joshibeast 74 Posted November 10, 2014 (edited) Moj problem će vam najbolje ilustrovati video: Trenutno je zaglavljeno pa stalno greje.Pokušao sam malopre da izvadim ceo modul ali bezuspešno.Nisam siguran šta sve moram da skinem.Na koji način je uopšte ovo povezano sa klapnom i da li mogu to nekako da "premostim" pa da makar imam situaciju gde imam samo dve opcije: toplo - hladno.Da li je neko imao sličan problem i da li je makar skidao ovaj modul.Uopšte nemam pojma šta je pozadi. Unapred hvala. Edited November 12, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted November 10, 2014 Skini plasticni panel (ima zabice sa gornje i donje strane, imas vec detaljno objasnjeno na forumu) i sve ce ti se samo kasti.Meni ovako na prvi pogled deluje da je, na osnovu toga sto tockic seta napred-nazad, polomljena osovina i da problem nije ni u mehanizmu ni u klapni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted November 10, 2014 Skidao sam taj plastični poklopac.Osovina isto ovako leti napred-nazad, levo-desno.Kada je skroz pritisnem i okrenem ka hladnom daje neki normalan otpor ali nisam uspeona taj način da prekinem dotok toplog vazduha.Po tragovima nekog žutog ulja, kao i po labavosti imbusa kojima je pričvršćena pepeljalja, vidim da je već rađeno na ovom problemu.Svakako mu sledi zamena na proleće.Zanima me da li bi mogao (i gde) ručno da zatvorim/otvorim dotok toplog vazduha i da bypassujem ovaj točkić ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted November 10, 2014 Mehanizam je sa leve strane kad skines plasticni panel kod nogu vozaca. Iskreno nisam nikada pokusavao da pokrenem mehanizam ili klapnu odatle, samo preko komande.Javice se vec neko, ako je to rucno namestao, cini mi se da je vec bilo govora o tome na forumu. Postavicemo (ili spojiti) ako pronadjemo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted November 10, 2014 Pa rucno tesko,jedino da izvadis kabal iz potenciometra i da das kontakt i prespojis za zicu da se zatvori klapna ili otvori zavisi sta hoces. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted November 10, 2014 (edited) Na manuelnoj klimi je samo klapna za recirkulaciju na motorcic. Edited November 10, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted November 10, 2014 Jesi siguran negde sam procitao da je i manuelna na motorcic da ga pokrece potenciometar u dugmetu a ne sajla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted November 10, 2014 (edited) Kod sebe sam cackao druge stvari i video da je samo klapna za recirkulaciju na motorcic (pricam naravno iskljucivo za manuelnu klimu).Posto nemam svoje slike posla, 'ajmo ovako posto mi je jedino to trenutno dostupno (bowden cable je sajla): Edited November 11, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted November 11, 2014 Cistim i usisavam auto, nije me mrzelo da caskom skinem oba bocna panela da jos jednom proverim da li sam u pravu. Kao sto sam i rekao, obe komande (toplo/hladno i usmeravanje vazduha) su na sajle, oseti se i pod rukom, ali opet bolje da proverim da ne sirim dezinformacije. Vec sam iznad rekao da je klapna recirkulacije preko motorcica (aktuatora).E sad, poluge i sajle su na razlicitim stranama. Toplo/hladno je sa strane suvozaca, evo i slike, gore se vidi sajla. Nisam pokusavao nista da pomeram rucno, posto nemam problem pa da ga ne napravim : Dok su mehanizam i sajla za usmeravanje vazduha sa vozacke strane: Motoric za recirkulaciju sam detaljno objasnio u drugoj temi, u centralnom je delu konzole, ovde o njemu nije rec. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted November 11, 2014 Ivane,do neba ti hvala. Vidiš ovu oprugu sa desne strane - nju sam napipao ispod pepeljare.Moguće da je samo ona spala.Trčim sada do auta pa provravam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted November 11, 2014 Problem rešen privremeno, dok ne popravim i/ili zamenim panel!Kraj sajle (ovaj sa omčom) sam uspeo da napipam još juče.Sada sam samo skinuo pepeljaru i ponovo ga napipao.Definitivno je spao sa kotura a pretpostavljam da je čak i polomljen ovaj zub na koji treba da se nabaci (nisam uspeo da ga napipam). Ipak rešenje postoji:Kada skroz uguram sajlu u bužir = hladnoKada je skroz izvučem = maksimalno toplo Sada sam stavio da bude na hladnom, kada zaladi izvući ću je negde na pola ili 2/3 do proleća, kada ću ponovo da je uguram.Ako bude toplo radiće TOŠIBA klima - tj. otvaranje prozora.Nije komplikovano, samo odvrnem ona dva imbusa od piksle i odmah napipam kraj sajle.Ima prostora čak i za moje debele prste da zavučem ruku skroz iza panela.Još jednom hvala Ivane, bez tvojih fotki ne bih rešio ovo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18930 Posted November 11, 2014 Nema na cemu drugar, tu smo da se druzimo i pomognemo . Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted July 18, 2015 (edited) Ajde malo da razmenimo misljena vezano za sledeci problem.Napunio sam klimu koja je bila skroz prazna ( pretpostavka da je pustala na ventilu za punjenje). Videcemo za koji dan ili nedelju. Ali imam sledeca situacija, kad sam napunio klimu majstor mi rekao po standardnoj proceduri da upalim klimu i onda da dodam malo manji pa posle malo veci gas. Testiranje, ne znam ni ja cega , verovatno brzina ventilatora ili sta vec. vec ce neko da se javi sta je u pitanju. Da bi mi na kraju rekao da moram da operem hladnjak sa obe strane jer se nakupila necistoca verovatno izmedju hladnjaka klime i hladnjaka za hladjenje.Kaze da mi zbog toga dize u sistemu pritisak 23 bara.Sledece pitanje glasi; da nije mozda nesto drugo i pitanju, ne znam dal da palim klimu dak opet ne proverim posle pranja hladnjaka, iz razloga da ne izbije neki kurslus? Edited July 20, 2015 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
@bane@ 102 Posted July 18, 2015 Moze da bude do zaprljanosti hladnjaka a ja bi pre rekao da je sistem zapusen(zapusen filter susac,zaglavljen TXV),ili ima vlage vazduha u sistemu pa cak moze biti kvar i na samom kompresoru.Sve ovo moze dovesti do prevelikog pritiska na potisnoj strani. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted July 18, 2015 Valjda bi majstor to video kad je punio i testirao sisitem pre punjenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted July 18, 2015 Kada se klima napuni, i sve ostalo sto ide uz to odradi, radi se provera kako sistem radi. Sama provera se radi tako da se klima upali i motor se drzi na 1500-2000 obrtaja. i tada se gledaju pritisci. Ne bi smeo da nabija toliko pritisak u sistemu (iako je sam sistem konstruisan da izdrzi doi cini mi se 35 bari). Da li je pritisak konstantan, ili varira (tipa dodje do 23 bara onda se upali ventilator i padne na 17, pa u krugu), kada pali ventilator hldanjaka (odmah po paljenju klime, ili kada dodje do 23 bara)? Ako pritisak dodje do 23 bara, upali se ventilator, i onda padne na recimo 17 i tako u krugu, problem je u presotatu, jer ima pogresna ocitavanja pritiska u sistemu i kasno salje podatak za paljenje ventilatora. Ako je pritisak konstantan na 23 bara, onda je u pitanju neko zacepljenje u sistemu. Da li se secas koliki je nizak pritisak bio na tom merenju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted July 19, 2015 Veruj mi da ne znm dal je pritisak konstantan na 23 bara! Ja sam bio u kolima i radio sta mi je on govorio.Presostat sam menjao prosle godine . Verovatno da nabije pritisak pa onda pali ventilator,jer sam cuo kad sam dodavao veci gas da se upalio ventilator. Jbem li ga Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted July 19, 2015 Da bi tacno znali sta je, bitno je da li obara i nabija pritisak ili je komstantan. Takodje je bitna i vrednost niskog pritiska, jer se dijagnostikovanje problema na klimama radi upravo preko pritisaka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted July 19, 2015 Opracu hladnjak pa cu kod njega na ponovnu proveru Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted July 19, 2015 Samo vodi racuna kada budes prao hladnjak da pritisak vode ne bude previse jak da ga ne ostetis. Takodje bi mozda mogao da ga naprskas sa Sgarasom da pojede svu prljavstinu, pa posle samo da ga isperes. Javi rezultate i obavezno pitaj za vrednost oba pritiska. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted July 20, 2015 To mi je i on rekao da ga naprskam sa Sgrasom i da sacekam jedno 10 minuta.Ali mi je samo rekao da ga isperem sa puskom za pranje kola a ne crevom.Onda je bolje sa obicnim crevom da ga isperem da ga ne bi ostetio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted July 20, 2015 Speri ga sa obicnim crevom kao kada peres auto, jer se plasim da je pritisak sa masine isuvise jak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 20, 2015 Puškom samo ako hoćeš da ga probušiš ili pokriviš. Baštensko crevo je dovoljno.Inače u firmi puskom peru hladnjake pa posle tretmana onako čisti svaki diže temperaturu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lakicevicboris 7 Posted January 12, 2016 Procita sar par tema o klimama ali odgovor nisam nasao (a mozda mi i promakao, ako jeste sorry).Ono sto mene zanima je Vrsta i kolicina freona koji ide u Stila 1.9 JTDVrsta i kolicina ulja koji ide u Stila 1.9 JTD Unapred se zahvaljujem na odgovoru Quote Share this post Link to post Share on other sites
@bane@ 102 Posted January 12, 2016 R 134a 475-525gOrginal fabricko ulje Dens oil 8(tesko naci) i njegove zamene PAO 68 ili PAG ISO 46 80ml Quote Share this post Link to post Share on other sites