Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Renault Megane RS / RS 275 Trophy / Megane GT

Recommended Posts

Renault Megane RS sa više od 300KS

 

renault%20rs%20megane.jpg

 

Nakon što je u septembru prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio novi Megane (prvo u hatchback verziji sa 5 vrata), Renault je saopštio da će aktuelni Megane RS nastaviti da se proizvodi i prodaje do kraja 2016. godine. Posle toga stiže i novi Megane RS koji će se međutim nuditi samo u formi hatchbacka sa 5 vrata, što je recept primenjen i kod manjeg Renault Clia RS. Britanski magazin Auto Express sada piše da će novi Megane RS raspolagati sa više od 300KS (najverovatnije 2.0 litarski turbo četvorocilindraš), dok će se u RS paketu između ostalog naći i agresivniji eksterijer, veći alu točkovi, sportsko ogibljenje, jače kočnice, sportski izduvni sistem, kao i modifikovani enterijer sa sportskim sedištima i volanom. Od menjača se pominju šestostepeni manuelni i EDC menjač sa dvostrukim kvačilom. Novi Megane RS će se najverovatnije i dalje nuditi sa prednjim pogonom, uz upravljenje i zadnjim točkovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault Megane sedan i zvanično

 

renault%20m%208.jpg

 

Nakon prošlogodišnje promocije nove, četvrte generacije Renaultovog Megana u hatchback verziji sa petora vrata (premijeru je imao u septembru na sajmu automobila u Frankfurtu), početkom marta ove godine se na sajmu u Ženevi pojavio i karavanski Megane Grandtour, ali tu nije kraj. Pred nama je naime sada i sedan verzija koja će se proizvoditi u Bursa fabrici u Turskoj.

 

renault%20m%207.jpg

 

Mada su neki očekivali da bi ovaj automobil mogao da zadrži naziv Fluence, Francuzi su se dakle ipak odlučili za drugo ime.

 

renault%20m%20777.jpg

 

Kako bilo, Megane sedan će u gami motora imati benzince i dizelaše sa rasponom snage od 90KS do 130KS, a između ostalog ga karakteriše i daleko privlačniji dizajn u odnosu na prethodnika (''mali Talisman''), veliki prtljažnik od 508 litara, prostraniji enterijer sa kvalitetnijim materijalima, kao i unapređena bezbednost i bogatija oprema (u zavisnosti od verzije imaće 8.7-inčni multimedia tablet, R-LINK 2, MULTI-SENSE, kolor head-up displej...).

 

renault%20m%2077.jpg

 

U paleti motora će (bar na početku) biti benzinci SCe sa 115KS i TCe sa 130KS, kao i dizelaši dCi 90, dCi 110 i dCi 130.

 

renault%20m%2088.jpg

 

U zavisnosti od motora, ugrađivaće se manuelni menjač sa 5 i 6 stepeni, CVT transmisija, kao i EDC menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

renault%20m%20888.jpg

 

Ovde treba još pomenuti da je Megane sedan dugačak 4630 mm, kao i da mu  međuosovinsko rastojanje iznosi 2711 mm.

 

renault%20m%208888.jpg

 

Što se planiranih tržišta tiče, za sada se najavljuje da će se Megane sedan prodavati u više od 20 zemalja, a među njima se pominje i Srbija. To su dakle Alžir, Saudijska Arabija, Australija, Bugarska, Hrvatska, Egipat, Ujedinjeni Arapski Emirati, Estonija, Mađarska, Irska, Italija, Izrael, Letonija, Liban, Litvanija, Maroko, Poljska, Češka, Rumunija, Srbija, Slovenija, Tunis, Turska i Ukrajina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault Megane RS želi da vrati rekord na Nirburgringu

 

141961-renault%20rs%201.jpg

 

Volkswagen Golf GTI Clubsport S je nedavno krug na Nirburgringu prešao za 7:49.21 minut, pet sekundi brže od Renault Megana RS 275 Trophy. Renault sa novim Megane RS-om želi da vrati titulu najbržeg automobila sa prednjim pogonom. Iz francuskog automobilskog proizvođača rekli su da će novi Megane RS razvijati više od 300KS i da će moći da se nosi s Hondom Civic Type R i VW-om GTI Clubsport S. Za pogon će najverovatnije biti zadužen 2.0 turbo benzinac, a snaga će se prenositi sa 6-stepenim ručnim menjačem. Novi Megane RS na tržište stiže 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Renault Megane III RS

 

153496-renault%20rs.jpg

 

Nakon što je u septembru prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio novi Megane, Renault je saopštio da će Megane III RS nastaviti da se proizvodi i prodaje i tokom 2016. godine. Sada je međutim stigao kraj i za ovaj hot hatch budući da je u fabrici Palencia u Španiji njegova proizvodnja i zvanično završena.

 

renault%20rs%2033.jpg

 

Megane III RS se inače pojavio 2009. godine, a za ovih sedam godina proizvedeno je oko 30.000 komada, koji su našli kupce u više od 30 zemalja, od Evrope, Japan, Kine, Singapura, Južne Afrike, Australije...

 

renault%20rs%203333.jpg

 

Treba podsetiti da je Megane RS doživeo brojne specijalne edicije, pri čemu je Megane RS 275 Trophy-R u junu 2014. postavio i rekord za serijska vozila sa prednjim pogonom na Nirburgringu.

 

renault%20rs%2033333.jpg

 

Megane RS 275 Trophy-R je tada nemačku stazu prešao za 7 minuta i 54.36 sekundi, ali su zatim taj rekord oborili Honda Civic Type R (7:50.63) i Volkswagen Golf GTI Clubsport S (7:49.21).

 

renault%20megane%20rs%203222221.jpg

 

Renault Sport već priprema novi Megane RS koji će se međutim nuditi samo u formi hatchbacka sa 5 vrata, što je recept primenjen i kod manjeg Renault Clia RS. Novi Megane RS će raspolagati sa oko 300KS, ali za sada nije poznato koji motor će se naći pod haubom. Dok se ranije pominjao 2.0 litarski turbo, neki izvori sada navode da bi za pogon mogao da se brine novi 1.8 litarski turbo benzinac, u paru sa manuelnim i sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. U RS paketu će između ostalog naći i agresivniji eksterijer, veći alu točkovi, sportsko ogibljenje, jače kočnice, sportski izduvni sistem, kao i modifikovani enterijer sa sportskim sedištima i volanom. Novi Megane RS će se najverovatnije i dalje nuditi sa prednjim pogonom, uz upravljanje i na zadnjim točkovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil Auto TV  - Vozili smo Renault Megane Sport GT

 

Imali smo priliku da provozamo novi Renault Megane četvrte generacije u verziji Sport GT. U reportaži koja sledi naveli smo nekoliko osnovnih karakteristika ovog lepoptana sa sportskim srcem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Renault Megane Estate 1.6 GT

 

155547-renault%20megane%20gt.jpg

 

Četvrta generacija Megana neće imati imati kupe i kabriolet izdanje, no bez karavana se ne može! Nakon hedžbeka, šest meseci kasnije u prilici smo da ga testiramo, i to u najatraktivnijoj verziji GT. Ne preterano talentovan ni prostran, pa uz to i prevaziđen u dizajnerskom smislu, Megane 3 Grandtour zreo je za penziju. Posebno jer je ''četvorka'' napravila radikalan zaokret u svakom pogledu, tako da smo karavan izvedbu očekivali sa velikim nestrpljenjem. I bogami nismo se razočarali, atraktivnog, da ne kažem rasnog stila, Megane 4 Grandtour je karavan koji obećava. Duži od hedžbeka za čitavih 27 cm (ukupno 4,63 m), sada je jedan je od najimpozantnijih u segmentu, jedino ga nadmašuje Opel Astra, sa rekordnih 4,7 metara. Ukoliko se ovakvo produžavanje negativno odražava na manervisanje na parkingu, donekle i u gradskoj vožnji, to nije slučaj sa estetikom. Francuz je elegantan da ne može biti elegantniji, i po tom pitanju prednjači u odnosu na sa spomenutu Astru ili komšijski Peugeot 308.

 

meganegt_501.jpg

 

Gledano iz profila, pa ukoliko hoćete i od pozadi, deluje znatno manje masivno od konkurenata, tipa Astra i Peugeot 308, sa stilskim elementima preuzetim iz Talismana Grandtour. Mislim pre svega na ogromna LED svetla, koja se pružaju sve do znaka proizvođača, na sredini zadnjih vrata. U našem slučaju, pošto se radi o sportskoj verziji GT, donji deo branika je modifikovan, kako bi se dobilo na agresivnijem izgledu. No za razliku od berline (pogledajte uporednu fotografiju obe karoserije), nema dupli, četvrtasti izduv, već samo jedan ovalni. Osim oblika zadnjeg dela, na karavanu smo primetili i jedno širu metaliziranu lajsnu, iznad prostora rezervisanog za registarsku tablicu. Spreda, oba verzije su posve identične, gde do izražaja dolaze velika dnevna svetla u obliku latiničnog slova C. Duga i kratka svetla su isto tako u LED tehnologiji. Voženi Megan distancira se od običnih verzija crnom maskom u obliku saća i oznakom GT u sredini, koja se, kao i natpis Renault Sport, može sresti svugde po vozilu (na krilima, pozadi, pragovima...). Izmenjen je i donji deo odbojnika, što znači da je ovde znatno niži, te samim tim osetljiviji na kontakte sa ivičnjacima. I pored najbolje volje i pažnje, ''uspeo'' sam da ga oderem u jednom uskom podzemnom parkingu, kao i da ''naoštrim'' felnu, sa gumama dimenzija 225/40 R18. Ovo mi se retko dešava, pa su odgovorni u Renaultu, inače svesni ove zamke, samo odmahnuli rukom. Sve u svemu, uz atraktivnu plavu boju, naš GT privukao je posve zasluženu pažnju prolaznika i prijatelja, posebno ukoliko su imali priliku smestiti se u unutrašnjost...

 

meganegt_502.jpg

 

Hi-tech i sport
Sportista ili ne, Grandtour je pre svega karavan, zbog čega je logično krenuti od pozadi. Poznato je da je ovakav vid karoserije znatno praktičniji u svakodnevnoj upotrebi, dok je zapremina prtljažnika superiornija. Megane karavan nije izuzetak, sa 434 litre, koliko ima hedžbek (1.247 sa oborenim naslonima), ovde je povećana na 580 litara. Iako i dalje nije rekorder u klasi, više je nego dovoljan za familijarni odlazak na letovanje. Podrazumeva se i da je utovarni prag niži, dok se nasloni obaraju jednostavnim povlačenjem ručica sa strane. Kako bi dobijena površina bila ravna, poseduje podesivu policu na dva nivoa, kada maksimalna utovarna zapremina iznosi 1.695 litara. Zapravo može i više, kod standardnih verzija naslon suvozačevog sedišta se obara ka napred (ne i kod GT), čime je omogućen utovar predmeta do 2,7 metara dužine. Nažalost, prtljažnik se uvek mora otvoriti ručno, ni kod najskupljih verzija nije predviđena električna asistencija. Spomenimo i automatsku rolnu koja ga pokriva, dobro vođena, samostalno se zamota nakon lakog pritiska. U dnu voženog nismo pronašli rezervni točak (može se dobiti), već pribor za opravku i Bose audio sistem.

 

meganegt_503.jpg

 

Nije samo prtljažnik imao koristi od dopunskih santimetara, jer je ujedno produženo i međuosovinsko rastojanje (+ 5 cm). Putnici pozadi dobili su samim tim na prostoru za kolena, nešto malo i za glave. Ne zbog visine karavana, koja je praktično identična, već zbog nagiba naslona, koji je sa 25, povećan na 27°. U prevodu, dve odrasle osobe osećaju se posve komotno, ne i treća. Podsećanja radi, Megane je postavljen na zajedničkoj modularnoj platformi CMF, grupacije Renault/Nissan, koja se po potrebi može adaptirati različitim modelima, a ujedno je sposobna primiti i sistem 4Control (opširnije malo kasnije). Prelaskom na prednja sedišta, prvo što pada u oči su upravo ova! Iako su i kod slabijih verzija lepo oblikovana, ovde se radi o školjkastim (serijska oprema u zavisnosti od tržišta), sa integrisanim naslonom za glavu. Bez imalo preterivanja, odlična su, kako po pitanju držanja tela, tako i udobnosti. E sad, u estetskom smislu nisam toliko oduševljen, za razliku od moje supruge. Drečavo plavi umeci sa strane izgledaju mi pomalo kič. No kako o bojama i ukusima ne vredi raspravljati, neka ovo ostane na vama. Recimo još da su presvučena prevrnutom kožom, i da postoji podešavanje čak i za donji deo leđa.

 

meganegt_504.jpg

 

Sve ostalo je više manje identično kao i kod slabijih verzija, ali sa višim završnim nivoom. Mislim pre svega na famozni vertikalno postavljeni tablet, koji smo sreli i kod ostalih modela proizvođača. Konkurenti mogu samo da sanjaju ekran od 8.7 inča i numeričku instrument tablu sa brojnim kombinacijama boja i stilova. Moderno i nadasve upotrebljivo, nažalost, ne i za jeftinije verzije, koje se moraju zadovoljiti skromnijim dimenzijama. Ukratko, pošto smo na ovu temu potrošili mnogo mastila u prethodnim testovima, recimo samo da bezmalo sva podešavanja prolaze preko tableta. Kod Talismana i Espacea postoji i centralni "džojstik" sa duplim funkcijama, ne i kod Meganea. Koristi usavršeni sistem multimedija R-Link 2, brži i reaktivniji, poput klasičnog iPad tableta. Fasciniraju i intrumenti, koji tek po startovanju motora (bez ključa), otkrivaju svoju prirodu. Radi se o digitalnim numeričkim pokazivačima, koji prilično uspešno imitiraju analogne. Svaki put kada se izabere jedan od pet postojećih modova funkcionisanja, promeni se grafika i boja pozadine, što je u skladu sa izmenjenim karakterom vozila. U tonu su sa LED osvetljenjem enterijera, na vratima napred i pozadi, kao i po obodu centralne konzole. Impresivno i prijatno, a ukoliko baš želite možete sve ugasiti.

 

meganegt_505.jpg

 

Megane poseduje i tzv. Multi Sense sistem, koji utiče na perfomanse, no o njemu nešto kasnije. Isto tako, jedan je od retkih koji je ponudio ''head up'' pokazivač (providna plastična pločica izlazi iz gornjeg dela komandne table), na kojem se očitava brzina vozila, dozvoljena brzina i informacije u vezi satelitskog navođenja. Ostatak unutrašnjosti znatno je standardniji, što će reći da je komandna tabla klasičnih formi. Već kao po običaju, sve iznad prelepog malog upravljača (opet sa oznakom GT), je od mekane plastike, odnosno tvrđe i manje kvalitetne, niže i desno od njega. Tvrda je i okolo tableta, pa se opravdano možemo zapitati kako će stariti... Drugo, nakon početnog oduševljena, nalazim da tablet i nije tako jednostavan za upotrebu, samim tim, odvlači pažnju sa puta. Sva sreća, kod Meganea GT postoji prekidač na centralnoj konzoli, kojim se direktno prelazi na mod Sport (označen sa S.R Drive), bez potrebe da se ''surfuje'' po tabletu. 

Samo vozačevo radno mesto je bez zamerki, sa dobrim osloncima za laktove na obe strane. U desnom je veliki boks, kao i ispred suvozača. U vrata staje, šta drugo do ''test'' flaša od 1.5 litara, a u centralnu konzolu dve limenke, plus razne sitnice, kao što su ključevi, telefon i cigarete. Zamerke se odnose na i dalje slabu vidljivost kroz zadnje staklo, kao i komande za podizače stakla, smeštene previše unazad. Loša vidljivost unazad kompenzovana je silnim senzorima i kamerom za pomoć pri parkiranju, u serijskoj opremi za GT.

 

meganegt_506.jpg

 

U iščekivanju ekstremnog sportiste RS, koji izlazi direktno iz filijale Renault Sport, moramo se zadovolji verzijom GT (Grand Tourisme). Ono zadovoljiti trebalo je staviti pod znake navoda, jer ovaj motor u potpunosti ispunjava sve što se očekuje od jednog velikoserijskog vozila, posebno kada dolazi od proizvođača ''generaliste'', kakav je Renault. Jeste da poseduje samo ''mali'' 1.6-litarski agregat, no na ovo smo se već navikli u poslednjih par godina (downsize). Razloge treba tražiti u sve strožijim ekološkim normama, Renault je tako morao odustati od dvolitarskog bloka, kako dizela, tako i benzinca. Malo bolje upućeni znaju da 1.6 TCe potiče iz Clija RS i Nissana Juke Nismo, u prevodu radi se o savremenoj pogonskoj jedinci (turbo, direktno ubrizgavanje, promenjiva distribucija ventila...), koja na kraju razvija 205 ks. Više nego li dovoljno u svakodnevnoj upotrebi, pa i čak i za sportski orjentisane vozače. Jeste da treba malo jače da se zavrti (turbo snažno duva počevši od 4.000 o/min), što ne znači da ga morate terati u visok režim rada, kako bi se dinamično vozilo. Sa 280 Nm posve je izvodljivo dobro ubrzati i iz najnižih obrtaja, posebno ukoliko je u modu Sport. Zvuk je tada daleko prijatniji, grlatiji, no za to je dobrim delom zaslužan spomenuti Hi-Fi sistem Bose. S druge strane,, ukoliko se izabere standardni ili eko mod, uz smirenu nogu na gasu, automatski menjač vrlo brzo će prebaciti u poslednju, sedmu brzinu, konkretno, već pri brzini od 70-80 km/h, kada se motor vrti na skromnih 1.500 obrtaja. Želi li se ipak naglo ubrzati, EDC menjač, sa duplom spojnicom, u deliću sekunde preskočiće više prenosnih odnosa (pri navedenoj brzini sići će u četvrtu). Zaista dobar i savremen sklop, kome je teško pronaći veću manu, mada se i dalje pitam zašto Renault nije ponudio ovaj blok i sa klasičnim šestostepenim menjačem? Možda zato jer se uskoro očekuje Megane GT sa dizel motorom 1.6 Biturbo/165 ks, koji će posedovati i ručni menjač.

 

meganegt_507.jpg

 

Dobro, kažete, a ponašanje na putu? E tu se ovaj Megane oseća kao u riba u vodi, što više krivina tim bolje po njega. Da se razumemo, GT je ipak ''light'' sportista, ovde se ne srećemo sa blokadom diferencijala, kao kod Meganea RS Cup, ili poluslik pneumaticima, po ugledu na Trophy i Trophy R. Njegovo oružje zove se 4Control, a radi se o već poznatom Renaultovom sistemu upravljanja na sva četiri točka. Megane je jedini u segmentu koji ga poseduje, i zašto ne reći odmah, kamo sreće kada bi ga imali svi modeli. Zahvaljujući njemu, vozilo je znatno agilnije u oštrim zavojima, ili recimo kružnom toku, koji su u Francuskoj zamenili gotovo sve klasične raskrsnice sa ukrštanjem puteva. Megane kao da se okreće oko svoje ose, što kod vozača stvara osećaj da zadnji deo proklizava. Do brzine od 60 km/h (80 km/h u modu Sport), zadnji točkovi se zaokreću u suprotnom pravcu od prednjih, odnosno u istom iznad te brzine. Ukoliko živite u brdovim predelima, sa ovim sistemom i odlično izbalansiranom šasijom, Megane GT je auto za vas. Zamislite da se velikom brzinom približavate snažnoj krivini, sve što treba da uradite je da velikim ručicama pored menjača prešaltujete u par stepena niži prenos (posve izvodljivo i kada je menjač u položaju automatik), te da istovremeno zaokrenete upravljač u pravcu krivine i malo prikočite, kako bi se povećao kontakt prednjih točkova sa asfaltom. Zadnji će poslušno ispratiti zadatu putanju, a čitavo vozilo će se držati krivine kao pijan plota! Nakon više desetina uzastopnih zavoja iz grla mi se nesvesno otelo vauuuu, ovakvu efikasnost zaista nisam očekivao od jednog karavana.

 

meganegt_508.jpg

 

Njegovih stotinak kilograma više i produžena platforma, očigledno nemaju negativnog uticaja na voznu dinamiku, kao i kočnice. Ovde su pojačane, odnosno samoventilirajući diskovi napred imaju 320 milimetara (+ 40 mm u poređenju sa ostalim verzijama), a pozadi 290 milimetara (+30 mm), tako da je u kombinaciji sa odličnim Continental gumama 225/40, zaustavni put impresivno kratak. Usput rečeno, Renault je ovde zadržao klasično upravljanje sa hidrauličnom asistencijom, umesto električne, kao kod slabijih verzija. Na upravljaču tako imamo bolji osećaj za podlogu, posebno u modu Sport, kada je asistencija osetno slabija. Ukoliko ste pomislili kako se sve navedeno loše odražava po opštu udobnost, pogrešili ste. Ne znam kako je proizvođaču uspelo da sa klasičnim amortizerima (Megane nema elektronski kontrolisane kao Talisman i Espace) ostvari ovako dobar kompromis. Preko ležećih policajaca može se preći kao i sa svakim drugim Meganeom, jedino treba paziti na ''suknjicu'' (donji spojler). Dodajmo na to i veoma dobru akustičnu udobnost, osim što je motor prirodno diskretan, izolacija kabinskog prostora je za primer. Druga strana medalje je povišena potrošnja, posebno kada se od njega očekuju obećane perfomanse (7.4 sekunde do 100 km/h i maksimalna brzina od 230 km/h). 

Na autoputu, pod uslovom da se se više manje pridržava ograničenja od 130 km/h, treba mu 7.5-8 litara, a prilikom temperamentnije vožnje i do 11 litara. Naravno da može i manje, pod uslovom da vozite kao da ste krenuli znatno ranije nego li obično na posao. Mi smo se spustili do 7 litara, odnosno i 6 litara, s tim da smo vozili konstantnom brzinom između 70 i 110 km/h, bez naglih ubrzanja. Po gradu nema pravila, posebno ukoliko se svaki put po paljenju zelenog svetla snažno startuje. U svakom slučaju podatak je dvocifren, da bi na kraju zabeležili prosek od dobrih 9 litara. Ne znam da li je greška, ali proizvođač navodi da je zapremina rezervoara 60 litara, što je za 10 litara više od hedžbeka!?

 

meganegt_509.jpg

 

Kao i kod berline, u zavisnosti od završnog nivoa, Megane Grandtour (u Francuskoj se naziva Estate), može da poseduju sve što danas postoji u auto industriji, na polju pomoći u vožnji. U principu svi dispozitivi podeljeni su u tri kategorije: 

- Sigurnost: auto adaptivni regulator brzine, aktivno urgentno kočenje, svetla koja osvetljavaju u krivinama, integralno upravljanje

- Budnost: upozorenje u slučaju prelaska iz jedne drugu traku, alarm za sigurnu distancu sa vozilom ispred, čitač saobraćajnih znakova, senzori za mrtav ugao 

- Pomoć: samostalno parkiranje, senzori napred, pozadi i na bokovima, kamera za vožnju unazad, automatsko uključivanje kratkih/dugih svetla, pokazivač "head up", automatska ručna kočnica, pomoć pri kretanju na uzbrdici, ključ/kartica ''slobodne ruke'' za otključavanje/zaključavanje vozila i startovanje motora.

 

Praktično sve navedeno pronalazimo kod Meganea GT, odnosno bolje opremljenih verzija. U ponudi su više završnih nivoa, Life, Zen, GT LIne, Intens, Bose i GT, kao i agregata, upravo kao i kod hedžbeka. Podsećanja radi, benzinci su na bazi modernog 1.2 Tce od 100 i 130 ks, dok o dizelima već i vrapci cvrkuću na grani. 1.5 dCi (90 i 110 ks) i 1.6 dCi (130 i 165 ks), pokreću praktično sve modele Renaulta i Nissana. Kod nas je u ponudi i sa ostarelim 1.6/115, ne i u zemljama EU. Cena za karavan u vreme testiranja nije bila poznata u Srbiji, dok u Francuskoj treba računati na 900 evra više. Dodajte ovu sumu na početnu hedžbeka (sa trenutnim popustom počinje od 12.990 evra), i dobiti ćete približnu. Voženi GT po toj logici trebalo bi da košta oko 24.400 evra, što je za dobrih 5.000 evra jeftinje nego li u matičnoj Francuskoj!? E da, iako pojedini proizvođači pokušavaju da se adaptiraju kupovnoj moći određenog tržišta, za naše ni upola niže neće mnogo pomoći... No to je jedna posve druga priča koja nema veze sa ovim Meganeom, poželjnim u svakom pogledu.

 

meganegt_511.jpg

 

Tekst: Perica Rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Mégane RS IV će imati Mercedesov 2.0 turbo?

 

renault%20m%20rs.jpg

 

Testovi na novom najbržem Meganu su u toku. Reno ga u startu priprema da postane najbrži auto sa prednjim pogonom na čuvenoj stazi Nirburgring. Renault uveliko radi na testiranju Megana RS četvrte generacije. To dokazuju i brojni špijunski snimci na kojima možemo da vidimo silna proširenja i modifikacije na karoseriji Megana GT, koja je poslužila kao zamorče. Prema nezvaničnim informacijama, Megan RS će pokretati potpuno novi dvolitarski turbo-benzinski motor, a sudeći po izveštaju Renoa o najavama i proširenju saradnje sa Dajmlerom, to bi mogao da bude Mercedesov motor koji se uveliko ugrađuje u A i C klasu. Doduše, u A45 AMG modelu uz pomoć dve turbine i brojnih drugih dorada dostiže 360 konja, mada sumnjamo da je menadžment planirao istu snagu za Megan RS. Doduše, sve je moguće ali je sigurno da će imati više od 275 konja koliko je imala najjača verzija Megana RS treće generacije.

Standardno bi trebalo da se isporučuje sa takođe novim šestostepenim manuelnim menjačem, koji je konstruisan specijalno za Nissan 370Z. Namerno je iz plana izbačen automatizovani sa dvostrukim kvačilom zbog veće mase. Iz istog razloga Megan RS se neće prodavati sa ''4Control'' sistemom upravljanja na sva četiri točka (standardan na Meganu GT), koji ukupnu masu povećava za dodatnih 40 kilograma. U slučaju najbržeg Megana masa je od ključne važnosti, pogotovo ako znamo da će jedan od ciljeva biti obaranje rekorda na Nirburgringu za automobile sa prednjim pogonom, koji trenutno drži Golf GTI klabsport S, sa vremenom od 7 minuta i 49.21 sekundom. S obzirom da kupe više nije u ponudi, Megan RS će imati petora vrata. Očekujemo da premijerno bude prikazan sledeće godine na Salonu automobila u Frankfurtu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi utisci: Renault Megane TCe 100

 

156777-renault%20m%201.jpg

 

Nakon dizela, novi Megane na testu se benzinom kao pogonskim gorivom i novim motorom za Megane gamu - TCe 100. U pitanju je ekonomičnija verzija ovog veoma popularnog Renault modela, što podrazumeva Zen Energy paket opreme na koji je dodatno par elemenata kako bi se sklopila jedna lepa celina.

 

156779-renault%20m%20111.jpg

 

Tu je navigacija, bluetooth konekcija za telefon, ekran osetljiv na dodir sa RLink sistemom, dvozonska automatska klima, tempomat i to je generalno ono osnovno što modernom vozaču treba. U odnosu na Megane četvrte generacije koji smo već vozili, razlika u enterijeru se primećuje na standardnim mestima (sedišta i centralna konzola), ali i ovaj Megane ima prepoznatljivi izgled kabine. Nama se dopada novi dizajn koji izgleda futuristički, a lepo što je se to ne narušava i nižim paketima opreme. Kada je spoljni dizajn u pitanju, i dalje ostajemo pri utisku da je novi Megane lep automobil, sigurno jedan od atraktivnijih u C segemntu.

 

156778-renault%20m%2011.jpg

 

Nešto od ergonomije i dalje u Renault stilu, kao na primer sedišta i njihovo podešavanja, što bi moglo biti još malo bolje. Ipak, udobnost novog Megana se ne dovodi u pitanje, pa je i ova verzija nudi veoma mekanu vožnju na duže staze. Ovako podešeno oslanjanje ponovo vraća staru priču o ''francuskoj udobnosti'', što će je stvar koja će se svideti tradicionalnim Renault kupcima. Sa druge strane, ovako podešeno oslanjanje se mora odraziti na vozne karakteristike, pa je novi Megane i ovom prilikom pokazao slabije karakteristike po ovom pitanju, što znači više ljuljanja u krivinama i slabiji nivo prijanjanja.

 

156780-renault%20m%201111.jpg

 

U kombinaciji sa TCe 100 motorom, Megane nudi prihvatljive performanse koji su u skladu sa karakterom automobila. Dakle, relaksirana i udobna vožnja je primarna stvar. Ako se ukaže potreba, TCe 100 motor može da povuče i obavi posao na magistrali, dok je 6-briznski ručni menjač tu da obezbedi tihu vožnju pri autoput brzinama. Pored niskog nivoa buke, ovaj menjač obezbeđuje i malu potrošnju goriva, pa smo kroz skoro isključivo gradsku vožnju ostvarili prosek od tačno 7 litara. Za benzinski turbo motor i automobil C segmenta, ovo je više nego dobar rezultat. Pored ovih karakteristika, Megane u ovoj kombinaciji ima i zanimljivu cenu koja je niža od nekih konkurentski modela, iako je Megane potpuno nov model koji je tek pre nekoliko meseci krenuo u prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Megane GT dCi 165 EDC

 

renault%20megane%20gt%2011.jpg

 

U porodici novog Renaultovog Megana se nalazi i dCi biturbo dizel motor sa 120 kW/163KS, pri čemu je motor dostupan i u hatchback i Grandtour karavan izdanju ovog francuskog automobila C segmenta. Motor je uparen sa EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom, a deo opreme čini i 4Control sistem upravljanja na sva četiri točka. Kombinovana potrošnja goriva kod hatchbacka iznosi 4.6 l/100 km, a kod Grandtoura 4.7 l/100 km.

 

renault%20megane%20gt%201.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault Megane RS sa najmanje 300KS na tržište dolazi u septembru 2017.

 

159214-renault%20rs%201.jpg

 

U očekivanju prvih fabričkih fotografija i tehničkih podataka budućeg Top gun Renaulta Megana, šta nas očekuje krajem sledeće godine veoma dobro pokazuju ovi renderi dizajnera Monholo Oumara.

Renault Sport, divizija Renaulta zadužena za sportske modele sada već duže vreme radi na projektu novog Megana RS. Postoji dosta špijunskih slika koje kruže internetom, ali te slike nisu bile od neke pomoći što se tiče potencijalnog izgleda budući da Renault testira novi RS tako da koristi karoseriju modela Megane GT.

 

159215-renault%20rs%2011.jpg

 

Što se snage tiče, novi Megane RS bi trebalo da ima 300KS, a veroatno najzanimljivija činjenica koja će obradovati auto-entuzijaste širom sveta jeste da će se u ponudi, osim automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom naći i ručni menjač! To je veoma dobra vest, a mnogi su se nakon aktuelnog Clia RS zabrinuli da bi Renault mogao da i najjačoj verziji Megana ukine ručni menjač. Na sreću svih auto-entuzijasta to se neće dogoditi. Prema nekim izvorima auto bi mogao da bude opremljen i 4Control sistemom aktivnog upravljanja na sva četiri točka viđenom na verziji GT, ali to još nije potvrđeno. U svakom slučaju, novi Megane RS bi mogao da bude ozbiljan konkurent svima u ovoj klasi, a pominje se i napad na rekord Ringa u klasi automobila sa prednjim pogonom. Ako ne možete da dočekate salon automobila u Ženevi kada bi novi Megane RS trebalo da bude predstavljen, tu su uvek renderi. Špijunske slike bile su dovoljne da podstaknu maštu nekih ljudi, a jedan od njih je i Monholo Oumar, automobilski dizajner koji je na internet postavio svoje rendere koji verodostojno prikazuju kako bi novi Megane RS mogao da izgleda. Auto prema renderima izgleda dosta agresivno, a Renault Sportova tradicionalna žuta boja Sirius u kombinaciji sa crnim elementima i točkovima daje dodatnu dozu agresivnosti. U svakom slučaju, radujemo se Ženevi kada ćemo otkriti specifikacije i sam izgled dugo očekivanog Megana RS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Renault Megane Grand Coupe

 

159716-renault%20megane%20gc.jpg

 

Nakon Berline sa petora vrata i Grandtour karavana, Renault je lansirao i sedan verziju Megane četvrte generacije koja će na određenim tržištima, uključujući i naše, nositi naziv Grand Coupe. Dok je novitet premijerno pozirao pred posetiocima Pariskog salona, mi smo ga vozili na svetskoj dinamičkoj prezentaciji u Poljskoj Proizvođači automobila danas uglavnom igraju na ''sigurnu kartu'' i obično ne iskazuju previše entuzijazma za eksperimentisanje kod novih generacija već etabliranih modela. Da može i drugačije, svedoči najnoviji proizvod Renaulta - Megane u sedan verziji. U Renaultu su očigledno procenili da je tržištu potreban ''igrač'' koji će na jedan poseban način uneti svežu krv u C segment trozapreminskih modela, te preuzeti primat među konkurentima kao što su Toyota Corolla, Volkswagen Jetta, Ford Focus sedan, Hyundai Elantra…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Dakle, Francuzi su se ovoga puta opredelili za promenu filozofije, čime su bacili skroz drugačije svetlo na novi model. Veštim dizajnerskim zahvatima i uz pomoć atraktivnih detalja, Megane sa četvora vrata je pretočen u atraktivniji oblik. Da bi u što većoj meri potencirao svoju formu, na određenim tržištima, uključujući i naše, zvaće se Grand Coupe. U nekim drugim državama, pak, ovaj model nosiće oznaku Megane sedan.

 

Renault MEGANE Grand Coupé 22 - (c) Denis Meunier

 

Napred je sve poznato i tu iznenađenja nema - lice je preslikano sa osnovnog Megane, te su u prvom planu maska hladnjaka sa masivnim amblemom i prepoznatljiva LED svetla u obliku slova C. Prelazak u formu kompaktne limuzine, odnosno sedana, dizajneri su izveli veoma vešto - linija krova se spušta ka zadnjem delu, koji je inače blago uzdignut. Na taj način, Grand Coupe je dobio dinamičnu siluetu u skladu sa svojim imenom i produžen, ali skladan ''rep'' koji krije ''za broj'' veći prtljažnik od Berline.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Poznato je da lepota i praktičnost ne idu baš ruku pod ruku, pa nam se odmah nametnulo pitanje da li je i u kojoj meri žrtvovana funkcionalnost. Kod prtljažnika očigledno nije - njegova zapremina dobacuje do čak 550 litara, a fabrika ističe da je najveći u klasi. Isto važi i za trag prednjih i zadnjih točkova (1.57 m). Ipak, danak je negde morao da se plati, pa je putnicima na zadnjoj klupi ostavljeno nešto manje mesta za glave nego što je slučaj kod kompaktnog Megane.

 

Renault MEGANE Grand Coupé 45 - (c) Denis Meunier

 

Sa druge strane, prostor za kolena je povećan za gotovo četiri centimetra, što se itekako primećuje. Pored toga, naslon zadnje klupe zakošen pod uglom od 27 stepeni u dobroj meri kompenzuje niži krov. Kada je reč o funkcionalnosti, dopalo nam se to što ima i više nego dovoljno mesta za odlaganje sitnica, pa i većih predmeta. Recimo, kaseta ispred suvozača prihvata sedam litara, a u unutrašnje stranice prednjih vrata mogu stati boce od 1.5 l.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Inače, kokpit je vizuelno identičan onome kod osnovnog Megane. Informacije do vozača stižu preko digitalne interaktivne instrument table, iznad nje je Head-up displej, dok na centralnom grebenu glavnu reč vodi R-LINK 2 sa velikim touchscreen ekranom, koji može biti dijagonale 7 ili 8.7 inča, odnosno 22 centimetra. Ovaj sistem objedinjuje mnogobrojne funkcije i omogućava upravljanje multimedijalnim, navigacionim uređajem, telefonom, ''multi sens'' sistemom i radom pojedinih bezbednosnih asistencija. Završna obrada je odlična, a u vrhunskoj verziji sa našeg testa, dominira koža u kombinaciji sa mekom i kvalitetnom plastikom. Posebnu notu servira diskretno ambijentalno osvetljenje, koje po izboru može biti plave, purpurne, zelene, oker ili crvene boje.

 

Renault MEGANE Grand Coupe 10

 

Automobil na testu je pokretao provereni 1.6 dCi dizel agregat sa 130 konjskih snaga pri 4.000 obrtaja u minutu i maksimalnim obrtnim momentom od 320 Nm pri 1.750 o/min. Inače, osim ovog motora, kupcima će na raspolaganju biti i benzinci 1.6 (115 KS) sa ručnim petostepenim ili CVT menjačem, 1.2 turbo  (130 KS) sa šestostepenim ručnim ili EDC automatskim sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Od dizela, pripremljeni su 1.5 dCi od 90 KS sa šest stepeni prenosa i dCi 110 KS koji će biti dostupan i sa automatskim šestostepenim EDC menjačem.

 

Renault MEGANE Grand Coupe 1

 

U vožnji po putevima u okolini Varšave, Megane Grand Coupe je pokazao poznate kvalitete u koje smo se već uverili testirajući kompaktni model, pa i više od toga. Osim što raspolaže znatno većim prtljažnikom, njegov poklopac se može otvarati i bez upotrebe ruku. Hands Free opcija predstavlja deo dodatne opreme i radi po principu senzora u zadnjem odbojniku. Dovoljno je da se priđe prtljažniku i ukoliko imate ključ i provučete nogu ispod odbojnika, on će se automatski otvoriti.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Sedišta zaslužuju svaku pohvalu, komforna su i dobro obuhvataju telo, a uz to, vozačevo je opremljeno i masažerima. Oslanjanje, iako nešto tvrđe, ne remeti udobnost čak ni kada se vozi pa lošijim putevima. Komforu doprinosi i odlična zvučna izolacija, a uz to, dCi motor je poznat kao veoma uglađen i tih, a ovaj sa 130 KS je i dovoljno snažan. Motor i menjač su vrlo dobro usklađeni, a ručica menjača je izuzetno laka i precizna tako da ''šaltovanje'' ne predstavlja nikakav napor, naprotiv.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Iako se Megane u ovoj verziji ne svrstava među sportiste, dinamici vožnje nema šta da se prigovori. OK, postoji izražena turbo rupa negde do 1.800 obrtaja u minutu, kada automobil teže prima gas, ali iznad toga je znatno raspoloženiji te sa lakoćom povlači kada god je potrebno. Čvršće oslanjanje i veliki točkovi sa širokim pneumaticima 225/45 R18 ulivaju sigurnost. Automobil se uglavnom neutralno ponaša, a kada se baš pretera sa gasom u krivinama, javlja se blago podpupravljanje.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Zahvaljujući već spomenutom ''multi sens'' sistemu, Megane Grand Coupe menja narav po želji vozača. Na raspolaganju su neutralni, komforni, ekološki, sportski i individualni režim, a u zavisnosti od izbora menja se odziv na gas, jačina servo asistencije, apetit motora, odnosno potrošnja, kao i ambijentalno osvetljenje.

 

Renault MEGANE Grand Coupé 51 - (c) Denis Meunier

 

U duhu pravih savremenih automobila, a kako bi bezbednost u vožnji bila na najvišem mogućem nivou, Megane Grand Coupe nudi čitavu paletu asistencija u vožnji. Tako nas je, recimo, adaptivni tempomat usporavao kako bi održao zadatu distancu u odnosu na vozila ispred nas na autoputu. Po sličnom principu, uz pomoć radara i kamere, radi i Active Emergency Braking System koji je aktivan pri brzinama od 30 do 150 km/h. Ukoliko detektuje prepreku, upozorava zvučnim signalom, a zatim i automatski koči ukoliko izostane reakcija vozača. Izdvojićemo još i sistem za prepoznavanje znakova, automatsku aktivaciju dugih svetala, kameru za vožnju unazad i komplet parking senzora (prednji, zadnji i bočni).

 

Renault MEGANE Grand Coupé 42 - (c) Denis Meunier

 

Nema sumnje da je Renault sa Megane Grand Coupe napravio značajan iskorak u C segmentu trozapreminskih limuzina. Osim velike upotrebne vrednosti, odnosno funkcionalnosti, novitet iz francuske kuhinje pleni drugačijim i nadasve dopadljivim izgledom. Za njegovu proizvodnju zaduženi su moderni pogoni u Bursi (Turska) gde je uloženo čak 200 miliona evra u novu proizvodnu liniju. Prodaja na našem tržištu trebalo bi da krene krajem godine, kada će biti poznata i cena.

 

Uroš Dedić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Megane RX Supercar za 2018 FIA World Rallycross šampionat

 

161404-renault%20m%201.jpg

 

Prodrive je saopštio da će razviti trkački Renault Megane RX Supercar za novoformirani tim GCK, koji će se od sledeće godine takmičiti u FIA World Rallycross šampionatu. Automobil će biti razvijen u njihovoj bazi u Banburyu, uključujući i 2.0 litarski motor, kao deo partnerstva sa francuskim vozačem Guerlainom Chicheritom.

 

161405-renault%20m%2011.jpg

 

Po sadašnjim najavama, Renault Megane RX Supercar će biti predstavljen u septembru ove godine, i to u Francuskoj.

 

161406-renault%20m%20111.jpg

 

Chicherit se do sada takmičio u šest World RX događaja, dok prvi čovek u kompaniji Prodrive David Richards za njega kaže da je veoma talentovan vozač kao i da se veoma raduje međusobnoj saradnji.

 

161407-renault%20m%201111.jpg

 

Richards navodi da će i on i Renault biti veoma ponosni na automobil koji razvija Prodrive.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Renault Megane TCe 100

 

renault%20m%20nk.jpg

 

Novi Megane je baziran na Renault CMF-CD platformi koju alijansa koristi tek od nedavno. Ova skraćenica znači ''Common Module Family'' dok ''CD'' označava modele iz C ili D segmenta. Ova platforma je nastala po ugledu na VW MQB platformu, a za cilj ima manje troškove proizvodnje i lakše kreiranje novih modela. Tako se CMF platforma sastoji od 5 modula: motorni prostor, kabina, prednji deo karoserije, zadnji deo karoserije i elektronika, pa je ove module moguće kombinovati po potrebi. Upravo odabir platforme ima direktnu vezu sa pomenutim dimenzijama, jer CMF-CD platformu pored novog Megane-a koriste i Kadjar, Espace, X-Trail, Talisman i Qashqai. 

 

Megane4 32

 

Novi Megane je 28 mm duži (4.359 milimetara) i 25 milimetara niži (1.447 milimetara) u odnosu na prethodnu generaciju. Ono što je primetno je 28 milimetara duže međuosovinsko rastojanje (2.669 milimetara) nego ranije, tako da je po tom pitanju vodeći u segmentu. Proširen je i trag točkova, kako napred tako i pozadi, i to za 47 odnosno 39 milimetara, na 1.591 i 1.586 milimetara. Povećanje dimenzije treba da obezbede više prostora u kabini, što implicira i veći nivo udobnosti za putnike.

 

Megane4 50

 

Udarni novitet je svakako izgled automobila. Svi elementi su veoma elegantno sklopljeni, što stvara jedinstvenu kombinaciju agresivnosti i elegnacije. Tako je prednji branik integrisan sa spojelrom, a maglenke i novi oblik maske koji upotpunju ageresivnu notu prednjeg dela vozila. Gigantski Renault znak je možda malo previše, ali takav je trenutni stil koji francuska fabrika forsira na svim novim modelima. Prednji farovi počinju da spajaju agresivnost i elegnaciju, a i nude LED opciju, što je stvar koja je danas postala neophodna mogućnost koja se mora imati u ponudi.

 

Megane4 35

 

Sa strane, novi Megane ima najmanje specifičnih detalja pa su tu standardne linije na gornjem i donjem delu vrata koje treba da poprave aerodinamiku.

 

Megane4 40

 

Ipak, najlepši deo novog dizajna se odnosi na zadnji deo. Tako zadnja svetlosna grupa izgleda odlično, opet sa LED elementima, koji se prostiru skoro do centra gde se nalazi još jedan veliki Renault logo. Pošto se radi o modelu sa slabijim paketom opreme, nema GT elemenata, tu su samo 16“ čelične felne sa ratkapnama. No, i sa ovako skromnim paketom opreme, novi Megane uspeva da izgleda veoma dobro, što je nikako nije lako i predstavlja pravi uspeh.

Enterijer je pretrpeo značajne promene u odnosu na prethodnu generaciju, a Renault je uspeo da uvede i neke noviteta koji su prvi u segmentu. Tako na primer novi Megane prvi ima kompletnu LCD kolor instrument tablu, koja se nalazi i u modelima sa nižim paketima opreme, što je prijatno iznenađenje.

 

Megane4 12

 

Instrument tabla pored futurističkog izgleda nudi i nekoliko različitih modova. Tako vozač može obarati sportski režim u kojem je brzinomer digitalni i centralni postavljenu „obrtaljku“ ili samo brzinomer u klasičnom obliku bez obrtomera ili ECO skalu u kojoj se vozaču pomaže da ostvari što ekonomičiniji put. Renault ovaj sistem naziva MULTI-SENSE, a ukupno je na raspolaganju četiri režima koji u određenoj meri mogu promeni temperament automobila: Comfort, Sport, Eco i Normal. Za one kojima ponuđeni režimi ne odgovaraju mogu koristiti Perso režim koji, kako mu naziv i kaže, omogućava Perso-nalizaciju podešavanja vozila. Treba imati u vidu da su mogućnosti menjanja karaktera direktno zavisne od opreme vozila, tako da će najveći spisak mogućnosti za prilagođavanje imati GT modeli koji pored EDC menjača poseduju i 4Control sistem, dok modeli koji imaju klasični manuelni menjač i nisu opremljeni 4Control sistemom za upravljanje na svim točkovima nude relativno mali set podešavanja - brzina odziva komande gasa, raspoloživa snaga motora i brzina reakcije upravljača.

 

Megane4 56

 

Svako od podešavanja poseduje pripadajuću boju koja se koristi prilikom ispisa podataka na centralnom displeju, ali i za ambijentalno osvetljenje vozila. Naš test primerak je bio jedan od modela sa manje mogućnosti, ali je bar zanimljiva opcija koja doprinosi modernom ''može svašta da se podešava'' karakteru automobila.

 

Megane4 17

 

Ipak, nama je najzanimljiviji bio utisak kompletnog enterijera kao i veća fokusiranost ka vozaču. Sve komande su na dohvate ruke, materijal elemenata koje vozač često dodiruje je značajno bolji, uz određenu premisu ''avio kokpit'' izgleda. Komande koje se nalaze ispod velikog ekrana osetljivog na dodir su proste i jednostavne, pružajući vozaču mogućnost da veoma lako dođe do bitnih stvari, što nije uvek slučaj kod novih automobila kod kojih dizajneri znaju da preteraju sa integracijom svega u ''softver i ekran''.

 

Megane4 21

 

Kada smo kod softvera, novi Megane nudi R-LINK 2 info-zabavni sistem koji se isporučuje u dve dimenzije - 7" i 8,7". Razlika pored veličine se odnosi i na ''orijentisanost''. Tako je manji ekran u standardnom vodoravnom ''landscape'', dok je veći u uspravnom ''portret'' položaju. Modeli sa slabijim paketim opreme se isporučuju sa 7" ekranom, dok bolje opremljeni stižu sa većim, uspravno orijentisanim. Sistem je već dobro poznat, ali da kažemo da R-LINK2 nudi mogućnost kontrole audio sistema, navigacije, prikazivanje servisnih informacija o vozilu i potrošnji, Bluetooth povezivanje sa telefonom kao i mogućnost video reprodukcije (samo kada vozilo stoji u mestu).

 

Megane4 20

 

Što se tiče prostora, Megane očekivano nudi nešto više od svog prethodnika. Ovo se prvenstveno odnosi na prostor na zadnjoj klupi, jer je to bila jedna od većih zamerki vezana za prethodni model. Renault se hvali da je prostor za ramena putnika na zadnjoj klupi najveći u klasi: 1441mm napred i 1390mm pozadi. Zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju i proširenim kolotrazima prtljažni prostor je povećan na 434l, dok preklapanjem zadnjih sedišta zapremina raste na 1247l. Šteta samo što se obaranjem zadnjih sedišta ne dobija ravna površina, već je tu veliki ''stepenik'' što otežava utovar kabastijih stvari.

 

Megane4 65

 

Prednja sedišta su takođe na spisku unapređenja kod novog modela. Presvlake su vizuelno i na dodir vrlo dobrog kvaliteta što ne treba da bude iznenađenje imajući u vidu da je Renault najavio da su materijali korišćeni u Meganu biti identični onima iz modela koji su pozicionirani daleko više - Talisman i Espace. Na raspolaganju je pet različitih materijala za unutrašnjost vozila, svi u crnim nijansama.

 

Megane4 09

 

Zen paket opreme je u sredini ponude i nudi dobro izbalansiranu ponudu sistema i kvaliteta materijala. Ipak, bitnija stavka je ergonomija, koja je sada primetno unapređena pa nova sedišta drže vozača mnogo bolje nego ranije, a to važi i za ostale putnike koje u sedištima imaju značajnu bočnu potporu. Uspeh vezan za sedišta se odnosi na očuvanje udobnosti, ali to ima veze i sa oslanjanjem, a to je već sledeća stavka u priči oko motora i vožnje.

Trend smanjivanje radne zapreme motora je aktuelan kod svih proizvođača, ali je i pored toga prisutno i smanjivanje broja ponuđenih varijanti kada je u pitanju snaga motora. Renault nudi revidirani atmosferski 1.6 koji sada nosi oznaku SCe 110. Pored toga, tu su četvorocilindrični 1.2 litarski turbo sa direktnim ubrizgavanjem, a koji se odazivaju na TCe 100 i TCe 130. Sa dizel strane se nalaze 1.5 litarski dCi 110 i 1.6 litarski dCi 130. Svi motori se isporučuju u kombinaciji sa šestostepenim menjačima, a opcioni EDC automatski menjač je na raspolaganju u kombinaciji sa dCi 110 i sa TCe 130 motorima.

 

Megane4 80

 

Na testu smo imali model pogonjen TCe 100 motorom, što znači 100 KS iz zapremine od 1.2 litra. U pitanju je sada već standardni Renault motor koji se koristi već izvesno vreme, koji se samo dorađuje po potrebi zadovoljena CO2 emisija. Dakle, četiri cilindra sa 16 VVT ventila u aluminijumskom bloku i direktnim ubrizgavanjem uz turbo punjač, sve zajedno sa lancem za koji Renault kaže da je ''lifetime'' te da nema potrebe za ovim tipom održavanja.

 

Megane4 01

 

Ovaj H5Ft motor je već u liniji sa onim što se nudi sa Nissan strane, a čak su neki od tih motora i sklopljeni u Japanu (Aichikikai). Sa povećanjem servisnog intervala, sve ovo za kupce znači manje troškove ekslopatacije što je uvek pozitivna stvar. Naravno, za one kupce koji gledaju ovakve detalje. Većina se ipak zadržava na dizajnu, vožnji i ceni, a mi smo dizajn prešli pa sada možemo na vožnju.

 

Megane4 71

 

Već tokom prvog Megane testa, primetili smo da je oslanjanje podešeno mnogo više ka udobnosti, što se odražava na vozačku komponentu. Tako i ovaj Megane sa benzinskim motorom ispod haube ima tendenciju naginjanja pri nešto bržem prolasku kroz krivine. Prijanjanja ima dovoljno i za nijansu bržu vožnju, ali ne treba previše očekivati od platforme koja je jasno orijentisana ka tome da vozačima pruži pre svega udobnu i ležernu vožnju. Ukoliko želite više od ove karoserije, potrebno je da razmotrite neki od modela koji su prošli kroz tretman RenaultSport družine, a koji se odazivaju na GT i RS (koji još uvek nije ugledao svetlo dana, ali ga očekujemo početkom 2017). Ovako podešen Megane (McPherson napred, torzija pozadi) nudi visok nivou udobnosti, što pozitivni deluje na vraćanje stare reputacije oko francuskih vozila i prijatnoj vožnji koja se u nekom prošlom periodu pomalo izgubila. Tako možemo samo replicirati utisak stečen tokom prvih susreta sa novim Megane modelom.

 

Megane4 70

 

Performanse motora su već poznate, tako da se tačno zna šta se može očekivati od slabije verzije 1.2 turbo motora. Obrtni moment je 175 Nm i skoro ceo je dostupan već na 1500 obrtaja, što će omogućiti vožnju veoma prijatnom, posebno u gradskim uslovima. Značajno bolji 6-brzinski ručni u odnosu na prethodnu generaciju se tada ne mora previše koristiti, ali moramo istaći da je menjač primetno bolji.

Što se rezultata merenja tiče, ukupne performanse su slične kao i kod Megane modela sa 1.5 dCi motorom. Očekivano, TCe 100 za delić sekundi bolji na ''čistom'' ubrzanju iz mesta, dok je dCi već primetnije hitriji na međubrizanjima. U poređenju sa nekim sličnim konkurentskim motorima i karoserijama, TCe 100 se solidno drži. Na primer, performanse su tu negde u poređenju sa KIA Ceed SW modelom koji po deklaraciji ima 120 KS 1,0 Turbo motor (uz nešto veću masu i točkove).

 

Megane4 74

 

Kada je merenja performanski kočenja u pitanju, interesantna je mala razlika između dve testirane Megane verzije. Rezultati kočenja su nešto bolji od TCe 100 modela, što je interesantno jer po specifikaciji obe verzija bi trebalo da imaju istu masu dok dCi ima veće diskove (280x24 naspram 269x22 mm). Gume su bile iste, kao i vremenski uslovi pa se je ova razlika verovatno zbog toga što dva testirana modela nemaju baš identičnu masu.

 

Megane4 77

 

Novi model donosi veliko unapređenje u odnosu na prethodnu generaciju i tu nema dvojbe. Pored toga, spisak unapređenih detalja je izuzetno dugačak i, što je veoma pozitivno, veliki broj tih unapređenja je izuzetno koristan.

 

Megane4 72

 

Udobno podešeno oslanjanje, bolji ručni menjač, kvalitetnije materijale i jaču aksustičnu izolaciju su stvari koje možemo staviti na prvo mesto noviteta. Pored toga, Novi Megane ima impozantan spisak elektronskih sistema koji nisu bili prisutni na prethodnom modelu, a današnje vreme su veoma bitni. Tu su adaptivni tempomat, sistem aktivnog kočenja u slučaju opasnosti, upozorenje prilikom napuštanja kolovozne trake, upozorenje o bezbednom rastojanju, prepoznavanje saobraćajnih znakova i upozoravanje u slučaju prekoračenja brzine, detekcija objekata u ''mrtvom'' uglu. Takođe, tu su kamera za pomoć pri parkiranju, parking senzori (napred, pozadi i bočno), sistem za automatsko parkiranje, automatska duga svetla i tako dalje. Naravno, tu je i veoma dopadljiv dizajn na oba fronta, pa novi Megane zadovoljava i estetsku komponentu, i to veoma dobro. Za one kojima je oslanjanje nije baš po ukusu, na raspolaganju imaju GT varijante pa je novi Megane ima sve osnove pokrivene. Slična situacije i kada su motori u pitanju, a je tu izbor malo jačih TCe i dCi varijanti.

 

Megane4 42

 

TCe 100 je ostvario prosečnu potrošnju od tačno 7 litara tokom ukupnih 555 kilometara pređenih tokom testa. Kada se to rasčlani, na autoputu se može očekivati potrošnja od oko 6.4 litra, dok se vožnjom na magistrali taj broj može spustiti skoro na 4. U gradskoj vožnji potrošnja se kreće oko 8 litara.

 

Megane4 81

 

Cena testiranog modela je u datom momentu bila 16.000 evra, dok se sada ta cena nešto niža zbog popusta od 1000 evra koje Renault daje na sve Megane modele. Ovo i dalje može da izgleda kao nešto jača cena, ali nikako ne treba zaboraviti da je ovo novi model koji je aktuelan manje od godinu dana i da se to ne može porediti sa starim modelima iz klase koji su na mngoo većim popustima. U poređenju sa nekim drugim modelom iz klase koji ima slični životi vek, nova Astra može dobro da posluži, a tada je Megane u sličnim paketima opreme primetno jeftiniji. Sa druge strane, KIA Ceed već ima akcijske cene i popuste, pa su osnovne verzije nešto jefitnije, dok su skuplje na tu negde na Megane nivou. Tako se može konstatovati da novi Megane ima i konkurentnu cenu na tržištu, pa je sve ostalo na kupcima novih automobila. 

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro i novi Renault Megane RS

 

Povodom miliion fanova na Facebooku, Renault Sport je objavio prigodni video na čijem kraju je i najava za novi model - Megane RS.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...