ostane mislim rijesicu ja to al dok prodju praznici jer ovako ne valja nevolim ista da cujem da skripa kucka lupa itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa ja sam mislio tebi se zaglavi, a ona ustvari bude labava, čim kažeš da je feder vrati :)

Onda ima logike da su neke gumice možda, nekako iako sam skeptik u tržište kvačila na Balkanu, isto tako mislim da je samo 700 Km baš maler da ti ode nešto na samom kvačilu pa se nadam da je nešto drugo...javi šta je bilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije ona labava druze znaci pritisnem je i zadrzim je malo duze skinem nogu sa pedale ona ostane dole pritisnuta sagnem se malo je podignem ona se vrati ima snage da se digne samo joj fali 1 cm da je pomognes i ona se vrati al uz skripanje vazi druze javim se cim prodju praznici otjeram ga da vide sta mu je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pozalim i ja, mislim da moj problem ima veze sa kvacilom.

Naime, u toku voznje se cuje neka buka, kao grebanje, najvise kad ubrzavam u prvoj i drugoj brzini. Kad pritisnem kvacilo i auto je i dalje u pokretu tog grebanja nema.

Isti zvuk se cuje kad idem nizbrdo, pa kocim motorom, bas se izrazeno cuje kad na nizbrdici naglo pustim gas i motor se optereti (kocenjem). I u ovom slucaju kad pritisnem pedalu kvacila zvug odmah nestaje.

Zvuk je bas kao da nesto grebe,prvo sam pomislio da paknovi kace dobose, ali nije to. Zvuk se javlja samo kad je prenos opterecen, bilo ubrzanjem ili motornim kocenjem.

Sa kvacilom prilikom polaska iz mesta i prebacivanja brzina nema problema, ne trese, ne proklizava na uzbrdicama i slicno. Pedala inace hvata prilicno visoko, mozda na 2/3 hoda (od poda).

Da li ovo ima veze sa kvacilom, u voznji nema problema, samo me zvuk nervira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za aleksa jel se cuje kad otpustis gas naglo u 2 brzini ja mislim da je il lezaj spojnicke osovine il neki drugi lezajevi u mjenjacu uglavnom sav kvar ti je je u mjenjacu nije to hitno radit al je ruzan iritirajuci zvuk.ma i kod men je isto radit cu ga kad kupim sve lezaje i semeringe za mjenjac onda ga rastavit i sve promjenit a dotad neka ga ovako pojacam muziku i briga me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvise se cuje u prvoj, kad krecem iz mesta, malo manje u drugo, a najmanje u petoj, recimo na auto-putu.

Mislim da je i kod motornog kocenja slicno, daje zvuk jace kod nizih brzina.

Mozda je taj lezaj spojnicke osovine.

Da li mozda znas koliko kostaju ti lezajevi u kompletu.

Menjac inace savrseno radi, precizan je i lako ulazi u sve brzine.

Edited by Alleks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre neki dan sam osetio da kad stojim u leru, odjedamput trgne motor da sam pomislio da izgubi struju na sekund, ali nije do struje nego do kvacila ili menjaca kaze majstor koji nije siguran dal je diferencijal na menjacu ili opruga na kvacilu pa zapinje na sekund i stvara to trzanje.

Da li je neko imao takav problem ili je cuo negde nesto slicno?unapred hvala na odgovorima i pomoci...

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam identične probleme kao vi, grebe zuji kad je opterećen, preko 80 na sat zviždi ko blesav...

Bio sam kod Gorana, menjao je tada viljušku menjača jer ne nešto caktalo, međutim i dalje je caktalo, kaže ima lufta na relaciji kvačilo/menjač, nisam prešao ljadu kilometara poče ovo da grebe a i tako u leru da trese...nema šta nego opet da radim menjač iako ni prvi put nisam morao, napravih štetu za bez potrebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktopod! I sta trese i sta kaze majsto?Sta je u pitanju?Javi mi sta si uradio u vezi menjaca?Meni trzne samo u leru na benzinu i na plinu. :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...