Jump to content
FAS Goran
chikavili

Vraća se Hachi? Toyota GT86 / Subaru BRZ

Recommended Posts

alexonautos.jpg AlexOnAutos video: 2022. Subaru BRZ

 

Novi izgleda niže i šire, ima LED farove i žmigavce, sveukupno je moderniji auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wheelsaustraliayoutube.jpg Wheels video: Test Toyota 86

 

Dvoje vrata, manuelni menjač, ''kadice'' sedišta i sve to po prihvatljivoj ceni za običan svet:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru BRZ STI?

 

209832-subaru sti.jpg

 

Da li će ljubiteljima Subarua napokon biti uslišene molbe koji već godinama zahtevaju i sportsku STI verziju kupea BRZ? Iako su mnogi očekivali da će Subaru u prethodnoj, prvoj generaciji sportskog kupea BRZ, pored relativno slabašne osnovne verzije sa 2.0 atmosferskim bokser motorom predstaviti i snažniju STI specifikaciju, sa eventualno turbo agregatom, to se, nažalost, nije dogodilo. Nedavno je predstavljena nova, druga generacija ovog automobila, koja jeste dobila nešto snažniji motor u vidu 2.4, ali i dalje atmosferskog boksera, ne baš drastično snažnijeg u odnosu na prethodnika. Samim tim, ponovo su usledili zahtevi da se Subaru napokon odluči za STI verziju, koji mnogi toliko željno iščekuju.

 

Da li će se to i zaista dogoditi teško je reći, međutim, ovih dana je na stazi Fuji Speedway, u Japanu, Subaru STI odeljenje snimalo promo video za trkačku BRZ STI GT 300 verziju, namenjenu japanskom Super GT šampionatu, a u jednom trenutku na stazi se našao i maskirani prototip serijskog vozila. Da nije u pitanju ''obični'' serijski primerak, za kojeg zaista nema razloga više da bude maskiran, videlo se i na osnovu aerodinamičkih detalja u vidu novog splitera, bočnih pragova kao i većeg difuzora vazduha pozadi. Da li će to zaista biti uvod u STI verziju ili samo opcioni sportski aero-paket - ostaje da vidimo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru BRZ Super GT druge generacije

 

subaru brz gt.jpg

 

Ubrzo nakon što je predstavio svoj redizajnirani Subaru BRZ 2022. godine u novembru, Subaru je sada predstavio takmičarski model za Super GT trke.

Super GT predstavlja najviši nivo trka u Japanu u kojim učestvuju modeli kao što su Toyota Prius, Nissan GT-R i GT3 automobili iz Audija i Mercedesa. Ova vrhunska auto trka u Japanu visokog nivoa podeljena je u dve kategorije, GT500 i GT300. U seriji GT300 očekuju se manje snažni automobili, što će otvoriti trku za širi spektar proizvođača automobila.

Što se tiče novog BRZ Super GT modela, on nosi karoseriju od karbonskih vlakana i opremljen je novim setom neonskih žutih farova i ventiliranom kapuljačom. Pored toga sadrži dodatke za trkačke specifikacije, uključujući viša svetla, zadnji spojler sa ducktail-om, isturenu masku i zadnja svetla u obliku slova c koja su obložena sjajnom crnom trakom. Performanse i agregat ovog modela još nisu poznati, ali očekujemo i te informacije u skorašnjem roku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Subaru BRZ testiran na Fuji stazi

 

subaru brz gt.jpg

 

Ubrzo nakon što je predstavio svoj redizajnirani BRZ model u novembru, Subaru je sada predstavio takmičarski model za Super GT trke.

Super GT predstavlja najviši nivo trka u Japanu u kojim učestvuju modeli kao što su Toyota Prius, Nissan GT-R i GT3 automobili iz Audija i Mercedesa. Ova vrhunska auto trka u Japanu visokog nivoa podeljena je u dve kategorije, GT500 i GT300. U seriji GT300 očekuju se manje snažni automobili, što će otvoriti trku za širi spektar proizvođača automobila.

 

Što se tiče novog BRZ Super GT modela, on nosi karoseriju od karbonskih vlakana i opremljen je novim setom neonskih žutih farova i ventiliranom kapuljačom. Pored toga sadrži dodatke za trkačke specifikacije, uključujući viša svetla, zadnji spojler sa ducktail-om, isturenu masku i zadnja svetla u obliku slova C koja su obložena sjajnom crnom trakom. On je pore nekoliko dana odvežen na Fuji trkačku stazu kako bi se tačno utvrdilo na šta je sve spreman, a njegov nastup možete videti na klipu ispod:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR 86 zvanično

 

Toyota gr 07.jpg

 

Toyota GT 86 je na tržištu bila od početka 2012. godine, i to zajedno sa svojim blizancem Subaruom BRZ. Prvi je naslednika predstavio Subaru (novi BRZ je naime predstavljen još u novembru prošle godine), dok je sada pred nama i naslednik Toyote GT 86. Dok je Subaru za svoju verziju nove generacije zadržao stari naziv, Toyota je novi sportski coupe nazvala GR 86 (od Toyota Gazoo Racing), kako bi bio u skladu sa nomenklaturom novijih sportskih modela iz njihove ponude (GR Supra i GR Yaris).

 

Toyota gr 066.jpg

 

Toyota je od 2012. godine širom sveta plasirala više od 200.000 primeraka modela GT 86.

 

212845-Toyota gr 05.jpg

 

GR 86 je u odnosu na prethodnika dobio moderniji izgled, modifikovano oslanjanje, niže težište, značajno poboljšane vozne osobine, torzionu čvrstoću povećanu za 50%, novi sistem kontrole stabilnosti, kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, moderniju tehnologiju, kao i motor veće zapremine.

 

212846-Toyota gr 04.jpg

 

Motor je 2.4 benzinac koji raspolaže sa 235KS i 250 Nm obrtnog momenta, a dolazi u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem i opcionim 6-stepenim automatikom.

 

212849-Toyota gr 03.jpg

 

Novi model nudi i bolje performanse od prethodnika, pa tako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6.3 sekunde (ranije 7.4 sekunde).

 

212850-Toyota gr 02.jpg

 

Što se izgleda tiče, ističu se nova prednja svetla, drugačiji branici, nova hauba, širi blatobrani, integrisani zadnji spojler i dve izduvne cevi. Tu su takođe i nova instrument tabla, moderniji infotainment sistem, tehnologije za asistenciju vozaču, sportska sedišta i kožni volan sa crvenim šavovima, kao i sportske pedale.

 

212851-Toyota gr 01.jpg

 

Treba napomenuti da je ovaj 2+2 coupe sa zadnjim pogonom težak 1.270 kg, dugačak je 4.265 mm, širok 1.775 mm, visok 1.310 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.575 mm, a klirens je 130 mm.

Trag točkova napred je 1.520 mm, a pozadi 1.550 mm. Automobil je postavljen na točkove od 18 inča (gume 215/40 R18), a ovde i podatak da je zapremina rezervoara za gorivo 50 litara. Na kraju, GR 86 se na tržištu očekuje na jesen, cena mu još nije poznata.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru BRZ sa STI elementima

 

212855-subaru brz 02.jpg

 

Subaru je za novu generaciju modela BRZ u Japanu ponudio i kompletan set STI delova, zaslužnih za atraktivniji izgled ovog 2+2 coupea sa zadnjim pogonom. Subaru BRZ sa STI elementima se ističe drugačijim prednjim branikom i LED svetlima, novim prednjim spojlerom, kompletom pragova, STI logom na prednjim blatobranima, zadnjim difuzorom, kao i spojlerom na prtljažniku (ovde postoji nekoliko opcija). Takođe, tu su i opcioni BBS alu točkovi od 18 inča.

 

212856-subaru brz 01.jpg

 

Novi Subaru BRZ pokreće 2.4 atmosferski motor sa 235KS i 250 Nm, dok ubrzanje pd 0 do 100 km/h traje 6.3 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motor1youtubelogoall.jpg Motor1: 2022. Toyota GR 86

 

Osnova nove Toyote GR86 je ostala ista - lagan auto sa atmosferskim benzincem i pogonom pozadi.

Ali, to što je osnova ista ne znači da nema više snage, više prefinjenosti i kvalitetniju unutrašnjost od stare. Ako nekome to nije dovoljno performansi, ako želi više snage, želi turbo motor - moraće da kupi Supru:

 

 

 

alexonautos.jpg AlexOnAutos:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SARD Toyota GR 86 GT1 Concept

 

215471-sard 03.jpg

 

Japanski SARD je sa GR 86 GT1 Conceptom najavio svoj budući tjuning program namenjen novom Toyotinom 2+2 coupeu sa zadnjim pogonom. Za njegov atraktivniji izgled je pre svega zaslužan kompletan aero body kit (drugačiji prednji branik sa spojlerom, set pragova, proširenja blatobrana, novi zadnji branik sa difuzorom, spojler na prtljažniku od ugljeničnih vlakana), ali i zatamnjena zadnja svetla i komplet 18-inčnih BBS alu točkova sa gumama Bridgestone Potenza 245/35R18.

 

215473-sard 02.jpg

 

SARD će za ovu Toyotu nuditi i sportski izduvni sistem, kao i nove elemente za enterijer (crveno-crna kožna sedišta, detalji od titanijuma, sportske pedale, SARD oznake).

 

215472-sard 01.jpg

 

Očekuju se i Torsen LSD diferencijal, modifikovano oslanjanje, niže težište i pojačani 2.4 motor (standradno ima 235KS/250 Nm obrtnog momenta).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus UC na bazi Toyote GR 86?

 

212849-Toyota gr 5.jpg

 

Pojedini mediji pišu da bi Lexus još ove jeseni navodno mogao da prikaže sportski coupe UC (''Urban Coupe'') koji bi se bazirao na novoj Toyoti GR 86. Za razliku od GR 86, Lexus UC bi trebalo da dobije hibridni pogon, sa kombinacijom 2.4 benzinca i elektromotora. To znači da će raspolagati sa više od 231KS i 249 Nm koliko taj motor ima u GR 86. UC će dobiti produženu verziju platforme GR 86, pa se očekuje dužina vozila od 4.500 mm za razliku od 4.265 mm kod GR 86. Dizajn Lexusa UC će biti agresivniji od GR 86, uz miks detalja sa Lexus modela LC i GS, a dobiće i najnoviji Lexus infotainment sistem koji je debitovao na novom NX-u modelske godine 2022.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TRD Toyota GR 86

 

216382-trd 02.jpg

 

TRD (Toyota Racing Development) prikazuje dva koncept automobila kojima najavljuje svoj budući program za novu Toyotu GR 86. To su Toyota GR 86 GR Parts i Toyota GR 86 GR Parts Concept koji su dobili aero body kit (prednji spojler, set pragova i zadnji difuzor), točkove od 19 inča, TRD izduvni sistem, podešavajuće oslanjanje, GR kočnice...

 

216383-trd 01.jpg

 

Toyota GR 86 GR Parts Concept je dobio i proširenja blatobrana, još agresivniji prednji deo i upadljivi spojler na prtljažniku, a pominju se i manja težina i više snage.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Toyota GR86

 

Nova varijanta je dizajnirana da i dalje bude pristupačan sportski automobil fokusiran na vozačko zadovoljstvo, ali rešava probleme koje je do sada imala GT86.

Pogledajte prednosti i mane, koje utiču da li će ljudi uzimati ovaj auto pre npr. Mazde Miate, Honde S2000, Golfa R ili Civica Type R...

 

 

 

savagegeese.jpg Savagegeese: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg ThrottleHouse: 2022. Toyota GR86

 

Bokser atmosferac sa 228KS/250Nm. I dalje je ova Toyota u svojevrsnom klubu modela sa nedovoljno snage, ali opet...ako bi imala više ne bi onda ostala finansijski dostupan sportski auto:

 

 

 

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2022. Subaru BRZ

 

Druga generacija koja ne samo da izgleda drugačije, nego je rešila i glavnu zamerku - sada je tu veći i jači motor:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: 2022. Subaru BRZ

 

Klon Toyote GR86. Zato se u ovom testu upoređuju ta dva automobila, razgovara o njihovim tehničkim razlikama. Ono što je zajedničko za oba auto je da su jedni od retkih koji nude odlično iskustvo vožnje, koje je sada nažalost uglavnom rezervisano za skupe automobile. 

Kao i uvek, u videu su pokrivene dobre i loše strane vozila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek: 2022. Subaru BRZ

 

Druga generacija Subaruovog BRZ-a ulazi u ponudu za 2022. sa više svega što su ljudi voleli kod ovog malog sportskog automobila 2+2 sa zadnjim pogonom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota proizvodi nove delove za staru Corollu

 

toyota ae86.jpg

 

Gazoo Racing je najavio novi program proizvodnje rezervnih delova za staru Corollu (AE86). Reč je Corolli iz osamdesetih godina prošlog veka, koja je stekla status legende nakon glavne uloge u japanskoj mangi, odnosno stripu pod nazivom ''Initial D'' o uličnim trkama. AE86 Corolla je nosila nadimak ''hachi roku'' (''86'' na japanskom jeziku), postala je veoma popularna pa zato nije iznenađenje što je Gazoo Racing odlučio da ovom coupeu sa zadnjim pogonom produži život i ponudi nove rezervne delove.

Nakon proizvodnje novih delova za stare generacije Supre A70 i A80, AE86 je dobila nove originalne delove koji su već dostupni u prodaji. Kupcima su za sada na raspolaganju nova zadnja kočiona klešta i zglobovi upravljača. U decembru će u program biti uvrštene zadnje pogonske osovine, a zatim i drugi delovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Toyota GR86

 

Toyota GT86 je jedan od omiljenih sportskih automobila širom sveta, a sada postoji i njegov naslednik - GR86 postaje Toyotin treći Gazoo Racing model nakon GR Yarisa i GR Supre, a biće i najjeftiniji od ta tri. U salonim će biti negde od maja meseca 2022. godine, a očekuje se da će koštati oko 35.000 evra.

Kao i GT86, GR86 pokreće atmosferski benzinski motor sa pogonom na zadnje točkove. Zapremina motora je porasla sa 2.0 na 2,4 (to je ustvari Subaru 2.4 atmosferac), a snaga i obrtni moment su skočili između 15% i 20%, tako da će GR86 imati 232KS/250Nm. Ubrzanje do stotke će biti 6.3 sekunde, što je celu sekundu brže nego kod GT86. Krutost karoserije poboljšana je za 50%, a težina celog auta smanjena za 20 kilograma. Biće u ponudi i ručni i automatski menjači, a najskuplje verzije će se kretati na 18-inčnim aluminijumskim felnama i gumama Michelin PilotSport 4.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Evropu stižu Toyota GR86

 

220620-toyota 86.jpg

 

Nova Toyota GR86 je u Severnoj Americi predstavljena još u aprilu ove godine, a sada je prikazana i u Evropi. Lansiranje na Starom kontinentu je predviđeno za proleće 2022. godine, ali će evropskim kupcima novi GR86 biti dostupan samo dve godine. Toyote naime navodi da GR86 neće biti u skladu sa budućim evropskim bezbednosnim propisima bez značajnog ponovnog reinženjeringa, što je i razlog zašto se neće dugo zadržati na evropskom tržištu.

 

''Osetili smo da je vozilo tako dobro i toliko potrebno za Toyotin imidž Evropi, a mi imamo malu, ali veoma strastvenu grupu kupaca koji traže vozila poput GR86'', rekao je Tom Fux iz Toyote Europe. ''Na kraju smo odlučili da je važno da ponudimo ovo vozilo, a onda ćemo morati da zaustavimo vozilo, jer neće ispuniti nove zahteve u budućnosti. Ali ove dve godine će i dalje pružiti priliku strastvenim kupcima da dobiju vozilo.'' Novi GR86 pokreće 2.4 četvorocilindrični motor sa 231KS i 250 Nm, a uz 6-stepeni manuelni menjač do 100 km/h ubrzava za 6.3 sekundi i postiže maksimalnih 226 km/h (u verziji sa automatikom 6.9 sekundi i 216 km/h). Toyota za sada nije saopštila cene za GR86 na evropskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotradervelikoA.jpg Autotrader: Toyota GR86 vs Subaru BRZ

 

Kada god fabrike odluče da zajednički naprave automobil, koji će biti različit po pitanju spoljašnjeg dizajna (a i tu ne mogu uvek da naprave svaki karoserijski panel različit), postoji opasnost da jedan ubije drugi, iako je cilj fabrika bio da se nadopunjuju na tržištu. Upravo je takav izbor kod para divnih, pristupačnih kompaktnih sportskih automobila u vidu Toyota GR86 i Subaru BRZ. Pogledajte klip kako bi ste saznali gde su im razlike, jer ih ipak ima više od samo dizajna:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuhl Racing Subaru BRZ

 

kuhl 03.jpg

 

Tjuner Kuhl Racing je predstavio aero body paket za novu generaciju Subarua BRZ (i Toyotu GR 86), uz najavu da će uskoro moći da ga vide i posetioci Tokyo Auto Salona (od 14. do 16. januara). Za Subaru BRZ su predviđeni izmenjeni prednji branik sa spojlerom, set novih pragova, zadnji difuzor i spojler na prtljažniku.

 

kuhl 02.jpg

 

Osim toga, u ponudi će se naći i novi sportski izduvni sistem, komplet 19-inčnih točkova, Falken gume, modifikovano oslanjanje, kao i Pioneer infotainment sistem i Kuhl Racing patosnice.

 

kuhl 01.jpg

 

Cene za ovaj paket u Japanu startuju od (preračunato) 3.950 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru BRZ Cup Car Basic

 

222395-subaru brz 3.jpg

 

Subaru je za japansko tržište predstavio BRZ Cup Car Basic, koji je STi pripremio za upotrebu na trkačkoj stazi. BRZ Cup Car Basic je dizajniran da učestvuje u novoj trkačkoj seriji. pa je zbog toga dobio brojne modifikacije što ga čini pogodnijim za svoju novu ulogu. Automobil se ističe crnim čeličnim točkovima od 16 inča i dostupan je u sedam boja (WR blue pearl, Ignition Red, Sapphire blue pearl, Crystal White Pearl, Ice silver metallic, Magnetite gray metallic i Crystal black silica).

 

222397-subaru brz 2.jpg

 

U unutrašnjosti se nalazi zaštitni kavez, sigurnosni pojas za vozača u šest tačaka i specijalne patosnice, dok su bočne vazdušne zavese uklonjene.

 

222396-subaru brz 1.jpg

 

Ispod haube je 2.4 boxer motor sa 235 KS i 250 Nm, a tu su i zadnji pogon, 6-stepeni manuelni menjač i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Specijalna verzija je dizajnirana da učestvuje u trkačkoj seriji Toyota Gazoo Racing GR86/BRZ Cup koja počinje ove godine. Šampionat podrazumeva pet trka, a prva će se održati 16-17. jula na Fuji Speedwayu.

BRZ Cup Car Basic u Japanu košta 3.338.500 jena (25.355 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. Subaru BRZ

 

Sa manuelnim menjačem, koji dosta stvari i dalje deli (platforma, vešanje, osnovu motora) sa prethodnim BRZ modelom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...