Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Guest 10757

Fiat bravo HGT i klima

Recommended Posts

Guest 10757

Auto: Fiat Bravo HGT ( verzija sa 155 konja i plasticnom usisnom granom )

Kada auto dostigne radnu temperaturu, broj obrtaja motora u minuti je 700, i kazaljka na instrument tabli nikada ne prelazi ispod 700 obrtaja/min.

Kada auto stoji i nije u brzini (ler) i tada stisnem gas i tako povecam broj obrtaja na nekoliko hiljata i i naglo ga pustim, kazaljka se odmah vrati. Ali ni milimetar ispod 700 obrtaja/m. Isto je i kada je auto u voznji tj. pri pritisku kvacila. I to je ok, tako i treba da radi.

Ali problem je sledeci,

U leru, odmah nakon uljucivanja klima urecaja kazalja padne na 500-400 obrtaja/m. i u istom trenutku se vrati na 700 ( verovatno to kompjuter odracuje ). Ali kada stisnem gas i obrtaji precu 4000-5000 obrtaja/m i naglo pustim gas, tada se kazalja ne zaustavlja na 700 obrtaja/m vec padne na 400-300 obrtaja/m. gde se motor gusi i odmah gasi. Bilo to na leru ili u voznji kada se stisne kvacilo. Tj. kompjuter ne reaguje iste sekunde i vrati motor na 700 obrtaja/m. vec dozvoli da padne na 300 i ispod 300.

Ovaj problem se javlja samo kada je klima ukljucena.

Ali kada ukljucim klimu i ostavim je da radi 3-4 min. , naravno bez pritiskanja gasa, tada sve radi kako treba. Tj. kazaklja se opet spusti do 500-400 obrtaja/m, ali je kompjuter vrlo brzo vrati na 700 obrtaja/m i tako ne dozvoli da se motor ugusi i ugasi. Ali se primecuje da je na granici pred gasenjem. Ali ni ovo nije savreseno, zato sto se opet desava da nakon 20-30 min. sve pobrljavi i u voznji kada pritisnem kvacilo on pusti da motor ode ispod 400 obrtaja/m i naranvo ugasi se.

Sta bi mogao da bude problem? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 4846

nisam siguran za fiat, ali generalni princip je sledeci:

kad pritisnes gas, ler motor ide u krajnji otvoreni polozaj da bi se pripremio za regulaciju kad se gas pusti.

kad pustis gas, prekida se dovod benzina dok obrtaji ne padnu do neke granicne vrednosti (12000/min npr),nakon cega seregulacija vrsi ler motorom. ako je zaprljan, nece stici da na vreme uradi posao, pa obrtaji padaju i ispod 700.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam imao isti problem sa 1.6 16V cim upalim klimu auto mi se ponasao kao tebi otisao sam kod majstora i tamo su ustanovili da je presostat otisao i da mi se zbog toga na svake dve tri sec. pali kompresor i tako gusi motor od kad sam ga zamenio za sada je sve ok.presostat ako je on kosta 5600din

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10757

@RANK

Hvala, ali da je to problem valjda bi isti bio i bez klime?

Meni se ovo iskljucivo desava kada je ukljucena klima. Isti je slucaj i kada vozim auto, pa pritisnem kvacilo da promenim brzinu, ako mu dozvolim da obrtaji padnu ( ne promenim brzo brzinu ) tj. kao da necu da menjam brzinu on se ugasi pri padu obrtaja ispod 700. Ali samo pod klimom. Kada je klima iskljucena uvek se zaustavi na 700 obrataja/m.

@Boki

Hvala, izgleda da cu morati kod majstora... Ali je lakse kada otprilike znam sta je problem.. :)

Da li se i tebi desavalo da kada ukljucis klimu i radi 2-3 min. u leru da nakon toga sve bude ok, tj. opet padaju obrtaji ispod 700 ali nekako vrati na 700 obrataja/m. Naravno to nije vecno, nakon 10-30min. se opet ugasi, pa sve ispocetka.

Da li ima nesto sto ti nisi menjao. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa presostat i funkcionise kada je upaljena klima,meni je auto i na benzinu i na plinu radio ok cim upalim klimu on se gasi trza trokira kad sam to zamenio za sada je ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10757

Odlicno, ali sada kada radi na benzin i kada ukljucis klimu i stisnes gas do 5000 obrtaja i odmah pustis gas, da li se kazalja spusti ispod 700 obrtaja/m?

Tj. da li se vraca na isti broj obrtaja kao kada radi bez klime, i da li je to 700?

I kako mislis trokirao je? Meni auto ne trokira, ide normalno, samo kada pustim gas obrtani padnu ispod 700 i auto se ugasi... U voznji auto ne trokira.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 4846

ne bi bio isti bez klime jer je kompresor veliko opterecenje za motor,pa obrtaji mnogo brze padaju. zato je bitno da se regulacija odradi brzo. bez opterecenja ecu ima mnogo vise vremena da reaguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10757

Hvala, i kako se taj deo tacno zove? I da li je nepodno da to se ocisti u servisu? Mozda mogu i ja. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

deo se zove presostat,kosta 5600din uglavnom i u prodavnicama i u servisima,sad zavisi moj je bio sa 4 pina ima neki sa 6 on je oko 8000din,a cemu on tacno sluzi,kako se menja i to ja ne znam znam samo da se kod mene nalazi negde na vozacevoj strani iznad branika,ali nemoj raditi napamet oteraj auto u servis neka ti provere oni najbolje ako oces da ti dam adresu i tel servisa gde sam ja radio i gde odrzavam auto pisi na PP da nereklamiramo sad servis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10757

@Boki

Hvala, ali pitanje o nazivu sam bio postavio Rank-u, ti si jasno napisao kako se taj deo zove. Bio sam citirao njegovu poruku, ali je @neshaoct to izbrisao, i zato je doslo do zabune.

A tebi sam postavio pitanje, :)))

I kako mislis trokirao je? Meni auto ne trokira, ide normalno, samo kada pustim gas obrtani padnu ispod 700 i auto se ugasi... U voznji auto ne trokira. Ali sada kada radi na benzin i kada ukljucis klimu i stisnes gas do 5000 obrtaja i odmah pustis gas, da li se kazalja spusti ispod 700 obrtaja/m?

Pa da ponovim

@RANK

Hvala, i kako se taj deo tacno zove? I da li je nepodno da to se ocisti u servisu? Mozda mogu i ja. Ma da ja mislim da moze da bude i alternator, obzirom da se svetlo u kabini samraci kada se pusti gas i kazaljka padne ispod 700 obrataja... Oteracu kod majstora pa cemo da utvrdimo.. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sto ti mozes da ocistis je step gas ili vec kako ga zovu, njega mozes da ocistis ima samo dva srafa i lako se cisti krpom ali je ipak najbolje da ti to odrade u servisu ultra zvucno ciscenje,a to nemislim bukvalno trokirao nego upalim klimu i kad mu dajem gas on ide ali na svake 2-3 sec trzne to je zato sto mi se u tom intervalu palio kompresor ali cim pustim gas on padne ispod 800 i ugasi se,ali sve u svemu najbolje ti je da odes kod majstora mozda je neka obicna glupost a mi ovde pisemo kao da je ne znam ni ja sta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10757
ali sve u svemu najbolje ti je da odes kod majstora mozda je neka obicna glupost a mi ovde pisemo kao da je ne znam ni ja sta

Tacno tako, hvala. To cu i da uradim. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo da zivnem temu. Imam dilemu sa klimom. Fiat Bravo 1.6, manuelna klima.

Moj slucaj je obrnut od vaseg. Ja kad ukljucim klimu broj obrtaja se poveca, u leru sa 700 poveca na 1000 i dok je god klima ukljucena drzi na toliko, u leru, u voznji na saltanju.

Kola su mi bila u servisu oko drugih stvari, pre toga je broj obrtaja pri paljenju klime radio kao kod vas (samo bez gasenja) posle servisa se ovo sa visim obrtajima desava.

Servis je u Podgorici, pa ne mogu da im vratim auto da vide sta je. Jel zna neko od vas sta moze da bude u pitanju. I uopste jel to normalno, da teram ovako, ili nije ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je da broj obrtaja poraste kada je klima ikljucena, ali mi je tih 300 o/min malo mnogo. Kod mene broj obrtaja poraste za 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10757

Ja sam ciscenjem ler gasa i restartovanjem komp-a resio problem, sada mi obratji stoje na istom broju i kada je klima ukljucena i kada je iskljucena...

Mozda vrlo malo poraste kada je iskljuci, ali to je bas vrlo vrlo malo... Mozda 50-80 obraja/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10757

Pa i to moze da bude logicno, ali je malo mnogo 300 obrataja/m...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh,aj ovako,lepo uzmes i ocistis sve cvorove masa na autu i to se ne bi smelo desavati.Ovo vredi i za druge slucajeve tipa,upalim farove a menja mi se ler gas,upalim klimu auto trokira...Ovo je stara fora i tu nema puno filozofije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ko poseduje FIAT Bravo HGT 108kw, može da mi postavi sliku kako treba da stoje releji, jer imam osećaj da kod mene fali jedan. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...